Skocz do zawartości

Wiadomość automatyczna - paczka została wysłana - przypomnienie po X dniach

Polecane posty

Jest duża potrzeba stworzenia wiadomości automatycznej przypominającej klientom o wysyłce paczki - dotyczy to głównie odbioru w punkcie bo debi..., tzn. szanowni klienci wybierają odbiór w punkcie i nie odbierają przesyłek. A potem mają do mnie pretensje, że przesyłka do mnie wróciła bo:

-przez dwa tygodnie nie zainteresowali się co z ich przesyłką,

-nie chciało im się odebrać jej z poczty,

-może dostali/nie dostali SMS'a z poczty,

-itd.

 

Tutaj przydałaby się nowa wiadomość automatyczna w Sello:

wyślij mail przypominający po X dniach od oznaczenia paczki jako wysłana i zrób to X razy

Np.

Paczka - przypomnienie o wysyłce po 3 dniach. Wyślij 2x. I jaki który szablon wiadomości.

Czyli po 3 dniach od nadania przesyłki utworzy się wiadomość automatyczna wg wybranego szablonu i pośle do klienta. A że ma się posłać 2x to po kolejnych 3 dniach (czyli 6-ciu) wyśle się jeszcze raz.

 

Wyślij 2x - to jest oczywiście wersja super, ekstra rozbudowana ;) Jak się nie da to wystarczyłaby podstawowa wiadomość automatyczna wysyłana tylko raz.

 

Wiadomość powinna się tworzyć dokładnie po X dniach minus np. 3 godziny co zmieniałoby godzinę jej wysyłki na wcześniejszą (niż pierwsza wiadomość wysyłana po oznaczeniu paczek jako wysłane). Czyli klient dostałby ją w trakcie dnia bo zazwyczaj paczki jako wysłane oznacza się po południu. Jeśli Sello byłoby wyłączone w tym czasie to takie wiadomości tworzyłyby się po jego pierwszym włączeniu następnego dnia. Zresztą u większości Sello i tak chodzi 24 godziny na dobę ;)

 

Wiadomość każdy zrobiłby sobie sam ale byłaby ona na zasadzie:

Przypomnienie o wysłaniu zamówienia plus wszystkie dane przesyłki. I hasło - jeśli już odebrałeś swoją przesyłkę to prosimy zignorować tą wiadomość.

 

 

Ostatnio mam nasilenie odbiorów w punkcie, a głupki wybierają to i nie rozumieją co to jest. Potem nie czytają wiadomości o wysyłce i pretensje do sprzedawcy. Takie przypomnienie daje sprzedawcy kolejne argumenty - no ale przecież informowaliśmy o wysyłce i jeszcze 2x potem się przypominaliśmy. Bo jeden mail o wysyłce to dla tych głupków za mało, a 3 zwiększają szansę że któryś przeczytają. Ja bym się nie strzykał i ustawił nawet wyślij 5x bo co mi tam ;)

 

Obecnie zastanawiam się nad cotygodniowym ręcznym posyłaniem mailingu do e-przesyłek z taką wiadomością ale ręcznie to wiadomo, że nie upilnuję tego, zapomnę, itd. No i jest to kolejny argument marketingowy na korzyść Sello - program sam wysyła przypomnienia klientom o wysłanych paczkach po kilku dniach od ich nadania :)

 

 

Przy okazji:

Przydałby się jeszcze dostęp za pomocą tagu z transakcji do daty i godziny wysłania wiadomości o wysyłce. Chodzi o wiadomość automatyczną o wysyłce tworzoną przez Sello po oznaczeniu paczek jako wysłane. Sello je tworzy samo więc na pewno dałoby się przepisać do transakcji do tagu [Transakcja::Paczki] datę i godzinę wysłania tej wiadomości do klienta, a przynajmniej jej utworzenia. Potrzebne jest to do pytań o status przesyłki tak żebyśmy mogli podać klientom komplet informacji - o wysyłce informowaliśmy dnia X o godzinie X - proszę po tej godzinie odszukać wiadomość w państwa skrzynce pocztowej (również w folderach spam i kosz).

Ten pomysł już chyba przewinął się przez forum ale nie wiem bo ja nowym użytkownikiem jestem ;)

Link to postu

 

 

Wiadomość każdy zrobiłby sobie sam ale byłaby ona na zasadzie:

Przypomnienie o wysłaniu zamówienia plus wszystkie dane przesyłki. I hasło - jeśli już odebrałeś swoją przesyłkę to prosimy zignorować tą wiadomość.

 

 

 

 

Klienci będą wściekli.

Sam się wściekam i nawalam mailami gdy tylko ktoś mi próbuje przypomnieć o obowiązku wystawienia opinii na ceneo czy opineo.

 

Tego typu wiadomości mogłby być wysyłane jeżeli mielibyśmy jakąś integrację oznaczającą w Sello odebranie przesyłki.

 

W zasadzie to ten email w Sello mógłby powstać, póki co możnaby go nie używać, a może kiedyś jakiś integrator do odbiorów by się pojawił...

