Izabela Szatrawska 1 Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 w VAT - wysyłki elektroniczne do US U mnie dziś nie poszło. Program zgłasza dzikie błędy - np. a to certyfikat nieważny, a to błąd w nazwisku lub danych a bramka chyba nie jest zapchana, bo przez system MF idzie jak burza pewnie muszę - jako nuworysz w programie - przejść test cierpliwości Ale bardzo mi się podoba pomysł z forum, wzajemna pomoc i pomoc InsERTu. Przesyłam wszystkim serdeczności I.Sz. Link to postu
Roman Budzisz 288 Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 w VAT - wysyłki elektroniczne do US 3 godziny temu, Izabela Szatrawska napisał: U mnie dziś nie poszło. Program zgłasza dzikie błędy - np. a to certyfikat nieważny, a to błąd w nazwisku lub danych a bramka chyba nie jest zapchana, bo przez system MF idzie jak burza pewnie muszę - jako nuworysz w programie - przejść test cierpliwości Ale bardzo mi się podoba pomysł z forum, wzajemna pomoc i pomoc InsERTu. Przesyłam wszystkim serdeczności I.Sz. Pani Izabelo. Błędy nie są dzikie - przynajmniej takimi nie powinny być:). Błąd typu "certyfikat nieważny" pochodzi zapewne bezpośrednio z bramki MF - tutaj przyczyna powinna być raczej "prostolinijna" - dokument nie został podpisanym właściwym certyfikatem (przeterminowanym, niekwalifikowanym bądź innym, który posiada cechy nieakceptowalne przez MF). Błędy typu "nazwisko" są dla nas czymś nowym - wymaga zdiagnozowania. Co do zapchania bramki - proszę zwrócić uwagę, że MF jedynie udostępnia funkcje za pomocą których inne programy mogą przesyłać deklaracje i JPK do MF. Nie mamy wpływu na jakość odbioru danych przez MF. Forum powstało po to by Państwo wzajemnie się wspomagali w wykorzystaniu naszego programowania w rozliczaniu Państwa podatników. My jedynie możemy wskazać ścieżkę/kierunek bądź podpowiedzieć jak zrobić to szybciej lub optymalniej. Link to postu
Roman Budzisz 288 Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 w VAT - wysyłki elektroniczne do US Dnia 23.02.2017 at 15:27, Tamara Gralec napisał: Witam wszystkich! Niestety, dalej są problemy. Teraz już pojawia się zupełnie inny komunikat i nie wiem, czy to nie jest problem z bramką e-deklaracji. "Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go odmawia 145.237.193.7:443" Pojawiło się to u dwóch klientów, u których chciałam wysłać vat-ue miesięczne. Pozdrawiam, Tamara Gralec Ewidentnie jest to komunikat z bramki bądź efekt nienawiązania komunikacji z bramką (ustawione jakieś proxy bądź hierarchia uprawnień do ruchu w sieci internetowej). Proszę taką deklarację VAT-UE (wystarczy PDF) wysłać do nas, sprawdzimy na bramce testowej. Link to postu
Miłosz Łapczyński 0 Napisano 24 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 w VAT - wysyłki elektroniczne do US Udało mi się uzyskać podpis elektroniczny i poszło Bardzo dziękuję za pomoc. Link to postu
