Konrad L 18 Napisano 7 Października 2022 Udostępnij Napisano 7 Października 2022 w Nie udało się uruchomić systemu sprzedaży. Wystąpiła dziwna sytuacja. Sello na jednym ze stanowisk przestało łączyć się z subiektem. W raporcie stoi: Uruchamianie systemu sprzedaży: Nie udało się uruchomić systemu sprzedaży. System.NullReferenceException: Odwołanie do obiektu nie zostało ustawione na wystąpienie obiektu. w InsERT.Sello.SalesSystemServer.GTInstance.GetOfflineInstance(User user) w InsERT.Sello.SalesSystemServer.GTInstance.PrepareInstance() w InsERT.Sello.SalesSystemServer.SalesSystemHost.ThreadRun() Sam Subiekt na tym stanowisku uruchamia się bez problemu. Bez problemu można się połączyć z bazą danych z SQL Managera. Nic specjalnego w konfiguracji tego stanowiska się nie zmieniło. Kilka dni temu jeszcze wszystko działało dobrze. Po zaktualizowaniu do 1.42.4 też było dobrze. W konfiguracji "Zewnętrznego systemu sprzedaży" wszystkie dane są prawidłowe (SQL Manager na tych samych danych łączy się normalnie), ale test połączenia kończy się błędem. Zmiana i wpisanie danych od nowa nie pomaga. Nie pomaga dodanie na nowo użytkowników w systemie sprzedaży (użytkownika z subiekta pokazuje na liście wyboru). Jedyne co jest dziwne to, że lista serwerów nie pokazuje instancji SQL z bazą subiekta (ale inne z tego serwera są). Reinstall Sello też nie pomógł. Help, help... 😢 Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 775 Napisano 10 Października 2022 Udostępnij Napisano 10 Października 2022 w Nie udało się uruchomić systemu sprzedaży. Czy test połączenia daje taki sam efekt i treść błędu jak wpisy w raporcie? Zajrzałem do kodu, co tam może takim błędem rzucać i wygląda na to, że nie udaje się otworzyć połączenia sferycznego z Subiektem. Sprawdził bym jeszcze czy reinstalacja Subiekta coś pomoże, bo jeśli uszkodził się jakiś z jego składników odpowiedzialnych za Sferę to może to dawać taki właśnie skutek. A może to kwestia braku uprawnień na tym komputerze do dostępu do serwera SQL - czy tam np nie jest włączona autentykacja Windows i brakuje uprawnień dla użytkownika Windows na tym komputerze? Cytuj Link to postu
Rozwiązanie Konrad L 18 Napisano 10 Października 2022 Autor Rozwiązanie Udostępnij Napisano 10 Października 2022 w Nie udało się uruchomić systemu sprzedaży. Walczyłem z Sello, a to problem z Subiektem był - reinstalka subiekta pomogła. 1 Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.