Skocz do zawartości

VAT - wysyłki elektroniczne do US

Polecane posty

Witam,

 

Od tego roku należy VAT-7, 7K, UE, itd wysyłać elektronicznie. Widzę że w Rachmistrzu pojawiła się nowa zakładka dla deklaracji. Czy jest gdzieś szczegółowy opis jak to działa?? Jak sporządzę deklarację to jak program będzie wiedział gdzie wysłać tę deklarację?? Gdzie to ma być wysyłane, na jakiś krajowy serwer czy do danego urzędu??

Link to postu

Od tego roku VAT-UE oraz VAT-7 należy wysyłać tylko elektronicznie - wcześniej można było wysłać elektronicznie bądź dostarczyć wersję papierową. Nowa zakładka nie pojawiła się - ona była dla deklaracji wysyłanych elektronicznie. Program zakłada, że w przypadku wysyłki elektronicznej, deklaracja ma być wysłana na "oficjalną"/"produkcyjną" tzw. brankę przesyłania dokumentów - czyli trafi tam gdzie musi. Jeżeli Pan chce przetestować wysyłkę elektroniczną deklaracji VAT bez żadnych zobowiązań podatkowych bądź ewidencyjnych, musi Pan w Konfiguracji, w Parametrach wysyłki elektronicznej ustawić ową wysyłkę na tzw. bramkę testową - po obeznaniu się z tą funkcjonalnością musi Pan przestawić wysyłkę z powrotem na bramkę produkcyjną. Zwracam uwagę, że dostarczenie deklaracji nie polega tylko na jej wysłaniu. Bezpośrednim dowodem na złożenie deklaracji jest pobranie tzw. UPO, czyli "Urzędowego Poświadczenia Odbioru". Oczywiście funkcjonalność do odbioru UPO jest dostępna w programie.

Link to postu

Dzień dobry:-) Jestem nowym użytkownikiem Rachmistrza nexo Pro (biuro rachunkowe) - jest bardzo dobry (przeszłam z RAKS-a), ale brakuje jednej rzeczy: wysyłam VAT elektronicznie i jeśli coś nie przechodzi przez bramkę e-deklaracji, to nie mogę ponowić, wysyłanie e-deklaracji jest JEDYNIE RAZ - a tę funkcjonalność ma bramka ministerstwa: można wielokrotnie ponawiać deklarację.

Finał był taki, że u kilku klientów musiałam po staremu kliknąć przez MF i poszło (dane były takie same, żadnych błędów; chyba przez program nie poszło z przyczyn internetowych).

I tu ma pytanie: czy nie można poprawić tego w programie? Boi przy takich kilku skuchach, będę zmuszona wszystkie wysyłać przez pdf ministerialny, żeby zwyczajnie nie mieć bałaganu, że co któraś deklaracja jest w innym miejscu ...

 

Link to postu

Najpewniej, przy pierwszej wysyłce, tej deklaracji został nadany już tzw. Numer referencyjny - oznacza to, że deklaracja dotarła do bramki i została odebrana (być może jest jeszcze nie przetworzona). Kiedy numer ref. jest nadany to należy posłużyć się funkcją pobierania UPO - jeżeli dokument o tym nr. ref. został pozytywnie przetworzony to odebrane zostanie UPO, w przeciwnym przypadku zostanie wyświetlony komunikat odczytany z bramki.

 

Jeżeli wysyłka elektroniczna nie posiada nr. ref, to wysyłać można wielokrotnie - do momentu jego odebrania.

Link to postu
Dnia 14.02.2017 at 15:47, Roman Budzisz napisał:

Najpewniej, przy pierwszej wysyłce, tej deklaracji został nadany już tzw. Numer referencyjny - oznacza to, że deklaracja dotarła do bramki i została odebrana (być może jest jeszcze nie przetworzona). Kiedy numer ref. jest nadany to należy posłużyć się funkcją pobierania UPO - jeżeli dokument o tym nr. ref. został pozytywnie przetworzony to odebrane zostanie UPO, w przeciwnym przypadku zostanie wyświetlony komunikat odczytany z bramki.

 

Jeżeli wysyłka elektroniczna nie posiada nr. ref, to wysyłać można wielokrotnie - do momentu jego odebrania.

