Skocz do zawartości

Funkcja Forum sello zamiast pomocy

Polecane posty

Szanowni użytkownicy forum,

 

Postanowiłem poruszyć trudny i kontrowersyjny temat dotyczący zarówno programu Sello jak i związanego z nim forum.

Otóż, odkąd zainstalowałem Sello bardzo zdziwił mnie dość nietypowy sposób "pomocy" w tym programie, ponieważ jego funkcję pełni właściwie forum.

Budowanie społeczności wokół programu to rzecz pozytywna, ale opieranie na niej programu to już wykorzystywanie wiedzy innych do czerpania własnych korzyści.

Tego typu model jest wykorzystywany przez pomysłodawców programów typu Open Source, po to aby użytkownicy mieli wpływ na kolejne modyfikacje.

Różnica jest tylko taka, że tamte programy są DARMOWE, a firma INSERT pobiera opłaty za licencję. Czy ktoś z Państwa otrzymał wynagrodzenie za pomoc innemu użytkownikowi? Nie? A powinien bo spełnił rolę pomocy programu sello.

Dodatkową kwestią jest traktowanie użytkowników programu i jednocześnie użytkowników forum jako króliki doświadczalne, które wyłapują błędy własnym, często nie małym kosztem (np. potrójne wystawianie aukcji). Nie tak tworzy się komercyjną aplikację...

Podczas tworzenia aplikacji jest taki punkt jak "testowanie", w którym bierze udział grupa zatrudnionych testerów aplikacji. Tutaj rola została zrzucona na użytkowników forum. Kolejny powód aby otrzymać godziwe wynagrodzenie :)

 

Czy do tej pory nie zadziwiło nikogo, że wszystkie błędy usuwane są dopiero po wskazaniu "palcem" (screenem) przez użytkownika forum?

Czy nie wydaje się Wam, że skoro płacimy pieniążki za licencję to należy się nam też gwarancja i pewna odpowiedzialność ze strony twórcy oprogramowania?

 

Czy wiecie, że każda podana na forum sugestia nowej funkcjonalności to kolejny plus dla programu i jednocześnie dodatkowa kasa dla INSERTa?

Może za sugestie powinniście dostawać profity? Myślę, że trochę by się już tego uzbierało.

 

Wiem, że tym postem nie przysporzę sobie przyjaciół, szczególnie u adminów, ale moim zdaniem jest to bardzo ważny temat szczególnie, że sam program jest niezły, a na pewno najlepszy z dostępnych w Polsce i wielu z nas chciałoby z niego korzystać w spokoju i bez obaw, że znów coś się wysypie lub źle wywali aukcje na allegro itp.

 

Bardzo jestem ciekawy opinii innych użytkowników i mam nadzieję, że temat jakoś magicznie nie zniknie.

 

PS. Wesołych Świąt dla wszystkich :)

 

Do Adminów:

 

Nie chcę nikogo oczernić, nie jestem z żadnej konkurencji, a w dodatku korzystam z Sello. Dlaczego korzystam? Bo nie ma alternatywy, ale wasz model wyzyskiwania forum jest dość dziwny i podejrzany. Aż ciekawe czy zgodny z prawem.

 

W przypadku kiedy program działa tak jak działa, czyli różnie, a błędy, poprawki i ulepszenia są wprowadzane po interwencji użytkowników forum, proponuję całkowite zniesienie opłaty za licencję, bo za jakieś dwa lata program będzie zawierał głównie elementy wymyślone przez użytkowników :)

Jeśli jednak ma to być produkt płatny i licencjonowany, to proponuję likwidowanie błędów i przeprowadzanie testów we własnym zakresie. Może kilku najbardziej aktywnych użytkowników należałoby zatrudnić?

 

 

Link to postu

Nie mnie osądzać, czy taka forma pomocy jest dobra czy zła, nie ja o tym zdecydowałem.

Oczywistym jest fakt, że każdy użytkownik chciałby abyśmy problem zgłoszony przez niego rozwiązywali w ten sam dzień, telefonicznie, być może nawet wysyłając ludzi :). Sam jestem użytkownikiem wielu programów i wiem jak to działa.

Niestety budżet Sello nie jest aż tak wielki, abyśmy utrzymywali taki dodatkowy support telefoniczny. Gdyby takowy miał powstać zapewne ceny Sello musiały by podskoczyć - no i tu kolejny, odwieczny problem, część użytkowników będzie za, część przeciw. Można jeszcze pomyśleć o dodatkowym abonamencie tylko do osób, które chcą korzystać z takiej formy pomocy. To są jednak tylko moje dywagacje, możemy się zastanowić czy nie zmienić formy pomocy technicznej.

 

Wyjaśniając jeszcze kolejne poruszone w tym wątku sprawy. Mamy dział testów, który na bieżąco testuje kolejne poprawki w Sello codziennie. Jeśli ktoś miał do czynienia kiedykolwiek z tworzeniem oprogramowania to powinien zdawać sobie sprawę, że ten proces do najłatwiejszych nie należy. Największy nawet zespół testerki nie ma szans wyłapać wszystkich błędów - przykład? Microsoft Windows... co kilka dni są kolejne poprawki, a dział testerki jest tam ogromny. Wynika to głównie z różnorodności sposobów pracy i środowisk w skład których wchodzi system operacyjny, programy zainstalowane na komputerze czy nawet łącze internetowe.

