Skocz do zawartości

Zawiesza się kalendarz i raporty, program "długo myśli"

Polecane posty

Witam

Od jakiegoś czasu a dokładnie od zainstalowania bazy na domyślnym SQL (instalowanym razem z Subiektem SQL) generowanie raportów, szczególnie moduł kalendarz, działają zdecydowanie wolniej, trzeba czekać ok. 10 sek. zanim "wróci"

Wcześniej mieliśmy zainstalowanego MS SQL 2014 Standard Edition (Runtime) 1 licencja na serwer i 8 na stanowiska (zakupilismy go jako dodatkowe oprogramowanie z Subiektem).

Informatyk przy stawianiu serwera od nowa,  zainstalował domyślny MS SQL o którym pisałem na początku (ten który instaluje się razem z Subiektem).

1) jest 8 stanowisk + 2 x Insert nexo mobile

2) baza ma ok. 5GB

3) Serwer Win 2012 R2 64 bit (na nim jest tylko baza SQL i program Subiekt)

4) Procesor Intel Xeon E3-1226v3 + 16GB RAM

5) Lokalny LAN 1GB/s

6) konserwacja bazy danych przeprowadzona wielokrotnie.

7) Mamy Subiekt Pro i Gestor Pro i Gratyfikatnt Pro wersja 30.0.0.

 

jak widać poniżej takie czekanie  zajmuje ok. 10sek., nawet przy otwieraniu nowej karty.

image.thumb.png.355ed77e6056d020fe1da0097ddaf179.png

 

 

Czy wersja SQL może być przyczyną opóźnień?

 

 

 

Link to postu

Nadal się zawiesza podczas wyszukiwania, Kalendarz działa lepiej ale wyszukiwanie

np. w zakładce sprzedaż, wyszukiwanie po nazwisku osoby trwa ok. 10 sek. wyszukiwanie w zakładce Sprzedaż po numerze ok. 20 sek czekania

Ponawiam pytanie,

Czy wersja SQL może być przyczyną opóźnień?

Edytowane przez Michał S
Link to postu

dziękuje, sprawdziłem ten ślad rewizyjny i dużo z niego nie wynika.

 

image.thumb.png.6e8653a48403da0df2f23a68df6cf1bb.png

 

 

Raport: sprzedaż za okres 3 miesięcy : Uruchamia się prawie 1 minutę.

Raport: sprzedaż za okres poparzeni rok: Uruchamia się prawie 5 minut i kończy się błędem jak niżej, 

image.thumb.png.d1bdce3804679b819a845050771da652.png

W związku z powyższym nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny

 

Link to postu
2 godziny temu, Przemysław Werner napisał:

Czy zastosował Pan radę @Radomił Ząbik? W pierwszej kolejności proszę wykonać konserwację bazy danych.

Chyba musielibyście rozważyć automatyczną konserwację bazy danych po takich przebudowach, albo lepiej, aby nie było to czasochłonne, naprawiać indeksy tych tabel, które modyfikujecie podczas aktualizacji, to ograniczyło by to niepotrzebne problemy na dużych bazach i ukróciło notoryczne narzekanie mniejszych użytkowników, na to, że NEXO chodzi wolno :)

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...