Witam, dzisiaj pojawił mi się taki sam problem jak Pani Izabeli. Przypuszczam, że właśnie z powodu chwilowego problemu z połączeniem internetowym. Program nie pozwala mi wysłać deklaracji jeszcze raz, deklaracja nie ma nadanego numeru referencyjnego, a w zakładce Wysyłka Elektroniczna jest komunikat: Odebrano komunikat: 101 - Proszę o ponowne przesłanie dokumentu. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Czy muszę wysłać przez MF?

Link to postu

Szanowna Pani Tamaro, czy jakoś Pani ten problem rozwiązała? Bo u mnie nadal jest kłopot... Czasem program "chwyci" i wyśle, ale czasem nie. Raz sprawdziłam przez bramkę MF i nie było w ogóle deklaracji o takim numerze referencyjnym. Wysłałam więc jeszcze raz po staremu przez bramkę MF i resztę sprawdziłam przez telefon z urzędniczką w US, okazało się, że kilka wczytane, reszta nie...Szkoda, bo myślałam, że będzie tak pięknie...:-)  Tak więc niestety wpisuję ręcznie do aktywnego formularza z ministerstwa.

Widzę też, że czasem program zgłasza (ale po nieudanym wysłaniu, nie wcześniej), że certyfikat nieważny - mam na karcie 3 stare i aktualny, działa jak należy przez bramkę MF - nie wiem czemu tutaj tak się dzieje.

W związku z tym, z Płatnikiem nawet nie ryzykuję - wchodzę po staremu w program ZUS-u i powielam. Żałuję, bo wygodnie by było robić wszystko od razu.

Czy Państwo z InsERT-u mogą nam pomóc?

Łączę serdeczności Izabela Szatrawska z Olsztyna

Link to postu

Witam ponownie! Sprawdziłam teraz rano, ale problem wciąż istnieje. Pani Izabelo - to pierwszy raz kiedy mam problem z wysyłaniem deklaracji VAT w Rachmistrzu - a używam go już ponad 1,5 roku. Jak dotąd wszystko szło dobrze,  żadnych kłopotów z deklaracjami. Co ciekawe, w poniedziałek, czyli dzień przed próbą wysłania VAT-u, spokojnie wysłałam kilka PIT-11. Zainstalowałam też ostatnią aktualizację. Również czekam na informację od Państwa! :-)

Pozdrawiam,

Tamara Gralec

Link to postu
16 godzin temu, Tamara Gralec napisał:

Witam, dzisiaj pojawił mi się taki sam problem jak Pani Izabeli. Przypuszczam, że właśnie z powodu chwilowego problemu z połączeniem internetowym. Program nie pozwala mi wysłać deklaracji jeszcze raz, deklaracja nie ma nadanego numeru referencyjnego, a w zakładce Wysyłka Elektroniczna jest komunikat: Odebrano komunikat: 101 - Proszę o ponowne przesłanie dokumentu. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Czy muszę wysłać przez MF?

Dla takiej sytuacji, faktycznie program blokuje ponowną wysyłkę. Proszę wykonać:

- odszukać tą deklarację i otworzyć ją do poprawy (klawisz F4);

- menu Wysyłka elektroniczna, podmenu Komunikacja, wybrać opcję Wpisz numer referencyjny;

- na ewentualny komunikat, proszę się zgodzić na wprowadzenie numeru referencyjnego;

- w okienku numeru referencyjnego proszę się upewnić, że jest puste i wcisnąć OK;

- proszę zapisać deklarację;

- proszę spróbować wysłać ponownie.

Link to postu
15 godzin temu, Izabela Szatrawska napisał:

Szanowna Pani Tamaro, (...)

Widzę też, że czasem program zgłasza (ale po nieudanym wysłaniu, nie wcześniej), że certyfikat nieważny - mam na karcie 3 stare i aktualny, działa jak należy przez bramkę MF - nie wiem czemu tutaj tak się dzieje.

(...)

Proszę dokładnie opisać wykonywane czynności - zależy nam na odtworzeniu tego scenariusza.

Link to postu

Nie poszło - tym razem wyświetlił się komunikat 101, "wyślij jeszcze raz",  a jeszcze raz się nie da, bo krzyczy, że wysłana... Szybciej było przez bramkę MF i tak zrobiłam. Lepiej by było, żeby użytkownik kontrolował sytuację. Może lepiej zrobić tak, żeby automat przekierowywał do bramki MF z widokiem co się dzieje:-)

Akurat ja nie lubię jak coś działa w tle i nie widzę jak:-)  Musze kontrolować sytuację:-)

Ale wysłałam i idę do domu. Jest OK. Czekam na poprawki InsERTu.

