Skocz do zawartości

Oznaczenie JPK_VAT - dane do/z oddziału

Polecane posty

Witam,

 

Importujemy do Subiekta dane z innego systemu poprzez komunikację - "odbierz z oddziału", w formacie EDI++ oczywiście. Do tej pory wszystko działało bez zarzutu, ale nie jesteśmy w stanie dodać w EDI oznaczeń JPK_VAT dokumentów. Trochę "na czuja" próbowaliśmy dodać na końcu pliku:

 

[NAGLOWEK]
"DOKUMENTYZNACZNIKIJPKVAT"

[ZAWARTOSC]
"FS 0200/I/0006/2020",0,1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0

...

 

ale niestety import pokazuje 0 znalezionych i 0 odebranych dokumentów. Proszę o radę, bo przy kilku tysiącach dokumentów problem staje się poważny.

 

Pozdrawiam

 

Łukasz Tylski

  • Lubię to 2
Link to postu

Takich rzeczy nie robi się "na czuja", należało zajrzeć do dokumentacji EPP i/lub wygenerować sobie przykładowe dane... Niestety obecnie program nie posiada takiej funkcjonalności, w komunikacji centrala<->oddział nie są przenoszone oznaczenia dla JPK_VAT... Proponuję zapisać je w jakimś polu dokumentu (podtytuł, uwagi) i po imporcie przenieść do oznaczeń JPK_VAT lub nadać oznaczenia po imporcie na podstawie oznaczeń towarów (jeśli to wystarczy).

Link to postu
Dnia 28.09.2020 o 22:45, Daniel Kozłowski napisał:

Takich rzeczy nie robi się "na czuja", należało zajrzeć do dokumentacji EPP i/lub wygenerować sobie przykładowe dane... Niestety obecnie program nie posiada takiej funkcjonalności, w komunikacji centrala<->oddział nie są przenoszone oznaczenia dla JPK_VAT... Proponuję zapisać je w jakimś polu dokumentu (podtytuł, uwagi) i po imporcie przenieść do oznaczeń JPK_VAT lub nadać oznaczenia po imporcie na podstawie oznaczeń towarów (jeśli to wystarczy).

 

Muszę przyznać, że nie spodziewałem się tak bzdurnej odpowiedzi... zajrzeć dokumentacji, w której tego nie ma? To nie jest magia, Szanowny Panie, robienie "na czuja", na bazie testowej, nie jest niczym szczególnym tym bardziej, że mówimy o zaoszczędzeniu masy pracy, a jednocześnie korzystaniu z funkcjonalności produktu, bez obejść i doklejek. Do tego autor ustrojstwa przewidział eksport oznaczeń w komunikacji zewnętrznej (z biurem), a zapomniał o wewnętrznej. To babol i tyle.

Link to postu
45 minut temu, Łukasz Tylski napisał:

Muszę przyznać, że nie spodziewałem się tak bzdurnej odpowiedzi...

To Pan dosłownie "prosił o radę" i takiej udzieliłem, to że jej Pan nie zrozumiał lub nie spełniała Pana oczekiwań nie jest powodem, aby nazywać ją "bzdurami", wypadałoby choć trochę zastanowić się zanim napisze się coś publicznie...

Jeśli mam Pan lepsze rozwiązanie opisanego problemu, które można zastosować "na już", nie czekając na implementację w programie to proszę się nim podzielić, być może ktoś z niego skorzysta.

 

51 minut temu, Łukasz Tylski napisał:

zajrzeć dokumentacji, w której tego nie ma?

Dokładnie tak, dla mnie to proste i logiczne, pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu przy implementacji rozwiązań dodatkowych - cytat z dokumentacji:

Cytat

znaczniki dla JPK_V7M i JPK_V7K (tylko do biura rachunkowego)

--

1 godzinę temu, Łukasz Tylski napisał:

To nie jest magia, Szanowny Panie, robienie "na czuja", na bazie testowej, nie jest niczym szczególnym tym bardziej, że mówimy o zaoszczędzeniu masy pracy, a jednocześnie korzystaniu z funkcjonalności produktu, bez obejść i doklejek.

To Pan traci czas na uruchomienie funkcjonalności, której program nie obsługuje i jednocześnie pisze o oszczędności czasu, to Pan twierdzi, że to nie jest magia, a jednocześnie dopisuje do pliku dodatkowe informacje i oczekuje, że program "magicznie" je zaczyta...

 

1 godzinę temu, Łukasz Tylski napisał:

Do tego autor ustrojstwa przewidział eksport oznaczeń w komunikacji zewnętrznej (z biurem), a zapomniał o wewnętrznej. To babol i tyle.

Osobiście zgadzam się, że powinno to zostać zaimplementowane, ale zwracam uwagę, że:

  • nie jestem autorem programu, nie jestem pracownikiem firmy InsERT, więc proszę się na mnie nie wyżywać
  • nie ważne ile razy i jak Pan nazwie brak opisywanej funkcjonalności to nie zmieni programu, polecam skupić się tu i teraz na swoim problemie
Link to postu

Zbyt mocno bierze Pan to do siebie. To po pierwsze. Po drugie bywa, że coś działa, a nie jest nigdzie opisane. Po trzecie, nieszablonowe podejście jest w cenie, proszę o tym pamiętać. Po czwarte:

 

select dok_id, dok_NrPelny from dok__Dokument where dok_Typ = 2 and <cośtam>

 

insert into dok_OznaczeniaJpkVat (doj_IdDokumentu,doj_SW,doj_EE,doj_TP,doj_TT_WNT,doj_TT_D,doj_MR_T,doj_MR_UZ,doj_I_42,doj_I_63,doj_B_SPV,doj_B_SPV_DOSTAWA,doj_B_MPV_PROWIZJA,doj_MPP,doj_GTU1,doj_GTU2,doj_GTU3,doj_GTU4,doj_GTU5,doj_GTU6,doj_GTU7,doj_GTU8,doj_GTU9,doj_GTU10,doj_GTU11,doj_GTU12,doj_GTU13,doj_IdObiektu)

values(<id>,0,1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1);

 

To tak na szybko. Tylko, czy to tak powinno wyglądać? Bublarstwo i bezmyślność programistów trzeba piętnować.

