Skocz do zawartości

Allegro oceny sprzedaży

Polecane posty

Wielokrotnie zastanawiałem się nad tym dlaczego ludzie dają niskie oceny - do póki nie wystawiałem sam oceny - same słowa jakie allegro używa są błędne.

W związku z tym skontaktowałem się z opiekunem allegro - poprosiłem o przekazanie niżej zamieszczonego maila - najważniejszy fragment poniżej- 

Do działu zajmującego się ocenami.

Czy macie może pomysły jak skutecznie nazwać  ocenę 4-5 gwiazdkową. 

 

 

 

"Dzień dobry.

 

Zgodnie z naszą rozmową przesyłam maila z prośbą o zmiane „tekstu” opsiującego ilośc gwiazdek w ocenie zakupu.

 

W przypadku oceny od 1-3 Gwiazdek zgadzam się zupełności do tranfości ocen

1-3.thumb.jpg.8a969115fd85c730071ec439bd59c3d9.jpg

Tu wszystko jest w porządku lecz następnie ocena 4 i 5 zupełności się nie zgadzam ,

Po pierwsze w społeczeństwie polskim jak i na Całym świecie nikt przy zakupach nie powie że coś jest bardzo niskie – czy słyszał ktoś w badaniu publicznym bądź jakim kolwiek – że cena za produkt lub usługę  coś była „Bardzo niska” ?

Tak i zwrot nie jest używany w naszym , języku – cena „ok” w „porządku” występuje ale nikt nie powie że coś było niskie – bo musiał za to zapłacić.

 

Przez to nie słusznie dostajemy jako sprzedawcy zaniżone opinie – a trzymamy wzorową obsługę klienta. 

 

Sugeruje by ocenę 4 Gwiazdkową  zmienić na tekst „może być” ,ewentualnie  „ nie drogo”

a  ocenę 5* z „bardzo niski”  na „odpowiednią” – „zgodną z cenami kurierów”

 

 

4-5.thumb.jpg.ff8af5337da031217f558865c6e32c1f.jpg

 

Odwołanie komentarza graniczy z cudem bo jeśli jest zgodny z regulaminem to klient musi sam napisać do Was jako do allegro i zmienić opinię  „ a bo mi się klikło”  na prawidłową ocenę.  Przy obecnym podejściu konsumentów jeśli czegoś nie damy na wyciągnięcie ręki nikt nie zrobi czegoś sam od siebie.
Razem my jako sprzedawcy pracujemy na wspólne dobro – dzięki nam ten portal ma sens -  więc proszę w imieniu wielu sprzedających na tą zmianę – już na Forum Sello, na zjednoczonych sprzedawcach ( grupa na Facebook) temat był podnoszony nie raz.

Zwykła zmiana języka użytego w komunikacji z klientem zmieni dużo w sposobie ocen.

 

Dodatkowo proszę o zwrócenie uwagi na mozliwość reklamowania ocen kupujących  – Czas Wysyłki-  bo jeśli towar wychodzi tego samego dnia – i dostarczony jest na drugi dzien powinno na sztywno być 5* - jak to sprawdzić już wprowadzacie nr listu w transakcji – więc łatwo sprawdzić kiedy przesyłka kupiona/nadana/ dostarczona.

Tak jak Państwo robią to odnosnie darmowej przesyłki.

 

Proszę o rozpatrzenie mojej prośby i zwrócenie uwagi że razem możemy więcej – a nie omieszkam ogłosić wszędzie (fora , fb )że udało się razem nam zmienić taką rzecz która poprawi jakość ocen na jeszcze sprawiedliwe."

 

 

 

Link to postu

Kupujący czytają poszczególne kryteria oceny w taki sposób:

"Zgodność opisu" > "Jakość produktu"
"Czas wysyłki" > "Czas dostawy"
"Koszt wysyłki" > "Czemu w ogóle płaciłem za wysyłkę?"
"Obsługa kupującego" > "A co to jest?"

 

W ogóle to wg mnie czas wysyłki nie powinien być oceniany przez kupującego tylko przez Allegro na podstawie zadeklarowanego czasu wysyłki na aukcji do realnej daty i czasu nadania przesyłki (wg trackingu o ile był) od momentu złożenia zamówienia za pobraniem lub opłaceniem go przez płatności Allegro (nie biorąc pod uwagę wpłat zwykłym przelewem). 

 

Link to postu

U nas najtaniej mamy wysyłkę "Paczka w Ruchu" za 4,99 zł - i teraz ciekawostka, najczęściej zaniżone oceny za ten aspekt mamy od tych, którzy właśnie ten sposób/koszt wybrali.  Moim zdaniem ocena czegoś co kupujący świadomie sam wybiera i tym wyborem akceptuje jest co najmniej kontrowersyjne, to współczynnik "złośliwości" a nie ocena.

 

 

Link to postu

Ocenianie według gwiazdek jest wadliwe z definicji. Przeciętny człowiek nie jest w stanie ocenić poprawnie czegokolwiek w skali 1-5, a od 1-10 to już w ogóle.

Skutek jest taki, że jak jest ok to daje 5 gwiazdek, jak coś nie tak to 1 gwiazdkę, przez co system oceny staje się w zasadzie dwójkowy. I jak wtedy ocenić np. obsługę kupującego? Przykład kupuję w firmie X, otrzymuję maila, wiem co się dzieje z przesyłką na każdym kroku, daję 5 gwiazdek. Kupuję w firmie Y, nie dostaję żadnego maila, ale przesyłka dociera do mnie równie szybko co w przypadku firmy X. I jaka tu jest obsługa kupującego? Taka sama czy gorsza? Dać 5 gwiazdek czy 4? Niby w pierwszym przypadku lepiej ale czy mam za to karać drugiego sprzedawcę?

