Skocz do zawartości

synchronizacja towarów subiekt gt

Polecane posty

Z moich doswiadczen wynika, ze pomaga uruchomienie Sello w trybie Administratora.

Tak w kazdym razie dziala to u mnie. Jesli uruchamiam Sello jako zwykly uzytkownik wystepuje wlasnie taki blad synchronizacji.

Jest to jednak klopotliwe - szczegolnie w przypadku innych uzytkownikow.

 

Dodam, ze pracuje pod Windows 7 64bit.

 

Jakas pomoc od HelpDesku? ;)

Link to postu

Dziwna konfiguracja systemu? Tzn. co to moze oznaczac? Reszta programow chodzi bez problemow.

 

Dzisiaj z kolei po uruchomieniu Sello pojawil sie blad runtime error i program wywala.

Raz nawet zobaczylem BSD... czego nie pamietalem od czasow Windows 98 ;)

 

W tym watku: http://forum.sello.pl/index.php?topic=2439.0 podales link do jakiegos postu w FAQ, lecz aktualnie nic tam nie ma.

 

Czy mozesz cos podpowiedziec?

 

error.png.f779b74ba117043510c5921cd0510d7a.png

Link to postu

jest, po kliknięciu się pojawia :) (tzw. spoiler)

 

Jeśli natomiast w systemie pojawia się BSOD, to jest to już jakiś poważny problem ze sterownikami lub ze sprzętem. Ja najczęściej spotkałem się z tym gdy były niepoprane/wadliwe sterowniki do karty graficznej, muzycznej, lub awaria dysku twardego.

 

Przeciętna aplikacja ma małe szanse aby spowodować BSODa.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Witam, u Nas pojawia się ten sam problem, ale wystąpił on w momęcie wprowadzenia kodu aktywacji do Subiekta.

Obecnie mamy wersję Subiekta 1.22

a wersję Sello 1.5.0

Przy próbie testu połączenia Sello z Subiektem w Administracji > Zwewnętrzny system sprzedaży pojawia się błąd 8004132A i komunikat

InsERT_Driver: Łączenie z systemem sprzedaży:

Nieudane łączenie:

Połączenie z zewnętrznym systemem niedostępne:

Nieudane logowanie do systemu Subiekt GT (0x80004003)

 

Wcześniej (przed wprowadzeniem kodu aktywacji mieliśmy Sello w wersji 1.4 i mimo nowej wersji Sello nadal nie można zsynchronizować obydwu programów.

Link to postu

Przy synchronizacji:

InsERT_Driver: Łączenie z systemem sprzedaży:

Nieudane łączenie:

Połączenie z zewnętrznym systemem niedostępne:

Nieudane logowanie do systemu Subiekt GT (0x80004003)

 

 

Jak testuje połączenie użytkowników sello z subiektem w zakładce administracja/zewnetrzny system sprzedazy

InsERT_Driver: Łączenie z systemem sprzedaży:

Nieudane łączenie:

Uruchamianie aplikacji nie powiodło si e:

Nieokreślony błąd(0x80004005)

Link to postu

Panie Bartku

zdaję sobie sprawę że jest Pan jeden a problemów z Sello tysiące, ale ten wątek ciągnie się już jakiś czas bez żadnej kompetentnej odpowiedzi czy omocy z Pana strony. TEN błąd Sello uniemożliwia mi pracę - nie można zsynchronizować towarów - patrz wystawić nowych produktów dodanych w Subiekcie na allegro. Czy mogę zaapelować o próbę rozwiązania?

 

Dodam tylko że wykasowałam wszystkich użytkowników Sello - tzn ich połączenia z Subiektem, dodałam nowe połączenie - tylko Szefa czy administratora Sello i lipa. Z dziwnych rzeczy to faktury mogę wystawiać z Sello do Subiekta. Hasła są ok.

 

Sello wersja 1.5, Subiekt 1.22 sp1 na wszystkich komputerach (nie wiem jak miałoby to działać inaczej)

 

A na śniadanie jadłam bułkę z dżemem ale w tym przypadku również związek z Sello mi umyka....

Link to postu

Czy z Subiekta, który jest na tym komputerze da się zalogować do bazy, która jest ustawiona w Sello w parametrach połączenia z systemem sprzedaży?

 

Na przykładzie wątku z wydrukami (brakującą listą) można powiedzieć, że czasami rozwiązania są bardzo proste, ale brakuje znajomości całego środowiska. Stąd znając tylko i wyłącznie sam numerek błędu nie zawsze da się od razu pomóc.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Mam w zasadzie identyczny przypadek - na komputerze - serwerze synchronizacja i współpraca między Sello a Subiektem idzie bezproblemowo. Na kliencie - nie mogę zsynchronizować towarów między Sello a Subiekt. Próbowałem już zmian w firewallach, wyłączenia autentyfikacji WIndows - wtedy prosi o podanie użytkownika i hasła, ale żaden ze zdefiniowanych użytkowników Subiekta nie pasuje. 

Bardzo proszę o jakieś sugestie.

 

Pozdrawiam

 

Bartosz

 

 

Link to postu

Tnx

Użytkownik sa, hasło puste - trochę to bez sensu, ale zadziałało.

 

Właśnie (przynajmniej wstępnie tak to wygląda) udało sie załatwić tematy.

 

Podkreślam, że problem dotyczy komputera - klienta, na serwerze jest OK.

 

No więc wskazałem jako bazę danych bazę na serwerze (nr_ip,port_nasłuchu\insertgt)

Następnie wyłączyłem autentyfikację windows i wskazałem bazę danych: sa, login: sa, użytkownik - puste pole. Wcześniej wpisałem jeszcze raz w Subiekcie hasło użytkownika - szefa. I na razie towary się synchronizują.