 

I proszę nie brać wszystkiego do siebie, to nie mam sensu.

Link to postu
1 godzinę temu, Łukasz Tylski napisał:

Zbyt mocno bierze Pan to do siebie. To po pierwsze.

Proszę nie pisać do mnie, to nie będę tego brał do siebie.

 

1 godzinę temu, Łukasz Tylski napisał:

Po drugie bywa, że coś działa, a nie jest nigdzie opisane.

W tym przypadku zostało napisane, że NIE działa.

 

1 godzinę temu, Łukasz Tylski napisał:

Po trzecie, nieszablonowe podejście jest w cenie, proszę o tym pamiętać.

Niestety nie rozumiem co chciał Pan przekazać.

 

1 godzinę temu, Łukasz Tylski napisał:

Po czwarte:

 

select dok_id, dok_NrPelny from dok__Dokument where dok_Typ = 2 and <cośtam>

 

insert into dok_OznaczeniaJpkVat (doj_IdDokumentu,doj_SW,doj_EE,doj_TP,doj_TT_WNT,doj_TT_D,doj_MR_T,doj_MR_UZ,doj_I_42,doj_I_63,doj_B_SPV,doj_B_SPV_DOSTAWA,doj_B_MPV_PROWIZJA,doj_MPP,doj_GTU1,doj_GTU2,doj_GTU3,doj_GTU4,doj_GTU5,doj_GTU6,doj_GTU7,doj_GTU8,doj_GTU9,doj_GTU10,doj_GTU11,doj_GTU12,doj_GTU13,doj_IdObiektu)

values(<id>,0,1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1);

 

To tak na szybko. Tylko, czy to tak powinno wyglądać?

Tak.

 

Dnia 28.09.2020 o 20:24, Łukasz Tylski napisał:

Proszę o radę, bo przy kilku tysiącach dokumentów problem staje się poważny.

Przypominam też, że skoro dokumenty są tak jednolite to znaczniki można zbiorczo uzupełnić w księgowości przed wygenerowaniem deklaracji.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...
Dnia 2.10.2020 o 17:26, Daniel Kozłowski napisał:

 

Tak.

A właśnie, że nie powinno tak wyglądać, to druciarstwo.

Dnia 2.10.2020 o 17:26, Daniel Kozłowski napisał:

Przypominam też, że skoro dokumenty są tak jednolite to znaczniki można zbiorczo uzupełnić w księgowości przed wygenerowaniem deklaracji.

A kto zapłaci za czas? Ja, czy biuro rachunkowe? 

 

Bublarstwa nie warto usprawiedliwiać.

Link to postu
8 godzin temu, Łukasz Tylski napisał:
Dnia 2.10.2020 o 17:26, Daniel Kozłowski napisał:

Przypominam też, że skoro dokumenty są tak jednolite to znaczniki można zbiorczo uzupełnić w księgowości przed wygenerowaniem deklaracji.

A kto zapłaci za czas? Ja, czy biuro rachunkowe? 

Słowo-klucz to "zbiorczo".

Link to postu

Proszę wziąć pod uwagę, że w niektórych sytuacjach znaczników nie da się tak po prostu "zbiorczo nadać". Dajmy na to oznaczenie procedury EE. Należy oznaczyć wyłącznie faktury zawierające usługi "elektroniczne" - w tym telekomunikacyjne - dajmy na to zwykły dostęp do Internetu, ale wyłącznie na rzecz konsumentów (to proste) oraz firm niebędących czynnymi podatnikami VAT. W sytuacji w której biuro dostaje wyłącznie eksport w EDI i ma to sobie oznaczyć "zbiorczo" - życzę powodzenia.

Link to postu
5 godzin temu, Rafał Wilk napisał:

Proszę wziąć pod uwagę, że w niektórych sytuacjach znaczników nie da się tak po prostu "zbiorczo nadać". Dajmy na to oznaczenie procedury EE. Należy oznaczyć wyłącznie faktury zawierające usługi "elektroniczne" - w tym telekomunikacyjne - dajmy na to zwykły dostęp do Internetu, ale wyłącznie na rzecz konsumentów (to proste) oraz firm niebędących czynnymi podatnikami VAT. W sytuacji w której biuro dostaje wyłącznie eksport w EDI i ma to sobie oznaczyć "zbiorczo" - życzę powodzenia.

To akurat tak zwany "pikuś", jeśli ktoś wie jak działają programy księgowe -  wystarczy wykorzystać kategorie dokumentów i/lub ewidencje VAT do podzielenia dokumentów i ich późniejszego szybkiego filtrowania i oznaczania.

Powtórzę też raz jeszcze:

Dnia 1.10.2020 o 09:48, Daniel Kozłowski napisał:

Osobiście zgadzam się, że powinno to zostać zaimplementowane, ale zwracam uwagę, że:

  • nie jestem autorem programu, nie jestem pracownikiem firmy InsERT, więc proszę się na mnie nie wyżywać
  • nie ważne ile razy i jak Pan nazwie brak opisywanej funkcjonalności to nie zmieni programu, polecam skupić się tu i teraz na swoim problemie

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...