Skocz do zawartości

Opóźnienie drukowania paragonu po aktualizacji Subiekta GT

Polecane posty

Po wykonanej aktualizacji Subiekta GT do wersji 1.68 drukowanie paragonu trwa około 3 minut. Drukarka fiskalna Posnet Thermal  XL2 Online sprawdzona i reinstalowana przez serwis całkowicie sprawna. Co dziwne nie dzieje się to za każdym razem. Raz wydruk wyskakuje od razu tak jak powinien, a kilka kolejnych już z opóźnieniem. Niesamowicie irytujące, gdy masz kolejkę klientów.

Czy komuś coś takiego się przydarzyło?

Link to postu

Gdyby wszystkim paragony drukowały się w czasach 3 minut to byłoby głośno, z drugiej strony zapewne niewiele osób zaktualizowało już programy do wersji 1.68. Wykonałem przed chwilą kilka testów na wirtualnej drukarce fiskalnej i nie powtórzyłem problemu, polecam zlecić takie testy dla swojego serwisu programów Insertu, aby spróbować określi źródło problemu - program czy może jednak drukarka fiskalna.

Link to postu
W dniu 10.11.2021 o 11:54, Dorota Piasecka napisał:

Robię właśnie tę odbudowę indeksów. Strasznie długo to trwa. Już druga godzina leci.

Tak to może długo trwać, zwłaszcza jeśli baza jest obecnie używana. Ten proces zrobi się szybciej jeżeli nikt nie korzysta z bazy. Cierpliwości.

Link to postu
W dniu 10.11.2021 o 12:06, maniootek • napisał:
W dniu 10.11.2021 o 11:54, Dorota Piasecka napisał:

Robię właśnie tę odbudowę indeksów. Strasznie długo to trwa. Już druga godzina leci.

Tak to może długo trwać, zwłaszcza jeśli baza jest obecnie używana. Ten proces zrobi się szybciej jeżeli nikt nie korzysta z bazy. Cierpliwości.

Nie, to zdecydowanie za długo i to nie o trochę tylko jakieś 10x, jest to też sytuacja niepojąca, zalecam, aby przyjrzał się temu doświadczony serwisant. Aby nie być gołosłownym to sprawdziłem czasy u jednego z klientów, na bazie danych o rozmiarze około 70GB odbudowa indeksów i statystyk wykonało się w około 15 minut. 

  • Dziękuję 1
Link to postu
W dniu 10.11.2021 o 17:19, Daniel Kozłowski napisał:

Nie, to zdecydowanie za długo i to nie o trochę tylko jakieś 10x, jest to też sytuacja niepojąca, zalecam, aby przyjrzał się temu doświadczony serwisant. Aby nie być gołosłownym to sprawdziłem czasy u jednego z klientów, na bazie danych o rozmiarze około 70GB odbudowa indeksów i statystyk wykonało się w około 15 minut. 

Niestety się nie udało naprawić odbudową indeksów. Po 20 minutach odbudowa się blokuje i nic się nie dzieje. :(  

zrzut.png

Link to postu

Tym bardzie polecam skorzystać z mojej porady:

W dniu 10.11.2021 o 17:19, Daniel Kozłowski napisał:

Nie, to zdecydowanie za długo i to nie o trochę tylko jakieś 10x, jest to też sytuacja niepojąca, zalecam, aby przyjrzał się temu doświadczony serwisant.

 

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Witam

Też mam problem z pierwszym wydrukiem na drukarce fiskalnej EPSON. Pierwszy wydruk po 3 minutach a nast ępnie błyskawicznie. Jeśli nie robię wydruków przez 15 minut to ponownie czekam na pierwszy wydruk 3 minuty i następne są już błyskawicznie o ile nie zrobię dłuższej przerwy pomiędzy nimi. Wygląda na to jakby subiekt się "usypiał"?

