Skocz do zawartości

Sello anuluje anulowane przez klienta transakcje.

Polecane posty

Witam,

ostatnio zauważyłem że niektóre transakcje anulowane przez klientów są też anulowane w sello. Wydaje mi się że wszystko zaczęło się po wgraniu ostatniej aktualizacji, wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Przyznam że to trochę uciążliwe ponieważ taka anulowana transakcja nie usuwa sama rezerwacji towaru a dodatkowo można przeoczyć iż trzeba zwrócić klientowi wpłatę. Proszę o pomoc gdzie wyłączyć taką opcje alby te transakcje nie były anulowane.

Link to postu

Cześć, taka funkcjonalność działa od zarania dziejów, która to sięga 1942 p.n.e. :)

Taka funkcja jest bardzo potrzebna, w przeciwnym wypadku może dojść do wysłania towaru, który to klient zdążył anulować, a co za tym idzie narobić sobie dodatkowej pracy oraz straty finansowej związanej ze zwrotem nie odebranego zamówienia.

W Allegro można ustawić sobie funkcjonalność, gdzie system sam zwraca środki do anulowanej transakcji i sam również zwraca prowizję.

 

W Sello widzimy, że taka transakcja została anulowana więc, wchodzimy w nią i zmieniamy status na "anulowana", następnie pyta nas, czy ma usunąć dokument początkowy, klikamy tak i sprawa załatwiona, bo towar wraca na stan :) Szybko, sprawnie i na temat :)

Link to postu

Ja wiem że funkcja która pokazuje że zakup klienta w allegro został anulowany jest od dawien dawna.

 

Ale od ostatniej aktualizacji sello samo ustawia statu "anulowana" co jak pisałem trochę wprowadza chaos. Mamy program który sam ogarnia transakcje i gdy widzi że klient anulował to sam je pomija. Tym czasem gdy osoba która zajmuje się wyłącznie zwrotami pieniędzy od klientów i anulowaniem takich transakcji może się pogubić jeśli widzi w systemie że już jest anulowana.
Druga spraw gdy sello anuluje transakcje nie usuwa zamówienia od klienta w subiekcie, a co za tym idzie towar wisi zarezerwowany. Do tej pory wszystko robiliśmy ręczenie i mieliśmy anulowane transakcje pod kontrolą.

Link to postu

Nie ma w Sello kodu, który by ustawiał automatycznie status transakcji na anulowany w jakiejkolwiek sytuacji. Anulować może tylko ręcznie użytkownik. Proponuję sprawdzić co robi ten dodatkowy program, bo podejrzewam, że to on, lub jakieś inne rozwiązanie ustawia status na anulowany. Tym bardziej, że z informacji nadesłanych do nas mailem wynika, że nie ma takiego zapisu w historii transakcji - co może oznaczać, że to nie użytkownik zmienił a sama zmiana została dokonana wprost w bazie danych.

 

Tak "anulowane" transakcje nie będą naturalnie usuwać ZK w Subiekcie, bo to nie jest poprawny proces anulowania. Gdyby to Sello anulowało transakcje to zapytało by czy usunąć dokument w Subiekcie - ewentualnie w ustawieniach transakcji można sprawdzić, jaka opcja usuwania ZK jest wybrana.

  • Smutny 1
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...