Skocz do zawartości

Automatyczne wiadomości dla transakcji z wysyłką za pobraniem

Polecane posty

Jakiś czas temu poruszałem temat automatycznych wiadomości dla nowych transakcji (niestety nie mogę już odnaleźć tego posta). Problem polegał na tym, że dla nowej transakcji ze sprzedaży z Allegro (nie dodanej ręcznie) z wybraną metodą wysyłki za pobraniem, wysyłane były dwie wiadomości automatyczne z Sello. Pierwsza była wysyłana z szablonu wiadomości w słowniku pod pozycja "Nowa transakcja" a chwile potem był wysyłany drugi z pozycji "Transakcja za pobraniem". Z tego co pamiętam Bartek sugerował mi wtedy abym poczekał na nową wersję Sello 1.18 bo miał zostać dodany nowy modyfikator [Transakcja::Typ] który można było sobie zaprogramować dokładnie co i jak ma być wysyłane. Tak też zrobiłem i wyłączyłem szablon wiadomości dla pozycji "Transakcja za pobraniem" (patrz screen poniżej)

parametry_wiadomosci_automatycznych.PNG.ebc29346ff2348fb1e38232864267227.PNG

i zrobiłem sobie jeden uniwersalny szablon dla "Nowej transakcji", który miał rozpoznawać typ transakcji i wklejać odpowiednie bloki kodu html. Problem polega na tym, że ten szablon w momencie gdy transakcja z wysyłką za pobraniem zostanie pobrana do Sello wysyła e-mail ale [Transakcja::Typ] zwraca "przedpłata" dla takiej transakcji (a przecież to jest za pobraniem). Jak próbuję potem dla tej samej transakcji skorzystać z mailingu (CTRL+E) i wybieram mój szablon odpowiadający "Nowej transakcji" to wtedy [Transakcja::Typ] zwraca prawidłowo wartość "pobranie". Tak samo jest dla transakcji dodanej ręcznie, tam nie ma problemu. Tylko dla tych pobranych z Allegro Sello nie rozpoznaje ich za pierwszym razem jako "pobranie".

 

Jak widać w dwóch przypadkach jest jakiś bład. Bardzo proszę o naprawienie tego. Chyba że ja coś źle robię ale nie wydaje mi się bo już długo się z tym borykam i testuje.

 

 

Link to postu

Generalnie z pozycją "Nowa transakcja" były nieoczekiwane rezultaty i dlatego nie korzystam z tego.

 

 

Nie wiem jak teraz, ale kiedyś ta pozycja generowała się gdy tylko wpadła transakcja do Sello, czyli zanim był FOD i wpłata.

 

Teraz być może jest tak samo, stąd Twoje maile wychodzą z typem domyślnym, czyli przedpłatą.

 

A potem jak robisz mailing to FOD już jest i typ transakcji jest zwracany poprawnie.

 

Jeśli tak jest - pozostaje wykorzystywać ten typ wiadomości automatycznej tylko do przywitania klienta, potwierdzenia, że wpadło zamówienie na konkretny towar, bez podawania większej ilości szczegółów.

Link to postu

Jest dokładnie tak jak napisał Ks Robak czyli najpierw jest transakcja, później fod, grupowanie i stąd te błędy.

 

Ja nie wysyłam żadnych wiadomości automatycznych za wyjątkiem powiadomień po wysłaniu paczki (i jeśli paczka jest za pobraniem to dopiero wtedy klient jest o tym informowany). Nie ma sensu zasypywać klienta spamem ;) Sam się wkurzam jak u kogoś kupuję 5 przedmiotów i dostaję 5 maili od sprzedawcy plus 5 maili od Allegro ;) Albo najśmieszniejszy jest mail o zgrupowaniu transakcji podczas gdy wypełniłem jednego foda i wybrałem jeden koszt wysyłki ;)

 

My to rozwiązaliśmy tak, że pod koniec dnia dla wszystkich transakcji, które nie zostały jeszcze opłacone wysyłamy ręcznie (mailingiem) maila o odpowiedniej treści. Wtedy już wszystkie fody są pobrane i transakcje zgrupowane więc treść maila generuje się prawidłowo i do każdego klienta wysyłany jest tylko jeden mail.

