Skocz do zawartości

Allegro Chargeback

Polecane posty

 

Czy ktoś z Was miał już styczność z klientem oszustem, który zapłacił kartą, dostał towar, a teraz skorzystał z chargeback na swojej karcie i chce zwrotu pieniędzy ?

 

Bo ja właśnie mam taki przypadek.

 

Napisało do mnie PayU z informacją, że "autoryzowałem" transakcję kartą, a klient uważa, że autoryzacja została wyłudzona.

 

Ładnie im odpisałem, że nie ja autoryzowałem, tylko Allegro, a poza tym komentarze tego pana mówią wiele (pewnie dlatego niedługo znikną z Allegro).

 

Czekam co dalej, bo klient towar ma. A ja mogę nie mieć pieniędzy....

Link to postu

 

Czy ktoś z Was miał już styczność z klientem oszustem, który zapłacił kartą, dostał towar, a teraz skorzystał z chargeback na swojej karcie i chce zwrotu pieniędzy ?

 

Bo ja właśnie mam taki przypadek.

 

Napisało do mnie PayU z informacją, że "autoryzowałem" transakcję kartą, a klient uważa, że autoryzacja została wyłudzona.

 

Ładnie im odpisałem, że nie ja autoryzowałem, tylko Allegro, a poza tym komentarze tego pana mówią wiele (pewnie dlatego niedługo znikną z Allegro).

 

Czekam co dalej, bo klient towar ma. A ja mogę nie mieć pieniędzy....

 

 

Ja miałem, chodziło o towar który został zniszczony z winy użytkownika.

Naprawiliśmy na nasz koszt, ale po tym jak Allegro przedstawiło Klientowi listę możliwości dokuczenia Sklepowi - Klient dodał właśnie chargeback.

 

Ostatecznie wypracowano kompromisowe rozwiązanie.

Link to postu

Najlepsze, że tutaj klient nic nie reklamował.

W ogóle nic się nie odzywał.

 

A przesyłkę odebrał i nie był to paczkomat, tylko kurier do pracy.

 

Przedzwoń i się dopytaj, może to jakaś pomyłka, np może Klient nie wie jak się robi zwroty i się mota. Nie nawiążesz kontaktu to będziesz się jedynie mógł domyślać.

Link to postu

Póki co koresponduję z PayU.

 

Zobaczę co z tego wyjdzie, a na zwrot i tak za późno - klient kupił 2 miesiące temu. :)

 

No to może tak jak u nas - coś połamał i teraz szuka jak wcisnąć komuś popsute urządzenie i wyrwać kasę. A kupił na firmę czy jako osoba prywatna?

Ja też nie wiem, czy chargeback tak długo działa zadzwoń do swojego banku i się dopytaj jak to jest u Ciebie, u niego będzie podobnie.

Link to postu

Póki co koresponduję z PayU.

 

Zobaczę co z tego wyjdzie, a na zwrot i tak za późno - klient kupił 2 miesiące temu. :)

 

No to może tak jak u nas - coś połamał i teraz szuka jak wcisnąć komuś popsute urządzenie i wyrwać kasę. A kupił na firmę czy jako osoba prywatna?

Ja też nie wiem, czy chargeback tak długo działa zadzwoń do swojego banku i się dopytaj jak to jest u Ciebie, u niego będzie podobnie.

 

Tak, na to jest 120 dni :o

 

Link to postu

Póki co koresponduję z PayU.

 

Zobaczę co z tego wyjdzie, a na zwrot i tak za późno - klient kupił 2 miesiące temu. :)

 

No to może tak jak u nas - coś połamał i teraz szuka jak wcisnąć komuś popsute urządzenie i wyrwać kasę. A kupił na firmę czy jako osoba prywatna?

Ja też nie wiem, czy chargeback tak długo działa zadzwoń do swojego banku i się dopytaj jak to jest u Ciebie, u niego będzie podobnie.

 

Tak, na to jest 120 dni :o

 

 

 

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Chargeback

 

 

Ciekawy przypadek. Poczytaj ten link. Moim zdaniem bank powinien przeprowadzić jakieś dochodzenie, sprawdzić, czy złożył reklamację itd.

Inną sprawą jest czy tracisz na tym Ty, czy PAYU.

Nie mam bladego pojęcia.

 

 

Pisz, że nikt nic nie reklamował, Klient musi fakt reklamacji udokumentować itd.

Zbierz na piśmie zeznania świadków, pracowników, kuriera... Napisz, że nic nie reklamował też u kuriera itd.

Link to postu

Póki co koresponduję z PayU.

 

Zobaczę co z tego wyjdzie, a na zwrot i tak za późno - klient kupił 2 miesiące temu. :)

 

No to może tak jak u nas - coś połamał i teraz szuka jak wcisnąć komuś popsute urządzenie i wyrwać kasę. A kupił na firmę czy jako osoba prywatna?

Ja też nie wiem, czy chargeback tak długo działa zadzwoń do swojego banku i się dopytaj jak to jest u Ciebie, u niego będzie podobnie.

 

Tak, na to jest 120 dni :o

 

 

 

http://biznes.onet.pl/bankomania/jak-zwrocic-towar-za-ktory-zaplacilismy-karta-i-odzyskac-pieniadze

 

Kiedy klient może skorzystać z takiej procedury? Na przykład, gdy zwrócił towar, a nie otrzymał zwrotu pieniędzy, gdy otrzymał zamówiony towar, ale był on uszkodzony, gdy klient został obciążony (np. przez hotel lub wypożyczalnię) za usługę, której nie zamawiał, gdy próbował zapłacić za towar lub usługę przy użyciu karty, jednak transakcja się nie powiodła i klient zapłacił za towar czy usługę w inny sposób, a karta i tak została obciążona nieudaną transakcją, gdy transakcja została rozliczona więcej niż jeden raz, albo gdy opłacona przy użyciu karty usługa lub produkt nie zostały dostarczone.

 

 

Jak zastrzegają banki, procedura chargeback nie może być stosowana we wszystkich przypadkach dokonania transakcji kartą, a sama procedura jest dość skomplikowana, więc nie wszystkie banki z chęcią podejmują się jej wdrożenia.

Link to postu

Ja miałem taki przypadek.

 

Ogólnie treść maila od PayU brzmi trochę strasznie i sprawia wrażenie, że to Ty będziesz musiał zwrócić pieniądze. Jak się dowiedziałem od obsługi jest to celowo tak napisane, żeby jak najszybciej dostarczyć im dokumenty o które proszą w mailu. Strach ma przyśpieszyć działanie ;)

 

W moim przypadku, dostarczyłem dokumenty, że ja wywiązałem się z umowy i nie mam sobie nic do zarzucenia i na tym się skończyło.

 

Poza tym dowiedziałem się, że Allegro ma w budżecie przeznaczone środki na tego typu sytuację, więc jeśli dowiedziesz że nie przykładałeś ręki do tego wyłudzenia to nie ma opcji, żebyś ponosił jakieś konsekwencje finansowe.

Link to postu

Dziękuję za rady.

 

Zobaczę co z tego wyjdzie.

 

Ale tak się zastanawiam czy nie popełniłem błędu odpowiadając na pismo z PayU.

Przecież nie mam z nimi umowy.

Przekazałem im dane o transakcji bez podstawy prawnej.

 

A dokładnie przekazałem numer przesyłki, bo resztę mieli  ;D

 

Ale chyba wcale nie powinienem z nimi gadać.

PayU powinien załatwiać to z Allegro, a co najwyżej Allegro ze mną.

 

Tak mi się wydaje.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...