Według mnie domyślnie ocena powinna być np na środku skali - co oznacza, że jest OK, w normie (bo z rozkładu Gaussa, który pasuje do wszystkiego wynika, że większość sprzedawców utrzymuje ten sam standard). Jeśli sprzedawca faktycznie robi coś lepiej i nas zaskoczył, to można mu podnieść ocenę, jak zawalił albo coś nie tak zrobił i odbiega to od normy to odjąć punkt. Wtedy ocena ma jakiś sens i pokazuje czy sprzedawca jest lepszy czy gorszy na tle konkurencji. Wtedy to jest też informacja dla sprzedawcy, że odbiega od normy i trzeba coś poprawić lub kontynuować bo jest oceniany lepiej niż inni.

Link to postu
Dnia 3/21/2018 o 13:20, Bartosz Rosa napisał:

Według mnie domyślnie ocena powinna być np na środku skali - co oznacza, że jest OK, w normie (bo z rozkładu Gaussa, który pasuje do wszystkiego wynika, że większość sprzedawców utrzymuje ten sam standard). Jeśli sprzedawca faktycznie robi coś lepiej i nas zaskoczył, to można mu podnieść ocenę, jak zawalił albo coś nie tak zrobił i odbiega to od normy to odjąć punkt. Wtedy ocena ma jakiś sens i pokazuje czy sprzedawca jest lepszy czy gorszy na tle konkurencji. Wtedy to jest też informacja dla sprzedawcy, że odbiega od normy i trzeba coś poprawić lub kontynuować bo jest oceniany lepiej niż inni.

Lepiej to skasuj, bo jeszcze jakaś allegrowa mądra głowa domyślnie to ustawi i ludzie już wcale nie będą klikać w gwiazdki, tylko od razu zatwierdzać :P Wszyscy dostaną równo po 3 gwiazdki i po robocie.

Mi to osobiście wisi, ale ludzie co mają parcie na 4x5 mają rzeczywiście problem, bo stają na głowie a i tak jest jak jest. Wynika to z tego, co zauważyłeś. Wolimy skrajności w niemal każdym aspekcie życia, bo przeciętności nie pokazuje się w mediach. A zaniżanie gwiazdek wynika ze starej jak świat zasady w handlu: niezadowolony klient opowie 100 osobom o powodzie swojej złości na sprzedawcę. A wśród 100 prawidłowo obsłużonych tylko 1 klient głośno powie, że było super.

Link to postu
Dnia 21.03.2018 o 13:20, Bartosz Rosa napisał:

Według mnie domyślnie ocena powinna być np na środku skali - co oznacza, że jest OK, w normie (bo z rozkładu Gaussa, który pasuje do wszystkiego wynika, że większość sprzedawców utrzymuje ten sam standard). Jeśli sprzedawca faktycznie robi coś lepiej i nas zaskoczył, to można mu podnieść ocenę, jak zawalił albo coś nie tak zrobił i odbiega to od normy to odjąć punkt. Wtedy ocena ma jakiś sens i pokazuje czy sprzedawca jest lepszy czy gorszy na tle konkurencji. Wtedy to jest też informacja dla sprzedawcy, że odbiega od normy i trzeba coś poprawić lub kontynuować bo jest oceniany lepiej niż inni.

Coś w rodzaju łapki w dół i w górę jak na YouTube

Na ostatnim webinar potwierdzono, że będą oceny przedmiotów. Zobaczymy jak się to sprawdzi.

Link to postu

Albo tylko w górę :) to też jest jakieś rozwiązanie. Podobało się, dajesz lajka, nie podobało się nic nie dajesz. Ale wtedy też jaką klient ma motywację, żeby dać lajka? Kiedyś to była wymiana, pozytyw za pozytyw i klienci chętnie zbierali punkty - bo każdy lubi zbierać punkty :). Teraz Allegro nakłania mailami kupujących do oceny, ale nic z tego nie ma.

Link to postu

To nakłanianie też nieraz rodzi problemy, nam np. stała Klientka nawystawiała po 2-3 gwiazdki, zadzwoniłem z pytaniem co się stało, że jest tak niezadowolona. Odpowiedziała coś takiego, że jest bardzo zadowolona a ocena to "bo Allegro przysłało powiadomienie, żeby oceniła i zostało tylko kilka dni na to, a gwiazdki to ja nie wiedziałam, że to dla was ma znaczenie, poklikałam cokolwiek". A SS mogą się wyłożyć jak będzie obowiązkowe wprowadzanie numerów paczek - u niektórych zapewne bez zmiany przewoźnika utrzymanie statusu nie będzie możliwe.

Link to postu

Zauważyłem, że z miesiąca na miesiąc dostajemy coraz wyższe noty, jest to raczej spowodowane tym, że do Klientów dociera fakt, iż ich oceny są wreszcie widoczne dla Sprzedawców. Podejrzewam, że jest to głównie kwestia świadomości Klientów.

 

Dodatkowo zauważam też, że od czasu do czasu zdarzają się Klienci, którzy równo dają po 4 gwiazdki w każdej kategorii, to bardzo bezmyślne zachowanie często kosztuje mnie utratę standardu Allegro, mam nadzieję, że z czasem do Klientów dotrze, że takimi zachowaniami zabierają innym możliwość kupienia towaru i zbierania przy tym monet, sam zainkasowałem ostatnio ok 100 monet i jest to w sumie fajna zabawa.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...