Skocz do zawartości

Zaczyna się - negatywy.

Polecane posty

Klient otrzymuje produkt za 130 zł, twierdzi, że za głośno chodzi i że jest uszkodzony.

Szybka decyzja - proszę spakować wymienimy, pewnie uszkodzili go podczas przesyłki. Na drugi dzień znowu email: że ten chodzi tak samo czyli też jest uszkodzony i żąda wymiany lub zwrotu 40 zł wtedy wystawi pozytywa SIC!

 

Produkt odebrany okazał się sprawny, oczywiście zgodnie z żądaniem wystawił negatywa.

 

Allegro nie widzi podstaw do usunięcia komentarza...

 

 

 

Link to postu

 

Teraz przynajmniej coś zarobiłeś na produkcie.

 

Chociaż, przy cenie 130 zł i dwóch przesyłkach na Twój koszt, to raczej nie ma zysku :-X

 

Nie zarobiłem...

 

Zacząłem szukać opcji założenia onegdaj sporu a teraz dyskusji i zawiodłem się...

Nie ma czegoś takiego, wszak to jest wsparcie POZAKUPOWE!

 

Nie ma wsparcia POSPRZEDAŻOWEGO bo sprzedawca nie ma głosu!

Allegro widzi wszystkie historyczne dyskusje sprzedawcy i może na tej podstawie stwierdzić, że to sprzedający wiecznie kombinuje i kupujący mogą mieć rację.

 

Jakimi zatem mechanizmami dysponuje Allegro aby zweryfikować pozytywnie zarzuty sprzedawcy? Skoro sprzedawcy nie mogą zakładać dyskusji i Allegro nie ma żadnej historii poczynań kupującego...

 

Link to postu

Takie wymienianie "na gębę" to nie ma sensu. Ja już się przekonałem, że Klientowi trzeba przesłać formularz reklamacyjny jak się nawypisuje, ponaskanuje i przemailuje oraz prześle towar na swój koszt, to się zwykle studzi w tym czasie. A po 14 dniach otrzymuje odrzucenie reklamacji. Jak się pokaże, że się jest "mietkim", to się tak kończy.

Link to postu

no to nie jesteście sami w tych negatywach.

 

generalnie przychodzi i m to bardzo łatwo bo w krótkim czasie zebrałem ich parę.

 

To, że nie mamy głosu to już widać, a będzie jeszcze gorzej.

 

Bo wyobraźmy sobie, że kupujący notorycznie nie odbiera paczek za pobraniem od różnych sprzedawców, więc jak ostrzeżesz innych? Jeśli ktoś mi nie odbierał paczki to najczęściej wystawiałem negatywa - jeśli inni to robili to delikwent z [-1] czy więcej komentarzy nie miał co liczyć na wysyłkę za pobraniem. Postawiłem kwestie pracownikowi allegro - cisza od paru dni.

Link to postu

Ale co tu wyjaśniać, jak będziesz miał dużo sporów to Ci zablokują konto, wywalą na śmietnik, a na Twoje miejsce już czeka 10 milenialsów  ;D ;D :D :D

 

Nie zablokują, pecunia non olet...

 

Polityka wskazuje na to, że masz się zgodzić na wszelkie żądania kupującego.

Biorąc pod uwagę politykę w sprawie zwrotów prowizji układa się to w spójną całość.

 

Nowy nabywca portalu będzie robił wszystko, żeby podnieść jego wartość. Nie chodzi o organiczny zarobek na działalności a o wzrost wartości "na giełdzie". Wzrost rentowności będzie adekwatnie wpływał na wycenę spółki. Nieistotne, że w dłuższej perspektywie obecna polityka może spowodować spadek udziału w polskim rynku ecommerce. Pytanie tylko czy rynek kształtują jedynie kupujący czy sprzedawcy również.

Link to postu

Nieistotne, że w dłuższej perspektywie obecna polityka może spowodować spadek udziału w polskim rynku ecommerce. Pytanie tylko czy rynek kształtują jedynie kupujący czy sprzedawcy również.

 

Bardzo dobre stwierdzenie. Jak już się ludzie nauczą Adwordsów to nie wrócą na Allegro za tak wysoką ich marżę.

 

 

Jednak w sprawie tych blokad konta przez spory to uważaj, bo oni blokują konta jakkolwiek zgodnie z regulaminem pozwalają na otwarcie wówczas nowego.