Za to odkryłam coś, o co pytałam w innym temacie i działa bardzo dobrze:-)

Link to postu

Witam wszystkich! Niestety, dalej są problemy. Teraz już pojawia się zupełnie inny komunikat i nie wiem, czy to nie jest problem z bramką e-deklaracji. "Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go odmawia 145.237.193.7:443"

Pojawiło się to u dwóch klientów, u których chciałam wysłać vat-ue miesięczne.

Pozdrawiam, Tamara Gralec

Link to postu

Jak Wy to wysyłacie, poproszę krok po kroku, chodzi o VAT-UE Zrobiłem tak:

Wysyłka elektroniczna->deklaracja elektroniczna->Generuj

No i mam że wysyłka wygenerowana dnia.. o godz..

I dalej jest podpis elektroniczny jak wezmę kwalifikowany to krzyczy o jakiś certyfikat, jak wezmę niekwalifikowany to krzyczy że może być zrealizowany ale tylko dla osoby fizycznej. Można ten papier wysłać jakoś na maila do US albo przez jakąś stronę?? Mam profil zaufany epuap2, da się jakość przez to coś wysłać??

Link to postu
7 godzin temu, Tamara Gralec napisał:

Witam wszystkich! Niestety, dalej są problemy. Teraz już pojawia się zupełnie inny komunikat i nie wiem, czy to nie jest problem z bramką e-deklaracji. "Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go odmawia 145.237.193.7:443"

Pojawiło się to u dwóch klientów, u których chciałam wysłać vat-ue miesięczne.

Pozdrawiam, Tamara Gralec

Od 01.01.2017 deklaracje VAT i VAT UE można składać tylko elektronicznie. Oznacza to, że ci wszyscy, którzy składali deklaracje przez wysyłkę pocztą bądź osobiście w US , teraz muszą tego dokonać elektronicznie. Należy się wobec tego spodziewać lawinowego wzrostu wysyłki deklaracji, a co za tym idzie "zapchania" bramki Ministerstwa Finansów przez którą ta wysyłka zachodzi. MF wydało komunikat:

http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/e-deklaracje/aktualnosci/-/asset_publisher/d3oA/content/utrudnienia-w-funkcjonowaniu-systemu-e-deklaracje?redirect=http%3A%2F%2Fwww.finanse.mf.gov.pl%2Fpp%2Fe-deklaracje%2Faktualnosci%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_d3oA%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1#p_p_id_101_INSTANCE_d3oA_

 

określający, że mogą być problemy z wysyłką deklaracji.

Ten komunikat, że "Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go odmawia 145.237.193.7:443" może być efektem tego typu problemów.

Można takie bazy wysłać do nas - sprawdzimy czy ma to związek z obciążeniem bramki MF, bądź jeżeli sytuacja nie poprawi się do poniedziałku (ostateczny termin składania deklaracji), proponuję złożyć deklarację poprzez formularz interaktywny. Zwracam uwagę na fakt, iż powstał obowiązek przesyłania deklaracji drogą elektroniczną co zapewne oznacza,, iż przesłanie deklaracji zwykłą pocztą może zostać odebrane jako niedostarczenie deklaracji.

Link to postu
2 godziny temu, Miłosz Łapczyński napisał:

Jak Wy to wysyłacie, poproszę krok po kroku, chodzi o VAT-UE Zrobiłem tak:

Wysyłka elektroniczna->deklaracja elektroniczna->Generuj

No i mam że wysyłka wygenerowana dnia.. o godz..

I dalej jest podpis elektroniczny jak wezmę kwalifikowany to krzyczy o jakiś certyfikat, jak wezmę niekwalifikowany to krzyczy że może być zrealizowany ale tylko dla osoby fizycznej. Można ten papier wysłać jakoś na maila do US albo przez jakąś stronę?? Mam profil zaufany epuap2, da się jakość przez to coś wysłać??

