Skocz do zawartości

Z InsERT GT na nexo

Polecane posty

Witam,

niestety przechodząc na nexo nie doczytałem, że import z GT do nexo NIC nie przenosi. Po 25 latach z Insertem (zaczynałem od DOSa :) stwierdzam, że jest to najgorsza zmiana oprogramowania w karierze. Prócz licznych błędów, zauważonych po 2 dniach użytkowania, i fatalnej ergonomii (gdzie się podziały skróty klawiaturowe?) mam następujące pytanie.

Zakupu dokonałem w promocji, więc GT będzie aktywny tylko 3 miesiące. Co z klientami niepodłączonymi aktualnie do bazy (zakończyli działalność), czy po 3 m-cach będzie możliwość ich podłączenia, z aktualizacją wersji?  

 

Edytowane przez Tadeusz Matyas
Link to postu
Dnia 27.04.2019 o 22:18, Tadeusz Matyas napisał:

Zakupu dokonałem w promocji, więc GT będzie aktywny tylko 3 miesiące. Co z klientami niepodłączonymi aktualnie do bazy (zakończyli działalność), czy po 3 m-cach będzie możliwość ich podłączenia, z aktualizacją wersji?  

Po tym okresie również można przenieść klienta do nexo korzystając z przeniesienia poprzez Biuro nexo lub podczas tworzenia podmiotu wybrać opcję importu z GT i podłączenie go przez Biuro nexo korzystając z opcji Dodaj - Istniejącego klienta biura.

Edytowane przez Jacek Magiera
Link to postu

Dziękuję za odpowiedź. 

To jest oczywiste, ale nie o to chodzi. Zakładam taką możliwość, że zgłosi się były klient z potrzebą jakiś danych z lat ubiegłych i będzie mi potrzebny tylko podgląd, a nie blokowanie miejsca w nexo. Czy będę go mógł podłączyć do GT w trybie podglądu? Konieczna będzie aktualizacja wersji.

Jeśli nie, to muszę to zrobić przed wygaśnięciem 3 miesięcznej licencji.

Link to postu
  • Piotr Kolasa zmienił tytuł na Z InsERT GT na nexo
  • 2 tygodnie później...

Jestem już po przenosinach. Kosztowało mnie to wiele godzin 'ręcznej' modyfikacji przeniesionych danych. Klienci przenoszeni jedną operacją z niewiadomych powodów mają różne dane.

Większość klientów miała okresy obrachunkowe tylko do grudnia 2018. Z tego część z naliczonymi amortyzacjami tylko do grudnia 2017 (!)

Ci z założonymi okresami z bieżącego roku amortyzacje j.w., a wypłaty dwie, zamiast trzech. Prawie wszyscy źle ustawioną formę prawna i wiele, wiele innych błędów. 100% klientów wymagało ingerencji. 

Moja sugestia: proszę dołączyć do instrukcji migracji z GT na nexo optymalne ustawienia, takie jakie miał Wasz tester albo zwolnić testera i zrobić to lepiej ;)

  • Lubię to 1
Link to postu
  • 3 lata później...

Czytam różne tematy i dochodzę do wniosku, że przesiadka z GT na nexo po latach pracy na GT to jak przesiadka na program konkurencji. Naprawdę nie da się przenieść danych w ramach programów stworzonych przez jedną firmę? Przecież to nie są różne programy tylko inne wersje tego samego programu. Nie mówimy o przesiadce z Rachmistrza GT na Gratyfikanta nexo. Sugerowanie utrzymywania dwóch programów też brzmi mało profesjonalnie.

W dniu 29.04.2019 o 14:11, Jacek Magiera napisał:

Bez problemu będzie Pan mógł w przyszłości otworzyć GT.

Ja chyba odżałuję te pieniądze wydane na nexo PRO i wrócę do GT. Choć bardzo się staram, aby mnie nexo przekonało do siebie to... ono jakoś nie chce.

Link to postu
13 minut temu, Andrzej Kubik napisał:

Myli się Pan. To są całkowicie różne programy.

Dziękuję za bardzo treściwą odpowiedź. Skoro to są różne programy to dlaczego InsERT zachęca do przejścia z Rachmistrza GT na Rachmistrza nexo? Naprawdę to są różne programy? Służą do zupełnie innych rzeczy? Przecież ja nie piszę o przenoszeniu danych z Grantyfikanta do Rachmistrza czy Rewizora.

Link to postu
7 minut temu, Michał Karpierz napisał:

Dziękuję za bardzo treściwą odpowiedź.

Nie ma za co, choć wolałbym żeby postarał się Pan zrozumieć moją odpowiedź, zanim zacznie Pan się odgryzać.

 

8 minut temu, Michał Karpierz napisał:

Naprawdę to są różne programy?

Tak to są różne programy. Zupełnie różne w swojej budowie.

 

10 minut temu, Michał Karpierz napisał:

Służą do zupełnie innych rzeczy?

To że służą do (z grubsza) tego samego nie oznacza że są tym samym, podobnie jak to że zarówno VW Up jak i VW Arteon służą do tego samego i wyprodukowała je ta sama firma, nie zmienia faktu że są to różne samochody.

 

Mam nadzieję że pomogłem.

Link to postu
36 minut temu, Andrzej Kubik napisał:

To że służą do (z grubsza) tego samego nie oznacza że są tym samym, podobnie jak to że zarówno VW Up jak i VW Arteon służą do tego samego i wyprodukowała je ta sama firma, nie zmienia faktu że są to różne samochody.

Tu mowa o "przesiadce" np. z Passata B6 na Passata B7, przesiadka z Up na Arteon to jak z Subiekt123 na Rewizor - ta sama firma, ale różne produkty.

