Skocz do zawartości

Subiekt GT problem z terminalem Ingenico Desk 3500

Polecane posty

  • 1 rok później...

Posiadam sklep w którym jak ktoś coś kupuje to pracownik wystawia paragon w Subiekt GT, wysyła go na drukarkę fiskalną i tak odbywa się sprzedaż w głównej mierze. Jak mieliśmy stary terminal to jeszcze trzeba było "z palca" wpisać kwotę na terminalu. Chciałbym dołożyć do sklepu terminal INGENICO DESK 3500 (od PeP) ale moje pytanie to czy da się go skonfigurować na kilku urządzeniach? Obsługa PeP nie potrafiła mi na to pytanie odpowiedzieć. W sklepie mam 2 komputery z oprogramowaniem Subiekt GT i chciałbym korzystać z terminala na obu stanowiskach w taki sposób, żeby pracownik nie musiał wpisywać kwoty na terminalu "z palca" tylko żeby kwota sama się uzupełniała na terminalu.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Mam już terminal PeP INGENICO DESK 3500. Dodałem go pomyślnie na dwóch komputerach w Kasiarzu. W subiekcie skonfigurowałem płatności terminalem wg instrukcji od Insert. Na pierwszym komputerze wszystko działa. Przy wystawianiu paragonu i wyborze płatności "Terminal" kwota "przenosi" się na terminal automatycznie. Jeżeli płatność przejdzie prawidłowo to paragon się zapisuje i można go wydrukować na drukarce fiskalnej.
Niestety na drugim komputerze robię dokładnie to samo ale dostaje błąd "Brak zdefiniowanego terminala płatniczego."

Na obu komputerach przy testowaniu połączenia terminala w kasiarzu jest komunikat "OK połączono"

Jakieś sugestie? Czy ten terminal działa w oparciu tylko o jeden (pierwszy) podłączony komputer?

image.png.3849db0d594339733d57eb1ac117e34d.png

Link to postu
6 minut temu, maniootek • napisał:

Niestety na drugim komputerze robię dokładnie to samo ale dostaje błąd "Brak zdefiniowanego terminala płatniczego."

Na obu komputerach przy testowaniu połączenia terminala w kasiarzu jest komunikat "OK połączono"

Jakieś sugestie?

Moje założenie jest takie, że nie zrobili tego o czym napisał, do tego nie pokazał Pan wykonanej konfiguracji, więc nie ma się do czego odnieść, wskazać co zostało zrobione błędnie i/lub nadmiarowo. Czy na pewno został wybrany domyślny terminal dla tego stanowiska dla danego typu dokumentu ? 

 

7 minut temu, maniootek • napisał:

Czy ten terminal działa w oparciu tylko o jeden (pierwszy) podłączony komputer?

Nie. Skąd w ogóle taki pomysł, czy to Panu sugeruje komunikat ze zrzutu ekranu ?

  • Dziękuję 1
Link to postu
30 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Czy na pewno został wybrany domyślny terminal dla tego stanowiska dla danego typu dokumentu ? 

no właśnie nie, myślałem, że to globalnie się zapisuje dla wszystkich

po wybraniu domyślnego terminala już wszystko działa, bardzo dziękuję

31 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie. Skąd w ogóle taki pomysł

mnie nastraszył handlowiec i serwisant z PeP twierdząc, że terminal jest przypisywany tylko do jednego sytemu kasowego

na szczęście w programach Insert da się ustawić, żeby kilka komputerów korzystało z jednego terminala

Link to postu
1 minutę temu, maniootek • napisał:
33 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

Czy na pewno został wybrany domyślny terminal dla tego stanowiska dla danego typu dokumentu ? 

no właśnie nie, myślałem, że to globalnie się zapisuje dla wszystkich

po wybraniu domyślnego terminala już wszystko działa, bardzo dziękuję

Od zawsze, wszystkie urządzenia są przypisywane do stanowiska.

 

Niestety ciągle globalnie, dla wszystkich zapisuje się korzystanie z terminala płatniczego, a nie wszystkie muszą być takie same i mieć możliwość integracji z programem :(

 

2 minuty temu, maniootek • napisał:
34 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie. Skąd w ogóle taki pomysł

mnie nastraszył handlowiec i serwisant z PeP twierdząc, że terminal jest przypisywany tylko do jednego sytemu kasowego

Cóż mogę dodać, jak w wielu innych obszarach to serwisant tylko z nazwy, a nie wiedzy i doświadczenia. Jeszcze raz podkreślam, że w PeP nie ma takiego ograniczenia (przynajmniej się z nim nie spotkałem w praktyce).

 

6 minut temu, maniootek • napisał:

na szczęście w programach Insert da się ustawić, żeby kilka komputerów korzystało z jednego terminala

Tak, aby tylko jeden komputer łączył się z terminalem należy skorzystać z SUZ'a. (Informacja dla innych użytkowników)

  • Lubię to 1
Link to postu
43 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

 

Niestety ciągle globalnie, dla wszystkich zapisuje się korzystanie z terminala płatniczego, a nie wszystkie muszą być takie same i mieć możliwość integracji z programem :(

Podłączę się do tematu, na większości sklepów mamy ict 250 od Elavonu czyli są dostępne z integracją, na jednym mamy ingenico desk 5000 więc jeżeli zacznę ustawiać, że płatność kartą wymaga terminala i tam poustawiam te domyślne terminale to w sklepie w którym mają te 5000 będzie wyrzucać błędy itp? Jak to dobrze skonfigurować? Może nawet niepotrzebne pytanie, ale wolę wiedzieć na przyszłość.

Link to postu

Proszę sprawdzić komunikację z terminalem (to że nie ma modelu na liście nie oznacza, że nie będzie można się z nim komunikować), jeśli nie będzie działać to proszę zmienić terminal na współpracujący z programami Insertu lub skonfigurować drugą formę płatności, która nie będzie obsługiwała terminala płatniczego.

Edytowane przez Daniel Kozłowski
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...