Skocz do zawartości

Notatki w Sello

Polecane posty

Proszę wpisywać w tym wątku wszelkie sugestie, pomysły, wymagania, ulepszenia dotyczące notatek.

 

Proszę się zastanowić jak pracujecie, co na różnych etapach przetwarzania transakcji jest Wam potrzebne, jak usprawnić dostęp do informacji w notatkach, jak powinny być dystrybuowane notatki aby mieć do nich szybki dostęp. Jak potem uwzględnić to na wydrukach, czy drukować wszystkie notatki z transakcji, paczki, czy tylko te z jakimś specjalnym znacznikiem? Czy ten znacznik np w transakcji powinien wskazywać że dana notatka będzie drukowana, a może będzie widoczna w paczkach? Czy wszystkie notatki z paczki powinny być domyślnie dostępne na wydrukach czy może także powinny mieć znacznik, który będzie im na to zezwalał?

Może potrzeby jest wam podręczny brudnopis, do którego można wkleić np kawałek mejla? Może potrzebne są notatki "globalne" dostępne z każdego miejsca w programie, które umożliwiły by np wstawienie do mejla jakiejś powtarzającej się treści?

 

Trochę różnych sugestii mamy, ale przydało by się zebrać to do kupy.

 

W obecnej chwili trend jest taki, żeby rozbudować mechanizm notatek w transakcji aby mogły być podpinane do innych obiektów. Kopiowania notatek z transakcji do paczki raczej nie będzie. W paczkach będzie raczej widoczne to co jest w transakcjach. Założenia te mogą się zmienić w zależności od tego jakie będą Wasze potrzeby.

 

Zapraszam do dyskusji

Link to postu

Notatka z priorytetem: taka notatka ktora mozna zaznaczyc jako mega wazna i bedzie sie wyswietlala w bardzo widoczny sposob (np czerwony kolorek) na samej gorze szczegolow transakcji/paczki.

 

Notatka dla strefy sello: notatka ktora poleci na strefe i klient bedzie mogl jak przeczytac... cos w stylu informacji typu "wysylka w srode" czy "wysylka opozniona".

Link to postu

Jak potem uwzględnić to na wydrukach, czy drukować wszystkie notatki z transakcji, paczki, czy tylko te z jakimś specjalnym znacznikiem? Czy ten znacznik np w transakcji powinien wskazywać że dana notatka będzie drukowana, a może będzie widoczna w paczkach? Czy wszystkie notatki z paczki powinny być domyślnie dostępne na wydrukach czy może także powinny mieć znacznik, który będzie im na to zezwalał?

 

 

Wystarczy zeby to co jest wpisane przy transakcji bylo widoczne przy paczce.Najuniwersalniejsza wersja chyba.Jak czytam o znacznikach to juz sie boje ze znowu cos trzeba bedzie zaznaczac,odznaczac,filtrowac :) i zamiast ulatwienia bedzie dodatkowa praca.A jesli juz maja byc jakies znaczniki to proponuje aby domyslnie bylo drukowanie i widocznosc wszystkiego zeby liczba klikniec koniecznych do przeprowadzenia transakcji nie wzrosla  ;)

Link to postu

Rzeczywiście, to co wpisane w transakcjach do notatek powinno być widoczne w paczkach.

 

Dla mnie najwygodniej było by dodać po zakładce w dolnych zakładkach. Zarówno w paczkach jak i w transakcjach dodać zakładkę "Notatki". No i jak dla mnie dobrze by było dodać liczbę elementów w zakładkach, np. "Notatki (3)". Może jeszcze by się tam pojawiły notatki klienta ze strefy.... ?

 

 

PS

I jeszcze (pozwolę sobie przy okazji) inne pytanko, ile kosztuje najtańsza wersja subiekta do współpracy z Sello na 1 komputerze (ew. na 2-óch jeśli cena się różni).

Link to postu
Jak potem uwzględnić to na wydrukach, czy drukować wszystkie notatki z transakcji, paczki, czy tylko te z jakimś specjalnym znacznikiem? Czy ten znacznik np w transakcji powinien wskazywać że dana notatka będzie drukowana, a może będzie widoczna w paczkach?

