Skocz do zawartości

Wymiana online a rozrachunki

Polecane posty

Witam serdecznie.

 

Klient pracuje na subiekcie nexo. My jako biuro rachunkowe pracujemy na rewizorze nexo pro.

Mamy czynną wymianę online.

 

Czy jest możliwość aktualizacji stanu rozrachunków w subiekcie klienta - wysyłając raport/plik/cokolwiek z rewizora biura?

Czy wymiana online może działać w tą stronę, by stan rozrachunków rozliczonych w rewizorze aktualizował stan widoczny w subiekcie?

Czy musimy generować excela i klient musi sobie ręcznie odhaczać zapłaty?

 

 

Link to postu

Która jest niemożliwa na wspólnej bazie na osobnych licencjach w Nexo. Prawda?

Firma ma licencję subiekta. Biuro rachunkowe ma licencję Rewizora. 

Na jednej bazie pracowaliśmy na linii GT. Jak próbowaliśmy zrobić tak samo w nexo to okazało się to dużym problemem, bo w Subiekcie pojawiła się licencja biura i co gorsza NIP biura, a nie firmy właściwej.

 

W jaki sposób więc Pan rozumie pracę na jednej bazie?

 

 

Link to postu
4 minuty temu, Pro Consilio napisał:

Która jest niemożliwa na wspólnej bazie na osobnych licencjach w Nexo. Prawda?

No prawda.

 

4 minuty temu, Pro Consilio napisał:

Firma ma licencję subiekta. Biuro rachunkowe ma licencję Rewizora. 

Na jednej bazie pracowaliśmy na linii GT. Jak próbowaliśmy zrobić tak samo w nexo to okazało się to dużym problemem, bo w Subiekcie pojawiła się licencja biura i co gorsza NIP biura, a nie firmy właściwej.

 

W jaki sposób więc Pan rozumie pracę na jednej bazie?

Nie wiem jak tłumaczyć tak oczywiste kwestie, ale spróbuję - analogicznie jak odbywała się praca w GT (na jednej, fizycznej bazie programu Microsoft SQL Server) tylko z uwzględnieniem modelu licencjonowania linii nexo, czyli właścicielem licencji Rewizora jest firma będąca właścicielem licencji Subiekta, a nie biuro rachunkowe. 

Link to postu
21 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

No prawda.

 

Nie wiem jak tłumaczyć tak oczywiste kwestie, ale spróbuję - analogicznie jak odbywała się praca w GT (na jednej, fizycznej bazie programu Microsoft SQL Server) tylko z uwzględnieniem modelu licencjonowania linii nexo, czyli właścicielem licencji Rewizora jest firma będąca właścicielem licencji Subiekta, a nie biuro rachunkowe. 

Tak oczywiste kwestie powinny być przedstawione przez pracowników działu sprzedaży, którzy zachęcają biura rachunkowe do przejścia na nexo. A jeśli nie to opisane na stronie - to co przenosi się z jednego programu do drugiego to jedno, ale zmiana modelu współpracy z częścią klientów to istotna zmiana zapewne w wielu biurach. Nie wiem jak inni, my nie trafiliśmy na taką informację.

W wielu aspektach pracy biura rachunkowego nexo miało usprawniać pracę, a część rozwiązań jest i nie działa (lub wyrzuca błędy), albo ich wcale nie ma. Dla Państwa jest oczywisty model licencjonowania nexo bo pracujecie nad nim każdego dnia, a dla nas jest znana specyfika naszej pracy w biurze rachunkowym, i nexo nie do końca jednak jest do niej dostosowane.

Zapewne irytująca dla Państwa jest fala postów pod tytułem "bo w GT to było a w Nexo nie działa". Proszę jednak pomyśleć jak sytuacja wygląda z naszej perspektywy, wydaliśmy pieniądze na nowy, lepszy program, przechodzimy rewolucję w naszych biurach bo przeniesienie mnóstwa podmiotów na nowe oprogramowanie to nie lada wyzwanie tym bardziej, że sporo danych miało się przenosić a się nie przenosi. Przeszliśmy szkolenia z obsługi nowych programów. Mamy dziesiątki lub setki klientów, u których musimy zdążyć z podatkami w określonym terminie. A tymczasem okazuje się, że wymieniając pierwsze lepsze 3 bolączki programu:

1. wyliczenie estońskiego CIT jest niemożliwe - musimy my jako użytkownicy programu zainicjować kontakt z Wami, otrzymać od Was ściśle tajną poprawkę naprawiającą jedno miejsce w programie i psujące jednocześnie drugie (np. uruchamianie programów księgowych z poziomu biura nexo = dodatkowy czas poświęcony na dochodzenie dlaczego to przestało działać i jak to naprawić),

2. import plików od klienta jest niemożliwy jeśli na dokumencie jest użyty klient będący producentem rolnym, i znowu musimy my zainicjować kontakt, otrzymać kolejną tajną poprawkę - to wszystko zabiera czas, 

3. blokada okresu jest tak ustawiona, że uniemożliwia prawidłowe wprowadzanie danych lub wyklucza bezpieczną pracę na wielu stanowiskach na tym samym podmiocie, co jest absolutnym BHP w biurze rachunkowym.