 

Panie Miłoszu, polecam jednak bramkę MF - przepraszam, ze właśnie tutaj to piszę, dopowiadam, że program NEXO jest kapitalny, niestety z tymi deklaracjami coś nie działa. Spokojnie poczekam:-)

Ale przez MF idzie jak burza i nic mi się nie zapycha. Należy wejść na:

http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/e-deklaracje/do-pobrania

i pobrać wtyczkę plug-in (pierwsza w spisie, kolor tekstu pomarańczowy), zainstalować na komputerze (trwa to 2 sek.) Potem zainstalować ze strony (ta sama strona, trzecia rzecz w kolejności po wtyczce) Adobe Reader. I już tylko tak:

1. Ściągamy odpowiedni formularz http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/e-deklaracje/formularze

2. Wypełniamy i zapisujemy na dysku

3. Klikamy w narzędziach "e-deklaracje" ( w starszych wersjach na klawisz Rozszerzone, potem e-deklaracje, podpisz i wyslij), nad formularzem pojawi się  napis "podpisz i wyślij", otwiera się okienko i samo nas prowadzi.

UWAGA: jak nie mamy podpisu kwalifikowanego to wybieramy opcję "dane autoryzacyjne" i wpisujemy klienta przychód z PIT za 2015.

Niestety w spółkach działa tylko e-podpis.

A potem tak samo działamy pobierając UPO.

Powodzenia:-)

I.Sz.

PS. Podobno EPUAP działa na taka wysyłkę, ale nie sprawdzałam.

Link to postu
1 godzinę temu, Miłosz Łapczyński napisał:

Jak Wy to wysyłacie, poproszę krok po kroku, chodzi o VAT-UE Zrobiłem tak:

Wysyłka elektroniczna->deklaracja elektroniczna->Generuj

No i mam że wysyłka wygenerowana dnia.. o godz..

I dalej jest podpis elektroniczny jak wezmę kwalifikowany to krzyczy o jakiś certyfikat, jak wezmę niekwalifikowany to krzyczy że może być zrealizowany ale tylko dla osoby fizycznej. Można ten papier wysłać jakoś na maila do US albo przez jakąś stronę?? Mam profil zaufany epuap2, da się jakość przez to coś wysłać??

 

Zasady dostarczania deklaracji w formie elektronicznej są wbrew pozorom proste: muszą zostać podpisane elektronicznie podpisem kwalifikowanym (należy taki podpis sobie wykupić) bądź niekwalifikowanym (dotyczy osób fizycznych, tylko i wyłącznie i nie wszystkich deklaracji) i opiera się na kwocie przychodu zeznania rocznego takiej osoby - szczegółowe informacje są zawarte na stronach Ministerstwa Finansów w zakładce e-deklaracje. W Pana przypadku program, na żądanie wykonania podpisu kwalifikowanego prosi o certyfikat, który powinien Pan posiadać w wyniku jego zakupienia. W przypadku wybrania podpisu niekwalifikowanego, program zakłada, iż Pan jest osobą fizyczną ( w świetle prawa podatkowego) a tym samym powinien Pan podać kwotę przychodu za zeznanie roczne 2015r. Program rozpoznaje, że jest Pan osobą fizyczną na podstawie określenia formy własności określonej w danych "Mojej firmy". Proszę wyświetlić sobie dane "Mojej firmy" (najlepiej poprzez wywołanie sekwencji klawiszy "CTRL+Spacja" i wpisanie MF. wyświetlą się dane Pańskiej firmy). W grupie "Podatki" jest pole "Forma prawna" - podpisem niekwalifikowanym można podpisywać, jeżeli w tym polu określone jest, że jest to "Przedsiębiorstwo prywatne wymagające wskazania właściciela".

 

Na dzirń dzisiejszy, profil zaufany nie udostępnia wysyłania deklaracji VAT (również UE). Obawiam się również, że dostarczenie deklaracji pocztą może zostać odczytane przez US jako niedostarczenie deklaracji drogą elektroniczną (obowiązek od 01.01.2017). W sytuacji "awaryjnej", czyli braku możliwości przesłania deklaracji drogą elektroniczną, lepiej udać się osobiście do US i złożyć deklarację - jest wówczas możliwość uzasadnienia dlaczego elektronicznie dana deklaracja nie została wysłana.

Link to postu

Dziękuję za wyczerpującą informację. Próbując to przepchnąć, zainstalowałem to oprogramowanie ale nie mam możliwości zmienić na spółkę (zablokowane pola).

To jeszcze wytłumaczcie mi czy jak mam podpis jako biuro księgowe to ja mogę wysyłać deklaracje w imieniu S.C lub innych firm które obsługuje, czy każda z firm musi mieć swój podpis??

Edytowane przez Miłosz Łapczyński
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...