Radomił Ząbik 308 Napisano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 w Usunięta faktura Niestety, jakiś geniusz, wpadł na pomysł aby usunąć fakturę, a nawet kilka. Czy jest jakaś możliwość znalezienia informacji o usuniętych dokumentach? W sumie, to nie tylko dokumentach - ogólnie usunięciach obiektów. Link to postu
Mariusz Jarowicz 1 Napisano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 w Usunięta faktura Niestety nie widzę możliwości, aby takie informacje uzyskać z poziomu podmiotu, z którego owe obiekty zostały usunięte. Jedyną możliwością jaką widzę jest ewentualna dearchiwizacja kopii sprzed usunięcia (do nowej nazwy podmiotu) i uzupełnienie usuniętych danych w podmiocie. Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 16 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 w Usunięta faktura Może warto by, taki podstawowy log prowadzić gdzieś na boku? Ostatnio wydzieliliście tablicę NaglowkiEncji, a one mają także zapisy o usuwaniu - trzeba by tylko dodać jedno proste pole varchar, wypełnianie jakimiś danymi identyfikacyjnymi w postaci tekstowej i byłby super log Nie powinno to jakoś rozepchać bazy, bo i tak to trzymacie. Link to postu
Adam G 23 Napisano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 w Usunięta faktura Od stycznia cisza 16 podobno za rogiem więc odkopujemy i pytamy. Czy jakieś prace mające na celu podanie informacji o usuniętych dokumentach zostały poczynione i kiedy można spodziewać się ich wprowadzenia? Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 22 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 w Usunięta faktura Adam, masz w naszym systemie rejestrowane nagłówki z NEXO Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 28 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2017 w Usunięta faktura Dobra, właśnie się okazało, że moje rozwiązanie problemu usuwanych dokumentów jest bez sensu, gdyż NEXO, usuwa nagłówki podczas usuwania dokumentów! Czy jest to zabieg celowy? Jaki jest w takim razie sen pól "Usunieto" w bazie danych? Czy mogli byście je jednak zostawiać? Link to postu
Wojciech Szopiński 227 Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 w Usunięta faktura Witam, Sens jest taki, że niektóre encje są "koszowalne" czyli usuwane do "kosza", czyli tylko oznaczane jako usunięte Wtedy właśnie ten znacznik się ustawia. Dokumenty są usuwane fizycznie z bazy, a nagłówek encji nie może istnieć bez swojego rodzica dlatego znika razem z fakturą. Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 w Usunięta faktura No ok, a mogły by się nie usuwać? No szukamy metody, aby mieć informacje o tym, że jakiś użytkownik usunął dokument. W tym momencie, jedyne co mi przychodzi na myśl, to śledzenie tablicy nagłówków i powielanie jej, ale nie będzie adnotacji o usunięciu, więc też lipa Link to postu
Adam G 23 Napisano 17 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2017 w Usunięta faktura Pytanie a może rozpatrzyli by Państwo utworzenie paru tablic zawierającących informacje o tym kto i kiedy skasował jakiś dokument Jako pomysł rozwiązania: Tab.1 (DokumentyUsunięte) Id(nie powiązane z tablicą Dokumenty), Pełna sygnatura, Data usunięcia (fajnie jakby była jeszcze godzina), Osoba usuwająca, Powód usunięcia, Tab.2 (PozycjeUsuniętych dokumentów) Konstrukcja taka sama jak przy Pozycjach dokumentów. + ewentualne inne tablice potrzebne do pokazania co dokładnie znajdowało się na usuniętym dokumencie. Link to postu
Wojciech Nocoń 1 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 w Usunięta faktura Czy dokumenty usunięte w chwili ich tworzenia były zapisane jako pdf? Na ich podstawie można odtworzyć zapisy Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 28 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 w Usunięta faktura W zależności od przypadku, ale nie zawsze są drukowane do PDF. Generalnie, to problem dotyczy całego obiektu Dokumenty, bo dzisiaj są to faktury, jutro zamówienia, a nie wiadomo co dalej. Chcemy też wykluczyć faktyczne usunięcie dokumentu, jak przyczynę luki w numeracji - równie dobrze, może to być jakaś rezerwacja numeru. Chcielibyśmy po prostu mieć świadomość i wiedzę, co ktoś usunął. Swoją drogą, wydaje mi się, że przy tak poważnych dokumentach, jakimi są faktury, system powinien nawet poprosić o przyczynę usunięcia i ją zapisać, ale to już pozostawiam Sobie w sferze marzeń Link to postu
Marek Pyznarski 347 Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 w Usunięta faktura Pomysł na ewidencjonowanie danych o usuniętych dokumentach odnotowujemy do rozważenia w dalszej przyszłości (nie planujemy realizacji w najbliższych wersjach programu). Na teraz możemy podpowiedzieć wykonanie rozwiązania własnego, bazującego na triggerze który przy usunięciu dokumentu zapisze do oddzielnej tabeli dane dokumentu oraz osobę która ten dokument usuwa. Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 w Usunięta faktura A jak będzie wyglądała sprawa własnego triggera w bazie MSSQL, w przypadku aktualizacji wersji Insert NEXO - nie usunie się sam? Może macie jakieś zalecenie do zastosowania nazwy. Obecnie widzę tu już wasze dwa triggery od InsTYNKU Link to postu
