jota97 0 Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Z moich doswiadczen wynika, ze pomaga uruchomienie Sello w trybie Administratora. Tak w kazdym razie dziala to u mnie. Jesli uruchamiam Sello jako zwykly uzytkownik wystepuje wlasnie taki blad synchronizacji. Jest to jednak klopotliwe - szczegolnie w przypadku innych uzytkownikow. Dodam, ze pracuje pod Windows 7 64bit. Jakas pomoc od HelpDesku? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt przyznam, że nie pomyślałem o tym żeby uruchamiać aplikację w trybie administratora w przypadku takich błędów. Ale weźmiemy to pod uwagę. Jeśli tak jest to oznacza jakąś dziwną konfigurację systemu a sam tryb administratora może być potrzebny przy konwersji bazy. Cytuj Link to postu
jota97 0 Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Dziwna konfiguracja systemu? Tzn. co to moze oznaczac? Reszta programow chodzi bez problemow. Dzisiaj z kolei po uruchomieniu Sello pojawil sie blad runtime error i program wywala. Raz nawet zobaczylem BSD... czego nie pamietalem od czasow Windows 98 W tym watku: http://forum.sello.pl/index.php?topic=2439.0 podales link do jakiegos postu w FAQ, lecz aktualnie nic tam nie ma. Czy mozesz cos podpowiedziec? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt jest, po kliknięciu się pojawia (tzw. spoiler) Jeśli natomiast w systemie pojawia się BSOD, to jest to już jakiś poważny problem ze sterownikami lub ze sprzętem. Ja najczęściej spotkałem się z tym gdy były niepoprane/wadliwe sterowniki do karty graficznej, muzycznej, lub awaria dysku twardego. Przeciętna aplikacja ma małe szanse aby spowodować BSODa. Cytuj Link to postu
juma13 0 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Witam, u Nas pojawia się ten sam problem, ale wystąpił on w momęcie wprowadzenia kodu aktywacji do Subiekta. Obecnie mamy wersję Subiekta 1.22 a wersję Sello 1.5.0 Przy próbie testu połączenia Sello z Subiektem w Administracji > Zwewnętrzny system sprzedaży pojawia się błąd 8004132A i komunikat InsERT_Driver: Łączenie z systemem sprzedaży: Nieudane łączenie: Połączenie z zewnętrznym systemem niedostępne: Nieudane logowanie do systemu Subiekt GT (0x80004003) Wcześniej (przed wprowadzeniem kodu aktywacji mieliśmy Sello w wersji 1.4 i mimo nowej wersji Sello nadal nie można zsynchronizować obydwu programów. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 16 Marca 2010 Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Czy baza Subiekta została skonwertowana do nowej wersji, oraz czy zainstalowano wersje 1.22 na każdym komputerze, w szczególności na komputerze na, którym jest Sello? Cytuj Link to postu
quamara 0 Napisano 19 Marca 2010 Udostępnij Napisano 19 Marca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Halo mi tez sie pokazuje taki błąd. Tak wszystkie kompy działają na tej samej wersji sello i subiekta. Tak błąd zaczal się pojawiać po aktualizacji sello do 1.5 Sprawdzanie połaczenia w ustawieniach zewnerznego systemu sprzedazy, zmiana przypisanych uzytkowników - to samo. Tak dobrze wpisałam hasła. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt błąd 8004132A? Cytuj Link to postu
quamara 0 Napisano 22 Marca 2010 Udostępnij Napisano 22 Marca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Przy synchronizacji: InsERT_Driver: Łączenie z systemem sprzedaży: Nieudane łączenie: Połączenie z zewnętrznym systemem niedostępne: Nieudane logowanie do systemu Subiekt GT (0x80004003) Jak testuje połączenie użytkowników sello z subiektem w zakładce administracja/zewnetrzny system sprzedazy InsERT_Driver: Łączenie z systemem sprzedaży: Nieudane łączenie: Uruchamianie aplikacji nie powiodło si e: Nieokreślony błąd(0x80004005) Cytuj Link to postu