Mogę wymieniać dalej. Nie wszystko będzie oczywiste, zarówno dla Państwa, jak i dla nas jako użytkowników programów. I czasami będziemy zadawać głupie w Państwa ocenie pytania, od odpowiedzi na które będzie zależeć czy my wyrobimy się z usługą, którą świadczymy. Ale chyba po to jest to forum, żeby komunikacja w relacjach Insert <--> klient działała sprawnie.  :)

Link to postu
24 minuty temu, Pro Consilio napisał:

Tak oczywiste kwestie powinny być przedstawione przez pracowników działu sprzedaży, którzy zachęcają biura rachunkowe do przejścia na nexo. A jeśli nie to opisane na stronie - to co przenosi się z jednego programu do drugiego to jedno, ale zmiana modelu współpracy z częścią klientów to istotna zmiana zapewne w wielu biurach.

I dokładnie tak się dzieje w naszej firmie i wielu innych formach partnerskich, dostarczamy wszystkich informacji o programach, o ich zaletach jak i wadach oraz rzeczywistych wymaganiach systemowych w zakresie wykorzystywanym przez daną firmę. 

 

33 minuty temu, Pro Consilio napisał:

Nie wiem jak inni, my nie trafiliśmy na taką informację.

W wielu aspektach pracy biura rachunkowego nexo miało usprawniać pracę, a część rozwiązań jest i nie działa (lub wyrzuca błędy), albo ich wcale nie ma. Dla Państwa jest oczywisty model licencjonowania nexo bo pracujecie nad nim każdego dnia, a dla nas jest znana specyfika naszej pracy w biurze rachunkowym, i nexo nie do końca jednak jest do niej dostosowane.

Niestety wiele innych firm popełnia ten sam błąd, czyli nie wybiera doświadczonego dostawcy programów, który przez sprzedażą programów pozwoli określić zalety i wady zmiany programów w zakresie wykorzystywanym przez daną firmę, a po sprzedaży przeprowadzi firmę przez proces wdrożenia i będzie oferował usługi serwisowe w późniejszym okresie korzystania z programów. Jak często powtarzam na tym i innym popularnym forum - to użytkownik wybiera dostawcę programów, a nie odwrotnie.

 

57 minut temu, Pro Consilio napisał:

Zapewne irytująca dla Państwa jest fala postów pod tytułem "bo w GT to było a w Nexo nie działa".

Podpisuję się pod nimi, ale jak wyżej, nexo nie ma już 2 latek, tylko 10 lat i już dobrze znane są funkcjonalności programów.

 

Godzinę temu, Pro Consilio napisał:

Proszę jednak pomyśleć jak sytuacja wygląda z naszej perspektywy, wydaliśmy pieniądze na nowy, lepszy program, przechodzimy rewolucję w naszych biurach bo przeniesienie mnóstwa podmiotów na nowe oprogramowanie to nie lada wyzwanie tym bardziej, że sporo danych miało się przenosić a się nie przenosi. Przeszliśmy szkolenia z obsługi nowych programów. Mamy dziesiątki lub setki klientów, u których musimy zdążyć z podatkami w określonym terminie.

Proszę zwrócić uwagę, że nie wymienił Pan najważniejszego etapu wdrożenia oprogramowania, czyli analizy przedwdrożeniowej, która powinna odpowiedzieć na pytanie, czy wydane pieniądze będą tego warte, czy to nowe oprogramowanie będzie rzeczywiście lepsze, a nie tylko nowe... Dokładnie tak jest, że biura rachunkowe w szczególny sposób korzystają z programów, zmiana programów jest dużo bardziej skomplikowana niż w typowej firmie, tym bardziej proces taki powinien zostać jak najlepiej zaplanowany, aby zminimalizować liczbę problemów, gdyż jakieś zawsze się pojawią.

 

Godzinę temu, Pro Consilio napisał:

A tymczasem okazuje się, że wymieniając pierwsze lepsze 3 bolączki programu:

1. wyliczenie estońskiego CIT jest niemożliwe - musimy my jako użytkownicy programu zainicjować kontakt z Wami, otrzymać od Was ściśle tajną poprawkę naprawiającą jedno miejsce w programie i psujące jednocześnie drugie (np. uruchamianie programów księgowych z poziomu biura nexo = dodatkowy czas poświęcony na dochodzenie dlaczego to przestało działać i jak to naprawić),

2. import plików od klienta jest niemożliwy jeśli na dokumencie jest użyty klient będący producentem rolnym, i znowu musimy my zainicjować kontakt, otrzymać kolejną tajną poprawkę - to wszystko zabiera czas, 

To typowe, przejściowe błędy programu, ja bym docenił, że producent tak szybko reaguje i dostarcza poprawki.

