Skocz do zawartości

Ponowna wysyłka zwróconej przesyłki

Polecane posty

Klientka kupiła towar i wpisała sobie niekompletny adres wysyłki. W wyniku przesyłka do mnie wróciła. Dzwonie do niej i pytam czy chce zwrot kasy za towar czy wysłać jeszcze raz. Mówi, że chce żebym wysłał jeszcze raz i że za to zapłaci. Otrzymałem wpłatę ale nie wiem jak to teraz "wbić" w system. Jedno z rozwiązań na jakie wpadłem:

1. Zrobić zwrot detaliczny całej transakcji w Subiekt na podstawie nr dokumentu

2. Zrobić nową transakcję taką samą jak ta pierwsza z tym, że koszt wysyłki zwiększony o tą kwotę, którą dopłaciła.

 

Czy to będzie dobre rozwiązanie? Macie może jakiś inny lepszy pomysł?

Link to postu

Dzięki za porady.

 

A ja bym nawet olał drugi paragon na koszty wysyłki ;)

 

No też tak bym najchętniej zrobił ale chciałem wiedzieć na przyszłość jak sobie z takim czymś radzić. Też nie mogę zostawić wpływu na konto nie zarejestrowanego w systemie.

 

Dodano: Tak teraz próbuje ale w Sello nie mogę utworzyć transakcji bez towaru. Jak to obejść? Dodać towar jednorazowy?

Link to postu

Teraz troszkę inna sytuacja ale pasująca pod temat.

Klient chce odstąpić od umowy i zwraca do mnie towar (za każdym razem mózg mi się gotuje jak mam zrozumieć co teraz zrobić). Chce, żeby towar wrócił na magazyn więc robię zwrot detaliczny ale tam w tym zwrocie jest towar i koszta wysyłki. Rozumie towar bo on wróci na magazyn ale co tam robią koszta wysyłki? Co jeśli je tam zostawię? Jaki skutek wywołają?

Link to postu

Teraz troszkę inna sytuacja ale pasująca pod temat.

Klient chce odstąpić od umowy i zwraca do mnie towar (za każdym razem mózg mi się gotuje jak mam zrozumieć co teraz zrobić). Chce, żeby towar wrócił na magazyn więc robię zwrot detaliczny ale tam w tym zwrocie jest towar i koszta wysyłki. Rozumie towar bo on wróci na magazyn ale co tam robią koszta wysyłki? Co jeśli je tam zostawię? Jaki skutek wywołają?

 

Chyba też robisz korektę... W końcu musisz tę kwotę zwrócić klientowi. Koszt wysyłki jest usługą w Subiekcie, więc nic się nie zadzieje.

Link to postu

Przy rozliczeniu nie będzie taki "koszt transportu" ze zwrotu detalicznego mieszał w obliczeniach? Żeby się zgadzało z czego się rozliczam a z czego nie.

 

Dodano: Te koszta transportu ze zwrotu detalicznego są gdzieś zapisywane i potem uwzględniane w jakimś miejscu?

 

Dodano: Przecież jak zwracam klientowi kasę za całą transakcję (czyli tez koszta wysyłki do klienta) to jestem ta kwotę straty. Fajnie by było gdyby subiekt gdzieś mi to potem podliczył to mógłbym sobie mój realny zarobek pomniejszyć o tą sumę.

Link to postu

Dodano: Przecież jak zwracam klientowi kasę za całą transakcję (czyli tez koszta wysyłki do klienta) to jestem ta kwotę straty. Fajnie by było gdyby subiekt gdzieś mi to potem podliczył to mógłbym sobie mój realny zarobek pomniejszyć o tą sumę.

Już kilka razy osoby na tym forum wypowiadały się, że chciałyby mieć możliwość wyliczenia dokładnych zysków/strat na konkretnych transakcjach/paczkach z uwzględnieniem kosztów przesyłki. Niestety dopóki do Sello nie dorobią modułu zestawień to nie za bardzo jest to jak zrobić bo tylko Sello przechowuje realną opłatę za wysyłkę w paczkach.

