Zigack 0 Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit Witam, Miałem zainstalowane Sello na komputerze z Win 7 Professional 32 bit. Wszystko działało w miarę ok. Mam teraz nowy komputer z Win 7 Home Premium 64 bit. Chcę zainstalować na nim Sello (na jednym stanowisku). Nie potrafię sobie jednak poradzić z instalacją, bo Sello nie chce mi wgrać zarchiwizowanej bazy danych. Po bardzo długiej dearchiwizacji: dostaję taki komunikat: Na starym komputerze miałem SQL Server 2005, na nowym zainstalował się SQL Server 2008 (R2). Proszę pomóżcie, bo sam sobie z tym nie dam rady. pozdrawiam - Marek Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit tak trochę jakby zdjęcie nr 2 jest mało czytelne Cytuj Link to postu
Zigack 0 Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit tak trochę jakby zdjęcie nr 2 jest mało czytelne Oczywiście Bartku, będzie lepiej? Marek Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit Czy dearchiwizacja dochodzi do końca? W momencie gdy pojawi się błąd, proszę zajrzeć do wskazanego w błędzie folderu C:\ProgramData\InsERT\Temp\{80...}\ czy znajduje się tam plik Allegro.bak Jeśli tak, proszę go skopiować do folder C:\Program Files\Microsoft SQL Server 2008\MSSQL1\Backup (struktura tych folderów może się nieco różnić, folder Backup znajdować się powinien obok folderu Data). Następnie backup ten można przywrócić przy użyciu SQL Management studio (którego instalacja i użycie opisane są w mojej sygnaturce pod linkiem FAQ) poleceniem Restore Database. Cytuj Link to postu
Zigack 0 Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit Czy dearchiwizacja dochodzi do końca? W momencie gdy pojawi się błąd, proszę zajrzeć do wskazanego w błędzie folderu C:\ProgramData\InsERT\Temp\{80...}\ czy znajduje się tam plik Allegro.bak Jeśli tak, proszę go skopiować do folder C:\Program Files\Microsoft SQL Server 2008\MSSQL1\Backup (struktura tych folderów może się nieco różnić, folder Backup znajdować się powinien obok folderu Data). Następnie backup ten można przywrócić przy użyciu SQL Management studio (którego instalacja i użycie opisane są w mojej sygnaturce pod linkiem FAQ) poleceniem Restore Database. No więc tak - zrobiłem ponowną archiwizację ze starego komputera i skopiowałem na nowy. Po otworzeniu Sello i próbie dearchiwizacji ze skopiowanego pliku archiwizacja doszła do końca. Oczywiście pojawił się ten sam błąd. Podejrzałem folder z opisu tego błędu i skopiowałem plik Allegro.bak do właściwego folderu. Nie musiałem przywracać backupu, bo zdearchiwowało się poprawnie przy kolejnej próbie. Sprawdziłem transakcje, są i dzisiejsze, więc nie powinno być problemu. Przy zamykaniu programu poinformował mnie, że próba archiwizacji nie powiodła się, gdyż w domyślnej lokalizacji znajduje się już taki plik. Kazałem mu go zastąpić a on zastąpił nawet dwa pliki (allegro.i01 i allegro.iar). Jak zwykle trwało to długo, ale zadziałało. Po ponownym odpaleniu Sello wszystko zdaje się grać. Z jakiegoś powodu nie mam jednej, dzisiejszej transakcji, którą stary komputer pobrał sobie bez problemu (przed ostatnią archiwizacją), w Sello na nowym komputerze (jeszcze) jej nie ma. Poczekam i zobaczę czy pobierze. Bardzo Ci Bartku dziękuję za tę nieocenioną pomoc, sam bym sobie nie poradził. pozdrawiam, Marek Cytuj Link to postu
Zigack 0 Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit Właśnie się okazało, że nie do końca jest ok. W raporcie z odbierania i wysyłania mam takie błędy. Co robić? Marek Cytuj Link to postu
tadzimir.pl 155 Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit A czy użytkownik, który jest podany w tym komunikacie faktycznie jest zalogowany z tego stanowiska i ma uruchomioną synchronizację? Jeśli tak i trwa to b. długo to pewnie trzeba zamknąć na chwilę to Sello (ew. kliknąć na krzyżyku w pasku statusu, co przerywa synchronizację). Sello od czasu do czasu tak się zacina, nie zauważyłem, w jakich konkretnie sytuacjach. Cytuj Link to postu
Zigack 0 Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit A czy użytkownik, który jest podany w tym komunikacie faktycznie jest zalogowany z tego stanowiska i ma uruchomioną synchronizację? Jeśli tak i trwa to b. długo to pewnie trzeba zamknąć na chwilę to Sello (ew. kliknąć na krzyżyku w pasku statusu, co przerywa synchronizację). Sello od czasu do czasu tak się zacina, nie zauważyłem, w jakich konkretnie sytuacjach. Witaj, no właśnie cały cymes polega na tym, że użytkownik jest jeden na jednym komputerze. Po poprawnym zainstalowaniu Sello na nowym komputerze, program na starym nie jest już używany. Zamknąłem już na pół godzinki i problem ciągle występuje. Jeszcze się pobawię i zobaczymy. dzięki za wskazówkę - Marek Cytuj Link to postu
