Bogdan Kraus 0 Napisano 13 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2019 w Archiwizacja Być może odgrzewam temat ; pytanie jest w jaki sposób archiwizować stare roczniki faktur w Subiekcie (mam od 2006 widoczne) . Myślę , że można by dzięki temu skrócić czas tworzenia raportów i zestawień i w ogóle przyśpieszyć pracę. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 13 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2019 w Archiwizacja 38 minut temu, Bogdan Kraus napisał: pytanie jest w jaki sposób archiwizować stare roczniki faktur w Subiekcie (mam od 2006 widoczne) Jedyne słuszne rozwiązanie to założyć nowy podmiot i przenieść do niego niezbędne dane, a na to są dwa rozwiązania: Cytat 1) Tworzymy nowy podmiot, do którego przenosimy potrzebne dane. Jednak w praktyce może okazać się to bardzo trudne i nie obejdzie się bez pomocy dobrego serwisanta w zależności od zakresu przenoszonych danych... Za pomocą standardowych możliwości programu (plików epp - główne menu->Operacje->Wyślij do, główne menu->Operacje->Dodaj na podstawie) możemy przenieść podstawowe informacje o: towarach (nie wszystkie, nie przeniosą się na przykład: składniki kompletów, dodatkowe kody kreskowe, dodatkowe jednostki miary, pełna charakterystyka, producent, zdjęcia), kontrahentach (nie wszystkie, nie przeniosą się na przykład: dodatkowe adresy e-mail, dodatkowe telefony, dodatkowe rachunki bankowe, seria i numer dowodu, domyślne formy płatności), stanach magazynowych (poprzez wykonanie inwentaryzacji zerującej i utworzony w ten sposób dokument RW, nie przeniesiemy w ten sposób stanów magazynowych w rozbiciu na dostawy/ceny zakupu), wzorcach wydruków. Nie przeniesiemy jednak zbiorczo: nierozliczonych rozrachunków, użytkowników, uprawnień użytkowników, konfiguracji list włącznie z formatowaniem warunkowym, wpisów profilujących, słowników, parametrów programu, biblioteki dokumentów, rozwiązań dodatkowych i ich danych, itp. 2) Tworzymy kopię podmiotu, usuwamy z niego wszystkie dokumenty, przenosimy aktualne stany magazynowe i nierozliczone rozrachunki. Usługi takie wykonują dobrzy serwisanci. 38 minut temu, Bogdan Kraus napisał: Myślę , że można by dzięki temu skrócić czas tworzenia raportów i zestawień i w ogóle przyśpieszyć pracę. Dokładnie tak, to jedno z rozwiązań na problemy wydajnościowe - najszybsze, najskuteczniejsze i nie ma co ukrywać, że najtańsze. Link to postu
Bogdan Kraus 0 Napisano 13 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2019 w Archiwizacja Dziękuję za błyskawiczną poradę ? żeby uściślić chcę zarchiwizować magazyn (y) wraz z dokumentami do okresu 5 lat do tyłu (to co podlega ew. kontroli) historia kartotek i rozrachunków nie jest mi potrzebna. A zatem wersja nr 2 chyba nie ma sensu Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 14 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2019 w Archiwizacja 14 godzin temu, Bogdan Kraus napisał: żeby uściślić chcę zarchiwizować magazyn (y) wraz z dokumentami do okresu 5 lat do tyłu (to co podlega ew. kontroli) Zrozumiałem potrzebę już wcześniej, ale ze względu na skomplikowane powiązania dokumentów w ruchu magazynowym i rozliczeniach rozrachunków jest to zwykle tak trudna i tym samym kosztowana operacja serwisowa, że nikt się na nią nie decyduje, dlatego od razu zaproponowałem optymalne rozwiązania stosowane w praktyce. 14 godzin temu, Bogdan Kraus napisał: historia kartotek i rozrachunków nie jest mi potrzebna. To już trochę upraszcza taką operację, ale pozostaje jeszcze magazyn, o którym Pan nie wspomniał, jeśli jest prowadzony to pozostaje aktualne co napisałem wyżej, jeśli nie jest to wystarczy relatywnie proste rozwiązanie dodatkowe do zbiorczego usunięcia dokumentów. 14 godzin temu, Bogdan Kraus napisał: A zatem wersja nr 2 chyba nie ma sensu Ja tylko przedstawiam możliwości na podstawie "bardzo skromnego opisu problemu", wybór rozwiązania należy do Pana. Link to postu
Bogdan Kraus 0 Napisano 14 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2019 w Archiwizacja A zatem, zakładając że graniczną datą jest 31-12-2013 wykonuję inwentaryzację z tą datą, usuwam wcześniejsze dokumenty magazynowe i wczytuję ponownie poprawne stany na ten dzień z inwentaryzacji. Wcześniejsze dokumenty przenoszę do nowego podmiotu . Czy dobrze zrozumiałem ? Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2019 w Archiwizacja Dnia 14.04.2019 o 13:22, Bogdan Kraus napisał: A zatem, zakładając że graniczną datą jest 31-12-2013 wykonuję inwentaryzację z tą datą, usuwam wcześniejsze dokumenty magazynowe i wczytuję ponownie poprawne stany na ten dzień z inwentaryzacji. Nie podał Pan nowych informacji, więc opieram się na dotychczasowych... Skoro wspomina Pan o dokumentach magazynowych to zakładam, że jednak prowadzony jest magazyn, a skoro tak to jak usunie Pan dokument przychodowy sprzed 31 grudnia 2013 roku, który był rozchodowany po tej dacie, czyli został powiązany z innym dokumentami i tym samym jego edycja/usunięcie zostało zablokowane ? Mało tego towar po sprzedaży mógł wrócić na magazyn na podstawie ZW/KFS (razem z innymi towarami), następnie zwrócone zostały sprzedane kolejny raz... Towary takie mogły zostać rozchodowane przez inwentaryzację (razem z innymi towarami, aby wycofać inwentaryzację trzeba cofnąć na magazyn wszystkie towary, które zostały wydane przez inwentaryzację)... Towary mogły zostać przesunięte do innego magazynu i dopiero tam rozchodowane, wrócić ma magazyn źródłowy, wrócić poprzez trzeci magazyn, itp... Zwracam też uwagę, że nie ma w programie zbiorczego usuwania dokumentów... Jak pisałem to nie jest prosta operacja. Dnia 14.04.2019 o 13:22, Bogdan Kraus napisał: Wcześniejsze dokumenty przenoszę do nowego podmiotu . No nie, dokumenty zostają w kopii podmiotu tworzonej przed usunięciem danych w bazie produkcyjnej. Link to postu
Bogdan Kraus 0 Napisano 18 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 w Archiwizacja Oczywiście to miałlem na myśli, że dokumenty przenosimy do nowej bazy (archiwum) przed usunięciem ich z subiekta. Wczytanie przeprowadzonej inwentaryzacji załatwi problem dokumentów magazynowych które znikną. Jeśli Pan pisze, że dokumenty można usuwać tylko pojedynczo to aktualne jest pytanie czy Pana koncepcja jest w ogóle realna. Ilość faktur rocznie ok 10 tys + WZ, + faktury i PZ ok 2 tys prze 7 lat ?? Jak Pan wyceni taką pracę informatyka ? Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 w Archiwizacja Dnia 18.04.2019 o 10:41, Bogdan Kraus napisał: Wczytanie przeprowadzonej inwentaryzacji załatwi problem dokumentów magazynowych które znikną. No nie koniecznie, w ten sposób zostaną uśrednione ceny zakupu i tym samym utracone informacje o cenach zakupu poszczególnych dostaw... My przenosimy stany magazynowe na podstawie wyniku zestawienia "Remanent na dzień...". Dnia 18.04.2019 o 10:41, Bogdan Kraus napisał: Jeśli Pan pisze, że dokumenty można usuwać tylko pojedynczo... Tego nie napisałem, napisałem, że "nie ma w programie zbiorczego usuwania dokumentów", jak najbardziej można wykonać taką operację poza programem, wcześniej napisałem również, że " Usługi takie wykonują dobrzy serwisanci." Dnia 18.04.2019 o 10:41, Bogdan Kraus napisał: ...to aktualne jest pytanie czy Pana koncepcja jest w ogóle realna. Ilość faktur rocznie ok 10 tys + WZ, + faktury i PZ ok 2 tys prze 7 lat ?? To nie jest "koncepcja", piszę z doświadczenia, co jakiś czas wykonujemy takie usługi, mamy przygotowane własne narzędzia do takiej operacji, pozostaje aktualne wszystko co napisałem. Dnia 18.04.2019 o 10:41, Bogdan Kraus napisał: Jak Pan wyceni taką pracę informatyka ? Ceny usług są zróżnicowane, ponadto inaczej wycenia się je przy stałej lub przynajmniej regularnej współpracy, a inaczej usługi jednorazowe... Poza tym forum nie jest właściwym miejscem do publikowania takich informacji, proszę spytać firmę, która podejmie się zlecenia. Link to postu
Bogdan Kraus 0 Napisano 23 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 w Archiwizacja OK, myślałem ,że zbyt wiele tych dokumentów; , pozostaje mi tylko poszukać odpowiedniego serwisu. Dziękuję za pomoc i zamykam ten temat Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 w Archiwizacja Dnia 23.04.2019 o 20:31, Bogdan Kraus napisał: pozostaje mi tylko poszukać odpowiedniego serwisu. Co oznacza "odpowiedniego" ? Jak wyżej napisałem wykonujemy takie usługi, specjalizujemy się we wdrożeniach i serwisie programów Insertu. Link to postu
Bogdan Kraus 0 Napisano 28 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 w Archiwizacja Nie wiem w jakim stopniu treśći o charakterze marketingowym są dozwolone na tym forum; proszę zaproponować sposob kontaktu Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2019 w Archiwizacja Wszystkie możliwe sposoby kontaktu (adres, e-mail, telefon) dołączam do każdej swojej odpowiedzi (adres strony internetowej), proszę wybrać... Link to postu
Bogdan Kraus 0 Napisano 29 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2019 w Archiwizacja Bardzo chętnie ale nie widzę w Pana postach żadnego kontaktu - mogę kliknąć w nazwisko i zobaczyć historię wypowiedzi. Być może mam coś nie tak w ustawieniach , poproszę o wskazówkę Link to postu
Daniel Kozłowski 1 173 Napisano 1 Maja 2019 Udostępnij Napisano 1 Maja 2019 w Archiwizacja Dnia 29.04.2019 o 18:31, Bogdan Kraus napisał: Bardzo chętnie ale nie widzę w Pana postach żadnego kontaktu - mogę kliknąć w nazwisko i zobaczyć historię wypowiedzi. W profilu użytkownika obok zakładki "Aktywność" jest druga zakładka o mnie: Dnia 29.04.2019 o 18:31, Bogdan Kraus napisał: Być może mam coś nie tak w ustawieniach , poproszę o wskazówkę Ale chodziło mi głównie o podpis w każdej odpowiedzi: Postaram się być bardziej widoczny Link to postu
Polecane posty