Link to postu

Takie wymienianie "na gębę" to nie ma sensu. Ja już się przekonałem, że Klientowi trzeba przesłać formularz reklamacyjny jak się nawypisuje, ponaskanuje i przemailuje oraz prześle towar na swój koszt, to się zwykle studzi w tym czasie. A po 14 dniach otrzymuje odrzucenie reklamacji. Jak się pokaże, że się jest "mietkim", to się tak kończy.

 

Otóż to. Trzeba zmęczyć "męczybułę" papierami, to odpuści. Niedawno miałem przypadek gościa, który nie zajrzał do instrukcji i dwukrotnie reklamował u producenta (za moim pośrednictwem, na szczęście bez moich kosztów) produkt. Wg. niego produkt nie działa, bo kręci ale nie pracuje. Gdy wyszło na jaw, że facet nie czytał instrukcji bo wszystko byłoby cacy, serwis obciążył go fakturą za koszty nieuzasadnionych wysyłek. Ja jestem czysty, gość przyznał się, że nie czytał.

Link to postu

Takie wymienianie "na gębę" to nie ma sensu. Ja już się przekonałem, że Klientowi trzeba przesłać formularz reklamacyjny jak się nawypisuje, ponaskanuje i przemailuje oraz prześle towar na swój koszt, to się zwykle studzi w tym czasie. A po 14 dniach otrzymuje odrzucenie reklamacji. Jak się pokaże, że się jest "mietkim", to się tak kończy.

 

Otóż to. Trzeba zmęczyć "męczybułę" papierami, to odpuści. Niedawno miałem przypadek gościa, który nie zajrzał do instrukcji i dwukrotnie reklamował u producenta (za moim pośrednictwem, na szczęście bez moich kosztów) produkt. Wg. niego produkt nie działa, bo kręci ale nie pracuje. Gdy wyszło na jaw, że facet nie czytał instrukcji bo wszystko byłoby cacy, serwis obciążył go fakturą za koszty nieuzasadnionych wysyłek. Ja jestem czysty, gość przyznał się, że nie czytał.

 

 

 

A jako Klient spróbuj się dodzwonić do jakiegoś dużego ogólnopolskiego serwisu markowego sprzętu. Nie ma opcji. Sprawdzałem kiedyś jednego - ponad 20 różnych numerów telefonów stacjonarnych i komórkowych - nikt nie podniósł. Ale pisemeczko - "proszę o zapłatę za nieuzasadnioną reklamację" klient otrzyma na pewno i niech sobie krzyczy nikt nie będzie go słuchał.

 

 

EDITED:

 

 

Jeszcze mogę dopisać, że jeśli w międzyczasie Klient wystawi negatywa, to reklamacja jest rozpatrywana szczególnie dokładnie, włącznie z zamówieniem części zapasowych co przedłuża termin gwarancji do 21 dni. Wówczas masz możliwość wyświadczenia mu grzeczności i skrócenia terminu naprawy do 14 dni jeśli wycofa nega.

 

 

Oczywiście zawsze bulwersujące są próby straszenia negatywem w sytuacji gdy Klient zdewastuje ewidentnie sprzęt.

 

W jednym dużym sklepie X-**.kom czy w jego siostrzanym sklepie są komentarze za potłuczone telewizory, no ciężko uwierzyć, że Klient odebrał potłuczony od kuriera. Ja jak kupuję do kuchni jakieś sprzęty to mi zawsze w salonie karzą otworzyć pakę i sprawdzić, czy jest mechanicznie ok i podpisuję protokół olgędzin inaczej nie dostanę zakupionego towaru. A LCD jak się pochyli do przodu to matryca często wypada...

 

Tyle kupuje w necie i nigdy nic nie popsułem a ile nasz sklep dostaje wypatroszonych rzeczy jako zwrot to mała bania. Nie ma miesiąca pewnie, żeby ktoś połamanego nie próbował zwrócić, albo inny, tańszy model włożony w naszą obudowę. Zawsze są spięcia, ale nie można sobie pozwalać wejść na głowę.

Link to postu

 

Bardzo dobre stwierdzenie. Jak już się ludzie nauczą Adwordsów to nie wrócą na Allegro za tak wysoką ich marżę.

 

 

Jednak w sprawie tych blokad konta przez spory to uważaj, bo oni blokują konta jakkolwiek zgodnie z regulaminem pozwalają na otwarcie wówczas nowego.