quamara 0 Napisano 23 Marca 2010 Udostępnij Napisano 23 Marca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Panie Bartku zdaję sobie sprawę że jest Pan jeden a problemów z Sello tysiące, ale ten wątek ciągnie się już jakiś czas bez żadnej kompetentnej odpowiedzi czy omocy z Pana strony. TEN błąd Sello uniemożliwia mi pracę - nie można zsynchronizować towarów - patrz wystawić nowych produktów dodanych w Subiekcie na allegro. Czy mogę zaapelować o próbę rozwiązania? Dodam tylko że wykasowałam wszystkich użytkowników Sello - tzn ich połączenia z Subiektem, dodałam nowe połączenie - tylko Szefa czy administratora Sello i lipa. Z dziwnych rzeczy to faktury mogę wystawiać z Sello do Subiekta. Hasła są ok. Sello wersja 1.5, Subiekt 1.22 sp1 na wszystkich komputerach (nie wiem jak miałoby to działać inaczej) A na śniadanie jadłam bułkę z dżemem ale w tym przypadku również związek z Sello mi umyka.... Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 23 Marca 2010 Udostępnij Napisano 23 Marca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Czy z Subiekta, który jest na tym komputerze da się zalogować do bazy, która jest ustawiona w Sello w parametrach połączenia z systemem sprzedaży? Na przykładzie wątku z wydrukami (brakującą listą) można powiedzieć, że czasami rozwiązania są bardzo proste, ale brakuje znajomości całego środowiska. Stąd znając tylko i wyłącznie sam numerek błędu nie zawsze da się od razu pomóc. Cytuj Link to postu
quamara 0 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt tak Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt i jest to na pewno ta sama baza? (pytam bo już były takie przypadki, że użytkownik logował się nie do tej bazy do której trzeba). Po wpisaniu nazwy serwera lista z bazami danych się rozwija czy też pojawia się jakiś błąd? Cytuj Link to postu
tomekch 0 Napisano 17 Maja 2010 Udostępnij Napisano 17 Maja 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt też z tym przed chwilą walczyłem. należy wyłączyć autentykację windows w parametrach połączenia z zewnętrznym systemem - przynzjmniej u mnie to właśnie pomogło. Cytuj Link to postu
sklepidlo 0 Napisano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Witam Mam w zasadzie identyczny przypadek - na komputerze - serwerze synchronizacja i współpraca między Sello a Subiektem idzie bezproblemowo. Na kliencie - nie mogę zsynchronizować towarów między Sello a Subiekt. Próbowałem już zmian w firewallach, wyłączenia autentyfikacji WIndows - wtedy prosi o podanie użytkownika i hasła, ale żaden ze zdefiniowanych użytkowników Subiekta nie pasuje. Bardzo proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam Bartosz Cytuj Link to postu
ceryl 11 Napisano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt wyłączenia autentyfikacji WIndows - wtedy prosi o podanie użytkownika i hasła standardowe to chyba użytkownik sa hasło puste Cytuj Link to postu
sklepidlo 0 Napisano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Tnx Użytkownik sa, hasło puste - trochę to bez sensu, ale zadziałało. Właśnie (przynajmniej wstępnie tak to wygląda) udało sie załatwić tematy. Podkreślam, że problem dotyczy komputera - klienta, na serwerze jest OK. No więc wskazałem jako bazę danych bazę na serwerze (nr_ip,port_nasłuchu\insertgt) Następnie wyłączyłem autentyfikację windows i wskazałem bazę danych: sa, login: sa, użytkownik - puste pole. Wcześniej wpisałem jeszcze raz w Subiekcie hasło użytkownika - szefa. I na razie towary się synchronizują. Przy okazji mam pytanie dotyczące prawidłowości przyjętego rozwiązania: Jak należy zdefiniować serwer W "parametrach połączenia z bazą danych SUBIEKT GT" U mnie było tak: (local)\insertgt - zarówno na serwerze jest tak ustawione, jak i na kliencie. Czy podanie linku w postaci adresip,port\insertgt jest OK? Zaraz sprawdzę, czy rozwiązanie powyższego problemu działa przy (local)\subiektgt Pozdrawiam Bartosz Cytuj Link to postu
sklepidlo 0 Napisano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Chyba nie działa Znalazł bazy, ale nie sa, tylko o innej nazwie - przy autentyfikacji Windows wywala wtedy błędy, tak samo, ale inne błędy - przy wyłączeniu autentyfikacji. Rozwiązanie z odpowiedzi powyżej przyjmuję chwilowo jako jedyne słuszne. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Autentykacja windows oznacza, że serwer zna użytkownika windows i dzięki temu umożliwia połączenie z bazą. Na serwerze autentykajca windows zawsze (?) zadziała, bo windows na którym jest uruchomiony serwer zna użytkownika , który jest zalogowany w tym systemie. Natomiast jeśli połączenie idzie z innego komputera, to system windows na serwerze nie zna już użytkownika innego komputera - stąd autentykacja windows nie przejdzie. Będzie to działać poprawnie przy użytkownikach domenowych, którzy są znani z w całej domenie. W przypadku standardowych konfiguracji sieciowych należy korzystać z autentykacji SQL, czyli z podania loginu i hasła do serwera (standardowo: sa, <puste>). Ustawienia te są wspólne dla serwera i klientów, więc nie można wprowadzić takiego ustawienia, aby serwer łączył się korzystając z autentykacji windows, a klienci z autentykacji SQL. W takim przypadku należy podać autentykację SQL. Cytuj Link to postu