 

Nie powinno zatem dziwić, że błędy są usuwane po wskazaniu ich nam, bo tak to działa zawsze i wszędzie (nawet u mechanika samochodowego - mój ulubiony przykład :) ). Dodatkową trudnością dla nas jest fakt, że my nie zajmujemy się sprzedażą więc nie spotykamy się z tysiącami różnych transakcji i nie napotykamy problemów sprzedawców - możemy ich jedynie słuchać i na tej podstawie wprowadzać poprawki czy nowości. O braku środowiska testowego Allegro jedynie wspomnę, ale to również nie ułatwia nam testowania wszystkich możliwych scenariuszy w prosty i szybki sposób.

 

Warto też wspomnieć, że działanie Sello w dużej mierze jest uzależnione od działania serwisów, w tym Allegro, na które nie mamy wpływu - to a propos chociażby dublowania aukcji, które było wynikiem błędu webApi Allegro. Błąd ten oczywiście poprawiliśmy po stronie Sello zabezpieczając się dodatkowo przed błędem webApi - niektórych rzeczy nie sposób przewidzieć tworząc oprogramowanie.

 

Gwarancja. Czy jest jakiś program komputerowy, na który autor daje gwarancję, że zawsze i wszędzie będzie działał poprawnie? Ja się niestety z takim nie spotkałem. Z naszej strony dokładamy wszelkich starań aby kolejne wersje były odporne na różne sytuacje i nie posiadały błędów. Nie jest w naszym interesie aby wypuszczać program z błędami, więc jeśli takowe się pojawiają, to bynajmniej nie jest to działanie zamierzone.

 

Darmowe oprogramowanie i społeczności. Niestety też korzystam z oprogramowania OS i jeśli mam wybór, to jednak wolę wybrać oprogramowanie płatne, gdzie przynajmniej istnieje wsparcie ze strony autorów programu. Na naszym forum raczej nie pozostawiamy żadnego zgłoszenia bez odpowiedzi - co w przypadku OS zdarza się nagminnie. Powiem więcej, w przypadku wielu płatnych programów pytania na forum czy mailowe pozostają bez odpowiedzi.

 

Dlaczego kontakt telefoniczny jest lepszy od forum?

- Bo można uzyskać pomoc bez potrzeby przekopywania forum. Tak, ale czy zawsze dzwoniąc do pomocy technicznej otrzymaliście pomoc? Z własnych doświadczeń wnioskuję, że to nie zawsze jest takie fajne i częściej wyszukuję jednak informacji za pomocą wyszukiwarki. Pomijam już sprawę, że często wiszę na linii 20 minut (płacąc za połączenie) zanim będzie wolna osoba z pomocy technicznej :).

 

Dlaczego forum jest lepsze od kontaktu telefonicznego?

- Na forum (przynajmniej naszym) użytkownicy mają dostęp bezpośrednio do programistów i testerów, którzy wiedzą o co konkretnie zapytać. Normalnie (inne fora, telefon) sprawy bardziej skomplikowane są zgłaszane do działu technicznego, stamtąd dopiero są przydzielane do programistów, a to trwa po prostu kilka dni.

- Na forum jest zawarta historia, więc nawet o godzinie 3 w nocy w dni wolne od pracy można znaleźć rozwiązanie większości problemów. Większość firm jeśli prowadzi pomoc telefoniczną, to jest ona dostępna w godzinach pracy, czasami na 2 zmiany.

- Forum daje możliwość dyskusji wielu użytkownikom, dzięki temu można stworzyć funkcjonalność przydatną możliwie najszerszemu gronu użytkowników.

 

Prócz pomocy na forum można też do nas problemy zgłaszać mailowo, ale forum ma tą przewagę, że działa 24/7 - również za sprawą naszych użytkowników, którzy niejednokrotnie pomagają innym. Myśleliśmy również o zrewanżowaniu się najbardziej aktywnym użytkownikom i być może tak właśnie będzie (po to m.in. dodaliśmy możliwość "plusowania" użytkowników).

Link to postu

@edi_pg - no i gdzie Twoj problem? Przyzanjesz się, że używasz Sello, chcesz aby osoby z więszym doświadczeniem się nie udzielały bo nie mają za to wynagrodzenia a zwykli użytkownicy nie zgłaszali błędów bo muszą płacić za licencję. Ci pierwsi robią to dobrowolnie, nie jesteś ich adwokatem więc tak się nie zachowuj, natomiast Ci drudzy zgłaszają błędy bo liczą na szybką poprawkę, jest to zrozumiałe dla mnie jako użytkownika i cieszę się, że forum nie "spi". Sam zadawałem na tym forum pytania i nigdy nie zostałem bez odpowiedzi, także jak najbardziej jestem zadowolony z tutejszej pomocy, tym bardziej, że czesto odpowiedź dostawałem od samych twórców co jest wielkim plusem.

 

Wracając do licencji, koszt Sello to zaledwie ~150zł. Nie szukaj skrótów.

 

Pozdrawiam Rafal.

 

Ps. To tylko moje przemyślenia, wyjaśnienia masz w poście wyżej.

Link to postu
@edi_pg - no i gdzie Twoj problem?

Moje problemy z Sello opisuję w innych wątkach.

Przeczytaj może jeszcze raz to co napisałem, to być może zrozumiesz o co mi chodziło.

Bartek przeczytał i zrozumiał. Dziękuję za odpowiedź.

 

--> gawcio90

Opisałeś rzeczywistość taką jaka jest i jaką każdy widzi, co nie znaczy że taka ona powinna być. Oczywiście możesz mieć inne zdanie.

Ja napisałem, że taki sposób działania jest trochę pójściem na skróty ze strony firmy, do tego kosztem użytkownika. Ale rozumiem, że Ci to nie przeszkadza.

Można też kupić bilet na tramwaj i iść piechotą, powtarzając sobie że to tylko dwa przystanki, a i tak się kiedyś dotrze na miejsce, prawda?

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...