 

przy każdej notce w transakcjach moim zdaniem powinien byc "ptaszek" czy przenieść ją do paczek. I dalej w paczkach taki sam "ptak" , który decydowałby o przeniesieniu na wydruk. Na wydrukach powinny byc oddzielne tagi do notek z transakcji z paczek i ze strefy.

 

parametryzacja:

-wszystkie notki domyślnie zaznaczone (przenosza sie wszystkie)

-wszystkie notki domyślnie odznaczone (czyli sytuacja jak obecnie , nic sie nie przenosi automatycznie)

-domyślnie zaznaczone tylko z transakcji(przenoszą sie automatycznie tylko do paczek)

-domyślnie zaznaczone tylko z paczek(automatycznie przenosza sie z paczek na wydruk)

-podział czy na wydruk mają sie przenosić notki: z transakcji z paczek i ze strefy czy np. wszystkie

 

troche namieszałem ale Bartek na pewno uprości:)

 

poza tym propozycje estrefy bardzo interesujące jak zwykle ;)

Za to strzezcie się uproszczeń o jakich mówi Almar! Sorry Almar, bez urazy, ale dla przykładu czy poprzedni "edytor wydruków" w sello spełniał Twoje oczekiwania? On był własnie bardzo uproszczony. Ja też niechce dodatkowych kliknieć w czasie obróbki transakcji, ale da się tego uniknąć poprzez parametryzacje.

 

 

Może potrzeby jest wam podręczny brudnopis, do którego można wkleić np kawałek mejla? Może potrzebne są notatki "globalne" dostępne z każdego miejsca w programie, które umożliwiły by np wstawienie do mejla jakiejś powtarzającej się treści?

 

tutaj znasz moje zdanie:)

 

 

PS: aha no i fajnie , że w koncu jest taki system pracy, że uwzgledniacie nasze sugestie:) o to chodziło!

Link to postu

 

przy każdej notce w transakcjach moim zdaniem powinien byc "ptaszek" czy przenieść ją do paczek. I dalej w paczkach taki sam "ptak" , który decydowałby o przeniesieniu na wydruk. Na wydrukach powinny byc oddzielne tagi do notek z transakcji z paczek i ze strefy.

 

parametryzacja:

-wszystkie notki domyślnie zaznaczone (przenosza sie wszystkie)

-wszystkie notki domyślnie odznaczone (czyli sytuacja jak obecnie , nic sie nie przenosi automatycznie)

-domyślnie zaznaczone tylko z transakcji(przenoszą sie automatycznie tylko do paczek)

-domyślnie zaznaczone tylko z paczek(automatycznie przenosza sie z paczek na wydruk)

-podział czy na wydruk mają sie przenosić notki: z transakcji z paczek i ze strefy czy np. wszystkie

 

Taka wersja moglaby byc :)

 

Za to strzezcie się uproszczeń o jakich mówi Almar! Sorry Almar, bez urazy, ale dla przykładu czy poprzedni "edytor wydruków" w sello spełniał Twoje oczekiwania? On był własnie bardzo uproszczony. Ja też niechce dodatkowych kliknieć w czasie obróbki transakcji, ale da się tego uniknąć poprzez parametryzacje.