Link to postu

Klienci będą wściekli.

Sam się wściekam i nawalam mailami gdy tylko ktoś mi próbuje przypomnieć o obowiązku wystawienia opinii na ceneo czy opineo.

To są dwie zupełnie różne sprawy ;)

 

Faktycznie mail z prośbą o wystawienie opinii lub niechciane zaproszenie do naszego sklepu internetowego może wkurzać. Ale informacja czy odebrałeś swoją paczkę to przypomnienie, że masz coś zrobić podobnie jak każde inne przypomnienie np. o konieczności zapłaty faktury czy o kończącym się czasie na przedłużenie domeny. Mnie to nigdy nie wkurza i nawet wolę jak przychodzą bo przypominają mi o konieczności np. zapłaty żeby nie płacić potem karnych odsetek. A dla nieodebranych odbiorów w punkcie to są duże koszty dla klientów no i dla nas.

 

Z tym 5x wysyłaniem tego przypomnienia to przesadziłem ;) ale tak ze 2x to bym chętnie je posłał klientom od odbiorów w punkcie. A 1x to już na mus musi wychodzić z Sello bo są z tymi odbiorami problemy, i raczej żaden klient się nie obrazi jak po 3-ech dniach od nadania takiej przesyłki otrzyma takie przypomnienie z hasłem - sprawdź status swojej przesyłki. A ifami można sobie będzie dodatkowo rozróżnić treść w zależności od rodzaju przesyłki.

 

Dodatkowo ja nie zawalam klientów mailami jak inni ;) U mnie jest tylko jeden mail po wysłaniu paczki więc mail przypominający byłby u mnie dopiero drugim mailem :)

 

 

Oczywiście sprawdzanie statusu przesyłki byłoby fajne ale od tego są już bodajże gotowe inne płatne programy do Sello więc w samym Sello raczej nie doczekamy się takiej funkcjonalności. No chyba żeby dorobili ten import danych do Sello... :)

Link to postu

Można też prowadzić rozrachunki wpłat, wówczas widać, które paczki są przeterminowane, ja od razu dzwonię do Klienta.

Ale to dotyczy tylko przesyłek za pobraniem, które ja też potrafię wychwycić z moim zeszytem ;)

 

Natomiast tutaj piszę o wszystkich rodzajach przesyłek.

 

Na marginesie PP znów mi zalega ponad 30 dni z przelewem pobrania, składam niebawem reklamację.

Ja na szczęście nigdy nie miałem problemów ze zwrotem pobrań z PP.

Link to postu

wysyłanie maili do paczek gdzie status doręczenia jest nieznany to bardzo zły pomysł.

Ja uważam wręcz przeciwnie, że to bardzo dobry pomysł i świadczy o trosce sprzedającego o kupującego. Głównie chodzi o odbiory w punkcie gdzie jak pisałem ludzie zamawiają nie rozumiejąc czym zamawiają.

 

Zresztą każdy sobie może ustawić z których wiadomości chce korzystać, a z których nie chce. Taka wiadomość mogłaby też być wykorzystywana do innych spraw, np:

-wysyłania przypomnienia o komentarzu,

-prośbę o opinię zakupów,

-podziękowanie za transakcję i zaproszenie do naszego sklepu internetowego,

-itd.

Od Allegro też otrzymujemy takie powiadomienia po dokonanych zakupach i nikt nei widzi z tym problemów.

 

Właściwie to ja widzę same pozytywy takiej wiadomości, zwłaszcza w dobie masowej migracji sprzedających do własnych sklepów trzeba kontaktować się z kupującym mailowo - póki Allegro nie przejmie na siebie całej korespondencji pomiędzy sprzedawcą, a kupującym. A wiadomo, że nastąpi to prędzej niż się spodziewamy ;)

Link to postu

Kurde, pisałe, że używasz EN. Może powinieneś śledzić statusy u nich?

Jest tam kilka możliwości, np wygenerowanie pliku do XLS - tego nie próbowałem sam - są tam chyba statusy doręczenia.

Ew śledzić te statusy w "paczkach danych" - są takie literki po prawej stronie:

 

T - w transporcie

D- doręczono, itd

 

Popatrz w EN.

Paczkomaty też mają śledzenie, można sobie ustawić filtr i sprawdzać, czy coś się przeterminowuje w ich managerze.

Link to postu

Ja uważam wręcz przeciwnie, że to bardzo dobry pomysł i świadczy o trosce sprzedającego o kupującego.

 

Zarzucanie go wiadomościami informującymi o wysyłce co już odebrał nazywasz troską  ?

 

Takie wysłanie wiadomości ma sens tylko wtedy kiedy znasz jaki jest status.

Ja jak mam czas to sobie patrzę w EN jakie paczki mają awizo i jak długo lecą to wysyłam wiadomość przypominającą o konieczności odebrania przesyłki.

 

Tak jak Bartek napisał ludzie nie czytają całej wiadomości.

