PanBanBan Marcin 185 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? Witam, Dwa pytania: 1. Czy wpływu płatności od klientów pilnujecie sobie w Sello? Wpływy płatności od klientów w Subiekcie robię sobie w Subiekcie i ufam na tyle Subiektowi, że nic mi nie zgubi, a jak wygląda sprawa z Sello? 2. Normalnie wyciągi wprowadzam do Subiekta żeby wiedzieć, że klient zapłacił, a co jeśli, np. faktura dotyczy transakcji z Sello to: a) mam wyciąg wprowadzić w Subiekcie i Sello sobie samo zaktualizuje, że transakcja opłacona, czy b) na podstawie wyciągu, sms'a, maila PayU zaznaczyć w Sello, że transakcja została opłacona i Subiekt pobierze tą informację z Sello i faktura będzie zaznaczona, że została zapłacona? Cytuj Link to postu
Tomek Mazur 158 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? Zobacz w: Administracja -> Parametry -> Zewnętrzny system sprzedaży -> zakładka "Dokumenty" - tam definiujesz jaki sposób płatności/status płatności ma trafić na dokument do SGT. Subiekt nijak nie komunikuje się z Sello, to Sello tworzy w SGT dokumenty/zamówienia i pobiera towary z Subiekta. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? Zobacz w: Administracja -> Parametry -> Zewnętrzny system sprzedaży -> zakładka "Dokumenty" - tam definiujesz jaki sposób płatności/status płatności ma trafić na dokument do SGT. Tak, wiem. Mam to ustawione w ten sposób, że w polu np "pobranie" wybrałem z Subiekta "przelew 7 dni". Ja pytam co robić już po wystawieniu dokumentu końcowego, czyli gdzie wprowadzić ten przelew w momencie otrzymania pieniędzy od Poczty Polskiej lub kuriera za pobranie - w Subiekcie czy w Sello? Subiekt nijak nie komunikuje się z Sello, to Sello tworzy w SGT dokumenty/zamówienia i pobiera towary z Subiekta. Normalnie wyciągi wprowadzam w Subiekcie. Z Twojej wypowiedzi wynika, że po otrzymaniu pieniędzy od Poczty Polskiej lub kuriera za pobranie - powinienem wprowadzić w Subiekcie, że dana faktura została zapłacona (rozliczyć ją) i drugi raz powinienem w Sello oznaczyć transakcję jako opłacona? Bo po zaznaczeniu w Sello transakcji jako opłacona ta faktura "wisi mi" nadal w Subiekcie jako niezapłacona. Cytuj Link to postu
tadzimir.pl 155 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? Jeśli w ten sposób (z płatnością 7 dni) chcesz wystawiać dokumenty to chyba faktycznie tak musisz to robić - w każdym razie żeby transakcja w Sello była zakończona to trzeba do niej zaksięgować płatność (ew. przestawić ją ręcznie na Zakończona, tylko to w/g mnie bez sensu), a Sello informacji o tej płatności do Sub. nie przeniesie. Jednak nie wiem, czy nie utrudniasz sobie życia - ja faktury do pobrań wystawiam tak samo, jak do zamówień płatnych z góry (zapłacono) - ostatecznie jeśli klient odbierze fakturę (i przesyłkę) to musi zapłacić - czyli jest to prawda, a jeśli przesyłka wróci to wystawiam korektę - czyli nie ma to większego znaczenia. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? żeby transakcja w Sello była zakończona to trzeba do niej zaksięgować płatność Zaksięgować płatność? 1. Czy chodzi Ci tylko o kliknięcie "zarejestruj wpłatę" czy jest coś jeszcze w Sello do księgowania płatności tak jak w Subiekcie, że mogę wpisać numer dokumentu na podstawie którego księguję płatność i nie znalazłem tego jeszcze? Pytam poważnie bo płatności to dla mnie ważna rzecz. Jednak nie wiem, czy nie utrudniasz sobie życia - ja faktury do pobrań wystawiam tak samo, jak do zamówień płatnych z góry (zapłacono) - ostatecznie jeśli klient odbierze fakturę (i przesyłkę) to musi zapłacić - czyli jest to prawda, a jeśli przesyłka wróci to wystawiam korektę - czyli nie ma to większego znaczenia. Napiszę Ci że to ciekawe rozwiązanie. Muszę to przemyśleć. Bo wiesz ja płatności pilnuję sobie dość dokładnie w Subiekcie i każdy wyciąg mam wprowadzony do Subiekta. W ten sposób wyciągi papierowe zgadzają mi się z Subiektem. Twoja metoda jest szybka ale boję się, że będę miał na wyciągu wpłaty za pobranie, których nie mam do czego przypisać w Subiekcie. Z drugiej strony mam wszystko zaznaczone jako zapłacone więc nie wiem wtedy za które faktury muszą mi jeszcze klienci, poczta, kurierzy przelać pieniądze. Ale może to ja jestem za bardzo bojaźliwy 2. Czy zdarzyło się Wam żeby nie dostać pieniędzy za pobranie lub kurier/poczta pomylił się w przelewie albo np że PayU się pomyliło? 