Skocz do zawartości

Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello?

Polecane posty

Witam, Dwa pytania:

 

1. Czy wpływu płatności od klientów pilnujecie sobie w Sello?

Wpływy płatności od klientów w Subiekcie robię sobie w Subiekcie i ufam na tyle Subiektowi, że nic mi nie zgubi, a jak wygląda sprawa z Sello?

 

2. Normalnie wyciągi wprowadzam do Subiekta żeby wiedzieć, że klient zapłacił, a co jeśli, np. faktura  dotyczy transakcji z Sello to:

a) mam wyciąg wprowadzić w Subiekcie i Sello sobie samo zaktualizuje, że transakcja opłacona,

czy

b) na podstawie wyciągu, sms'a, maila PayU zaznaczyć w Sello, że transakcja została opłacona i Subiekt pobierze tą informację z Sello i faktura będzie zaznaczona, że została zapłacona?

Link to postu

Zobacz w: Administracja -> Parametry -> Zewnętrzny system sprzedaży -> zakładka "Dokumenty" - tam definiujesz jaki sposób płatności/status płatności ma trafić na dokument do SGT.

 

Subiekt nijak nie komunikuje się z Sello, to Sello tworzy w SGT dokumenty/zamówienia i pobiera towary z Subiekta.

Link to postu

Zobacz w: Administracja -> Parametry -> Zewnętrzny system sprzedaży -> zakładka "Dokumenty" - tam definiujesz jaki sposób płatności/status płatności ma trafić na dokument do SGT.

 

Tak, wiem. Mam to ustawione w ten sposób, że w polu np "pobranie" wybrałem z Subiekta "przelew 7 dni".

Ja pytam co robić już po wystawieniu dokumentu końcowego, czyli gdzie wprowadzić ten przelew w momencie otrzymania pieniędzy od Poczty Polskiej lub kuriera za pobranie - w Subiekcie czy w Sello?

 

Subiekt nijak nie komunikuje się z Sello, to Sello tworzy w SGT dokumenty/zamówienia i pobiera towary z Subiekta.

 

Normalnie wyciągi wprowadzam w Subiekcie.

Z Twojej wypowiedzi wynika, że po otrzymaniu pieniędzy od Poczty Polskiej lub kuriera za pobranie - powinienem wprowadzić w Subiekcie, że dana faktura została zapłacona (rozliczyć ją) i drugi raz powinienem w Sello oznaczyć transakcję jako opłacona?

 

Bo po zaznaczeniu w Sello transakcji jako opłacona ta faktura "wisi mi" nadal w Subiekcie jako niezapłacona.

 

Link to postu

Jeśli w ten sposób (z płatnością 7 dni) chcesz wystawiać dokumenty to chyba faktycznie tak musisz to robić - w każdym razie żeby transakcja w Sello była zakończona to trzeba do niej zaksięgować płatność (ew. przestawić ją ręcznie na Zakończona, tylko to w/g mnie bez sensu), a Sello informacji o tej płatności do Sub. nie przeniesie.

Jednak nie wiem, czy nie utrudniasz sobie życia - ja faktury do pobrań wystawiam tak samo, jak do zamówień płatnych z góry (zapłacono) - ostatecznie jeśli klient odbierze fakturę (i przesyłkę) to musi zapłacić - czyli jest to prawda, a jeśli przesyłka wróci to wystawiam korektę - czyli nie ma to większego znaczenia.

Link to postu

żeby transakcja w Sello była zakończona to trzeba do niej zaksięgować płatność

 

Zaksięgować płatność?

1. Czy chodzi Ci tylko o kliknięcie "zarejestruj wpłatę" czy jest coś jeszcze w Sello do księgowania płatności tak jak w Subiekcie, że mogę wpisać numer dokumentu na podstawie którego księguję płatność i nie znalazłem tego jeszcze?

Pytam poważnie bo płatności to dla mnie ważna rzecz.

 

Jednak nie wiem, czy nie utrudniasz sobie życia - ja faktury do pobrań wystawiam tak samo, jak do zamówień płatnych z góry (zapłacono) - ostatecznie jeśli klient odbierze fakturę (i przesyłkę) to musi zapłacić - czyli jest to prawda, a jeśli przesyłka wróci to wystawiam korektę - czyli nie ma to większego znaczenia.

