Skocz do zawartości

Duży problem podwójne transkacje

Polecane posty

Witam dziś zauważyłem, że mam zdublowane transakcje nie wiem jak to się zrobiło i co było przyczyną jak ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc, żeby sytuacja się nie powtórzyła.

 

Obecnie próbuje zdublowane transakcje usuwać, ale póki co z mizernym skutkiem...(operacja naruszyłaby integralnosc bazy danych)

 

EDIT:

Zdublowało mi 20 transakcji zgrupowanych - niestety usunąć ich nie mogę, na chwilę obecną zmieniłem status na anulowana, ale czy to wystarczy ?

 

Do transakcji anulowanych uparcie zakładają się dokumenty ZK - co robić ??

 

EDIT 2:

Na chwilę obecną w transakcjach anulowanych usunąłem wszystkie pozycje (towary) tak, żeby wartość transakcji była 0 zł

Link to postu

ale zdublowane są grupy transakcji czy transakcje zgrupowane? Czy były ręcznie dodawane transakcje do aukcji? Czy był zmieniany klient w tych transakcjach (pomocna może okazać się historia transakcji).

 

Usunąć transakcję można po usunięciu do niej paczek i maili (odpowiednia zakładka na dole)

 

Ustawienia dokumentu do transakcji są w transakcji na zakładce dokumenty. Tam też można wyłączyć tworzenie dokumentu dla danej transakcji.

 

Link to postu

Niestety mi się nie udało usunąć tych transakcji (naruszanie integralności bazy)

 

Zdublowane mam Grupy transakcji

- nic ręcznie nie było dodawane do aukcji

- klient tez nie był zmieniany

- historia nic nie mówi

 

Oraz w grupach transakcji są zdublowane aukcje np. klient kupił 2 szt, a w sello wychodzi że kupił 4 - oczywiście po rozgrupowaniu i ponownym zgrupowaniu problem ustąpił

 

Ogólnie wygląda to tak jakby ktoś zrobił kopie tych właśnie transakcji - ogólnie czarna magia.

Link to postu

Grupa nie była pusta, zawierała wszystkie informacje jak jego odpowiednik tj.

aukcje, towary, itp.

 

Dziś jeszcze zlokalizowałem pojedyncze grupy transakcji które miały błędnie przypisane transakcje (powielone kilka transakcji-aukcji) co skutkowało, że klient dostał informację, że do zapłaty ma 200zł,a w rzeczywistości było to 150 zł.

 

Po rozgrupowaniu i ponownym zgrupowaniu się "naprawiło", ale pytanie czy sytuacja się powtórzy ? i czym był spowodowana bo powiem szczerze nie uśmiecha mi się siedzieć 4h i poprawiać ręcznie wszystkich transakcji  >:(

Link to postu

operacje nie skomplikowane ale Krok po kroku wygląda to tak mniej więcej tak:

 

- synchronizacja

- w oknie transakcje oczekujące na płatność CTRL+A i grupuj wg. klienta CTRL+G

- sprawdzenie czy wpłynęły wpłaty

- następnie wydruk dokumentów końcowych, etykiety

- wysyłka

 

W sumie mam dwa podejrzenia:

1. pracujemy na 3 różnych stanowiskach sello być może 2 osoby jednocześnie zaczęły grupować bez odświeżenia listy transakcji F5

2. w czasie synchronizacji został naciśnięty przycisk X w celu jej zatrzymania (ale w tym czasie raczej nie było grupowania transakcji ponieważ było to po godzinach pracy - przeprowadzone zdalnie na jednej ze stacji)

 

To chyba tyle...

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...