 

Przy okazji mam pytanie dotyczące prawidłowości przyjętego rozwiązania:

 

Jak należy zdefiniować serwer W "parametrach połączenia z bazą danych SUBIEKT GT"

U mnie było tak: (local)\insertgt - zarówno na serwerze jest tak ustawione, jak i na kliencie.

 

Czy podanie linku w postaci adresip,port\insertgt jest OK?

 

Zaraz sprawdzę, czy rozwiązanie powyższego problemu działa przy (local)\subiektgt

 

Pozdrawiam

 

Bartosz

Link to postu

Autentykacja windows oznacza, że serwer zna użytkownika windows i dzięki temu umożliwia połączenie z bazą. Na serwerze autentykajca windows zawsze (?) zadziała, bo windows na którym jest uruchomiony serwer zna użytkownika , który jest zalogowany w tym systemie. Natomiast jeśli połączenie idzie z innego komputera, to system windows na serwerze nie zna już użytkownika innego komputera - stąd autentykacja windows nie przejdzie. Będzie to działać poprawnie przy użytkownikach domenowych, którzy są znani z w całej domenie.

 

W przypadku standardowych konfiguracji sieciowych należy korzystać z autentykacji SQL, czyli z podania loginu i hasła do serwera (standardowo: sa, <puste>).

 

Ustawienia te są wspólne dla serwera i klientów, więc nie można wprowadzić takiego ustawienia, aby serwer łączył się korzystając z autentykacji windows, a klienci z autentykacji SQL. W takim przypadku należy podać autentykację SQL.

 

 

Link to postu

Przeczytalem watek 2 razy i nadal nie widzę rozwiązania dla tego problemu który teraz nagle u mnie wystąpił.

Może najpierw konfiguracja:

- baza Inserta i Sello "stoi" na serwerze 2003 (pracuje 24h)

- do tego podłaczane dynamicznie w godzinach pracy ok 10 klientów (Windows XP)

Subiekt i Sello w najnowszych wersjach (1.22 SP3 i 1.52)

Na serwerze jest uruchomiony na stałe program Sello z uprawnieniami szefa który ma co jakiś czas (10-15 min) synchronizować w bazie wszelkie zmiany które zachodzą w serwisie Allegro (transakcje, aukcje itp) i w Subiekcie (towary i dokumenty).

W Sello zdefiniowane jest i podpięte 5 kont z Allegro (tyle posiadamy).

Wszystko chodziło w miarę OK do pewnego momentu, niestety nie mogę w żaden sposób ustalić do kiedy. W pewnym momencie widzę że w raporcie pojawiają się informacje z czerwonym kółkiem. I dokładnie tak jak wyżej niektórzy opisywali , czyli brak możliwości synchronizacji towarów z Subiektem, kod błędu ten sam czyli " Wystąpił Błąd (kod błędu: 80004003) Nieudane logowanie do systemu Subiekt GT ". Co ciekawsze dzieje się to wszystko na jednym komputerze ( na serwerze ) który ma w sobie wszystko , czyli bazę inserta, bazę sello , uruchomiony program sello.

Baza sie "przepełniła" ? ;)

I teraz chyba najważniejsze. Aktualizacja automatyczna , która dotąd działała w zasadzie ok, wywala podane wyżej błędy, aktualizacja ręczna poprzez wyślij/odbierz wywala błąd ALE jeżeli przejdziemy do zakładki towary i tam kliknę z lewej strony link " Synchronizuj z Subiektem" to synchronizuje bez błędu !!

Próbowałem różnych metod czyli zmiany autentykacji, usuwania i dodawania użytkowników łącznie z szefem, powtórnego wpisywania hasła i nic nie pomaga.

Nie wiem Bartku co jeszcze mogę zrobić, ale to mi teraz nie działa tak jak powinno i strasznie dezorganizuje pracę. Boję się , że ten błąd siedzi w bazie, a nie mam ochoty wszystkiego robić od początku (mowa o instalacji Sello).

Teraz jeszcze zauważyłem. Kartoteka towary widziana z poziomu serwera ma wszystkie towary "niepowiązane" z Subiektem. Ale się synchronizują - przez link o którym wspomniałem  wyżej.  Ta sama baz podłączona na jednej z końcówek ma towary normalnie powiązane z Subiektem. Coś tu jest nie tak, tylko co? I jak temu zapobiec w przyszłości ?

Jak rozwiązać ten problem ?

Link to postu

Zastanawiam się, czy to czasami nie jest problem z licencjami na Subiekta (którego Sello uruchamia żeby dokonać synchronizacji). Trzeba by zwrócić uwagę na to ile Subieiktów jest uruchomionych na serwerze, oraz czy nie dodano ostatnio nowego stanowiska z Subiektem, które mogło by zająć kolejną licencję.

Link to postu

Chyba nie działa

Znalazł bazy, ale nie sa, tylko o innej nazwie - przy autentyfikacji Windows wywala wtedy błędy, tak samo, ale inne błędy - przy wyłączeniu autentyfikacji.

 

Rozwiązanie z odpowiedzi powyżej przyjmuję chwilowo jako jedyne słuszne.

 

U mnie to jest np.

x.x.x.x\INSERTGT - z domu czyli brak sieci lokalnej z serwerem

lub

SERWER\INSERTGT siec lokalna nazwa serwera to SERWER

 

Tak samo w subiekcie i działa.. Wiec myślę ze oba rozwiązania sa dobre.

Pozdrawiam

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...