Skocz do zawartości

Cena zakupu z importu w Subiekt GT

Polecane posty

Witam

 

proszę o pomoc w poniższym temacie. Firma nasza kupuje towar w imporcie. Towar ten jest przyjmowany fakturą zakupu do magazynu po kursie walutowym w jakim został zakupiony.

Oczywiście z importem wiążą się dodatkowe koszty tj. transport, cło itp. Koszty te nie są doliczone do ceny zakupu (czyli ceny magazynowej).

W firmie nie ma ustalonych odgórnych cen sprzedaży więc każdy handlowiec robi ofertę dla klienta za każdym razem indywidualnie wykorzystując do tego moduł Zamówienia od Klientów. Przy robieniu oferty ważne jest aby handlowiec znał całkowitą cenę zakupu (czyli razem z cłem, transportem itp.) żeby wiedzieć jaką cenę sprzedaży zaoferować klientowi. Często jest tak, że dana pozycja towarowa jest w magazynie przyjęta z czterech różnych dostaw (w czterech różnych cenach zakupu).

Do tej pory radziliśmy sobie tak, że przyjmując fakturę zakupową w Subiekcie GT w miejscu gdzie wpisuje się nr faktury dopisywaliśmy jeszcze uśredniony koszt wszystkich dodatkowych kosztów w przeliczeniu na 1KG (jednostką miary na fakturze zakupowej jest 1KG). Jednak jest to niewygodne rozwiązanie zwłaszcza jak robi się ofertę na 100 pozycji. Każdorazowo trzeba wchodzić w informator o towarze dla każdej ze stu wycenianych pozycji, klikać zakładkę Stany (żeby zobaczyć ile towaru jest z danej dostawy), następnie klikać zakładkę Zakupy, żeby zobaczyć koszty dodatkowe (są zapisane w kolumnie Nr oryginalny wraz z nr faktury). I dopiero sumując ręcznie cenę zakupu i dodatkowe koszty znamy całkowitą cenę zakupu. I dopiero wtedy możemy ustalić cenę sprzedaży. Przy długich wycenach jest to bardzo żmudne.

Czy jest jakiś inny sposób żeby usprawnić proces przygotowywania ofert dla klientów ? Małym usprawnieniem dla nas byłaby też widoczność dodatkowych kosztów w kolumnie Opis dostawy z zakładce Stany (w informatorze o towarze). Ale nie wiem jak to zrobić.

Edytowane przez Jakub Kowalski
Link to postu
7 godzin temu, Jakub Kowalski napisał:

Może Pan bliżej wyjaśnić te 2 opcje ?

Nie wiem co nie jest niezrozumiałe, ale spróbuję...

 

8 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

Powszechnie stosowane rozwiązanie to doliczanie dodatkowych kosztów zakupu do kosztu towaru.

Jeśli przykładowo towar kosztował 2 zł, a jego dodatkowe koszty zakupu wyniosły 1 zł, to przyjmujemy towar za 1 zł + 2 zł = 3 zł

 

8 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

Alternatywa to dedykowane rozwiązanie dodatkowe do ofertowania (nie znam gotowego).

Program można rozszerzać o dodatkowe funkcjonalności (polecam je omówić z dostawcą programów - wzorce wydruków, zestawienia, blokady, rozwiązania sferyczne), które nie są dostępne w standardzie, ale dostosują programy do indywidualnych potrzeb i usprawnią pracę... Rozwiązanie takie (w formie aplikacji) mogłoby pozwolić ewidencjonować dodatkowe koszty per dokument i\lub pozycja dokumentu, a następnie prezentować je i uwzględniać przy ofertowaniu, na koniec rozwiązanie mogłoby utworzyć dokument zamówienie od klienta.

 

8 godzin temu, Jakub Kowalski napisał:

Małym usprawnieniem dla nas byłaby też widoczność dodatkowych kosztów w kolumnie Opis dostawy z zakładce Stany (w informatorze o towarze). Ale nie wiem jak to zrobić.

W praktyce należy zamówić rozwiązanie dodatkowe, które to zrealizuje i korzystać ?

 

Rozwiązanie taki modyfikowałoby dane zwracane do informatora towaru (w GT nie można dodawać własnych kolumn), na przykład do zawartości kolumny "Numer" dodawałoby oczekiwane informacje.

  • Dziękuję 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...