Link to postu
W dniu 1.12.2021 o 12:41, Roman Śmieżewski napisał:

U mnie zatrzymuje się w momencie "odbudowy statystyk"

Co to niby oznacza ? Po jakim czasie tak Pan uznał ? Jak wygląda obciążenie procesu serwera SQL ? Akurat odbudowa statystyk może wykonywać się dużo dłużej niż odbudowa indeksów.

 

W dniu 1.12.2021 o 12:41, Roman Śmieżewski napisał:

Porada z odbudową indeksów też nie działa.

To nie była jedyna porada w tym wątku.

Link to postu

Porada " jest to też sytuacja niepojąca, zalecam, aby przyjrzał się temu doświadczony serwisant." jest bezsensowna. Gdzie są tacy serwisanci? Jeśli identyczny problem występuje na wielu komputerach to jest to problem z programem i jego błędem. W poprzedniej wersji nie miałem takich problemów z pracą drukarki.

Link to postu
W dniu 1.12.2021 o 13:08, Roman Śmieżewski napisał:

odbudowa stała 40 minut w tym samym miejscu

Nie raczył Pan odpowiedzieć na moje wszystkie pytania.

 

W dniu 1.12.2021 o 13:17, Roman Śmieżewski napisał:

Porada " jest to też sytuacja niepojąca, zalecam, aby przyjrzał się temu doświadczony serwisant." jest bezsensowna.

Dlaczego krytykuje Pan rozwiązanie, do którego się nie zastosował / nie wypróbował ? Jeśli zna Pan lepsze rozwiązanie niż podałem to dlaczego jeszcze go Pan nie zastosował i/lub nie podzielił się z innymi użytkownikami forum ?

 

W dniu 1.12.2021 o 13:17, Roman Śmieżewski napisał:

Gdzie są tacy serwisanci?

Takiego serwisanta warto wybrać przed rozpoczęciem pracy z programem, lista jest dostępna na stronach firmy Insert (https://www.insert.com.pl/siec_sprzedazy/lista_partnerow.html), o referencje można popytać na forum czy po znajomych.

 

W dniu 1.12.2021 o 13:17, Roman Śmieżewski napisał:

Jeśli identyczny problem występuje na wielu komputerach to jest to problem z programem i jego błędem.

Nie raz już tłumaczyłem na forum, że poprawa błędu wymaga jego powtórzenia przez producenta - proszę podać kroki, abym mógł powtórzyć problem, ja przekażę go do firmy Insert, aby został poprawiony.

 

W dniu 1.12.2021 o 13:17, Roman Śmieżewski napisał:

W poprzedniej wersji nie miałem takich problemów z pracą drukarki.

Polecam zapoznać się na przykład z tym wątkiem, gdzie przez kilka miesięcy był podejrzewany program, a już w kilku przypadkach rozwiązanie znalazło się jednak w infrastrukturze:

 

Link to postu
W dniu 1.12.2021 o 13:17, Roman Śmieżewski napisał:

Porada " jest to też sytuacja niepojąca, zalecam, aby przyjrzał się temu doświadczony serwisant." jest bezsensowna. Gdzie są tacy serwisanci? Jeśli identyczny problem występuje na wielu komputerach to jest to problem z programem i jego błędem. W poprzedniej wersji nie miałem takich problemów z pracą drukarki.

Witam. Serwis Insertu nic nie pomógł. Rozłożyli ręce, cytuję: "Nic więcej nie możemy powiedzieć".

Ot i wsparcie. 

W naszym przypadku okazało się, że po aktualizacji Subiekta, program antywirusowy Avast zaczął blokować komunikację z drukarką fiskalną. Nie pomogła reinstalacja Avasta, więc zmieniliśmy antywirusa na AVG i jest już ok. Działa jak wcześniej. :)

  • Dziękuję 1
Link to postu
W dniu 1.12.2021 o 13:58, Dorota Piasecka napisał:

Witam. Serwis Insertu nic nie pomógł. Rozłożyli ręce, cytuję: "Nic więcej nie możemy powiedzieć".

