Marcin Czupryński 0 Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Witam, proszę o wsparcie przy wyjaśnieniu komunikatu " nie można powiązać obiektu z obiektami dezaktywowanymi". Problem dotyczy kilku towarów, które mam na stanie. Komunikat blokuje mi możliwość sprzedaży tych towarów, wystawienia ich na WZ czy przyjęcia poprzez fakturę zakupu. Link to postu
Ernest Sadowski 57 Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany (edytowane) Każdy asortyment ma status: aktywny lub nie. Zmieniamy to klikając prawym na dany obiekt i go (dez)aktywując. Jak dla mnie to najjaśniejsze wytłumaczenie ale może błąd jest gdzieś głębiej. Edytowane 22 Listopada 2019 przez Ernest Sadowski Link to postu
Marcin Czupryński 0 Napisano 23 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na towar z którym jest problem nie ma możliwości aktywacji, ponieważ ta opcja jest wygaszona jak na poniższej grafice. Próbowałem najpierw dezaktywować ten konkretny towar (z myślą, że później go ponownie aktywuję), ale tego również nie da się zrealizować. Pojawia się komunikat - "asortyment jest dostępny w magazynie" (grafika nr 2). Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 23 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Dziwna sprawa, tak jakby towar był jednak aktywny. Proszę wejść w ten asortyment i jeśli w ciągu informacji pod nazwą, na końcu piszę Nieaktywny, to proszę spróbować na liście z menu kontekstowego opcji Zbiorczo i tam spróbować go aktywować. Aczkolwiek, moim zdaniem, nie jest to wina asortymentu, gdyż NEXO daje jasny komunikat o nieaktywności Asortymentu, a tutaj jest komunikat o obiekcie. W tym celu, proszę przejrzeć zakładki Asortymentu i tam są różne powiązane tematy, jak cenniki, dostawcy, może któryś z nich stanowi problem? A może skupiamy się na asortymencie, a dezaktywowany jest np. klient albo forma płatności. Najlepiej popróbować wystawić ten dokument na raty, pierw jedna rzecz, zapisać, potem kolejna, aż do znalezienia problemu Link to postu
Marcin Czupryński 0 Napisano 23 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Problem, który opisałem aktualnie blokuje mi możliwość przyjęcia na stan faktury zakupu. Metodą wprowadzania na raty udało mi się ustalić z którym towarem jest problem. Dotyczy to oczywiście asortymentu, który już był wcześniej przyjmowany na stan (nie jest wprowadzany jako nowy). Raczej wykluczam problem z kontrahentem, ponieważ przy próbie wypisania innego asortymentu wszystko działa. Porównałem sobie również szczegóły asortymentu, który nie działa z takim gdzie nie ma żadnego problemu. Nie znalazłem nic co by mogło je odróżniać prócz oczywiście nazwy cen itd. Pozdrawiam Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 23 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany (edytowane) I problem jest tylko i wyłącznie z FZ na ten asortyment (w sensie, czy inne dokumenty można z nim wystawić)? Czy FZ jest wystawiany na podstawie PZ/ZD? Edytowane 23 Listopada 2019 przez Radomił Ząbik Link to postu
Marcin Czupryński 0 Napisano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Problem z tym asortymentem dotyczy różnych dokumentów – WZ, FZ, PA, FS (te sprawdziłem, więc zakładam że z każdym innym generującym ruch towaru także). Akurat w tym przypadku faktura zakupu nie była przyjmowana na podstawie innego dokumentu typu PZ, a bezpośrednio jako FZ. Dla zobrazowania jeszcze raz sytuacji, krok po kroku jak ten problem się objawił. Przyjąłem jakiś czas temu asortyment X na podstawie faktury zakupu (pozycja asortymentu X została utworzona podczas wprowadzania tej faktury). Asortyment X od momentu przyjęcia nie generował, żadnego ruchu tzn nie był sprzedany, wydany na WZ itd. Kilka dni temu ponownie zakupiłem kilka sztuk asortymentu X i próbując go wprowadzić na podstawie faktury zakupu okazał się komunikat „Nie można powiązać obiektu z obiektami dezaktywowanymi”. Oczywiście najpierw musiałem go odnaleźć na fakturze, bo było więcej pozycji, więc wprowadzając pozycja po pozycji znalazłem problem właśnie w asortymencie X. Na koniec sprawdziłem czy można asortyment X choćby wystawić na WZ (w związku że mam go na stanie z pierwszej dostawy), ale pojawia się ten sam błąd. Link to postu
Przemysław Werner 395 Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Proszę zweryfikować czy problem nie dotyczy jednostek miar (samych jednostek miar asortymentu, albo jednostek miar gabarytów: masa, objętość, rozmiar). Proszę spróbować aktywować wszystkie jednostki i zobaczyć czy wtedy ten towar uda się dodać. W jednej z poprzednich wersji wprowadzone zostało zabezpieczenie, które pomaga zapobiec podobnym przypadkom. Link to postu
Marcin Czupryński 0 Napisano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Niestety bez zmian. Próbowałem dodając podane szczegóły jak masa, objętość, rozmiar, ale wciąż pojawia się ten sam komunikat. Link to postu
Marcin Czupryński 0 Napisano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Próbowałem także z wyzerowanymi danymi jak na powyższej grafice, ale nic to nie daje. Link to postu
Przemysław Werner 395 Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Czyli zweryfikował Pan aktywność jednostki miary asortymentu oraz gabarytów z poziomu konfiguracji? Bo przesłany przez Pana zrzut ekranu to szczegóły pozycji z kartoteki towaru. Link to postu
Marcin Czupryński 0 Napisano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Tak, wszystkie jednostki są aktywne w jednostkach miary. Link to postu
Marcin Czupryński 0 Napisano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Dzień dobry, zwracam się z prośbą o pomoc w powyższej sprawie, niestety nadal nie udało nam się uporać z problemem. pozdrawiam Link to postu
Przemysław Werner 395 Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany W tym przypadku niezbędne będzie przesłanie do nas danych do analizy. Dane należy przesłać przez formularz kontaktowy, kontynuując korespondencję z firmą InsERT pod numerem zgłoszenia INS-911894. W jaki sposób wysłać bazę danych do firmy InsERT? W jaki sposób wysłać formularz kontaktowy? Link to postu
Marcin Czupryński 0 Napisano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Witam, zgłoszenie zostało wysłane zgodnie z powyższa instrukcją. Jaki jest przybliżony czas oczekiwania na podjęcie tematu? Link to postu
Przemysław Werner 395 Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Asortymenty są przypisane do grupy asortymentu, która jest nieaktywna. Po aktywowaniu grupy można już wystawiać dokumenty. 1 Link to postu
Marcin Czupryński 0 Napisano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 w Obiekt dezaktywowany Dziękujemy bardzo za pomoc, nie wpadlibyśmy na przyczynę problemu, grupy były tworzone na potrzeby Vendero. pozdrawiam Link to postu
Polecane posty