Skocz do zawartości

Paczkomaty. Doskonały pomysł na sztuczne zwiększenie ruchu i nabijanie kasy

Polecane posty

Pewnie dostaliście dzisiaj taki email od Brzoski:

Drogi Użytkowniku,

 

wiemy, jak istotne są dla Ciebie czas i wygoda.

Aby maksymalnie usprawnić proces doręczania przesyłek, wprowadzamy istotne zmiany dotyczące odbioru Przesyłek Paczkomatowych z Paczkomatu:

 

1. Zgodnie z nowym Regulaminem świadczenia usługi Paczkomaty 24/7 przez InPost Paczkomaty sp. z o.O., który wejdzie w życie w dniu 14 maja 2017 roku — skróceniu ulegnie czas na odbiór przesyłki z Paczkomatu. Paczki umieszczone w Paczkomatach będą od tej chwili czekały na odbiór przez 48 godzin, a nie — jak dotychczas — przez 72 godziny.

 

Dlaczego? Już dawno zauważyliśmy, że znakomita większość z Was odbiera paczki w czasie... nieprzekraczającym 24 godzin! Skrócenie czasu na odbiór przesyłki do 48 godzin nie wpłynie na wygodę korzystania z Paczkomatów. Zmiana przyniesie natomiast dużą korzyść dla wszystkich — więcej wolnych skrytek na paczki oczekujące na umieszczenie w maszynach! Z roku na rok odbieracie ich bowiem coraz więcej — w ubiegłym roku obsłużyliśmy aż o 79% więcej paczek niż w poprzednim.   Paczucha

2. W przypadku nieodebrania Przesyłki Paczkomatowej z maszyny trafi ona do najbliższego oddziału InPost Paczkomaty, gdzie poczeka na odbiorcę kolejne 3 dni (a nie, jak do tej pory — 11 dni).

 

Skąd ta zmiana? Ujednolicamy zasady — dla przejrzystości postanowiliśmy wyrównać czasy awizacji paczek paczkomatowych i kurierskich. Od połowy maja wszystkie paczki doręczane przez InPost obowiązywać będą te same czasy awizacji.

 

3. Zarówno odbiorcy, jak i nadawcy będą mieli możliwość przedłużenia czasu na odbiór paczki w Paczkomacie o dodatkowe 48 godzin. Od 14 maja br. wystarczy wysłanie specjalnego SMS‑a i… gotowe!

 

Wierzymy, że kolejne dostawy będą dla Ciebie równie satysfakcjonujące, a sama usługa Paczkomaty® InPost nadal pozostanie najwygodniejszą formą dostawy.

 

Pozdrawiamy,

Zespół InPost i Paczucha

 

 

Po prostu genialne.

48 h w paczkomacie i potem tylko 3 dni w Oddziale oznacza, że więcej paczek będzie zwracanych do nadawcy, naliczając oczywiście opłatę, co pociągnie za sobą zapewne ponowne opłacenie usługi przez nadawcę, w celu ponownego doręczenia przesyłki.

Jak nie u tego samego, to u innego, InPost jest jeden!

 

Z moich obserwacji wynika, że gdy paczka trafi do Oddziału, szanse na jej odebranie spadają do 0,01%.

Tak więc kluczowym elementem nie jest ilość oczekiwania w Oddziale, bo to mogły by być np. 3 godziny, bez różnicy, ale ilość oczekiwania w paczkomacie.

 

Nie wszyscy mają paczkomat 10 m od miejsca zamieszkania.

Wielu ludzi wybiera paczkomaty po drodze do pracy.

I teraz zobaczmy jak to będzie wyglądało:

-listonosz zostawia paczkę w paczkomacie w piątek o godz. 20.

-paczka czeka nie do poniedziałku do 20, jak dotychczas, ale do niedzieli do 20.

Ktoś albo będzie musiał jechać kilometry specjalnie do paczkomatu, albo oleje sprawę.

