Skocz do zawartości

Problem z pobieraniem transakcji

Polecane posty

  • 1 miesiąc temu...

Witam, jako nowy użytkownik Subiekta i Sello od 2 dni, występuje błąd przy pobieraniu transakcji do sello.

 

W zakładce transakcje mamy po synchronizacji ostatnią sprzedaż z soboty, brak jest niedzieli i poniedziałku, dodatkowo brak jest informacji o płatnościach a wszystkie aukcje oznaczone są jako płatne z góry.

Czy jest to wina ustawień?

Wpisaliśmy do sello również klucz WebAPI jednak nie dało to żadnych efektów.

 

Dodam że podczas aktualizacji na dole w pasku Raporty wyświetla się czerwony krzyżyk i liczba ostrzeżeń = liczba błędów.

Link to postu
  • 4 tygodnie później...

Na pewno nie jest to wina Sello ;). Z całą pewnością mogę powiedzieć, że Sello nie zawiera żadnego kodu, który powodowałby, że działa szybciej lub wolniej w zależności od dnia i godziny. Jest to zapewne efekt zmiennego obciążenia serwerów Allegro lub sieci. A o 15 część osób kończy pracę lub zaczyna kończyć więc mają czas na przeglądanie Internetu ;).

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

dziś od samego rana Sello praktycznie w ogóle nie pobiera tranakcji. Przeczytałem ponad 10 stron tego wątku, z czego wywnioskowałem tylko tyle, że administracja Sello przekrzykuje się z użytkownikami kogo jest to wina, Sello czy też Allegro. Może byście tak w końcu dogadali się z Allegro i podali nam rozwiązanie problemu, które będzie działało, a nie tylko bierzecie pieniądze, za przysparzanie nam problemów z klientami, których i tak już mamy nie mało.

Link to postu

Nikt się z nikim nie przekrzykuje.

 

Sello jest jednym z wielu programów korzystających z API Allegro, w dodatku konkurencyjnym dla ich własnego menedżera sprzedaży, więc musi się podporządkować temu co Allegro zaoferuje.

 

Sello działa tylko i wyłącznie na Twoim komputerze, a to co się ściąga zależy tylko od Allegro. Jak się nie ściąga to jest to wina Allegro, a nie Sello.

 

Nie można zwalać winy na tego kto nie jest winny. Równie dobrze możnaby powiedzieć, że nie ściągają się aukcje z Allegro więc jest to wina Tus...o przepraszam firmy telekomunikacyjnej. ;D

Link to postu

Witam,

 

dziś od samego rana Sello praktycznie w ogóle nie pobiera tranakcji. Przeczytałem ponad 10 stron tego wątku, z czego wywnioskowałem tylko tyle, że administracja Sello przekrzykuje się z użytkownikami kogo jest to wina, Sello czy też Allegro. Może byście tak w końcu dogadali się z Allegro i podali nam rozwiązanie problemu, które będzie działało, a nie tylko bierzecie pieniądze, za przysparzanie nam problemów z klientami, których i tak już mamy nie mało.

 

To jest stary wątek i przerabiane są w nim różne przypadki od 2009 roku. Nie ma co go czytać. Wiedza TS i użytkowników wzrosła znacząco od tamtego czasu. W sumie Bartek mógłby przenieść go do archiwum, bo od 1.17 i tak będzie wszystko jeszcze inaczej :)

Jak chcesz to faktycznie przydatne i aktualne informacje możesz sprawdzić w liście przydatnych wątków z mojej stopki. Staram się jej pilnować na bieżąco.

 

Co do problemu to:

1. Najpierw podaj którą masz wersję Sello.

 

Inne ustawienia są dla Sello 1.16.1:

https://forum.sello.pl/index.php?topic=6415.msg39353#msg39353

a inne dla 1.17 bety:

https://forum.sello.pl/index.php?topic=7293.0

https://forum.sello.pl/index.php?topic=7295.msg45485#msg45485

 

2. U nas Sello pobiera wszystko prawidłowo ale kilku klientów zamówiło telefonicznie poza Allegro bo mówili że Allegro nie chciało im zaakceptować zakupów (dziś przed południem).

Link to postu

1. Jeśli są problemy z pobieraniem to wina Allegro. Gdyby była to wina Sello to forum by wrzało, a takiej sytuacji nie było już od bardzo dawna ;)

1a) Czyli albo wina Allegro i jutro będzie chodzić normalnie. Można sprawdzić czy na Cafe Allegro coś o tym dzisiaj piszą.

