Skocz do zawartości

Kalnedarze w Gratyfikant NEXO PRO

Polecane posty

Witam, pomimo całego dnia zmarnowanego na próbę kontaktu oraz rozmowy z Państwa konsultantami (zaznaczam, że posiadam wykupionego Telekonsultanta) do chwili obecnej NIKT z Państwa firmy NIE potrafi rozwiązać problemu dotyczącego możliwości stworzenia kalendarza z domyślnie ustawioną zerową ilością godzin przepracowanych. Bardzo proszę o informację w jaki sposób można tego dokonać. Zaznaczam, że zależy mi na tym, aby po dodaniu takiego kalendarza w umowie zlecenie a następnie generowania listy rachunków na początku miesiąca, generowane były wyłącznie wynagrodzenia z umów zleceń osób którym w ECP naniesione zostały godziny przepracowane, a nie sprawdzanie całej listy zleceń w danym miesiącu i ręczne sprawdzanie wprowadzonych do programu godzin zleceniobiorców, co byłoby pozbawione logiki a program funkcjonalności. Pozdrawiam i liczę chociaż tutaj na rozwiązanie problemu. 

Link to postu

Kalendarze nie zawierają godzin przepracowanych tylko plan pracy - czyli godziny do przepracowania.

Jeśli po przypisaniu kalendarza do umowy nie będziemy wprowadzać w ewidencji czasu pracy żadnych zapisów to plan pracy (kalendarz) stanie się także wykonaniem czyli godzinami przepracowanymi.

Proszę powiedzieć, na którym etapie ma Pan problem:

1. Nie ma w programie problemu aby uzyskać plan pracy z zerowymi godzinami do przepracowania.
2. Nie ma też problemu, aby do umowy cywilnej przypisać definicję listy płac, w której jest składnik godzinowy - zakładam, że o taki sposób wynagradzania chodzi.
3. Aby program naliczył dla takiej umowy (z zerowym planem pracy) wynagrodzenie za godziny pracy należy w ewidencji czasu pracy ECP wprowadzić godziny do przepracowania i godziny przepracowane (oczywiście w takiej samej wielkości).( Nie wystarczy wpisać wyłącznie godzin przepracowanych bo standardowo składniki godzinowe liczą się z planu pracy.
Można by oczywiście użyć składnika definiowalnego, który wykorzystywałby wyłącznie godziny przepracowane.)
Można to zrobić na różne sposoby - albo w każdym dniu osobno w widoku kalendarzowym ECP, albo wygodniej w widoku Okres rozliczeniowy, albo tylko w sumarycznej ECP - wystarczą wtedy dwie wartości per cały miesiąc.
4. Nie ma w programie możliwości, aby automatycznie naliczyć rachunki dla wszystkich umów, w których były godziny, a  nie naliczyć dla umów, w których godzin nie było.
Ale wyliczenie rachunków dla wszystkich umów na raz w programie jest - dla umów bez godzin naliczą się rachunki z zerową wartością, które można łatwo (dwoma kliknięciami) skasować.

Link to postu

Proszę zatem o instrukcję. Problem polega na etapie tworzenia wzorca kalendarza. Chciałbym każdemu zleceniobiorcy ze stawką godzinową dodać plan pracy, który zakłada, że taki zleceniobiorca co do zasady nie ma do przepracowania żadnej godziny w miesiącu. Czyli, jeżeli nie wprowadzę w ECP żadnych godzin przepracowanych dla danego miesiąca, to podczas generowania listy rachunków, zostanie mu wygenerowany rachunek z kwotą 0 zł. Niemniej jednak w przypadku gdy w ECP wprowadzę godziny przepracowane to rachunek osiągnie wartość wcześniej zdefiniowaną, czyli stawka brutto z umowy x ilość wprowadzonych. Chodzi o to, aby domyślnie, w ECP dla Kowalskiego z wcześniej zdefiniowanym planem pracy nazwijmy go 0 h wszystkie wartości zawierały 0 h (i tych do przepracowania i tych przepracowanych-o ile ich nie wprowadzę). Jednocześnie jako, że jest to umowa zlecenie NIE obowiązują normy czasu pracy oraz nadgodziny-ani dobowe ani średniotygodniowe. Zatem program NIE POWINIEN liczyć nam dodatkowo 50% ani 100% . Bardzo proszę o PILNĄ pomoc, bo Państwa infolinia pomimo kilku godzin NIE jest w stanie pomóc..

Link to postu

Czyli ma Pan problem w pierwszym punkcie.

Wystarczy stworzyć nowy plan pracy (kalendarz) w którym w sekcji "cykle planu pracy" poda Pan dowolną datę początku obowiązywania cyklu i doda Pan tylko JEDEN dzień wolny z liczbą godzin do przepracowania równą zero.

I taki kalendarz przypisać należy w wybranych umowach cywilnych.

Link to postu
27 minut temu, Rafał Łyszyk napisał:

Tak też zrobiłem, jednak po dodaniu godzin przepracowanych w ECP i wygenerowaniu listy rachunków wynagrodzenie wynosi 0...

 

24 minuty temu, Rafał Łyszyk napisał:

Musiałem wprowadzić w ECP godziny nominalne takie same jak przepracowane...teraz wylicza

Tak właśnie napisałem w punkcie 3.

25 minut temu, Rafał Łyszyk napisał:

teraz wylicza - ale błędnie, bo nalicza mi godziny nadliczbowe i dodatek za godziny nadliczbowe... przecież to dotyczy umów zleceń... nie ma tu godzin nadliczbowych...

To trzeba by odpowiednio zdefiniować w konfiguracji w Systemach rozliczania czasu pracy. W planie pracy (kalendarzu) wskazuje się system, według którego będzie rozliczany czas pracy.

Przy wprowadzaniu takich samych liczb godzin w godziny nominalne i przepracowane wystarczy tu ustawić nadgodziny po przekroczeniu PLANU PRACY i wyłączyć naliczanie nadgodzin średniotygodniowych.

Link to postu
  • 5 lat później...

Po kilku godzinach też doszedełem do tego rozwiązania z systemem rozliczania czasu pracy ( nie znałem wcześniej tego postu ). Mam jednak taki problem - jak na Rachunku ( nie na odcinku rachunku ) umieścić sumaryczna liczbę przepracowanych godzin ?  Nie widzę nigdzie możliwosci edytowania wzorca Rachunku ?

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...