Wojciech Szopiński 227 Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 w Usunięta faktura Witam, Trigger nie zostanie usunięty przy aktualizacji bazy. Nie mamy żadnych zaleceń odnośnie nazw. Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 w Usunięta faktura (edytowane) Ok, to jest to jakiś plan Rozumiem, że osoba usuwająca jest dopisywana przed skasowaniem wiersza? P.S. A nie powinniście mieć jeszcze triggera do usuwania z InsTynku, w przypadku skasowania dokumentu? Edytowane 2 Sierpnia 2017 przez Radomił Ząbik Link to postu
Wojciech Szopiński 227 Napisano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 w Usunięta faktura Nie jest to takie proste. Tak jak pisałem wcześniej osoba usuwająca jest w nagłówku, dla encji "koszowalnych". Dla dokumentów to pole nie jest ustawiane, aczkolwiek do identyfikatora użytkownika można się dostać poprzez sesję aplikacyjną. Chodzi o to, że podczas usuwania (oraz w zasadzie wszystkich innych operacji) na obiekt dokumentu jest nakładana blokada aplikacyjna. Blokady przechowywane są w tabeli mox.application_locks. Zawiera ona identyfikator zablokowanego zasobu oraz identyfikator sesji aplikacyjnej (guid). Sesje aplikacyjne przechowywane są w tabeli mox.application_session i z niej można wydobyć identyfikator użytkownika, który daną sesję założył. Proponuję więc dodać trigger, który z usuwanych wierszy wydobędzie identyfikator dokumentu i na jego podstawie ze złączonych tabel blokad oraz sesji wydobędzie identyfikator użytkownika, który w danym momencie ten dokument usuwa. Poniżej przykładowy kod takiego triggera: CREATE TABLE UsunieteDokumenty ( IdUzytkownika uniqueidentifier NULL, NumerDokumentu Varchar(255) NULL, IdDokumentu INT NULL ); GO CREATE TRIGGER [Dokumenty_AfterDelete] ON [ModelDanychContainer].[Dokumenty] AFTER DELETE AS BEGIN DECLARE @idDokumentu INT; DECLARE @numerDokumentu VARCHAR(255); DECLARE @idUzytkownika uniqueidentifier; -- wyciągamy identyfikator oraz numer pełny dokumentu usuwanego SELECT @idDokumentu = Id, @numerDokumentu = NumerWewnetrzny_PelnaSygnatura FROM deleted; -- wyciągamy identyfikator użytkownika z tabel blokad oraz sesji SELECT @idUzytkownika = sess.application_user_id FROM mox.application_lock locks INNER JOIN mox.application_session sess ON sess.application_session_id = locks.application_session_id WHERE locks.resource_id = CONCAT('InsERT.Moria.Dokumenty.Logistyka.DokumentSprzedazyBO ', CONVERT(varchar(10), @idDokumentu)); -- wstawiamy pobrane dane do zewnętrznej tabeli IF (@idUzytkownika IS NOT NULL) BEGIN INSERT INTO UsunieteDokumenty(IdUzytkownika, NumerDokumentu, IdDokumentu) VALUES (@idUzytkownika, @numerDokumentu, @idDokumentu); END END GO Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 26 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2019 w Usunięta faktura Zablokowaliście możliwość pisania tutaj, to odkopuję: Funkcja super, nareszcie, w przyszłym tygodniu pewnie wrzucimy 26kę Kilka pytań póki w głowie na świeżo, a nie widziałem jeszcze systemu: Czy można wybierać, co się rejestruje? Robiliście jakieś testy, jako to wpływa na rozrost bazy? Czy macie jakiś mechanizm, automatycznego usuwania starych zapisów, np. po roku? Link to postu
Jacek Magiera 147 Napisano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2019 w Usunięta faktura Dnia 26.06.2019 o 15:34, Radomił Ząbik napisał: Czy można wybierać, co się rejestruje? W Subiekcie nie ma takiej możliwości - wszystko albo nic Oczywiście z wyjątkami opisanymi w podlinkowanym wątku. Dnia 26.06.2019 o 15:34, Radomił Ząbik napisał: Robiliście jakieś testy, jako to wpływa na rozrost bazy? Na podstawie wglądu do bazy danych biura rachunkowego, gdzie włączony był ślad rewizyjny od momentu, gdy tylko się pojawił, odnotowaliśmy wzrost o 25% +/- 5% dla sporych baz rewizorowych. Dnia 26.06.2019 o 15:34, Radomił Ząbik napisał: Czy macie jakiś mechanizm, automatycznego usuwania starych zapisów, np. po roku? Nie ma automatycznego usuwania starych zapisów. Zapisujemy sugestię do przeanalizowania przy okazji tworzenia kolejnych wersji 1 Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 3 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2019 w Usunięta faktura Obserwujemy forum i jak nic grubo nie walnie w 26, to wrzucimy w piątek Wtedy pewnie zweryfikuję sam wszystkie możliwości i może jeszcze pomarudzę, a w między czasie jeszcze jedno szybkie pytanko "na ślepo" - czy zmiany na polach własnych zwykłych i zaawansowanych też są rejestrowane? Link to postu
Jacek Magiera 147 Napisano 3 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2019 w Usunięta faktura 1 Link to postu
Polecane posty