3. Czy oni sobie pilnują tych płatności tak skrupulatnie, że można im zaufać? 4. Wtedy mógłbym rzeczywiście drukować wszystkie dokumenty jako zapłacone i na podstawie maili, sms-ów zaznaczać tylko w Sello że transakcja została opłacona, a wyciągi olać. Cytuj Link to postu
stanko91 0 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? Tak, wiem. Mam to ustawione w ten sposób, że w polu np "pobranie" wybrałem z Subiekta "przelew 7 dni". Ja pytam co robić już po wystawieniu dokumentu końcowego, czyli gdzie wprowadzić ten przelew w momencie otrzymania pieniędzy od Poczty Polskiej lub kuriera za pobranie - w Subiekcie czy w Sello? "problem" / sugestię zgłaszałem w 2008r. http://forum.sello.pl/index.php?topic=998.msg6485#msg6485 Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? "problem" / sugestię zgłaszałem w 2008r. http://forum.sello.pl/index.php?topic=998.msg6485#msg6485 W tamtym temacie jest żeby lobbować, no to lobbuję Ale szczerze to się zastanawiam nad sposobem tadzimira - byłoby to lepsze rozwiązanie żeby wystawiać wszystko jako zapłacone i płatności pilnować tylko w Sello ale nie wiem czy zaufać firmom zewnętrznym... Cytuj Link to postu
Tomek Mazur 158 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? Kiedyś próbowaliśmy się bawić w rozliczanie przesyłek pobraniowych kiedy pieniędze dotrą ale okazało się to stratą czasu i zupełnie bezsensowne, brak odbioru przesyłki pobraniowej zdarza się bardzo rzadko a analiza wpłat z pobrań różnych firm spedycyjnych nie wykazała nigdy braku jakiejkolwiek wpłaty. Zatem termin nie ma logicznego sensu - lepiej pobrania ustawić jako "zapłacone" w SGT Cytuj Link to postu
tadzimir.pl 155 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? Ale może to ja jestem za bardzo bojaźliwy 2. Czy zdarzyło się Wam żeby nie dostać pieniędzy za pobranie lub kurier/poczta pomylił się w przelewie albo np że PayU się pomyliło? Owszem, zdarzyło mi się, że musiałem przewoźnika ścigać o płatność za pobranie: pocztę ze 2-3 razy w nieco ponad 5-letniej historii firmy, kuriera chyba nigdy, natomiast w przypadku Ruchu (PwR) praktycznie każde pobranie potrącam z faktur, które płacę dla nich (na szczęście jest tych pobrań b. mało). Nie widzę jednak żadnego problemu w pilnowaniu tego na podstawie Sello - w Sub. mam dokumenty jako zapłacone, a w Sello pobrania spokojnie czekają aż wpłynie kasa - jeśli nie wpływa to widzę to w transakcjach. Subiekta zawsze używałem praktycznie jako program magazynowy, kwestie związane z księgowością i płatnościami ograniczam właściwie do wystawiania faktur i paragonów. Nie wiem, czy jest to optymalne rozwiązanie, ale u mnie się sprawdza. Cytuj Link to postu
Tomek Mazur 158 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? Kiedyś mieliśmy problem z firmą PAF - już nie istnieje, oni wpłacali jak popadnie, przez kilka lat GLS i Siódemka nie opuściły niczego... Cytuj Link to postu
stanko91 0 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? (...) a w Sello pobrania spokojnie czekają aż wpłynie kasa - jeśli nie wpływa to widzę to w transakcjach. a ew. sprzedaż pobraniowa poza sello ? Cytuj Link to postu
tadzimir.pl 155 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 w Jak działa rozliczanie płatności Subiekt - Sello? a ew. sprzedaż pobraniowa poza sello ? Wprowadzam do Sello z ręki. I tak muszę to spakować i wysłać, więc jest to o wiele prostsze rozwiązanie niż jakiekolwiek inne kombinacje. Poza Sello są tylko obsługiwane odb. os., jeśli klient przychodzi bez wcześniejszej informacji. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.