Już dzisiaj tłumaczyłem, że firma InsERT nie świadczy typowych usług serwisowych, więc nie rozumiem skąd jakieś oczekiwania i rozczarowanie:

 

W dniu 1.12.2021 o 13:58, Dorota Piasecka napisał:

Ot i wsparcie. 

Regularnie na forum powtarzam, że to użytkownik programu wybiera to wsparcie, nie odwrotnie.

 

W dniu 1.12.2021 o 13:58, Dorota Piasecka napisał:

W naszym przypadku okazało się, że po aktualizacji Subiekta, program antywirusowy Avast zaczął blokować komunikację z drukarką fiskalną. Nie pomogła reinstalacja Avasta, więc zmieniliśmy antywirusa na AVG i jest już ok. Działa jak wcześniej. :)

No proszę, kolejne potwierdzenie moich podejrzeń, kolejny raz nie był to błąd programu... Dziękuję za podzielenie się rozwiązaniem.  

Link to postu
W dniu 1.12.2021 o 14:08, Daniel Kozłowski napisał:

Już dzisiaj tłumaczyłem, że firma InsERT nie świadczy typowych usług serwisowych, więc nie rozumiem skąd jakieś oczekiwania i rozczarowanie:

 

Regularnie na forum powtarzam, że to użytkownik programu wybiera to wsparcie, nie odwrotnie.

 

No proszę, kolejne potwierdzenie moich podejrzeń, kolejny raz nie był to błąd programu... Dziękuję za podzielenie się rozwiązaniem.  

Zaraz, zaraz. Nie tak szybko. Przed wykonaniem aktualizacji Subiekta wszystko działało bez zarzutu. Nie widzę innego powodu do powstania awarii niż ta, że to właśnie aktualizacja spowodowała konflikt z Avastem. Dotąd takich problemów nie było nigdy. 

Błąd jest w Subiekcie, a dokładniej w plikach aktualizacyjnych. 

A co do wsparcia. Skoro zapłaciłam za program firmie, która zaleca instalowanie kolejnych aktualizacji tego programu, to chyba naturalne, że oczekuję aby firma ta rozwiązała problem za który jest odpowiedzialna jedna z aktualizacji? 

Link to postu
W dniu 1.12.2021 o 14:27, Dorota Piasecka napisał:

Zaraz, zaraz. Nie tak szybko. Przed wykonaniem aktualizacji Subiekta wszystko działało bez zarzutu. Nie widzę innego powodu do powstania awarii niż ta, że to właśnie aktualizacja spowodowała konflikt z Avastem. Dotąd takich problemów nie było nigdy. 

Błąd jest w Subiekcie, a dokładniej w plikach aktualizacyjnych. 

Wypadałoby się wcześniej dowiedzieć się jak działają programy antywirusowe zanim zacznie się wyciągać kompletnie błędne wnioski... W dużym skrócie i uproszczeniu - aktualizacja programów Insertu zmienia jego pliki wykonywalne, programy antywirusowe wychwytują takie zmiany i mogą zacząć inaczej obsługiwać taki program, w tym blokować jego uruchomienie lub spowalniać pracę. Przykładowy Avast sprawiał w przeszłości już tego typu problemy i wiele innych. 

 

W dniu 1.12.2021 o 14:27, Dorota Piasecka napisał:

A co do wsparcia. Skoro zapłaciłam za program firmie, która zaleca instalowanie kolejnych aktualizacji tego programu, to chyba naturalne, że oczekuję aby firma ta rozwiązała problem za który jest odpowiedzialna jedna z aktualizacji? 

Pani oczekiwania są bardzo słuszne, tylko jak widać nierealne, sama musi Pan wyciągnąć wnioski z tego doświadczenia (nie będę pisał wprost na forum). 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...