 

Czy dobre... częściowo przeczące wcześniejszemu stwierdzeniu :)

 

Niestety, gdyby to była kwestia tylko adwords, to allegro nie pozwalałoby sobie tak jak pozwala ze sprzedającymi. Allegro stać na bardzo drogie kampanie reklamowe w telewizji. Tego nie jesteś w stanie zastąpić żadnymi adwordsami. Popatrz na komputronik, tylko raz szarpnęli się na większą kampanię w TV przed świętami w prime time... i to do spółki z dellem czy samsungiem. Ktoś na forum pisał, że pomimo dwucyfrowego wzrostu całego rynku, Allegro ciągle traci udział w polskim ecommerce, pytanie tylko na czyją rzecz. Czy są to małe sklepy internetowe opierające się głównie na Google i adwordsach ewentualnie Ceneo czy może na rzecz większych sieci typu sklepy internetowe gigantów takich jak Metro AG.

Z drugiej strony są mniejsze sieci - pozostając przy branży komputerowej - jak proline czy xcom które radzą sobie bez Allegro i kampanii telewizyjnych od wielu lat.

 

Jedno jest pewne, aby nam - sprzedawcom uzależnionym od jakiegoś pośrednika - było lepiej, potrzebna jest silna konkurencja dla Allegro.

 

Liczę na to, że Amazon w końcu się pojawi i odbierze kawałek tortu...

 

Link to postu

Liczę na to, że Amazon w końcu się pojawi i odbierze kawałek tortu...

 

 

Przyjdzie Amazon i zamiast dać lepsze ceny to zacznie reklamę w telewizji aby zachęcić nowych sprzedawców ;D ;D ;D

 

Od czegoś będą musieli zacząć. Nawiasem mówiąc, dywersyfikacja źródeł sprzedaży w przypadku utraty części rynku przez allegro (co już się dzieje - klienci narzekają na allegro) wyjdzie nam, sprzedawcom na dobre.

Link to postu

Poobserwowałem kilku SMA w celu sprawdzenia negatywów i zauważam dużą falę nowych negatywów w ostatnim czasie.

 

Negatywy wyglądają jak zemsta konkurencji.

Wystawiane z kilku kont prawie takie same negatywy, widać, że pisała je jedna osoba.

 

Do tego są bardzo naciągane.

 

Popatrzcie tutaj

http://allegro.pl/show_user.php?uid=41513286

 

Większość negatywów z ostatnich 30 dni.

 

 

Myślę, że Allegro coś jednak będzie musiało zrobić, bo inaczej każdy kto stanowi jakąś konkurencję będzie narażony na takie zmasowane akcje.

 

A co to za problem nazakładać kont i nakupować. Nawet nie trzeba płacić.

 

Odkąd nie ma list kupujących nie można zweryfikować, czy komentarz typu "czekałem na wysyłkę 2 miesiące i nie przyszła" został wystawiony 2sek. po zakupie czy faktycznie po 2 miesiącach.

 

Zresztą to samo jest na Ceneo.

 

Najbardziej mi się kiedyś podobał negatywny komentarz do mopa Vieledy.

"Kupującemu" nie podobało się, że mop po wyciśnięciu jest mokry. ;D

 

Link to postu

Poobserwowałem kilku SMA w celu sprawdzenia negatywów i zauważam dużą falę nowych negatywów w ostatnim czasie.

 

Negatywy wyglądają jak zemsta konkurencji.

Wystawiane z kilku kont prawie takie same negatywy, widać, że pisała je jedna osoba.

 

Do tego są bardzo naciągane.

 

Popatrzcie tutaj

http://allegro.pl/show_user.php?uid=41513286

 

Większość negatywów z ostatnich 30 dni.

 

 

Myślę, że Allegro coś jednak będzie musiało zrobić, bo inaczej każdy kto stanowi jakąś konkurencję będzie narażony na takie zmasowane akcje.

 

A co to za problem nazakładać kont i nakupować. Nawet nie trzeba płacić.

 

Odkąd nie ma list kupujących nie można zweryfikować, czy komentarz typu "czekałem na wysyłkę 2 miesiące i nie przyszła" został wystawiony 2sek. po zakupie czy faktycznie po 2 miesiącach.

 

Zresztą to samo jest na Ceneo.

 

Najbardziej mi się kiedyś podobał negatywny komentarz do mopa Vieledy.