 

Godzinę temu, Pro Consilio napisał:

3. blokada okresu jest tak ustawiona, że uniemożliwia prawidłowe wprowadzanie danych lub wyklucza bezpieczną pracę na wielu stanowiskach na tym samym podmiocie, co jest absolutnym BHP w biurze rachunkowym.

Zgadza się, problem jest znany, czeka na poprawę / rozbudowę.

 

27 minut temu, Pro Consilio napisał:

Nie wszystko będzie oczywiste, zarówno dla Państwa, jak i dla nas jako użytkowników programów. I czasami będziemy zadawać głupie w Państwa ocenie pytania, od odpowiedzi na które będzie zależeć czy my wyrobimy się z usługą, którą świadczymy. Ale chyba po to jest to forum, żeby komunikacja w relacjach Insert <--> klient działała sprawnie. 

Niestety pomylił Pan adresy oraz przeznaczenie forum, nie komunikuje się Pan z pracownikiem firmy InsERT o czym jasno i wyraźnie informuje profil na forum:

a forum powinno przede wszystkim / również służyć do komunikacji między użytkownikami programów, trochę próbujemy również wnieść my Partnerzy, którzy współpracujemy blisko zarówno z firmą InsERT jak i Państwem, użytkownikami programów.

Link to postu

Nie zwróciłam uwagi, że Pan nie pisze z ramienia Insert, tylko jako partner współpracujący. U nas akurat był kontakt bezpośrednio z Insertem, z wieloma różnymi osobami. Analiza przed podjęciem decyzji o przejściu na nexo była bardzo obszerna, nie sposób jednak przewidzieć każdej możliwej sytuacji, a do tego przewidzieć, że model licencjonowania będzie zupełnie inny. Niestety ale pracownicy Insert zapewniali, że wiele narzędzi będzie działać, niestety życie pokazuje coś zgoła innego.  

My na szczęście mamy osoby, które dały radę w miarę bezboleśnie przejść przez cały etap przenoszenia danych, ustawiania schematów, itp. i nasi klienci mają wszystko zrobione na czas. Ale mnogość  trudności jaka stanęła nam na drodze nas jednak zaskoczyła - i to nie tych, które wynikałyby z naszej niewiedzy czy nieznajomości programów, a właśnie w większości tych wynikających z błędów programów.

 

Edytowane przez Pro Consilio
Link to postu
Godzinę temu, Pro Consilio napisał:

Nie zwróciłam uwagi, że Pan nie pisze z ramienia Insert, tylko jako partner współpracujący.

Nie dało się nie zauważyć ;)

 

Godzinę temu, Pro Consilio napisał:

U nas akurat był kontakt bezpośrednio z Insertem, z wieloma różnymi osobami. Analiza przed podjęciem decyzji o przejściu na nexo była bardzo obszerna, nie sposób jednak przewidzieć każdej możliwej sytuacji, a do tego przewidzieć, że model licencjonowania będzie zupełnie inny.

Niestety myli się Pan, jest zupełnie inaczej, oczywiście nie wszystkie, ale większość problemów / ograniczeń da się przewidzieć, a na pewno zasady licencjonowania programów księgowych i kadrowych, w szczególności dla biur rachunkowych migrujących z GT, my informujemy od tych podstawowych i zasadniczych różnicach na samym początku rozmów z klientami. Praca na oddzielnych bazach danych - ograniczenia wymiany plikowej oraz online są bardzo dobrze znane, więc należało je uwzględnić przy wyborze współpracy z klientem, my co do zasady namawiamy na pracę na jednym podmiocie, pomagamy w uruchomieniu bezpiecznej pracy zdalnej w rozsądnych kosztach.

 

Godzinę temu, Pro Consilio napisał:

My na szczęście mamy osoby, które dały radę w miarę bezboleśnie przejść przez cały etap przenoszenia danych, ustawiania schematów, itp. i nasi klienci mają wszystko zrobione na czas.

To polecam obiektywnie zweryfikować, zarówno pod kątem poprawności jak i efektywności wykorzystywania programów, gdyż moje doświadczenia oraz fora pokazują, że jest różnica między wiedzą zdobywaną samodzielnie przez użytkowników, a wiedzą przekazywaną przez doświadczonych wdrożeniowców.

 

Godzinę temu, Pro Consilio napisał:

Ale mnogość  trudności jaka stanęła nam na drodze nas jednak zaskoczyła - i to nie tych, które wynikałyby z naszej niewiedzy czy nieznajomości programów, a właśnie w większości tych wynikających z błędów programów.

Nie widzę mnogości zgłoszeń błędów na forum, mogłyby pomóc firmie InsERT w ich poznaniu i usunięciu, innym użytkownikom programów w uniknięciu ich konsekwencji.

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...