Link to postu

Ja osobiście podzieliłem wysyłkę maili na ręczne/automatyczne:

 

- jeśli ktoś kupi i od razu jest PayU to przy zatwierdzeniu wpłaty w Sello idzie mail automatyczny "dzięki za kaskę, pakujemy te a te towary i zaraz ślemy do ciebie taką a taką firmą"

 

- jeśli ktoś kupi, jest FOD, nie ma wpłaty to mail (z szablonu) ręcznie "dzięki że kupiłeś te i te towary, masz zapłacić tyle na takie a takie konto" - przed wysłaniem takiego maila czekam jakąś np. godzinę (transakcja jest w sello z żółtą gwiazdką" to wiem, że nie wysłane maile)

 

- jeśli ktoś kupi, nie ma fod, nie ma wpłaty to j.w. ale z sugerowaną opcją wysyłki (zazwyczaj potem tak jest wpłacane)

 

- jak ktoś taki co nie miał od razu PayU, po jakimś czasie wpłaci to idzie mail automat j.w. po wpłacie

 

- jeśli ktoś kupi za pobraniem, to mail automat "dzięki za kupno, wyślemy to i to a ty zapłacisz tyle paczkowemu"

 

- po wysyłce automat "wysłaliśmy to i to, nr paczki etc..."

 

Na razie nikt nie miał pretensji, że za dużo, raczej w komentarzach niektórzy piszę, że mieli informacje na czas.

 

PS nie korzystam z automatycznego przenoszenia nowych transakcji przez Sello.

 

Link to postu

No i tutaj nasuwa mi się pomysł modernizacji obecnego systemu wysyłania automatycznych wiadomości e-mail o dodatkowe rozdzielenie zdarzenia dla "Nowej transakcji" na dwie pozycje:

- nowa transakcja z serwisu aukcyjnego (to jest to co teraz jest dla nowej transakcji)

- nowa transakcja dodana ręcznie (szablon wiadomości dla zamówień telefonicznych i e-mailowych)

 

nawet narysowałem moją koncepcję  8)

koncepcja.png.fea154ad25cb29c9836291f53b094926.png

 

Zgadzam się z PanBanBan, że nie ma co klienta zasypywać spamem, więc chciałbym wyłączyć wiadomości dla nowych transakcji ale znowu nie chce tracić automatyki jaką zapisałem sobie dla transakcji dodanych ręcznie.

Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Od siebie dodam tylko, że z badań wynika, że klient chce dostawać jak najbardziej dokładne maile ze statusem zamówień. Czym bardziej szczegółowe wiadomości tym klient bardziej zadowolony. Im więcej wiadomości wysyłaliśmy tym chętniej klienci otwierali maila, którego dostawali tydzień po otrzymaniu towaru, w takiej wiadomości prosimy go o wystawienie nam opinii na jakimś opineo czy facebooku lub wyrażenie opinii o produkcie.

 

Ja sam bardzo lubię być informowany o każdym kroku sklepu, który realizuje moje zamówienie na towar, którego nie mogę się doczekać i promienieję dostając numer listu przewozowego na sam koniec ;)

 

Prawie idealną sytuację opisał @e-kupowanie_pl, jednak wiele sklepów nie może pozwolić sobie na ręczne wysyłanie statusów(zbyt wiele transakcji). Sello powinno mieć bardziej rozbudowaną sekcję wiadomości automatycznych.

Link to postu

Od siebie dodam tylko, że z badań wynika, że klient chce dostawać jak najbardziej dokładne maile ze statusem zamówień. Czym bardziej szczegółowe wiadomości tym klient bardziej zadowolony. Im więcej wiadomości wysyłaliśmy tym chętniej klienci otwierali maila, którego dostawali tydzień po otrzymaniu towaru, w takiej wiadomości prosimy go o wystawienie nam opinii na jakimś opineo czy facebooku lub wyrażenie opinii o produkcie.

 

Ja sam bardzo lubię być informowany o każdym kroku sklepu, który realizuje moje zamówienie na towar, którego nie mogę się doczekać i promienieję dostając numer listu przewozowego na sam koniec ;)

 

Prawie idealną sytuację opisał @e-kupowanie_pl, jednak wiele sklepów nie może pozwolić sobie na ręczne wysyłanie statusów(zbyt wiele transakcji). Sello powinno mieć bardziej rozbudowaną sekcję wiadomości automatycznych.

 

Hmm... Sądzę, że sello to jest dobry automat. Jedyne co wysyłam "ręcznie" to jeśli ktoś nie wpłaci w ciągu kilku godzin od zakupu lub nie zadeklaruje pobrania (inaczej się nie da, bo allegro nie zwraca cenników w api i w związku z tym nie da się wysłać z automatu wiadomości o nowym zakupie (tzn. da się w sello, ale wg mnie nie ma sensu bo dane w 90% przypadków będą i tak błędne).

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...