Piotr Sobierajski 2 Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 w Co kilkadziesiąt minut wywala sello - problem z bazą Od kilku dni mam problem z Sello, podczas pracy co kilkadziesiąt minut praca zostaje przerwana. Problemem jest baza danych którąś z jakiegoś powodu nie mogę się połączyć. W momencie wyrzucenia z programu SQL Menagment Studio baza sello ma dopisek (In Recovery). Proszę o pomoc co mogę zrobić żeby przywrócić sello do normalnej pracy. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 w Co kilkadziesiąt minut wywala sello - problem z bazą Co się dzieje w momencie wystąpienia problemu? Czy komputer jest restartowany czy status "in recovery" pojawia się od razu na bazie? Czy ten status sam przechodzi i baza nadaje się do dalszego użytku? Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 w Co kilkadziesiąt minut wywala sello - problem z bazą Miałem to samo na SQL Server 2016. Pomogło zainstalowanie updateu z Windows Update. Cytuj Link to postu
Piotr Sobierajski 2 Napisano 20 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 w Co kilkadziesiąt minut wywala sello - problem z bazą Co się dzieje w momencie wystąpienia problemu? Czy komputer jest restartowany czy status "in recovery" pojawia się od razu na bazie? Czy ten status sam przechodzi i baza nadaje się do dalszego użytku? O efekt musiał bym jeszcze dopytać kolegów co na co dzień pracują na sello, dzisiaj zauważyłem na komputerze podłączonym w sieci że pojawił się komunikat o przekroczeniu czasu dostępu. Po włączeniu ponownym sello jeśli baza jest jeszcze w stanie In Recovery nie widać jej w oknie wyboru jest do wyboru tylko baza/kopia Nie jest wymagany restart po ok 1-2 minutach można uruchomić ponownie Sello. Baza wygląda na działającą poprawnie wszelkie zmiany są zapisane itp. Miałem to samo na SQL Server 2016. Pomogło zainstalowanie updateu z Windows Update. Dziękuje za informacje jutro postaram się się pobrać i zainstalować wszystkie aktualizacje. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 w Co kilkadziesiąt minut wywala sello - problem z bazą Samo wejście bazy w tryb recovery nie koniecznie jest problemem samym w sobie. To raczej jest skutek jakiegoś innego problemu z działaniem serwera, który powoduje uszkodzenie bazy i uruchamia tryb naprawy. Przyczynami mogą być np. uszkodzenie dysku twardego, wielkość pliku log (proszę sprawdzić w c:\Program files\Microsoft SQL Server\MSSQLXX\Data jakiej wielkości są pliki mdf i ldf z bazą danych Sello), nieoczekiwany restart serwera SQL podczas wykonywania jakiegoś polecania itp. Trzeba się najpierw przyjrzeć czy sam system jest stabilny, czy nie ma problemów ze sprzętem, czy coś nie powoduje restartów serwera. Problemy z serwerem można również ustalić przeglądając logi, które z poziomu SQL Management Studio można podejrzeć rozwijając w drzewku serwera gałąź Management > SQL Server Logs. Cytuj Link to postu
Piotr Sobierajski 2 Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 w Co kilkadziesiąt minut wywala sello - problem z bazą Problem rozwiązany, spowodowane było to najprawdopodobniej za dużym plikiem bazy bo po jej odchudzeniu program wrócił do prawidłowej pracy. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.