Ewa Jung 0 Napisano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 w Drukarka fiskalna - Bono Lan E Witam, mam problem z zainstalowaniem drukarki fiskalnej Bono Lan E. Problem pierwszy, podczas instalacji na liście drukarek do wyboru nie ma drukarki Bono Lan E(jest tylko Bono E, w sklepie w którym kupiłam drukarkę polecili wybrać właśnie ten). Pobrałam najnowsze sterowniki ze strony Novitusa(Sterownik USB (Deon Lan E, Bono Lan E) dla systemów Windows 64x (Win10), podpisanycyfrowo), ale nie przynosiło ta żadnego skutku. Połączenie pomiędzy drukarką a PC poprzez kabel USB. Port COM4(na drukarce jest ustawione jako PC, konsultowane z sprzedawcą w sklepie). Podczas dodawania drukarki także wpisałam COM4. Podczas próby połączenia wyskakuje informacja "Brak połączenia". W rejestrze transmisji są błędy 2005 oraz 51. Poniżej załączam screen. Co może być powodem? Kabel jest nowy, podejrzewam, że jest to kwestia tego że jako drukarkę dodałam Bono E, a nie Bono Lan E - dlaczego nie widzę możliwości jej wyboru podczas dodawania. W serwisie twierdzą, że nie mieli do tej pory problemu z działaniem drukarek Bono Lan E z Subiektem. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 176 Napisano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 w Drukarka fiskalna - Bono Lan E Należy postępować metodycznie, od urządzenia do programów Insertu - niech dostawca drukarki nawiąże połączenie za pomocą programu serwisowego, dopiero później będzie można próbować się łączyć z programów Insertu... Proszę ewentualnie pokazać port w systemie operacyjnym. Link to postu
Ewa Jung 0 Napisano 27 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 w Drukarka fiskalna - Bono Lan E (edytowane) Dzwoniłem przed napisaniem do serwisu w którym kupiłem drukarkę. Z godnie z ich poleceniem sprawdziłam czy w ustawieniach urządzenia na COM4 jest ustawione PC - było. Podczas dodawania drukarki także ustawiłam COM4. Drukarka podłączona jest kablem USB. Poniżej porty z systemu. Twierdzą, że po stronie samej drukarki wszystko jest ok. Edytowane 27 Kwietnia 2019 przez Ewa Jung Link to postu
Daniel Kozłowski 1 176 Napisano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 w Drukarka fiskalna - Bono Lan E 1 godzinę temu, Ewa Jung napisał: Dzwoniłem przed napisaniem do serwisu w którym kupiłem drukarkę. Z godnie z ich poleceniem sprawdziłam czy w ustawieniach urządzenia na COM4 jest ustawione PC - było. Ewidentne przekłamanie w przekazywaniu informacji lub mylenie podstawowych pojęć - ustawienia drukarki nie mają związku z numerem portu COM w systemie operacyjnym... 1 godzinę temu, Ewa Jung napisał: Podczas dodawania drukarki także ustawiłam COM4. Numery portów w systemie operacyjnym mogą być różne, nie zgaduje się tylko odczytuje z systemu operacyjnego, niestety przy Novitusa portą są dwa, do tego ich funkcja jest uzależniona od konfiguracji drukarki (właśnie za to niepotrzebne skomplikowanie unikam urządzeń tego producenta) proszę spróbować zmienić ustawienia na port COM3. 1 godzinę temu, Ewa Jung napisał: Twierdzą, że po stronie samej drukarki wszystko jest ok. Skoro "twierdzą", że wszystko jest ok to skąd ten wątek ? Jak sugerowałem najprościej byłoby poprosić o "pokazanie" poprawnego testu połączenia. ---------- Inny pomysł - proszę zainstalować SUZ'a: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/subiekt_nexo_pro/ulepszenia/serwer_urzadzen_zewnetrznych.html i skorzystać z automatycznego dodawania drukarki, jeśli zostanie znaleziona to proszę odczytać konfigurację, jeśli nie to zgłosić się do dostawcy drukarki. ---------- Rada na przyszłość (dla wszystkich) polecam zamawiać urządzenia zewnętrzne (drukarki fiskalne, kasy fiskalne, drukarki etykiet, czytniki kodów kreskowych, wagi etykietujące, sprawdzarki cen, itp) u tego samego dostawcy co programy, razem z usługą konfiguracji/uruchomieniem. Link to postu
Polecane posty