Skocz do zawartości

Nexo Pro i Vendero: szybkie płatności

Polecane posty

Z Vendero importuje mi zamówienia jako ZK do Nexo. Bez wybranej formy płatności, bo klienci płacą dopiero po uszykowaniu i dokładnym zważeniu towaru. Towar szykowany jest najczęściej następnego dnia i wtedy w ZK wybierana jest forma płatnosci na Przelewy 24 (wtyczka w Nexo) i generowana jest płatność.

Często w momencie generowania płatnosci, pojawia sie błąd i nie generuje linku: 420039351_Adnotacja2020-04-17075419.jpg.489785b1f534a94f0fc400e4c6fe710a.jpg

Gdy usuwam płatność i próbuje zrealizować ZK jako paragon imienny, to pojawia się ten sam błąd, ale tu jednak generuje link do płatnosci. 1599759210_Adnotacja2020-04-17075419pa.jpg.378f390f63218830c03cf148feab3de7.jpg

Czasem, po otwarciu do edycji ZK, nie pozwala poźniej zapisać tego ZK i pojawia się błąd "wartość "nie może byc pusta: entity" Czasem pomaga usuwanie płatności i generowanie jej kolejny raz z innym terminem płatności, czasem muszę usunąć ZK i wystawić ponownie.

157056118_Adnotacja2020-04-17085417.jpg.36368fed1e82934711cdd97c2f9c104d.jpg

Po usunieciu płatności, mogę zapisać ZK, ale tylko raz, bo jeśli wejdę jeszcze raz w edycje, gdy płatność jest usunięta, to nie moge ponownie nic edytować, bo nei można zapisać zmian.

Gdy realizuje jako paragon, to też jest błąd przy zapisie, ale pomimo to generuje link do płatności, gdy zrobie zamknij, a nie ponów.

352001629_Adnotacja2020-04-17085417aa.jpg.d66b41de22fd3fd755081cd2232ff7c3.jpg

Takie kombinowanie, powoduje problemy w synchronizacji stanu płatności i czasem nie pobiera statusu wcale (brak) lub nie oznacza jako opłacone w zakładce "szybkie płatności online". Musze wtedy sprawdzać to ręcznie i oznaczać flagą. Poniżej wszystkie zamówienia zostały opłacone:

220496198_Adnotacja2020-04-17083044.jpg.9c13979c2e1bf803b2e4f0f93f2f196b.jpg

Czasem zostają na liscie płatności z ZK i PA dla tej samej osoby. 

Drugi problem:

Chciałbym ZK po przygotowaniu zamówienia realizować jako PI (paragon imienny), ale wtedy w Vendero zmienia mi status zamówienia jako zakończone i zapłacone!

Ponad to, realizacja zamówienia jako paragon, wprowadza 3 numer dokumentu: 
pierwszy to numer zamówienia Vendero, który dostaje klient  po złożeniu zamówienia przez www
drugi to numer ZK
trzeci to numer paragonu!

Jak się nie pogubić? Klient dzwoni w sprawie zamówienia i podaje numer ze strony, a tego nigdzie Nexo nie importuje. Ja operuje ZK

 

Edytowane przez Rafał B.
Link to postu

Jeżeli mowa o szybkich płatnościach, to ciężko powtórzyć opisywaną przez Pana sytuację, dlatego dobrze byłoby jeżeli przesłałby Pan więcej konkretnych informacji.

W przypadku występowania problemów proszę o przesłanie logów do analizy przez formularz kontaktowy, kontynuując korespondencję z firmą InsERT pod numerem zgłoszenia INS-557046.

Lokalizacja logów:

  • %LOCALAPPDATA%\InsERT\InsLauncherLogs,
  • %LOCALAPPDATA%\InsERT\Logs.
Dnia 17.04.2020 o 08:36, Rafał B. napisał:

Z Vendero importuje mi zamówienia jako ZK do Nexo. Bez wybranej formy płatności, bo klienci płacą dopiero po uszykowaniu i dokładnym zważeniu towaru.

Z vendero do Subiekta forma płatności przenosi się tylko wtedy, gdy klient zapłaci w vendero, wybierając szybką płatność – odbierana jest płatność kartą.

Dnia 17.04.2020 o 08:36, Rafał B. napisał:

Chciałbym ZK po przygotowaniu zamówienia realizować jako PI (paragon imienny), ale wtedy w Vendero zmienia mi status zamówienia jako zakończone i zapłacone!

