Skocz do zawartości

Archiwizacja

Polecane posty

38 minut temu, Bogdan Kraus napisał:

pytanie jest w jaki sposób archiwizować stare roczniki faktur w Subiekcie (mam od 2006 widoczne)

Jedyne słuszne rozwiązanie to założyć nowy podmiot i przenieść do niego niezbędne dane, a na to są dwa rozwiązania:

Cytat

1) Tworzymy nowy podmiot, do którego przenosimy potrzebne dane. Jednak w praktyce może okazać się to bardzo trudne i nie obejdzie się bez pomocy dobrego serwisanta w zależności od zakresu przenoszonych danych... Za pomocą standardowych możliwości programu (plików epp - główne menu->Operacje->Wyślij do, główne menu->Operacje->Dodaj na podstawie) możemy przenieść podstawowe informacje o: towarach (nie wszystkie, nie przeniosą się na przykład: składniki kompletów, dodatkowe kody kreskowe, dodatkowe jednostki miary, pełna charakterystyka, producent, zdjęcia), kontrahentach (nie wszystkie, nie przeniosą się na przykład: dodatkowe adresy e-mail, dodatkowe telefony, dodatkowe rachunki bankowe, seria i numer dowodu, domyślne formy płatności), stanach magazynowych (poprzez wykonanie inwentaryzacji zerującej i utworzony w ten sposób dokument RW, nie przeniesiemy w ten sposób stanów magazynowych w rozbiciu na dostawy/ceny zakupu), wzorcach wydruków. Nie przeniesiemy jednak zbiorczo: nierozliczonych rozrachunków, użytkowników, uprawnień użytkowników, konfiguracji list włącznie z formatowaniem warunkowym, wpisów profilujących, słowników, parametrów programu, biblioteki dokumentów, rozwiązań dodatkowych i ich danych, itp.

2) Tworzymy kopię podmiotu, usuwamy z niego wszystkie dokumenty, przenosimy aktualne stany magazynowe i nierozliczone rozrachunki. Usługi takie wykonują dobrzy serwisanci.

 

38 minut temu, Bogdan Kraus napisał:

Myślę , że można by dzięki temu skrócić czas tworzenia raportów i zestawień i w ogóle przyśpieszyć pracę.

Dokładnie tak, to jedno z rozwiązań na problemy wydajnościowe - najszybsze, najskuteczniejsze i nie ma co ukrywać, że najtańsze.

Link to postu
14 godzin temu, Bogdan Kraus napisał:

żeby uściślić chcę zarchiwizować magazyn (y) wraz z dokumentami do okresu 5 lat do tyłu (to co podlega ew. kontroli)

Zrozumiałem potrzebę już wcześniej, ale ze względu na skomplikowane powiązania dokumentów w ruchu magazynowym i rozliczeniach rozrachunków jest to zwykle tak trudna i tym samym kosztowana operacja serwisowa, że nikt się na nią nie decyduje, dlatego od razu zaproponowałem optymalne rozwiązania stosowane w praktyce.

 

14 godzin temu, Bogdan Kraus napisał:

historia kartotek i rozrachunków nie jest mi potrzebna.

To już trochę upraszcza taką operację, ale pozostaje jeszcze magazyn, o którym Pan nie wspomniał, jeśli jest prowadzony to pozostaje aktualne co napisałem wyżej, jeśli nie jest to wystarczy relatywnie proste rozwiązanie dodatkowe do zbiorczego usunięcia dokumentów.

 

14 godzin temu, Bogdan Kraus napisał:

A zatem wersja nr 2 chyba nie ma sensu

Ja tylko przedstawiam możliwości na podstawie "bardzo skromnego opisu problemu", wybór rozwiązania należy do Pana.

Link to postu
Dnia 14.04.2019 o 13:22, Bogdan Kraus napisał:

A zatem, zakładając że graniczną datą jest 31-12-2013 wykonuję inwentaryzację z tą datą, usuwam wcześniejsze dokumenty magazynowe i wczytuję ponownie poprawne stany na ten dzień z  inwentaryzacji.