Od nowego roku zaczalem uzywac Sello wlasnie dlatego ze czekalem na edytor wydrukow,wczesniej robilem jakies podejscie z pol roku temu ale ten program byl dla mnie niejadalny :) Moja chec uproszczen wynika z doswiadczen z programem jako poczatkujacy uzytkownik.Nie mam nic przeciwko rozbudowaniu programu ale nie chce zeby odbywalo sie to kosztem szybkosci,funkcjonalnosci,przejrzystosci itd. Wiem ze wielu rzeczy nie da sie pogodzic poniewaz autorzy podkreslaja ze staraja sie zrobic program uniwersalny,dla wszystkich ale wlasnie z tego co mozna wyczytac na forum ( a przeczytalem je calusienkie zanim wogole zainstalowalem Sello :) ) wiele osob ma problem ze skonfigurowaniem Sello tak zeby dzialalo tak jak tego oczekuja.Ty jestes doswiadczonym uzytkownikiem i umiesz sobie program skonfigurowac czy dorobic wydruk jaki jest Ci potrzebny - wiekszosc nie.Z tego co mozna wyczytac przecietny klikacz chcialby program ktory pomoze mu w sprzedazy a nie taki w ktorym musi metoda prob i bledow doprowadzac do takiej formy ktora da sie uzywac poczatkujacemu.Tutaj uwaga do autorow ( a wiem ze czytaja  ;) ) - czy w wersji instalacyjnej nie mozna by programu uproscic? Co mam na mysli - Sello po zainstalowaniu w domyslnej konfiguracji zabija iloscia informacji w ktorych poczatkujacy sie gubi bo sa mu poprostu niepotrzebne - mowa o powlaczanych duzej ilosci kolumn(taki przyklad z glowy ktory mi sie nasunal teraz - po cholere w Paczkach w zakladce Do wysłania jest wlaczona kolumna czy paczke wyslano/odebrano? Przeciez jak jest w tej zakladce to chyba logiczne ze jej nie wyslano wiec po co taka informacja? Takich przykladow jest wiele)Ja po kilku dniach walki zaczalem od tego ze powywalalem z zakladek wszystkie kolumny a pozniej powlaczalem sobie w kazdej tylko te ktore sa mi potrzebne w danym miejscu (ale trzeba jeszcze odkryc ze da sie to zrobic :) ) Mysle ze jakby na poczatku bylo mniej kolumn z mniejsza iloscia informacji mozna by sie bylo latwiej z programem zapoznac a pozniej uzytkownik juz swiadomie pododawal by sobie te kolumny ktore ulatwia mu prace.Dobra,bo sie rozpisalem a to watek o ptaszkach :) Podsumowujac,ptaszki tak - ale domyslnie tak zeby drukowalo sie wszystko.

 

 

 

 

 

PS: aha no i fajnie , że w koncu jest taki system pracy, że uwzgledniacie nasze sugestie:) o to chodziło!

Dla mnie jest to najlepsza opcja w programie  ;D Autorom nalezy naprawde pogratulowac ze wypowiadaja sie na forum i pytaja sie o oczekiwania uzytkownikow.Zaden program do obslugi transakcji nie ma takiego supportu :) I dlatego zostane przy Sello chociaz daleko mu jeszcze do moich oczekiwan :) Chyba ze w nastepnej wersji nie bedzie tagu [wartość transakcji] na wydruk to wtedy sie zbuntuje bo teraz do kazdej transakcji na wydruku musze to dopisywac recznie >:(
Link to postu

No tak sello to dość zaawansowany program i faktycznie moze powodować trudności we wdrożeniu, ale niestety coś za coś, szczególnie, że oprócz forum nie ma wykwalifikowanych serwisantów by pomóc nowicjuszowi. Konkurencja ma prostsze oprogramowanie , ale ja jakoś bym się nie zamienił;) Osobiście nie jestem takim zaawansowanym userem jak myslisz, sam pytam o wiele rzeczy i wielu rzeczy nie wiem, sam boleśnie odczułem wdrożenie sello i sam musiałem tez przekopać sie przez całe forum. Także znam ten ból;)

 

Ktos juz pisał , że miały byc chyba video tutoriale czy inne pomoce wdrożeniowe, ale pewnie ciągle brakuje czasu.

 

Mysle , że w procesie wdrożenia mógłby pomóc kreator wdrożeniowy , w ktorym to określalibyśmy nasz stopień zaawansowania, do czego używamy sello, czy praca w sieci czy nie itd. Jakoś wspólnie byśmy to wymyslili;)

 

Na początek zresztą moglibyśmy wspólnie zrobic jakiegoś mini tutoriala startowego tu na forum może w formie wikipedi? Kazdy by coś dodał od siebie i może coś fajnego by powstało.