Obecnie mógł odebrać spokojnie wracając z pracy w poniedziałek.

 

Brawo, kolejny genialny pomysł.

To ludzie są sukcesem firmy :D

Link to postu

Kłamstwo ma krótkie nogi.

 

 

 

Zatem:

Skoro większość paczek jest odebrana po 24 godzinach, to po co zmiany, skoro już i tak ich tam nie ma?

 

Druga sprawa specjalnego smsa. Za 8,97 zł, czy jak ?  :-\ :-\ :-\ :-\

 

Od dłuższego czasu sprawiają na mnie wrażenie nieprofesjonalnych. Skoro takie zmiany, to taki list trzeba by inaczej napisać. Np 97 % użytkowników naszej ankiety powiedziało ...  :P

Link to postu

Kłamstwo ma krótkie nogi.

 

 

 

Zatem:

Skoro większość paczek jest odebrana po 24 godzinach, to po co zmiany, skoro już i tak ich tam nie ma?

 

 

Właśnie  ;D

 

 

Druga sprawa specjalnego smsa. Za 8,97 zł, czy jak ?  :-\ :-\ :-\ :-\

 

Od dłuższego czasu sprawiają na mnie wrażenie nieprofesjonalnych.

 

Brak środków widać już na każdym punkcie. Ciekawe co ten Advent zmieni.

Z drugiej strony nie mają za dużej możliwości podwyższania cen za paczkomaty.

Z której by strony nie patrzeć dostarczenie 100 paczek do jednego paczkomatu jest o wiele, wiele tańsze niż dostarczenie ich do 100 odbiorców.

Tak więc ceny paczkomatów nie mogą być zrównane z cenami kurierów.

 

 

Skoro takie zmiany, to taki list trzeba by inaczej napisać. Np 97 % użytkowników naszej ankiety powiedziało ...  :P

 

 

97% użytkowników paczkomatów powiedziało, że po 48h nie chcą już odbierać paczki w paczkomacie, tylko wolą w Oddziale  ;D

Zwłaszcza, że u mnie w mieście Oddział jest na kompletnym zadu..u, nic tam nie jeździ. Jak ktoś nie ma samochodu to nie odbierze przesyłki.

 

Link to postu

Porażka. Sam często zapominam o paczce, choć do paczkomatu ładuje codziennie paczki klientów. Teraz to będzie totalna kaszana, mam nadzieję, ze te informacyjne maile dotra przede wszystkim do naszych klientow, bo to oni będą mieć przede wszystkim pretensje.

Link to postu

Nie dziwi mnie, że ktoś tam u nich pomyślał "napiszmy, że to na ich korzyść" (w końcu nie każdy myśli, że sprzedawcy myślą rozsądnie), tylko to, że to przeszło i zostało wypuszczone w mailach. Na pewno akceptował to jakiś ZESPÓŁ!!! Ściema...

Link to postu

Nie dziwi mnie, że ktoś tam u nich pomyślał "napiszmy, że to na ich korzyść" (w końcu nie każdy myśli, że sprzedawcy myślą rozsądnie), tylko to, że to przeszło i zostało wypuszczone w mailach. Na pewno akceptował to jakiś ZESPÓŁ!!! Ściema...

 

Myślę, że mógł być to zespół jednoosobowy :)

 

Link to postu

 

Myślę, że mógł być to zespół jednoosobowy :)

 

 

Trochę tak to mi wygląda.

Poza tym w sytuacji, gdy mamy długi weekend majówkowy, to raczej chyba ludzie nie siadają do kompa czytać maile, lecz szykują się na urlop. Więc po powrocie raczej mail utonie po stosem innych reklam i spamów. Mam też wrażenie, że nie chcieli, aby zbyt wiele osób ten mail przeczytało.

Link to postu

Dziwny pomysł, lecz od strony biznesowej dość oczywisty i rozsądny.