Tak działa mechanizm realizacji dokumentu. 

Dnia 17.04.2020 o 08:36, Rafał B. napisał:

Ponad to, realizacja zamówienia jako paragon, wprowadza 3 numer dokumentu: 
pierwszy to numer zamówienia Vendero, który dostaje klient  po złożeniu zamówienia przez www
drugi to numer ZK
trzeci to numer paragonu!

Jak się nie pogubić? Klient dzwoni w sprawie zamówienia i podaje numer ze strony, a tego nigdzie Nexo nie importuje. Ja operuje ZK

Importuje - moduł Handel - Zamówienia, zakładka vendero - do zapłaty lub vendero - do realizacjiKolumny Numer, czyli ZK w Subiekcie, nr zamówienia vendero oraz Realizacje dokumentu (domyślnie ukryta).

image.png.ffc2800c2cc7416cc28176cb7a9a25ef.png 

Link to postu

Dziękuję za odpowiedz. Spróbuje na razie generować płatności do paragonów, nie do ZK. Na razie nie mam problemów.

Dziękuję za wskazanie importu z Vendero, nie zauważyłem tego.

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie płatności, ale dotyczące Sello.
W jaki sposób z Sello rozliczać wpłaty poszczególnych klientów z Allegro i z jaką formą płatności? Wystawiam najpierw ZK w Sello, a później paragon.

Link to postu

Niestety problem nadal występuje, choć zrezygnowałem z obsługi płatności w ZK. Dziś po edycji ZK, wystawionego z Vendero, pojawia się błąd (wartość nie może być zerowa. Nazwa parametru: entity) i nie można zapisać ZK. Trzeba zrobić anuluj. Płatności nie ma ustawionych. Nie można skutecznie edytować ZK.

 image.png.a8fb0c35803637506b470a6754a83864.png 

Problem z realizacją ZK z Vendero mam też taki, że pomimo ustawienia dla klienta realizuj jako Paragon imienny (PI), gdy wybiorę po prostu "realizuj", to realizuje jako PA. Musze używać "realizuj jako..." i wybierać PI.

Przy edycji i zmianie na PI lub PA błąd nadal się pojawia.

Edytowane przez Rafał B.
Link to postu
Dnia 22.04.2020 o 19:06, Rafał B. napisał:

W jaki sposób z Sello rozliczać wpłaty poszczególnych klientów z Allegro i z jaką formą płatności? Wystawiam najpierw ZK w Sello, a później paragon.

To zależy od wybranej formy płatności na dokumencie. 

3 godziny temu, Rafał B. napisał:

Problem z realizacją ZK z Vendero mam też taki, że pomimo ustawienia dla klienta realizuj jako Paragon imienny (PI), gdy wybiorę po prostu "realizuj", to realizuje jako PA. Musze używać "realizuj jako..." i wybierać PI.

To z kolei uzależnione jest od wybranej formy realizacji na ZK. Ustawienie pobierane jest z kartoteki klienta, ale można ręcznie to zmienić.

image.png.4541b5b62101a5c34a8b10c2a8f7bd0c.png

Link to postu

 

8 minut temu, Przemysław Werner napisał:

To zależy od wybranej formy płatności na dokumencie. 

Płatność jest pobierana i rozliczana przez Allegro i w Sello oznacza jako opłacone.

 

8 minut temu, Przemysław Werner napisał:

To z kolei uzależnione jest od wybranej formy realizacji na ZK. Ustawienie pobierane jest z kartoteki klienta, ale można ręcznie to zmienić.

Tak jak wcześniej napisałem, dla danego klienta mam już ustawione domyślnie realizuj jako imienny, ale pomimo to zmienia na PA z ZK i realizuje jako PA własnie.

 

8 minut temu, Przemysław Werner napisał:

image.png.4541b5b62101a5c34a8b10c2a8f7bd0c.png

Największy problem z tym entity i edycją ZK. Gdy wystąpi problem z danym ZK, to zawsze po edycji, musze zmieniać formę płatności przed zapisaniem. Np. włączam i wyłączam płatność, na zmianę.

Link to postu
Dnia 22.04.2020 o 09:05, Przemysław Werner napisał:

W przypadku występowania problemów proszę o przesłanie logów do analizy przez formularz kontaktowy, kontynuując korespondencję z firmą InsERT pod numerem zgłoszenia INS-557046.