 

38 minut temu, Andrzej Kubik napisał:

Mam nadzieję że pomogłem.

Pomógłby Pan, gdyby powiedział jak kontynuować księgowanie w nowym nexo nie utrzymując nadal GT. To jak kupienie Opla Insygnia i trzymacie VW Passata ponieważ zawartości bagażnika nie mogę przenieść, więc dopóki nie skopiuję (a nie skopiować się nie da), dopóki nie stworzę takiej samej zawartości bagażnika ten Passat musi stać koło domu.

Rozumiem, że przesiadka z GT na nexo nie różni zbytnio od przesiadki z InsERT na Comarch? Nie chodzi mi tu o nową instalacje tylko kontynuowanie wieloletniej pracy na GT.

Link to postu

Muszę przyznać racje Michałowi.  Przesiadłem się z GT na Nexo po 16 latach. I na razie żałuję aczkolwiek pomału zaczynam dostrzegać pewne nieliczne zalety Nexo. Ja zdaję sobie sprawę, że są to dwa różne programy ale stworzone przez jedną firmę. Ale fakt, że wiele podstawowych rzeczy nie jest przeniesione z GT to porażka. Np u każdego klienta Biura GT musiałem w Nexo uzupełnić adresy e-mail. U każdego musiałem uzupełnić stawkę za usługi księgowe. Rozumiem, że w Nexo są rozbudowane cenniki ale skoro w GT klient miał ustaloną stałą stawkę dlaczego nie ma tego w Nexo? Kolejna sprawa to pracownicy mojego biura. U każdego klienta są skopiowani wszyscy, nawet byli pracownicy. Wszystkich muszę usuwać ręcznie. Kolejny przykład? Proszę bardzo: rachunki bankowe US czy ZUS. W GT rachunki były zdefiniowane w kartotece instytucji . W Nexo muszą być albo w MF albo w WS. Teraz niech ktoś to spróbuje uporządkować. Nie można usunąć rachunku podstawowego. Nie można dezaktywować rachunku bo jest podstawowy. Nie można dodać rachunku ponieważ już istnieje taki rachunek i tak w kółko.

Ucieszyłem się, że przynajmniej mam telekonsultanta na 3 miesiące. Cudownie. Po 2 godzinach w końcu się dodzwoniłem. I co ? Z każdym moim pytaniem słyszałem, proszę zaczekać muszę sprawdzić. Proszę zaczekać bo muszę to skonsultować. Ja się pytam co konsultant potrafi? Na czym się zna? Obojętnie z jakiej dziedziny, Subiekt, Rachmistrz czy Rewizor. Obojętnie czy pomoc w instalacji czy pomoc w obsłudze programu. Bardzo mizerna wiedza. Prosty przykład:

image.png.b249f9d944e24708a8f08d3fa8e2a71c.png

Pytam się konsultanta czym się różnią te trzy zakładki? Odpowiedź: nie wiem ale może je Pan wyłączyć klikając "Więcej".

Dobry przykład do tego co pisałem wyżej. Wszystkie widoczne osoby to moi obecni lub byli pracownicy. Dlaczego są widoczni u klienta jako jego pracownicy i dlaczego w kartotece klienci, a nie pracownicy??? Dlaczego wszyscy są wpakowani do jednego worka "Klienci"? Przecież US czy ZUS to nie klient. Pracownik to też nie klient.

Przy próbie usunięcia pracownika mam komunikat, że nie można usunąć użytkownika. To w końcu na liście są pracownicy czy użytkownicy?

image.png.b651e0bf0ab97e647e48082e27424ffe.png

Takich baboli jest duuuużo więcej. Nie jest przenoszona "Nazwa do komunikacji z Płatnikiem" mimo, że jest w GT.

Edytowane przez Krzysztof Lasko
  • Lubię to 2
Link to postu

Dzień dobry,

  1. Programy linii GT i Nexo znacząco się różnią, wobec czego przeniesienie wszystkich danych z jednego programu do drugiego jest niemożliwe. Listę danych, które zostaną przeniesione można podejrzeć w tym artykule e-Pomocy technicznej.
  2. Dyskusję odnośnie problemu z rachunkiem bankowym rozpoczął Pan już w tym temacie.
  3. Zakładki w module Klienci opisane są w pomocy programu, dostępnej pod przyciskiem F1. Pozwolę sobie zacytować:
    Cytat

    Klienci - po uruchomieniu modułu Klienci dostępny jest jego podstawowy widok Klienci. Prezentowani są w nim wszyscy klienci, których dane zapisane zostały w systemie InsERT nexo.

    Klienci standardowi - w tym widoku prezentowani są klienci, którzy mają w swojej kartotece ustawioną opcję Standardowy. Na podstawie tego widoku można zbudować kartotekę księgową w programie Rewizor nexo, która może być użyta w planie kont.

    Moi klienci - podstawowy widok na nowo założonych podmiotach, oparty na widoku klientów standardowych,ale ograniczony do klientów, których użytkownik:
    •jest opiekunem głównym lub dodatkowym
    •nie jest opiekunem głównym lub dodatkowym, ale jest aktywne jego zastępstwo.
     

  4. Listę klientów można sortować za pomocą dostępnych filtrów, które umożliwiają wybranie określonego typu klienta. Program umożliwia także dodanie dodatkowych zakładek pozwalających na predefiniowanie wielu spersonalizowanych widoków – informacje na ten temat dostępne są w tym artykule e-Pomocy technicznej.
  5. Jeżeli użytkownik został określony w polu Typ jako Pracownik, to program uniemożliwi usunięcie go z poziomu listy pracowników. Aby taka operacja była możliwa, należy wpierw nanieść zmiany w Słowniku użytkowników.
Edytowane przez Kacper Panek
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...