Darek 0 Napisano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Przeczytalem watek 2 razy i nadal nie widzę rozwiązania dla tego problemu który teraz nagle u mnie wystąpił. Może najpierw konfiguracja: - baza Inserta i Sello "stoi" na serwerze 2003 (pracuje 24h) - do tego podłaczane dynamicznie w godzinach pracy ok 10 klientów (Windows XP) Subiekt i Sello w najnowszych wersjach (1.22 SP3 i 1.52) Na serwerze jest uruchomiony na stałe program Sello z uprawnieniami szefa który ma co jakiś czas (10-15 min) synchronizować w bazie wszelkie zmiany które zachodzą w serwisie Allegro (transakcje, aukcje itp) i w Subiekcie (towary i dokumenty). W Sello zdefiniowane jest i podpięte 5 kont z Allegro (tyle posiadamy). Wszystko chodziło w miarę OK do pewnego momentu, niestety nie mogę w żaden sposób ustalić do kiedy. W pewnym momencie widzę że w raporcie pojawiają się informacje z czerwonym kółkiem. I dokładnie tak jak wyżej niektórzy opisywali , czyli brak możliwości synchronizacji towarów z Subiektem, kod błędu ten sam czyli " Wystąpił Błąd (kod błędu: 80004003) Nieudane logowanie do systemu Subiekt GT ". Co ciekawsze dzieje się to wszystko na jednym komputerze ( na serwerze ) który ma w sobie wszystko , czyli bazę inserta, bazę sello , uruchomiony program sello. Baza sie "przepełniła" ? I teraz chyba najważniejsze. Aktualizacja automatyczna , która dotąd działała w zasadzie ok, wywala podane wyżej błędy, aktualizacja ręczna poprzez wyślij/odbierz wywala błąd ALE jeżeli przejdziemy do zakładki towary i tam kliknę z lewej strony link " Synchronizuj z Subiektem" to synchronizuje bez błędu !! Próbowałem różnych metod czyli zmiany autentykacji, usuwania i dodawania użytkowników łącznie z szefem, powtórnego wpisywania hasła i nic nie pomaga. Nie wiem Bartku co jeszcze mogę zrobić, ale to mi teraz nie działa tak jak powinno i strasznie dezorganizuje pracę. Boję się , że ten błąd siedzi w bazie, a nie mam ochoty wszystkiego robić od początku (mowa o instalacji Sello). Teraz jeszcze zauważyłem. Kartoteka towary widziana z poziomu serwera ma wszystkie towary "niepowiązane" z Subiektem. Ale się synchronizują - przez link o którym wspomniałem wyżej. Ta sama baz podłączona na jednej z końcówek ma towary normalnie powiązane z Subiektem. Coś tu jest nie tak, tylko co? I jak temu zapobiec w przyszłości ? Jak rozwiązać ten problem ? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Zastanawiam się, czy to czasami nie jest problem z licencjami na Subiekta (którego Sello uruchamia żeby dokonać synchronizacji). Trzeba by zwrócić uwagę na to ile Subieiktów jest uruchomionych na serwerze, oraz czy nie dodano ostatnio nowego stanowiska z Subiektem, które mogło by zająć kolejną licencję. Cytuj Link to postu
webkoala 0 Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Chyba nie działa Znalazł bazy, ale nie sa, tylko o innej nazwie - przy autentyfikacji Windows wywala wtedy błędy, tak samo, ale inne błędy - przy wyłączeniu autentyfikacji. Rozwiązanie z odpowiedzi powyżej przyjmuję chwilowo jako jedyne słuszne. U mnie to jest np. x.x.x.x\INSERTGT - z domu czyli brak sieci lokalnej z serwerem lub SERWER\INSERTGT siec lokalna nazwa serwera to SERWER Tak samo w subiekcie i działa.. Wiec myślę ze oba rozwiązania sa dobre. Pozdrawiam Cytuj Link to postu
Darek 0 Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt Licencje raczej bym wykluczył. Problem występuje także po godz 18-tej kiedy już nikogo nie ma zalogowanego, a licencji mamy wykupione 12 więc raczej nie ma takiej mozliwości. Zazwyczaj i w ciągu dnia z 5 licencji jest wolnych ( mam sporo na zapas ).Inne pomysły ? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 w synchronizacja towarów subiekt gt A czy na serwerze naciśnięcie testuj połączenie w parametrach połączenia z Subiektem przechodzi pomyślnie - po wystąpieniu błędu przy synchronizacji? Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.