 

Napiszę Ci że to ciekawe rozwiązanie. Muszę to przemyśleć.

Bo wiesz ja płatności pilnuję sobie dość dokładnie w Subiekcie i każdy wyciąg mam wprowadzony do Subiekta. W ten sposób wyciągi papierowe zgadzają mi się z Subiektem.

Twoja metoda jest szybka ale boję się, że będę miał na wyciągu wpłaty za pobranie, których nie mam do czego przypisać w Subiekcie.

Z drugiej strony mam wszystko zaznaczone jako zapłacone więc nie wiem wtedy za które faktury muszą mi jeszcze klienci, poczta, kurierzy przelać pieniądze.

 

Ale może to ja jestem za bardzo bojaźliwy :-\

2. Czy zdarzyło się Wam żeby nie dostać pieniędzy za pobranie lub kurier/poczta pomylił się w przelewie albo np że PayU się pomyliło?

3. Czy oni sobie pilnują tych płatności tak skrupulatnie, że można im zaufać?

 

4. Wtedy mógłbym rzeczywiście drukować wszystkie dokumenty jako zapłacone i na podstawie maili, sms-ów zaznaczać tylko w Sello że transakcja została opłacona, a wyciągi olać.

 

 

Link to postu

Tak, wiem. Mam to ustawione w ten sposób, że w polu np "pobranie" wybrałem z Subiekta "przelew 7 dni".

Ja pytam co robić już po wystawieniu dokumentu końcowego, czyli gdzie wprowadzić ten przelew w momencie otrzymania pieniędzy od Poczty Polskiej lub kuriera za pobranie - w Subiekcie czy w Sello?

 

"problem" / sugestię zgłaszałem w 2008r. :)

http://forum.sello.pl/index.php?topic=998.msg6485#msg6485

Link to postu

"problem" / sugestię zgłaszałem w 2008r. :)

http://forum.sello.pl/index.php?topic=998.msg6485#msg6485

 

W tamtym temacie jest żeby lobbować, no to lobbuję ;D

Ale szczerze to się zastanawiam nad sposobem tadzimira - byłoby to lepsze rozwiązanie żeby wystawiać wszystko jako zapłacone i płatności pilnować tylko w Sello ale nie wiem czy zaufać firmom zewnętrznym...

Link to postu

Kiedyś próbowaliśmy się bawić w rozliczanie przesyłek pobraniowych kiedy pieniędze dotrą ale okazało się to stratą czasu i zupełnie bezsensowne, brak odbioru przesyłki pobraniowej zdarza się bardzo rzadko a analiza wpłat z pobrań różnych firm spedycyjnych nie wykazała nigdy braku jakiejkolwiek wpłaty. Zatem termin nie ma logicznego sensu - lepiej pobrania ustawić jako "zapłacone" w SGT

Link to postu

Ale może to ja jestem za bardzo bojaźliwy :-\

2. Czy zdarzyło się Wam żeby nie dostać pieniędzy za pobranie lub kurier/poczta pomylił się w przelewie albo np że PayU się pomyliło?

 

Owszem, zdarzyło mi się, że musiałem przewoźnika ścigać o płatność za pobranie: pocztę ze 2-3 razy w nieco ponad 5-letniej historii firmy, kuriera chyba nigdy, natomiast w przypadku Ruchu (PwR) praktycznie każde pobranie potrącam z faktur, które płacę dla nich (na szczęście jest tych pobrań b. mało).  Nie widzę jednak żadnego problemu w pilnowaniu tego na podstawie Sello - w Sub. mam dokumenty jako zapłacone, a w Sello pobrania spokojnie czekają aż wpłynie kasa - jeśli nie wpływa to widzę to w transakcjach.  Subiekta zawsze używałem praktycznie jako program magazynowy, kwestie związane z księgowością i płatnościami ograniczam właściwie do wystawiania faktur i paragonów.  Nie wiem, czy jest to optymalne rozwiązanie, ale u mnie się sprawdza.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...