tadzimir.pl 155 Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit Spróbuj jeszcze zresetować serwer SQL i/lub komputer, na którym jest on postawiony (oraz ew. stanowisko, z którego się logujesz, jeśli to inna maszyna). Jak nie pomoże to pozostaje chyba poczekać do poniedziałku na odsiecz ze strony Sello Team... Cytuj Link to postu
Zigack 0 Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit Spróbuj jeszcze zresetować serwer SQL i/lub komputer, na którym jest on postawiony (oraz ew. stanowisko, z którego się logujesz, jeśli to inna maszyna). Jak nie pomoże to pozostaje chyba poczekać do poniedziałku na odsiecz ze strony Sello Team... Walczę dalej. Wszystko zresetowane i teraz trwa testowanie. Myślę, że miałeś rację z resetowaniem, bo wcześniej były wykrzykniki i błędy przy prawie każdej pozycji raportu, teraz mam tylko dwa. dzięki w każdym razie - przez weekend potestuję jeszcze - pozdro - Marek Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit W zasadzie w przypadku problemu z zablokowaniem jakiegoś obiektu, gdy faktycznie nikt go nie blokuje pomaga restart serwera SQL. Jest to związane z niepoprawnym zakończeniem/zawieszeniem itp operacji na innej stacji roboczej. Blokady są zwalniane po wygaśnięciu sesji połączenia z bazą danych co najprościej wymusić restartując serwer SQL (wystarczy restart usługi sqlservr.exe) Cytuj Link to postu
Zigack 0 Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit W zasadzie w przypadku problemu z zablokowaniem jakiegoś obiektu, gdy faktycznie nikt go nie blokuje pomaga restart serwera SQL. Jest to związane z niepoprawnym zakończeniem/zawieszeniem itp operacji na innej stacji roboczej. Blokady są zwalniane po wygaśnięciu sesji połączenia z bazą danych co najprościej wymusić restartując serwer SQL (wystarczy restart usługi sqlservr.exe) Dzięki, jak pisałem Tadzimirowi wyżej, chyba pomogło. Na razie wykryłem, że zniknęło mi kilka transakcji. Na starym komputerze zrobiłem archiwizację i przeniosłem (nie bez przebojów, czytaj wyżej) do komputera nowego. Okazało się jednak, że Sello na nowym komputerze nie widzi jednej transakcji, która została pobrana i ciągle jest w Sello na starym. Została pobrana PRZED archiwizacją, więc powinna się znaleźć w Sello na nowym komputerze. Również nie pobrały się trzy transakcje bieżące (ostatni piątek i sobota). Restartowałem program kilka razy i dalej nic. Pobieranie całości, wymuszanie pobierania kategorii i inne takie nic nie dają. Czy może być tak, że coś jeszcze jest źle względnie czegoś nie zrobiłem? Cytuj Link to postu
dziki 0 Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit Podepnę się pod temat, mam podobny problem a mianowicie również nie mogę dearchiwizować sello na innnym komputerze win 7 a otrzymuję następujący błąd dodam że robię to jako admin i mam uprawnienia do plików. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit Okazało się jednak, że Sello na nowym komputerze nie widzi jednej transakcji, która została pobrana i ciągle jest w Sello na starym. Została pobrana PRZED archiwizacją, więc powinna się znaleźć w Sello na nowym komputerze. Aarchiwizacja nie wybiera sobie jakie dane archiwizuje a jakie nie, więc jeśli ta transakcja była i następnie baza została poddana archiwizacji to musi być w bazie po dearchiwizacji. Podepnę się pod temat, mam podobny problem Czy sugestie z tego postu były wykonane? http://forum.sello.pl/index.php?topic=5518.msg34212#msg34212 Cytuj Link to postu
dziki 0 Napisano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit nie mam pliku allegro.bak w tym katalogu (katalog jest pusty) Cytuj Link to postu
dziki 0 Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit i co teraz ? Cytuj Link to postu
nagyc 1 Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit Swego czasu miałem podobne problemy z bazą przy przejściu z systemu 32 bit na 64 bitowy. Poradziłem sobie przekopując forum a efekt moich zmagań opisałem w tym wątku: http://forum.sello.pl/index.php?topic=3587.msg22791#msg22791 Cytuj Link to postu
mandrax 0 Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit Witam, Nie wiem czy to pomoże, ale przy problemach z dostępem,warto sprawdzić na jakim koncie pracuje Sql server- czy jest to local system ? Pozdrawiam Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 785 Napisano 5 Września 2012 Udostępnij Napisano 5 Września 2012 w Problem z instalacją na nowym komputerze Win7 64bit Można spróbować jeszcze wybrać inny folder roboczy przy opcji dearchiwizacji i wtedy w nim sprawdzić. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.