Lokalizacja logów:

  • %LOCALAPPDATA%\InsERT\InsLauncherLogs,
  • %LOCALAPPDATA%\InsERT\Logs.
 

W przypadku występowania problemów prosiłem o przesłanie informacji pomocnych w analizie.

Dodatkowo pragnę zaznaczyć, że przekazany numer zgłoszenia jest unikalny i nie powinien Pan kontynuować korespondencji, opisując inny problem - został on Panu przekazany tylko i wyłącznie do udostępnienia informacji w celu analizy, co nie zostało uczynione. Forum i formularz kontaktowy to osobne kanały komunikacji.

Link to postu
24 minuty temu, Przemysław Werner napisał:
 

W przypadku występowania problemów prosiłem o przesłanie informacji pomocnych w analizie.

Dodatkowo pragnę zaznaczyć, że przekazany numer zgłoszenia jest unikalny i nie powinien Pan kontynuować korespondencji, opisując inny problem - został on Panu przekazany tylko i wyłącznie do udostępnienia informacji w celu analizy, co nie zostało uczynione. Forum i formularz kontaktowy to osobne kanały komunikacji.

Napisał Pan: "...kontynuując korespondencję z firmą InsERT pod numerem zgłoszenia INS-557046"

Jaki inny problem? Moim zdaniem to wszystko jest jakoś powiązane. Vendero, import do ZK i płatności.

Dzisiaj znowu miałem problem. Klient z Subiekta kupił przez Vendero i nie połączyło go z klientem w Subiekcie. Usunąłem w ZK klienta zaimportowanego z Vendero i wybrałem tego z Subiekta. Zaczęły się pojawiać te same błędy. Coś jest nie tak z komunikacją Vendero - Subiekt najwyraźniej

 

Link to postu
2 minuty temu, Rafał B. napisał:

Napisał Pan: "...kontynuując korespondencję z firmą InsERT pod numerem zgłoszenia INS-557046"

Zgadza się, tak napisałem, ale prośba wyraźnie dotyczyła przesłania logów, a nie miała służyć do alternatywnej ścieżki kontaktu.

Wracając do problemu, to dalej nie otrzymałem logów, a tak jak wcześniej pisałem, nie udaje się potworzyć opisywanej przez Pana sytuacji. Jeżeli to nie jest możliwe, to proszę oznaczyć problematyczne zamówienia (np. flaga) i przesłać bazę danych do analizy. Wydaje mi się, że byłaby to najszybsza opcja prowadząca do zdiagnozowania przyczyn Pana problemów.

Przypominam numer zgłoszenia - INS-557046 i zaznaczam, że pod tym numerem należy przesyłać dane, o które poprosiłem.
Do prowadzenia osobnej korespondencji służy opcja „w nowej sprawie (nie posiadam numeru zgłoszenia)” w formularzu kontaktowym.

Link to postu

Widzę że spływają jako PA, nie jako PI, choć gdzieś już to ustawiałem, żeby były jako PI.

Jeszcze mam problem z odróżnieniem transakcji z Vendero, Sello i po prostu z subiekta (Hurt).

Próbowałem kategorie i widze że jest Detal wybrany dla sklepów.

Czy można im z automatu przyznawać etykiety (w ZK i PI) Sello i Vendero np?

Link to postu

Mógłby Pan rozróżnić dokumenty np. przez rozszerzenie numeru.

W vendero istnieje możliwość przypisania skrótu dokumentu przy formie płatności.

image.png.b00763f63c78df7a5beffc9c8fdaae5a.png

Podobnie sytuacja wygląda z subiektem i edycją numeracji.

Jeżeli chodzi o możliwość rozszerzenia numeru w Sello, to na ten moment jest dostępna opcja dla InsERT GT przy wystawianiu dokumentów, a dla InsERT nexo jest planowane wprowadzenie takiej funkcjonalności.

Link to postu

Przekazałem sprawę do działu odpowiedzialnego za platformę internetową i jak tylko będę miał odpowiedź na temat planów i przewidywanych terminów realizacji, to nie zapomnę Pana poinformować ;) Na ten moment mogę jedynie potwierdzić, że bez zaznaczonej opcji FV przy zamówieniu, to niezależnie od ustawień w InsERT nexo, dokument będzie realizowany jako PA.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...