Skocz do zawartości

Nie można uzyskać połączenia z serwerem

Polecane posty

Witam

dłuższy czas borykałem się z problemem instalacji sql servera po reinstalce kompa, na sp2 wywalało kompa że się ciągle resetował a na sp3 się nie chciał zainstalować pomogło dopiero to  (usunięcie klucza i wykasowanie folderu z program files)

Zainstalowałem Microsoft SQL Server 2005 poprawnie, sello też się udało zainstalować, zrestartowałem kompa i...

sellop.jpg

 

zainstalowałem 1.5.1 i dalej to samo

dodam że jestem w tym zielony, poprzednio nic nie grzebałem i działało, teraz ani przez "sa" (pole z hasłem puste) ani przez autentykacje windowsa nie chce się włączyć

 

Proszę o pomoc może to coś prostego.

Link to postu

U mnie też czasmi pojawia się ta sytłacja, okazło się że z jakiegoś powodu serwer (a raczej baza danych) jest zastopowana

 

Trzeba dać Start(uruchomić bazę) na serwerze.

Start->Wszystkie Programy->Microsoft SQL Server 2005->Configuration Tools->SQL Server Configuration Manager

 

Teraz trzeba podświetlić w lewym okienku ->SQL Server 2005 Service , i teraz przechodzimy do prawyego okienka i dajemy Start (prawy klawisz myszy) na naszj bazie danych ->SQL Server (INSERTGT)

 

I teraz od nowa odpalamy Sello

Link to postu

Przy ręcznym instalowaniu SQL serwera trzeba zwrócić uwagę na kilka rzeczy:

1. Sprawdzić czy usługa serwera jest uruchomiona (proces sqlserv.exe). Jeśli nie jest to należy ją ustawić tak aby się uruchamiała automatycznie (jak na zrzutach powyżej).

2. Domyślna nazwa serwera instalowanego ręcznie (wersji Express) to SQLEXPRESS. Natomiast serwery instalowane z naszym oprogramowaniem mają nazwę INSERTGT. W powyżzym przypadku widać, że Sello próbuje się logować do serwera o nazwie KRZYSIEK\INSERTGT podczas gdy powinno być KRZYSIEK\SQLEXPRESS.

 

To jest prawdopodobnie wina nieudanego połączenia.

Link to postu

Przy ręcznym instalowaniu SQL serwera trzeba zwrócić uwagę na kilka rzeczy: