Szymon Gmerek 1 Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 w Zaliczka w sklepie Dzień dobry, jaka jest optymalna forma rozliczania wcześniej wpłaconych zaliczek na poczet rezerwacji towaru? Aktualnie klient postępuje w następujący sposób: Klient wpłaca zaliczkę --> otrzymuje paragon --> dopłaca resztę kartą lub gotówką i otrzymuje paragon o równowartości rzeczywistej wartości towaru na półce. Problem polega na tym, że po każdej takiej czynności nasz klient ma nadwyżkę w kasie w postaci gotówki lub na kartach. Klient bierze pod uwagę korektę do paragonu, czy jest to optymalne wyjście z sytuacji? Link to postu
Szczepan Socha 4 Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 w Zaliczka w sklepie 25 minut temu, Szymon Gmerek napisał: Klient wpłaca zaliczkę --> otrzymuje paragon --> dopłaca resztę kartą lub gotówką i otrzymuje paragon o równowartości rzeczywistej wartości towaru na półce. Czyli jak dana rzecz kosztuje 200 zł i klient zapłaci 100 zł zaliczki, drukujecie paragon na 100 zł i później na 200 zł? Link to postu
Szymon Gmerek 1 Napisano 29 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 w Zaliczka w sklepie Dokładnie taka jest droga postępowania klienta. Link to postu
Andrzej Kubik 1 120 Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 w Zaliczka w sklepie Godzinę temu, Szymon Gmerek napisał: Problem polega na tym, że po każdej takiej czynności nasz klient ma nadwyżkę w kasie w postaci gotówki lub na kartach. Ja myślę że to jest najmniejszy problem. Przede wszystkim klient w rzeczywistości sprzedał towar za 200 PLN a ma zafiskalizowane 300 PLN i od tego 300 PLN ma obowiązek zapłacić VAT. Czyli sprzedając za 200 PLN brutto ma do zapłacenia 56,10 PLN VAT, co daje nam robiącą wrażenie stawkę VAT = 38,99% Pan Minister Finansów jest zadowolony 😉 Link to postu
Szymon Gmerek 1 Napisano 29 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 w Zaliczka w sklepie Kwestia finansów to już prywatna sprawa klienta, nas interesuje rozwiązanie Link to postu
Szczepan Socha 4 Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 w Zaliczka w sklepie Rozwiązanie jest proste. Trzeba wystawiać dokumenty według takiej kwoty jaką się otrzymało i w rozliczeniach będzie się wszystko zgadzać 🙂 Link to postu
Andrzej Kubik 1 120 Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 w Zaliczka w sklepie To ja przepraszam. Głupi nawyk żeby klientowi wyjaśnić sytuację i wskazać dlaczego nie jest dobrze. Link to postu
Daniel Kozłowski 1 177 Napisano 29 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2022 w Zaliczka w sklepie 2 godziny temu, Szymon Gmerek napisał: jaka jest optymalna forma rozliczania wcześniej wpłaconych zaliczek na poczet rezerwacji towaru? Jeśli jednak Pana i/lub klienta interesowałyby przestrzeganie przepisów i uniknięcie kar to jest tylko jedna możliwość - należy stosować transakcje zaliczkowe, które pozwalają zrealizować ten scenariusz: Godzinę temu, Szczepan Socha napisał: Trzeba wystawiać dokumenty według takiej kwoty jaką się otrzymało i w rozliczeniach będzie się wszystko zgadzać 🙂 W innym przypadku "zaliczka na zeszyt" i wystawienie w programie dokumentu końcowego. Link to postu
Polecane posty