1b) Lub wina Twoich indywidualnych ustawień pobierania i wysyłania. Nie napisałeś, którą masz wersję Sello więc nie wiem co Ci podpowiedzieć w sprawie ustawień ;) Zawsze możesz też załączyć screena z Twoimi ustawieniami.

 

2. A w ogóle to o jakiej mniej więcej, dziennej liczbie transakcji mówimy? Bo generalnie ściąganie jakiś kilkudziesięciu transakcji idzie bardzo szybko. Długie ściąganie zaczyna się od kilkuset transakcji wzwyż...

 

Link to postu

Witam,

 

dziś od samego rana Sello praktycznie w ogóle nie pobiera tranakcji. Przeczytałem ponad 10 stron tego wątku, z czego wywnioskowałem tylko tyle, że administracja Sello przekrzykuje się z użytkownikami kogo jest to wina, Sello czy też Allegro. Może byście tak w końcu dogadali się z Allegro i podali nam rozwiązanie problemu, które będzie działało, a nie tylko bierzecie pieniądze, za przysparzanie nam problemów z klientami, których i tak już mamy nie mało.

 

To jest stary wątek i przerabiane są w nim różne przypadki od 2009 roku. Nie ma co go czytać. Wiedza TS i użytkowników wzrosła znacząco od tamtego czasu. W sumie Bartek mógłby przenieść go do archiwum, bo od 1.17 i tak będzie wszystko jeszcze inaczej :)

Jak chcesz to faktycznie przydatne i aktualne informacje możesz sprawdzić w liście przydatnych wątków z mojej stopki. Staram się jej pilnować na bieżąco.

 

Co do problemu to:

1. Najpierw podaj którą masz wersję Sello.

 

Inne ustawienia są dla Sello 1.16.1:

https://forum.sello.pl/index.php?topic=6415.msg39353#msg39353

a inne dla 1.17 bety:

https://forum.sello.pl/index.php?topic=7293.0

https://forum.sello.pl/index.php?topic=7295.msg45485#msg45485

 

2. U nas Sello pobiera wszystko prawidłowo ale kilku klientów zamówiło telefonicznie poza Allegro bo mówili że Allegro nie chciało im zaakceptować zakupów (dziś przed południem).

 

Witam,

 

korzystam z wersji 1.17 BETA. My również spotkaliśmy się z takimi sygnałami od kupujących, że nie mogli dokonać zakupu poprzez Allegro. Dziś jest identyczna sytuacja jak wczoraj. Sello pobrało może 10 transakcji. Dziennie mamy około 200 transakcji. Nie jest to dużo ale też i nie mało. Za chwilę urwie mi się telefon od klientów, którzy nie dostali towaru i nie mają kontaktu e-mailowego po zakupie. Bardzo proszę o jakąś pomoc.

Link to postu

Proszę najpierw dać nam szansę pomóc, czyli zacząć od opisania czy w raporcie pojawiają się błędy dotyczące pobierania transakcji. Na forum webApi Allegro widzę, że jeden z użytkowników webapi (nie wiem czy Sello) opisuje błąd, który ewidentnie wskazuje na problem z serwerem webApi. W mojej sygnaturce pod linkem FAQ jest krótka instrukcja jak postąpić w razie problemów z pobieraniem transakcji.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Witam

 

W dniu wczorajszym zdecydowaliśmy zaktualizować sello do wersji 1.17 z wersji 1.15.

Stwierdzam, że pobieranie transakcji oraz formularzy po zakupowych o wiele

lepiej działało na poprzedniej wersji. Niestety obecnie podczas pobierania powstaje bardzo dużo luk(pobiera część transakcji a części nie). Cały czas musimy pobierać pełne dane co trwa bardzo długo(ap ropo nie rozumiem po co wówczas jeszcze aktualizuje aukcje skoro tego nie chcę) to nie ma sensu, gdyż przy 300 - 400 transakcji dziennie strasznie spowalnia pracę. Jak zwykle nowa wersja kilka usprawnień ale niestety tym razem bardzo duży błąd(przebudowa systemu synchronizacji z serwisami). Bardzo proszę o szybką optymalizację, lub też przesłanie informacji jak rozwiązać ten problem.

 

Pozdrawiam

Link to postu

Mechanizm pobierania się nie zmienił pomiędzy tymi wersjami, tylko sposób ich automatycznego wywoływania. Aukcje aktualizują się przy pobieraniu transakcji, bo tak naprawdę pobierane są aukcje sprzedane i na ich podstawie Sello tworzy transakcje.

 

Jak duże są to luki? Czy pobieranie niepełnych danych np co kilka minut nie pobiera w końcu tych brakujących transakcji?