 

Link to postu

Witam

Już pisałem o tym ja proponuje aby w zakładce notatki,była możliwość wybrania notatek które mają się drukować do listy magazynowej oczywiście wszystkie niech się zaznaczają domyślnie. Użytkownik w momencie którym tworzy notatkę niech zadecyduje (ma możliwość) odznaczenia takiej notatki - czy ma się drukować do listy magazynowej czy nie. Czasem sytuacja z klientem jest zawiła więc pewne informacje umieszcza się właśnie tam ale niekoniecznie muszą się drukować na liście mag. Wydaje mi się że jest to najlepsze rozwiązanie.

 

Po co magazynier w chwili pakowania musi czytać cała korespondencje od tej osoby co wprowadza wyciągi i od tej co odbiera e-maile. Wysyłamy paczek dziennie ok 70 więc tej korespondencji także jest dużo. A chyba założeniem programu Sello jest obsługa właśnie dużej ilości paczek do wysyłek

 

Więc wnioskuje że temat notatek możemy już zamknąć bo chyba każdy jest tego samego zdania co ja czy inni w tym wątku.

 

p.s. czekam z utęsknieniem na tę funkcje o wiele skróci to nasz czas pracy wysłania i przygotowania paczek

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem jak inni użytkownicy Sello, ale my nie wrzucamy do notatek "Ten klient jest idiotą" mimo że często by się chciało tak napisać ;)

Może dobrym pomysłem byłby dodatkowy tick "udostępniaj klientowi" - wtedy kolo mogłby go podejrzeć na strefie sello i dostać to mailem? Ja się już przyzwyczaiłem do bazyliona opcji, kolejna mnie nie przeraża chociaż na pewno utrudni nowym ludziom wdrożenie programu.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

A ja na przykład notatek używam do obsługi reklamacji.

 

Przyszła reklamacja umieszczam notatkę o tym. Data wstawia się automatycznie. Dodatkowo do takiej transakcji dodaję cechę "w reklamacji" aby można było łatwo wyszukać wszystkie transakcje które obecnie są w reklamacji a z szablonu wiadomości wysyłam do klienta wiadomość o przyjęciu reklamacji.

 

W takich notatkach umieszczam wszelkie informacje: czy był paragon, czy był opis usterki. Podczas całego procesu reklamacji wszystkie uwagi są dodawane jako kolejne notatki dzięki temu kiedy dzwoni klient z pytaniem co z jego reklamacją, każdy pracownik jest w stanie udzielić szczegółowej odpowiedzi.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

No to kolejne pytanie, czy notatki mają być tylko do transakcji i paczek? Czy także do innych obiektów? Aukcja, wiadomość, towar, klient? Nie muszą to być powiązane notatki z transakcjami i paczkami, chyba że jest taka potrzeba, np dodajemy notatkę do aukcji i potem ta notatka jest widoczna w transakcji i paczce, albo notatkę dla klienta, i gdy klient coś od nas kupuje po raz drugi to ta notatka także jest widoczna w transakcji.

 

Na razie założenie jest takie, że transakcja i paczka wyświetla te same notatki. Co jeśli notatka zostanie dodana z poziomu paczki, czy powinna byc widoczna w transakcji? Może powinna być możliwość wyboru?

Link to postu

...albo notatkę dla klienta, i gdy klient coś od nas kupuje po raz drugi to ta notatka także jest widoczna w transakcji.

 

Wogole to by sie przydalo jakos oznaczac stalych klientow. Najfajniej bylo by kolorowac nick stopniowo... np kolore czarny - nowy klient; kolor zielony - drugi zakup; kolor czarny - vip ktory kupil juz duzo.

 

Uwazam, ze to by bylo fantastyczne rozwiazanie.

Link to postu

dobra ale pytałem o notatki :). Czyli nie chcecie notatek w innych obiektach :)

 

Pytanie: Czy potrzebna jest edycja listy notatek / dodawanie nowej notatki w paczce. Bo po wstępnej analizie jest kilka problemów z edycją tych samych notatek z różnych miejsc. Zatem czy rozwiązanie takie, że edycję notatek robi się zawsze od strony transakcji, natomiast w paczce można je tylko oglądać jest dopuszczalne?

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...