Izabela Szatrawska 1 Napisano 25 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2017 w VAT - wysyłki elektroniczne do US 2 godziny temu, Roman Budzisz napisał: Pani Izabelo. Błędy nie są dzikie - przynajmniej takimi nie powinny być:). Błąd typu "certyfikat nieważny" pochodzi zapewne bezpośrednio z bramki MF - tutaj przyczyna powinna być raczej "prostolinijna" - dokument nie został podpisanym właściwym certyfikatem (przeterminowanym, niekwalifikowanym bądź innym, który posiada cechy nieakceptowalne przez MF). Certyfikat mam odnowiony rok temu i działa, korzystam ciągle. U mnie nie ma opcji, żeby był nieważny, poza rachunkowością też się nim posługuję i zawsze z powodzeniem. Ale czy program prawidłowo odczytuje certyfikat? Bo na karcie są przecież także te nieczynne, mam kilka, bo od dawna korzystam z podpisu. Kłopotliwe jest wbrew paradoksalnie to, że użytkownik nie widzi jak wygląda proces wysyłki (co jest widoczne w bramce MF) - bo może tu tkwi przyczyna, że program czyta losowo certyfikat?? W bramce MF przy pierwszym odnowieniu pyta, którym podpisać i potem już tylko ten aktualny, ważny jest widoczny. Po nieudanej wysyłce z Rachmistrza, powielałam natychmiast czynności przez bramkę MF i wszystko działało za każdym razem bez zarzutu, nie trwa to 10 sekund z UPO włącznie - więc to nie wina bramki, internetu, sprzętu itp. bo to mam bez zarzutu. A z kolei w pracy zdalnej podpisałam danymi autoryzacyjnymi i bramka ministerialna działała niezawodnie i też błyskawicznie. Komunikat "błąd w nazwisku, kwocie przychodu etc" jest typowy w bramce MF - jak odrzuca deklarację, to taki meldunek się pojawia najczęściej. To nic nowego, chyba zbyt skrótowo opisałam poprzednio sytuację i pomyślał Pan o nieznanym komunikacie. Zadziwia mnie natomiast to, że parę deklaracji w programie przeszło - w różnym czasie, w innych dniach, raz z podpisem, raz z danymi autoryzacyjnymi. Jednak nie do wszystkich dało się pobrać UPO - skopiowałam nr ref. w bramce i pobrałam, czyli przeszły w programie, ale UPO już nie - dokładnie taki przypadek miała chyba Pani Tamara. Z jedną deklaracją - o czym pisałam - miałam ten "dziki" błąd, bo meldunki z pozycji programu były, że poszła, UPO nie wskoczyło i wówczas bezpośrednio przez bramkę MF to sprawdziłam - wyświetlił się "komunikat 100 - nie ma takiej złożonej deklaracji". Musiałam wówczas ponowić ją na MF. Finalnie - pierwszy miesiąc pracy w NEXO to proporcja wysyłki deklaracji za styczeń nie jest optymistyczna (jakieś 95% puściłam po staremu, nie z programu...) Zastanawia mnie ta przypadkowość działania lub nie działania wysyłki w programie. Bo trudno to zdiagnozować. Pracując od lat z bramką MF zauważyłam, że na odpalonym w tle Firefoxie zdarzały się kaprysy Explorera ( to samo jest np.w e-learningu, na Moodle, że jak wchodzę z Edge, to nie odpala niektórych okien i nie mogę umieszczać niektórych aktywności w kursie, co z logicznego punktu widzenia w ogóle nie powinno się zdarzyć - a jednak się zdarza.. A potem wchodzę z Firefoxa i można rzec:"gra muzyka") może więc tu jest jakaś niekompatybilność? Hmm... to niezła myśl. Sprawdzę po niedzieli, przy różnych przeglądarkach w tle. Bo komunikacja z MF to tylko "na Microsofcie chodzi"... Tak czy siak - praca w programie jest bardzo komfortowa, a już te kolorki i dowolność - są cudne I najważniejsza rzecz: to, że mogę pracować z klawiatury, bez myszy - za to Panowie czapki z głów przed twórcami! Pozdrowienia dla wszystkich Link to postu
Izabela Szatrawska 1 Napisano 25 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2017 w VAT - wysyłki elektroniczne do US 2 godziny temu, Miłosz Łapczyński napisał: Udało mi się uzyskać podpis elektroniczny i poszło Bardzo dziękuję za pomoc. Miłej pracy! Link to postu
Polecane posty