 

 

Link to postu

Pytanie, skąd Sello będzie wiedziało, że przesyłka jest dostarczona? Czy po prostu w ciemno chcesz wysyłać i liczyć na to, że ktoś przeczyta drugie zdanie w którym mowa o tym aby zignorował wiadomość. Niewiele osób czyta drugie zdanie ;)

Tak, chcę wysyłać w ślepo. Co więcej już podjąłem decyzję że i tak będę teraz to robił ręcznie mailingiem więc zobaczę jaka będzie reakcja klientów. Ale tak jak pisałem taką wiadomość automatyczną można również wykorzystać do innych maili.

 

Kurde, pisałe, że używasz EN. Może powinieneś śledzić statusy u nich?

Jest tam kilka możliwości, np wygenerowanie pliku do XLS - tego nie próbowałem sam - są tam chyba statusy doręczenia.

Ew śledzić te statusy w "paczkach danych" - są takie literki po prawej stronie:

 

T - w transporcie

D- doręczono, itd

 

Popatrz w EN.

Paczkomaty też mają śledzenie, można sobie ustawić filtr i sprawdzać, czy coś się przeterminowuje w ich managerze.

Na pewno są już takie dodatki do Sello, a nawet osobne programy które to sprawdzą i poślą klientowi odpowiednią wiadomość ale to kolejne koszty a teraz w dobie instalacji sklepów muszę uważać na dodatkowe koszty ;)

 

Ja uważam wręcz przeciwnie, że to bardzo dobry pomysł i świadczy o trosce sprzedającego o kupującego.

Zarzucanie go wiadomościami informującymi o wysyłce co już odebrał nazywasz troską  ?

Tak :) Bo to tylko jedna wiadomość, góra dwie, trzy... ;) Byleby ruszył tyłek i odebrał tą przesyłkę ;)

 

Takie wysłanie wiadomości ma sens tylko wtedy kiedy znasz jaki jest status.

Oczywiście, że masz rację, ale dorobienie do Sello wiadomości automatycznej = 15 minut ;) i chcesz to korzystasz, a jak nie chcesz to nie korzystasz lub wykorzystujesz do innych celów o których już pisałem wyżej. Natomiast dorobienie do Sello sprawdzania statusów przesyłek (czego nie ma nawet dla wbudowanych w Sello dostawców) = 5 lat ;)

 

Ja jak mam czas to sobie patrzę w EN jakie paczki mają awizo i jak długo lecą to wysyłam wiadomość przypominającą o konieczności odebrania przesyłki.

Ja nie mam czasu, nie chce mi się, nie lubię robić czegoś ręcznie, itd. ;) Posyłam tylko dla przesyłek za pobraniem bo te widzę jak na dłoni.

 

Tak jak Bartek napisał ludzie nie czytają całej wiadomości.

Dlatego wiadomość przypominająca byłaby krótka i zawierała tylko jedno zdanie - sprawdź wcześniejszą wiadomość o wysyłce z dnia X ;)

Link to postu

...a jak nie chcesz to nie korzystasz lub wykorzystujesz do innych celów o których już pisałem wyżej.

 

no ale jak sprawdzisz czy wystawił komentarz czy ocenę ?

 

Jedynie widzę zastosowanie do:

 

podziękowanie za transakcję i zaproszenie do naszego sklepu internetowego

 

ale tu też musimy być pewni czy klient już odebrał paczkę, czy był zadowolony no i przedwszystkim czy wyraził zgodę na spamowanie jego skrzynki ?  ;D

Link to postu

...a jak nie chcesz to nie korzystasz lub wykorzystujesz do innych celów o których już pisałem wyżej.

 

no ale jak sprawdzisz czy wystawił komentarz czy ocenę ?

 

Jedynie widzę zastosowanie do:

 

podziękowanie za transakcję i zaproszenie do naszego sklepu internetowego

 

ale tu też musimy być pewni czy klient już odebrał paczkę, czy był zadowolony no i przedwszystkim czy wyraził zgodę na spamowanie jego skrzynki ?  ;D

A przecież to Ty mnie uczyłeś żebym nie martwił się takimi pierdółkami dopóki nie zacznę działać na poważnie ;)

Link to postu

A przecież to Ty mnie uczyłeś żebym nie martwił się takimi pierdółkami dopóki nie zacznę działać na poważnie ;)

Jakoś sobie nie przypominam, abym kogoś namawiał do wysyłania wiadomości wbrew czyjeś woli.

 

Poza tym temat już przerabialiśmy, regulamin allegro nie pozwala na wysyłanie maili do klientów stricte reklamowych.

Link to postu

Jakoś sobie nie przypominam, abym kogoś namawiał do wysyłania wiadomości wbrew czyjeś woli.

Pierdółkami ;)

 

Poza tym temat już przerabialiśmy, regulamin allegro nie pozwala na wysyłanie maili do klientów stricte reklamowych.

Kolejna pierdółka ;)

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...