"Kupującemu" nie podobało się, że mop po wyciśnięciu jest mokry. ;D

 

 

 

To jest najśmieszniejsze - Oficjalny Sklep i negatyw za brak towaru. Jeśli producent nie jest w stanie utrzymać stanów magazynowych, to jak my pośrednicy mamy to zrobić.

Allegro nic nie zrobi z negatywami. Tak już będzie.

Link to postu

A tak pomijając negatywy, zobaczcie sobie na te ceny.

 

Tabletki Finish Quantum Max.

 

Tutaj po 50gr za sztukę.

A nawet w marketach po 80 - 90 gr.

A w Piotrze i Pawle po 1,20 zł

 

Pytam się jak ktoś ma konkurować z czymś takim  :P

 

PS. Idę na zakupy  ;D

^^ oto reakcja pierwszego lepszego klienta  ;D

Jest taniej - kupuję. Gó..o mnie obchodzi, że inni kupują w hurcie drożej  :D :D

Link to postu

A tak pomijając negatywy, zobaczcie sobie na te ceny.

 

Tabletki Finish Quantum Max.

 

Tutaj po 50gr za sztukę.

A nawet w marketach po 80 - 90 gr.

A w Piotrze i Pawle po 1,20 zł

 

Pytam się jak ktoś ma konkurować z czymś takim  :P

 

PS. Idę na zakupy  ;D

^^ oto reakcja pierwszego lepszego klienta  ;D

Jest taniej - kupuję. Gó..o mnie obchodzi, że inni kupują w hurcie drożej  :D :D

 

Zakupy od 99 zł wysyłka gratis

 

Link to postu

 

 

Zakupy od 99 zł wysyłka gratis

 

 

 

No. Czyli ze 100 zł jest gotów oddać 20 zł na pobranie kurierem i jeszcze coś zarobić ::)

 

Cóż ja mogę na to powiedzieć :P

Dobrze, że nie handluję chemią  ;D

 

I jeszcze jedno - ciekawe jak dobrze będzie się prezentował ten szablon w TXT  ;D ;D

 

Ale pewnie się zaraz okaże, że SMA mogą mieć HTML. I sklep Allegro.

Link to postu

 

 

Zakupy od 99 zł wysyłka gratis

 

 

 

No. Czyli ze 100 zł jest gotów oddać 20 zł na pobranie kurierem i jeszcze coś zarobić ::)

 

Cóż ja mogę na to powiedzieć :P

Dobrze, że nie handluję chemią  ;D

 

I jeszcze jedno - ciekawe jak dobrze będzie się prezentował ten szablon w TXT  ;D ;D

 

Ale pewnie się zaraz okaże, że SMA mogą mieć HTML. I sklep Allegro.

 

 

 

hehe w czcionce MONOTYPE, albo jeszcze jakąś "szeryfową" ;D

Link to postu

Ja nie wiem czy może tego nie robią z premedytacją ale negatywy w końcu wszystkim spowszednieją.

 

Kiedy sprzedawca dostanie kilkadziesiąt bezsensownych negatywów, wtedy przestanie się nimi przejmować i napinać aby nadskakiwać kupującym. Z drugiej strony, kiedy kupujący będzie musiał przebrnąć przez te dziesiątki bezsensownych komentarzy to będą traktowane tak jak pozytywy których nikt nie czyta...

 

Zauważcie, że zmiany które jeszcze nie zostały wprowadzone deprecjonują znaczenie negatywnych komentarzy. To już nie będzie "negatywna" opinia a jedynie "niepolecanie" sprzedającego. Sam zaproponowałem jeszcze aby nie były wyróżniane na czerwono, niech będą w tym samym kolorze co "polecenia" lub mniej negatywnie odbieranym niż czerwony :)

 

Wystarczy, że nauczycie się przekuwać odpowiedziami negatywne opinie na swoją korzyść.

Wiadomo, że czyta się "niepozytywne" opinie" i... odpowiedzi do nich, jeśli umiejętnie odpowiecie, to kupujący stwierdzi, że owszem, problem się pojawił ale został przez sprzedawcę odpowiednio rozwiązany.

 

My już wcześniej stwierdziliśmy, że nie warto wystawiać komentarzy odwetowych. A to z tego powodu, że wystawiający nam negatywa mógł skomentować naszą absurdalną i zmanipulowaną na naszą korzyść odpowiedź odpowiadając nam odwetowca... :)

 

Widzę w sobie trochę Kaczyńskiego odpowiadającego w sprawie porażki z Tuskiem :)

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...