Skocz do zawartości

Walidacja adresu - sprawdzenie czy zawiera cyfry

Polecane posty

eksport do EN, ale tam walidacji nie ma, więc przyjmuje wszystko co jest w adresie... i w sumie bardzo dobrze.

 

Eksport do EN następuje krótko przed oddaniem przesyłek, więc nawet jakby się dało taką weryfikację zrobić w transformacie, to tak czy inaczej będzie to dzień opóźnienia w dostawie dla klienta (dzwonienie, mailowanie).

 

Edit:

W Sendit jest walidacja adresu (tam musi być cyfra), ale tak jak pisałem wyżej takie eksporty robimy na ostatnią chwilę, więc taka informacja o podejrzanym adresie mogłaby wyskakiwać w Sello właśnie w czasie tworzenia paczki.

Link to postu

A jak takie podejrzane adresy wyglądają?

 

Podejrzane to głownie te które nie zawierają numeru w adresie np.

 

Jan Kowalski

Osiedle Piastowskie

00-001 Warszawa

Polska

 

lub

 

Bar Rybka Jan Kowalski

Piłsudskiego - naprzeciw stacji Orlen

00-001 Warszawa

Polska

 

Edit:

 

Raz za takie "niedopatrzenie" zarobiłem pierwszego negatywa na allegro, bo klient musiał opłacić ponownie wysyłkę i podać prawidłowy adres.

 

Link to postu

Pytanie tylko na jakim etapie ta walidacja miała by o sobie dać znać. Trzeba by dorobić jakiś osobny mechanizm informowania o "problematycznych" transakcjach.

 

Najprostszym i najczytelniejszym sposobem  ;)

 

Ja tworzę paczki pojedynczo czyli po opłaceniu pojawia się komunikat "Utworzyć paczki do transakcji ?"

 

Jeżeli w tym komunikacie dodatkowo pojawiałaby się informacja "Uwaga podany adres może być niepełny" to byłoby miodzio.

Link to postu

Ciężki temat.

 

Faktycznie, sprawdzanie powinno być już na etapie tworzenia transakcji bo tylko z tego poziomu można szybko poprawić adres. Wszędzie indziej, to trzeba się będzie cofać aż do etapu transakcji.

 

Tylko jak już mówimy o sprawdzaniu adresu to pasowałoby jeszcze sprawdzać kod pocztowy bo już kilka razy zdarzyło mi się, że Sendit zwracał mi błąd podczas importu. Ostatecznie okazywało się, że klient podał błędny kod pocztowy. Nie wiem jak sprawa wygląda w Poczcie Polskiej bo EN nie zwracał mi nigdy błędnych kodów pocztowych więc albo się nie zdarzyły albo poczta ręcznie je poprawia i wysyła na prawidłowe adresy? Ciekawe też w jaki sposób Sendit sprawdza te kody pocztowe - porównuje nazwy miejscowości z wpisanym kodem i jednocześnie ze swoją bazą kodów pocztowych?

 

 

Moje propozycje na szybko:

1. Numer na końcu ulicy dałoby się wychwycić w transformacie do EN'a ale już widzę problem z adresami w stylu:

-kowalska 1a

-kowalska 1a naprzeciw apteki

No i trzeba by się cofać do transakcji. Za dużo roboty gdy już się nadaje EN'a i z roboty co zajmuje jakieś 30 sekund zrobi się 30 minut.

 

2. Może dałoby się dorobić w Sello jakąś notatkę i oznaczać ją jako ważną - w stylu "sprawdź adres!". Notatki są widoczne wszędzie więc łatwo to zauważyć. Taka notatka mogłaby się tworzyć już na etapie utworzenia transakcji, a potem każdorazowej zmiany adresu wysyłki (czy to automatycznej zmianie z foda czy ręcznej) - np. po zapisaniu transakcji wskakuje notatka. Notatki są nieinwazyjne więc nawet jak wstawi się w błędnej transakcji (bo adres ostatecznie będzie prawidłowy) to nikomu to nie będzie przeszkadzać bo to tylko notatka.

 

3. Ja obrabiam transakcje partiami więc dopisałem sobie do mojej szybkiej procedury sprawdzania transakcji - zerknięcie na adres, chociaż takie ręczne sprawdzanie to też łatwo można przeoczyć brak numeru no i nie ma jak sprawdzić kodu pocztowego.

 

Ja tworzę paczki pojedynczo czyli po opłaceniu pojawia się komunikat "Utworzyć paczki do transakcji ?"

Jeżeli w tym komunikacie dodatkowo pojawiałaby się informacja "Uwaga podany adres może być niepełny" to byłoby miodzio.

4. Ja klikam zbiorczo utwórz paczki więc musiałoby się blokować tworzenie paczki lub raport po utworzeniu paczek z błędnymi adresami więc wg mnie jest to kiepskie miejsce na sprawdzanie adresu.

 

 

PS

U mnie w całej historii zdarzyło się to ze 2x i w obu przypadkach kazałem klientowi płacić za zwrot i ponowną wysyłkę - nie ma uproś. No ale tacy klienci są problematyczni i oczekują, że to sprzedawca wie gdzie ma paczkę wysłać :(

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...