 

Mam nadzieję, że weekendy będą traktowane inaczej i "kurier" nie przyjedzie w niedziele o 20:00 aby zabrać paczkę z paczkomatu w celu przekazania jej do punktu odbioru bo taki punkt w niedziele i o tej godzinie będzie zwyczajnie zamknięty.

 

Poza tym czego się obawiacie ?, że klient nie odbierze opłaconego towaru ?

Link to postu

Dziwny pomysł, lecz od strony biznesowej dość oczywisty i rozsądny.

 

Mam nadzieję, że weekendy będą traktowane inaczej i "kurier" nie przyjedzie w niedziele o 20:00 aby zabrać paczkę z paczkomatu w celu przekazania jej do punktu odbioru bo taki punkt w niedziele i o tej godzinie będzie zwyczajnie zamknięty.

 

Tak, ale odbierze w poniedziałek o 8 czy 9, a nie o 20.

Dla pracujących to na jedno wychodzi - paczki nie odbiorą.

Jest jeszcze inna metoda, która może być zastosowana - blokada odbioru.

InPost na tym nic nie traci - albo zapłaci za ten ruch nadawca, albo klient SMSem z prośbą o przedłużenie.

Na początku będą płacić nadawcy.

Potem, klient gdy parę razy jego paczka będzie zwrócona, z czystego lenistwa zacznie wysyłać te płatne SMSy aby nie zamawiać w kółko tego samego.

 

Zobaczycie także, że w piątki znacznie opóźni się godzina doręczeń do paczkomatów.

Zresztą już teraz u mnie listonosz potrafi wsadzić paczki o 22.

 

Poza tym czego się obawiacie ?, że klient nie odbierze opłaconego towaru ?

 

Tak.

A ja za to jeszcze zapłacę.

 

Gdy ktoś np. pracuje i przy pracy ma paczkomat, a do pracy dojeżdża pociągiem z biletem miesięcznym od poniedziałku do piątku, w niedzielę nie odbierze paczki.

A koszt jednorazowego biletu do paczkomatu przewyższy koszt ponownego zakupu.

Oczywiście zakupu u innego sprzedawcy, a u mnie wystąpi o zwrot całości wpłaty.

Link to postu

.. zacznie wysyłać te płatne SMSy

 

Szukam informacji na temat tego sms'a i nigdzie nie jest napisane, że jest to jakiś SMS Premium ?

 

Może niepotrzebnie się spinamy ?

 

;D ;D

Jak by to miał być darmowy, albo zwykły SMS, to po co by skracali okres ?  :D :D

 

Brzoska myśli bardzo jednostronnie - w kierunku zysku.

Nie widzi, że to zysk chwilowy.

 

Gdy ludzie zauważą, że paczkomaty stały się bardzo mało przyjazne użytkownikom i odsyłają paczki, zaczną używać zwykłych, tańszych przesyłek pocztowych.

 

Tam przynajmniej awizo leżakuje 14 dni.

I jeszcze jest tańsze, w przypadku małych przedmiotów, np. 5,41 zł za polecony ekonomiczny, zamiast 8,60 za paczkomat.

 

To działanie przypomina mi "logiczne" działanie upadającego warzywniaka, o którym pisałem kiedyś - nie schodził towar, to go nie zamawiali.

 

Tego warzywniaka już nie ma.

 

Albo Nokii, która w ramach "restrukturyzacji" przedsiębiorstwa zwolniła 70% działu innowacji.

 

Chyba Nokii też już nie ma. :D

Link to postu

Chyba Nokii też już nie ma. :D

Cześć kupiona przez Microsoft z zakazem używania marki Nokia przez kilka lat. W tym roku chyba się kończy ta umowa i Nokia wraca do gry z nowymi telefonami. A kilku prezesów Nokii założyło markę Withings, która robi top drogie produkty domowe - wagi, zegarki-smart, termometry, itp.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...