Nie podał Pan nowych informacji, więc opieram się na dotychczasowych... Skoro wspomina Pan o dokumentach magazynowych to zakładam, że jednak prowadzony jest magazyn, a skoro tak to jak usunie Pan dokument przychodowy sprzed 31 grudnia 2013 roku, który był rozchodowany po tej dacie, czyli został powiązany z innym dokumentami i tym samym jego edycja/usunięcie zostało zablokowane ? Mało tego towar po sprzedaży mógł wrócić na magazyn na podstawie ZW/KFS (razem z innymi towarami), następnie zwrócone zostały sprzedane kolejny raz... Towary takie mogły zostać rozchodowane przez inwentaryzację (razem z innymi towarami, aby wycofać inwentaryzację trzeba cofnąć na magazyn wszystkie towary, które zostały wydane przez inwentaryzację)... Towary mogły zostać przesunięte do innego magazynu i dopiero tam rozchodowane, wrócić ma magazyn źródłowy, wrócić poprzez trzeci magazyn, itp... Zwracam też uwagę, że nie ma w programie zbiorczego usuwania dokumentów... Jak pisałem to nie jest prosta operacja.

 

Dnia 14.04.2019 o 13:22, Bogdan Kraus napisał:

Wcześniejsze dokumenty przenoszę do nowego podmiotu .

No nie, dokumenty zostają w kopii podmiotu tworzonej przed usunięciem danych w bazie produkcyjnej.

Link to postu

Oczywiście to miałlem na myśli, że dokumenty przenosimy do nowej bazy (archiwum) przed usunięciem ich z subiekta.
Wczytanie przeprowadzonej inwentaryzacji załatwi problem dokumentów magazynowych które znikną.
Jeśli Pan pisze, że dokumenty można usuwać tylko pojedynczo to aktualne jest pytanie czy Pana koncepcja jest w ogóle realna. Ilość faktur rocznie ok 10 tys + WZ, + faktury i PZ ok 2 tys
prze 7 lat  ??  Jak Pan wyceni taką pracę informatyka ?

Link to postu
Dnia 18.04.2019 o 10:41, Bogdan Kraus napisał:

Wczytanie przeprowadzonej inwentaryzacji załatwi problem dokumentów magazynowych które znikną.

No nie koniecznie, w ten sposób zostaną uśrednione ceny zakupu i tym samym utracone informacje o cenach zakupu poszczególnych dostaw... My przenosimy stany magazynowe na podstawie wyniku zestawienia "Remanent na dzień...".

 

Dnia 18.04.2019 o 10:41, Bogdan Kraus napisał:

Jeśli Pan pisze, że dokumenty można usuwać tylko pojedynczo...

Tego nie napisałem, napisałem, że "nie ma w programie zbiorczego usuwania dokumentów", jak najbardziej można wykonać taką operację poza programem, wcześniej napisałem również, że " Usługi takie wykonują dobrzy serwisanci."

 

Dnia 18.04.2019 o 10:41, Bogdan Kraus napisał:

...to aktualne jest pytanie czy Pana koncepcja jest w ogóle realna. Ilość faktur rocznie ok 10 tys + WZ, + faktury i PZ ok 2 tys prze 7 lat  ??

To nie jest "koncepcja", piszę z doświadczenia, co jakiś czas wykonujemy takie usługi, mamy przygotowane własne narzędzia do takiej operacji, pozostaje aktualne wszystko co napisałem.

 

Dnia 18.04.2019 o 10:41, Bogdan Kraus napisał:

Jak Pan wyceni taką pracę informatyka ?

Ceny usług są zróżnicowane, ponadto inaczej wycenia się je przy stałej lub przynajmniej regularnej współpracy, a inaczej usługi jednorazowe... Poza tym forum nie jest właściwym miejscem do publikowania takich informacji, proszę spytać firmę, która podejmie się zlecenia.

Link to postu
Dnia 29.04.2019 o 18:31, Bogdan Kraus napisał:

Bardzo chętnie ale nie widzę w Pana postach żadnego kontaktu - mogę kliknąć w nazwisko i zobaczyć historię wypowiedzi.

W profilu użytkownika obok zakładki "Aktywność" jest druga zakładka o mnie:

1314035514_Omnie.thumb.png.e352c9b3933b593da600a3860082de52.png

 

Dnia 29.04.2019 o 18:31, Bogdan Kraus napisał:

Być może mam coś nie tak w ustawieniach , poproszę o wskazówkę

Ale chodziło mi głównie o podpis w każdej odpowiedzi:

www.thumb.png.d00221f6f596ea9ac7a0a32da92cd43b.png

Postaram się być bardziej widoczny ;)

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...