Skocz do zawartości

Korekta - formy płatności

Polecane posty

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem programu Subiekt Nexo. Przeszukując forum nie znalazłem rozwiązania problemu, z którym się borykam.
Mianowicie: wystawiłem fakturę sprzedażową z informacją o sposobie płatności Gotówka (KP/WZ wystawione). 

Muszę teraz skorygować formę płatności na przelew odroczony 21 dni (do zapłaty całość wartości faktury).

Proszę o informację jakie działania w kolejnych krokach musiałbym wykonać aby ową fakturę poprawnie skorygować:\\

Dziękuje.

Link to postu

Dziękuje za odpowiedź - jednak przedstawione sposoby działania nie rozwiązują przedstawionego problemu.

W obu przypadkach otrzymujemy dokument z tym samym numerem - opcja nie do przyjęcia,  faktura widnieje już w systemach księgowych kontrahenta podmiana nie wchodzi w grę.
Muszę wystawić fakturę korygującą - tylko w jaki sposób?

 

Link to postu

Temat e-pomocy, do którego mnie pan odsyła nie zawieraj informacji mogących mi pomóc (od niego z resztą rozpocząłem "walkę" z opisanym problemem.)

Wystawionej faktury nie koryguję ani pod względem ilościowym, ani wartościowym - operacje jakie muszę wykonać to:

Wycofać KP i wystawić fakturę korygującą z opcją przelewu w terminie 21, dni gdzie kwota faktury będzie widniała w polu do zapłaty.

 

Link to postu

W tym przypadku program umożliwia jedynie "wyzerowanie" dokumentu sprzedaży korektą i wystawienie nowego dokumentu sprzedaży. Nawet Korekta do nieistniejącego w tym przypadku nie jest w stanie skutecznie rozwiązać tego zagadnienia.

Proszę spojrzeć TUTAJ, opisany jest tu całkowity zwrot, który pozwoli na wystawienie nowego dokumentu.

  • Dziękuję 1
Link to postu
  • 5 lat później...

Bardzo proszę o informację czy coś zmieniło się w tej materii? Do tej pory radziłem sobie podmianką FV, ale stoi przede mną wizja Ksef i tu jak się wyśle to już tylko korekta. Raczej kiepskim pomysłem było by korygować całą FV i wystawiać nową, a jakoś nie mogę sobie wyobrazić że nie ma opcji korekty formy płatności.

Link to postu

Na fakturze nie ma obowiązku umieszczania sposobu płatności, a jedynie sumę należności z jej tytułu.

Jeżeli na oryginalnej fakturze znajduje się taka informacja, to jest to bardziej wskazówką i nie należy tej wskazówki traktować jako część faktury.

 

Tym samym edycja po stronie wystawcy jest absolutnie na miejscu, ponieważ kluczowe obowiązkowe dane są nadal takie same, a zmieniają się jedynie elementy dodatkowe.

 

Co ja bym robił to zmienił po prostu sposób płatności i przedłożył nowy PDF klientowi z notatką, że jest to jedynie zmiana sposobu płatności, a nie samej faktury.

W swoim systemie klient nie ma potrzeby jej wprowadzać jako osobny dokument, a jedynie zmodyfikować odpowiednio sposoby płatności czy rozrachunki.

 

Inne pytanie jest jednak o KSeF - nie patrzyłem na sposoby mapowania płatności (o ile w ogóle jest), ale zainteresowałem się teraz, bo faktycznie, czy wtedy KSeF musi także otrzymać skorygowane dane nieobowiązkowe (takie jak płatności i inne pola dodatkowe)? Czy możemy wtedy wysłać tylko zedytowany PDF do klienta?

Link to postu
22 minuty temu, Kacper Panek napisał:

Dzień dobry,

wykazywanie sposobu płatności do KSEF jest opcjonalne (nieobowiązkowe). 
Co do obowiązku korygowania – nie ma obecnie żadnych interpretacji/pouczeń/wytycznych, które by regulowały taki scenariusz.

Czyli mam rozumieć że jeśli wystawiając FV zapomnę zaznaczyć że klient zapłaci przelewem i zostawię "gotówka" i tak wyślę do KSEF to jedyne co mi zostaje to tylko całkowity zwrot towaru poprzez korektę FV i ponowne wystawienie FV z poprawną formą płatności?

Link to postu
3 minuty temu, Marek Francuz napisał:

Według informacji, której udzielają na Informacji Podatkowej MF forma płatności nie jest obligatoryjną częścią faktury i zmiana terminu/formy może być dokonana zwykłym pismem/mailem, itp.

Niby tak, ale w Subiekcie FV figuruje wtedy jako zapłacona, a po drugie nie wiem jak to się ma podczas ewentualnej windykacji

Link to postu

A nie może Pan po prostu edytować pola płatności faktury?

Edycja faktury zapłaconej gotówka sprawi, że po edycji skasują się dokumenty kasowe i rozrachunki i powstanie nowy rozrachunek należności z np. tytułu przelewu odroczonego.

 

Jest to scenariusz wyjątkowy i zasługuje na wyjątkowe traktowanie.

Edycja faktury (a właściwie jej pól nieobowiązkowych) jest całkowicie na miejscu. Można to opisać dalej np. w uwagach, lub wewnętrznie w module komentarzy i wystosować też odpowiednie pismo do klienta (oraz podłączyć załącznik do obiektu).

Link to postu
2 minuty temu, Ernest Sadowski napisał:

A nie może Pan po prostu edytować pola płatności faktury?

 

W tej chwili nie ma z tym problemu. Najczęściej taka sytuacja z omyłkowo wystawioną FV zdarza się przy kliencie więc po prostu źle wystawiona idzie od razu do kosza, a drukowana jest edytowana FV z poprawną formą płatności i tu nigdy z tym nie miałem problemu. Moje pytanie jest bardziej przyszłościowe, co w momencie gdy odejdziemy od papierowych FV i zostanie nam tylko KSEF , po wysłaniu błędnie wystawionej FV nie mam możliwości naprawienia tego błędu, jedyna opcja to korekta całej FV i wystawienie nowej.

Link to postu
Godzinę temu, Kacper Panek napisał:

Jeżeli przy wystawianiu faktur często dochodzi do pomyłek...

Nie, nie często, raz w miesiącu, raz na kwartał, przez zwyczajne zagadanie się z klientem. Zwyczajnie dziwi mnie sam fakt braku możliwości korygowania tej pozycji na FV. Ale tak jak pisałem wcześniej, przy papierowej FV nie stanowi to dla mnie najmniejszego problemu, o tyle zastanawiam się jak to będzie funkcjonować w czasie pełnego wprowadzenia KSEF

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...