Skocz do zawartości

Portal Pracownika - wysyłanie zaproszeń

Polecane posty

Witam,

 

jakie uprawnienia musi posiadać użytkownik, żeby móc wysyłać zaproszenia do Portalu Pracownika ? Koleżanka która miałaby je porozsyłać ma uprawnienia w zakresie prowadzenia spraw urlopowych i przy próbie wysłania zaproszenia do portalu dostaje komunikat jak na załączonym zrzucie ekranu. Sam portal jako taki działa, bo ja mogę bez problemu wysyłać zaproszenia, wnioski o urlop też się synchronizują . Nie bardzo rozumiem, co ma do rzeczy zmiana klientów, pracujemy na Gratyfikancie.

Zrzut ekranu 2024-04-04 121958.png

Edytowane przez Tomasz Łuszczewski
Link to postu

Ciągnąc i poszerzając trochę temat - muszę dodać dwóch użytkowników ( Prezesów), którzy będą zatwierdzać (bądź odrzucać) wnioski urlopowe. Generalnie chciałbym im nadać uprawnienia koleżanki z kadr - czy jest możliwość łatwego "sklonowania" użytkownika, tak żeby nie przyklikiwać wszystkich uprawnień ? 

Link to postu

Dzień dobry,

 

wracam do tematu Portalu, bo mamy z nim dziwne problemy. Wysłałem zaproszenia do kilku osób, w tym do siebie samego. I sytuacja wygląda tak:

 

- u mnie dane dotyczące urlopów i wynagrodzeń się zaciągnęły i są widoczne, ale nie wszystkie. Mianowicie zaimportowały się dane wynagrodzeń za 2023 (to pierwszy rok użytkowania Gratyfikanta). Nie zaciągnęły się natomiast wynagrodzenia za 2024 (zatwierdziłem listy płac tydzień temu).

- u jednej z koleżanek zaciągnęły się dane o urlopach i wynagrodzeniach, ale następnego dnia zniknęły wszystkie i się nie pojawiły więcej (na tym komputerze aktywny jest serwer e-usług i regularnie pojawia się okienko o aktualizowaniu danych)

- u dwóch koleżanek mimo założenia konta na portalu nie pojawiło się nic od zeszłego tygodnia.

Pierwotnie serwer e-usług uruchomiony był na moim komputerze, ale on nie jest włączany codziennie, więc uruchamia się u koleżanki której komputer pracuje praktycznie cały czas. Gratyfikant zainstalowany jest na serwerze pracującym 24/7, użytkownicy pracują na końcówkach. Nie bardzo mam pomysł co jeszcze sprawdzić albo zmienić, a zależałoby nam na działaniu tego Portalu choćby w temacie wniosków urlopowych.

Link to postu

Automatycznie dane przechodzą tylko w jedną stronę - z Portalu do Gratyfikanta - chodzi o zgłoszenie urlopu. W tym momencie następuje też odesłanie aktualnych danych urlopowych (choć bez tego odebranego urlopu bo on jest w tym momencie planowany).
Wysyłanie danych na Portal następuje wyłącznie po "ręcznym" uruchomieniu synchronizacji. Tę czynność można zautomatyzować za pomocą Automatyzacji.

Link to postu

No dobrze, a jak wytłumaczyć zniknięcie danych o wynagrodzeniach u jednej z koleżanek o której pisałem. I jeśli dobrze Pana rozumiem - ręczne uruchomienie synchronizacji (prawy przycisk na serwerze e-usług u koleżanki) powinien wysłać do wszystkich użytkowników portalu aktualne dane urlopowe i pozatwierdzane dane płacowe ?

Link to postu

Czy na pewno pozostałe osoby odświeżyły dane (guzik w prawym górnym rogu)?

 

Być może udostępniał Pan Portal wielokrotnie danemu pracownikowi, wtedy jeśli pracownik nadal korzysta z pierwszego zaproszenia dane mogą być niewidoczne.

Jak już wiemy, że synchronizacja działa (przynajmniej na Pana koncie) to najlepiej "zakończyć udostępnianie" Portalu pracownikom i udostępnić Portal ponownie - a następnie dopilnować aby pracownicy aktywowali Portal przy użyciu tego najnowszego zaproszenia. Na koniec może być potrzebna ponowna synchronizacja.

Link to postu

Częściowo pomogło. Dane nie pojawiają się u jednej osoby, która już wcześniej miała założone konto Insert. Podczas przyjmowania zaproszenia dostaje komunikat, że przyznano tylko częściowe uprawnienia.  I pomimo ręcznej synchronizacji oraz odświeżania przyciskiem na portalu, nie wyświetlają się żadne dane. Ale ja też miałem wcześniej konto insert i wszystko działa bez problemu, mamy identyczne, pełne uprawnienia.

Edytowane przez Tomasz Łuszczewski
Link to postu

W takiej sytuacji mamy dwa rozwiązania:

 

Opcja A) Z poziomu Konta InsERT na zakładce użytkownicy można odłączyć konto osoby, u której występuje problem z synchronizacją.
image.png.6456b78e513356e4e084b84f02ff1d6c.png
Następnie ponownie wysłać zaproszenie do Portalu pracownika. Tym razem przy jego przyjmowaniu nie powinno być żadnych komunikatów o uprawnieniach. UWAGA! Jeśli ta osoba ma w firmie jakieś dodatkowe uprawnienia, to straci je i trzeba będzie je ponownie nadać. Jeśli jest to konto administratora, to bezpieczniej skorzystać z opcji B.

 

Opcja B) Ta opcja wymaga trochę wiedzy technicznej w zakresie uruchamiania zapytań SQL. 

W celu naprawy synchronizacji można po prostu poprawić identyfikator konta Pracownika, który jest zapisany w bazie danych Gratyfikanta nexo. Właściwy identyfikator widać w adresie url po zalogowaniu do Portalu:

Cytat

https://portalpracownika.insert.com.pl/app/account/<<identyfikator konta pracownika>>

Ten identyfikator należy wstawić do odpowiedniego wiersza w tabeli ModelDanychContainer.PracownicyGr, w kolumnie KontoWPortaluId. Po ponownej synchronizacji dane na Portalu powinny być już widoczne.

Jeśli poda mi Pan właściwy identyfikator z adresu URL oraz jakieś dane pozwalające na zidentyfikowanie tej osoby w bazie danych, np. imię i nazwisko lub identyfikator bazodanowy, który widać w oknie z sygnaturą obiektu (Pokaż pracownika -> Operacje -> Pokaż sygnaturę obiektu), to możemy przygotować takie zapytanie SQL, które podmieni zapisany identyfikator na właściwy. Dane proszę podesłać w wiadomości prywatnej.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...