 

Można próbować dodawać sobie zwroty lub na przykład rozchody wewnętrzne na usługę kosztów wysyłki w Subiekcie i potem próbować to poprzez zestawienia Subiekta wychwytywać i wyliczać.

 

Ja znowu podpowiem Ci, że szkoda czasu na indywidualne obliczenia. Każdy koszt przesyłki jest troszkę zawyżony i dopóki całościowo na przesyłkach + opakowanie nie dopłacam to nie wnikam czy na 1 sztuce przesyłki A dopłaciłem 20zł, a na każdej przesyłce B zarobiłem po 20groszy. W Subiekcie zestawienie sprzedaży i wylicz sobie zysk na wysyłkach (czyli usługach). Potem odejmij od tego faktury od przewoźników i faktury na opakowania. Jak jest na plus to zarabiasz i widzisz ile. Jak na minus to coś nie tak. Zresztą nie da się tego obliczyć nawet w skali miesiąca - trzeba patrzeć na cały rok bo kupujesz opakowania w jednym miesiącu, a korzystasz z nich przez kilka miesięcy.

 

A ja bym nawet olał drugi paragon na koszty wysyłki ;)

No też tak bym najchętniej zrobił ale chciałem wiedzieć na przyszłość jak sobie z takim czymś radzić. Też nie mogę zostawić wpływu na konto nie zarejestrowanego w systemie.

Co do tego to nikt nie będzie szukał jednostkowo, przeglądał wyciągów czy rozwijał rolek fiskalnych. Każda kontrola wyliczy Ci całościowo, np. czy z Twoich obrotów i przyjętej średniej marży dla Twojej branży stać Cię było na zakup tego "porszaka" co stoi przed firmą. Nie?! To tłumaczysz się. Czyli - a to nie mój tylko kolegi ;)

 

PS

Tak tylko podpowiadam, żebyś to sobie jakoś odkręcił - przede wszystkim ilości towaru Ci się zgadzały, ale nie "wczuwał" się w to niepotrzebnie ;) Szkoda czasu... :)

Link to postu

Przy rozliczeniu nie będzie taki "koszt transportu" ze zwrotu detalicznego mieszał w obliczeniach? Żeby się zgadzało z czego się rozliczam a z czego nie.

 

Dodano: Te koszta transportu ze zwrotu detalicznego są gdzieś zapisywane i potem uwzględniane w jakimś miejscu?

 

Dodano: Przecież jak zwracam klientowi kasę za całą transakcję (czyli tez koszta wysyłki do klienta) to jestem ta kwotę straty. Fajnie by było gdyby subiekt gdzieś mi to potem podliczył to mógłbym sobie mój realny zarobek pomniejszyć o tą sumę.

 

 

Nie możesz rozgraniczać co zwrócić a czego nie.

Jeżeli klient zwraca cały towar, jesteś zobowiązany mu zwrócić całą kwotę razem z kosztami wysyłki.

I tą kwotę wyksięgowujesz z KPIR i rejestru VAT.

Inaczej mówiąc cały paragon.

 

Więc jesteś stratny na przesyłce.

Link to postu

Każdy koszt przesyłki jest troszkę zawyżony i dopóki całościowo na przesyłkach + opakowanie nie dopłacam to nie wnikam czy na 1 sztuce przesyłki A

 

 

Wszystko zależy od sprzedającego. A dokładnie od konkurencji.

U mnie np. każdy koszt przesyłki jest zaniżony, o kosztach pakowania nie wspominam.

 

A co dopiero przy oferowaniu przesyłki za darmo ....

Link to postu

Każdy koszt przesyłki jest troszkę zawyżony i dopóki całościowo na przesyłkach + opakowanie nie dopłacam to nie wnikam czy na 1 sztuce przesyłki A

 

 

Wszystko zależy od sprzedającego. A dokładnie od konkurencji.

U mnie np. każdy koszt przesyłki jest zaniżony, o kosztach pakowania nie wspominam.

 

A co dopiero przy oferowaniu przesyłki za darmo ....

Ja zrezygnowałem z darmowych przesyłek. Nie opłaciło mi się :(

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...