Link to postu

W kwestii pobierania transakcji proszę zapoznać się z wątkiem FAQ z mojej sygnaturki.

 

Dane urzędu są kopiowane do notatki - takie otrzymaliśmy sugestie od użytkowników testujących wersję BETA. Poczta Polska wymaga adresu klienta a nie tylko samego adresu odbioru przy nadawaniu przesyłek. Poprawka jaką wprowadziliśmy w wersji BETA zastępowała adres klienta adresem punktu odbioru co było w tym wypadku błędem.

Link to postu

Witam

 

Tak są to spore luki ok 30 - 40 transakcji na 100. Natomiast pełne pobieranie je odbiera lecz jest to bardzo czasochłonny proces trwa nawet do 2h. Niestety przez to nie jesteśmy w stanie skutecznie obsłużyć wielu klientów. Obecnie na innym podmiocie nadal korzystamy z sello 1.15 i tam takich problemów nie ma. Proszę o pomoc

Link to postu

 

 

Dane urzędu są kopiowane do notatki - takie otrzymaliśmy sugestie od użytkowników testujących wersję BETA. Poczta Polska wymaga adresu klienta a nie tylko samego adresu odbioru przy nadawaniu przesyłek. Poprawka jaką wprowadziliśmy w wersji BETA zastępowała adres klienta adresem punktu odbioru co było w tym wypadku błędem.

 

Szkoda bo ogólnie było super wystarczyło w formularzu tylko dodać imie i nazwisko kupującego do weryfikacji w urzedzie z dowodu a programy eksportowe ladnie adresowaly we własciwym kireunku czyt adresie przesyleczke takze nie wiem co o tym myslec ale jacys przewrazliwieni byli ci co zasugerowali taka zmianę i znow trzeba sie tarabanic z zaciaganiem z EN notatka nic nie daje bo en sam podstawi te dane prawidlowo tylko trzeba sie naklikac także tak jak mówię wystarczyło dodać dane osobowe klienta

Link to postu

@Xander124 czy na tej wcześniejszej wersji Sello jest używane to samo czy inne konto Allegro - to może mieć znaczenie.

 

Ile kont jest obsługiwanych w Sello i czy są tam tylko serwisy Allegro czy może też zagraniczne?

 

Proszę wykonać poniższe polecenie za pomocą programu serwisowego i pobrać transakcje bez opcji pełnych danych.

update reg_Data set rd_vbigint = null where rd_Name in ('LastJournalId', 'LastDealJournalId')

Czy po takim zabiegu luki w transakcjach znikają czy nadal są?

Jeśli są to proszę podesłać do nas maila na sello@insert.com.pl wraz z linkiem do tego wątku, odeślemy instrukcję logowania komunikacji z Allegro.

 

@minido szkoda, że nie napisałeś tego wcześniej, dodalibyśmy parametr pozwalający samemu określić gdzie te dane mają się pojawiać.

 

Link to postu

 

 

Dane urzędu są kopiowane do notatki - takie otrzymaliśmy sugestie od użytkowników testujących wersję BETA. Poczta Polska wymaga adresu klienta a nie tylko samego adresu odbioru przy nadawaniu przesyłek. Poprawka jaką wprowadziliśmy w wersji BETA zastępowała adres klienta adresem punktu odbioru co było w tym wypadku błędem.

 

Szkoda bo ogólnie było super wystarczyło w formularzu tylko dodać imie i nazwisko kupującego do weryfikacji w urzedzie z dowodu a programy eksportowe ladnie adresowaly we własciwym kireunku czyt adresie przesyleczke takze nie wiem co o tym myslec ale jacys przewrazliwieni byli ci co zasugerowali taka zmianę i znow trzeba sie tarabanic z zaciaganiem z EN notatka nic nie daje bo en sam podstawi te dane prawidlowo tylko trzeba sie naklikac także tak jak mówię wystarczyło dodać dane osobowe klienta

 

Nie działa to tak jak opisałeś. Potrzebne są:

-nazwisko klienta,

-adres klienta,

-numer PniUP, z którego generuje się adres placówki do odbioru.

 

Jeśli u Ciebie wystarczyło przy eksporcie podać tylko nazwisko klienta i adres placówki to:

1. Albo masz zrobione obejście, które zamienia adres placówki na numer PniUP. Ale adres klienta na wydruku i tak jest wymagany przez Pocztę Polską więc nie wiem dlaczego przepuszczali Ci takie przesyłki.

2. Albo masz starą umowę na e-przesyłki, a nie (jedyną obecnie dostępną formę) - "Pocztex Kurier 48 z odbiorem w punkcie".

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...