Skocz do zawartości

subiekt - tylko do wystawiania faktur .. jest sens?

Polecane posty

witam

działamy na sello juz spory czas jest ok, jednakze recznie kopiujemy dane do faktur i wystawiamy w zew programie z tego co szukałem to nie ma chyba innego prostszego i tanszego:) programu niz subiekt

dodam ze nie potrzebne nam sa zupełnie inne funkcje subiekta jak tylko automatyczne wystawianie faktur bo jest z tym sporo roboty

co sadzicie?

Link to postu

Kiedyś to przerabiałem. Miałem symfonię i sello. Parę lat temu dokupiłem subiekta i uwierz mi, ogromna różnica na plus. Skończyło się też ręczne wklepywanie produktów na fakturę/paragon. Jeśli dodatkowo prowadzisz magazyn, to się nie zastanawiaj.

 

Link to postu

Nie, Subiekt nie pozwoli na wystawienie dokumentu na towar, którego w nim nie ma - z tego powodu niekiedy jeśli muszę coś pilnie wysłać z nieprzyjętej jeszcze dostawy to dodaję towar poprzez PW (a po przyjęciu dostawy zdejmuję go oczywiście na RW).

Jeśli nie interesuje Cię pilnowanie stanów magazynowych to sposób działania Sub. będzie tu utrudnieniem.  Natomiast na pewno ułatwieniem będzie brak konieczności przepisywania danych kontrahentów oraz listy towarów.  A zawsze możesz przyjąć na dzień dobry 1000 (czy 10 lub 100 tys.) szt. każdego towaru i potem od czasu do czasu kolejną podobną porcję w miarę potrzeb.

Link to postu

brzmi dosc sensownie, tak zrobie - dzieki  , moze macie pod reka albo widzieliscie gdzies watek takie 5-10 punktow jak zaczac synchronizacje sello z subiektem,

sello znam na wylot , subiekta poki co nie bardzo

 

1. W SUBIEKCIE (po skonfigurowaniu firmy) stworzyć towary > wchodzisz w towary > wciskasz insert (=dodaj) > wypełniasz pola Tobie potrzebne > jeśli tylko do faktur to:

- symbol

- nazwa

- nazwa dla urządzenia (jeśli drukarka/kasa fiskalna)

- ceny

- zaznaczyć, że mają być do serwisu aukcyjnego (zakładka opis)

następnie przyjąć je na stan w odpowiedniej ilości, np. przez fakturę zakupu lub przyjęcie do magazynu

2. W SELLO: administracja > parametry > zewnętrzyny system sprzedaży - połączyć się z Subiektem > w zakładkach poustawiać wg potrzeb

3. W SELLO: Wyślij/odbierz > SubiektGT

4. W SELLO: aukcje > trwające > każdą należy połączyć z towarem ( lista pojawi się po połączeniu z Subiektem i synchronizacji sello<>subiekt ), potem będą połączone z automatu, jeśli wystawianie będzie z sello; połączenia będą "działać" w transakcjach ściągniętych po takiej synchronizacji, nie wstecz.

5. wystawiać dokumenty końcowe z sello

 

To tak na szybko i w skrócie, pewnie po drodze nasuną Ci się pytania, będzie łatwiej odpowiadać. Jeśli coś ważnego pominąłem to sorki.

Link to postu

4. W SELLO: aukcje > trwające > każdą należy połączyć z towarem ( lista pojawi się po połączeniu z Subiektem i synchronizacji sello<>subiekt ), potem będą połączone z automatu, jeśli wystawianie będzie z sello; połączenia będą "działać" w transakcjach ściągniętych po takiej synchronizacji, nie wstecz.

Jedna uwaga: jeśli w Sello masz już kartotekę towarów (i aukcje powiązane z tymi towarami) to prostszym rozwiązaniem może być powiązanie towarów w Sello z Subiektem zamiast pobrania ich poprzez synchronizację, o której mowa powyżej.  Niestety też trzeba to zrobić ręcznie, automat działa tylko w drugą stronę.

Link to postu

Jedna uwaga: jeśli w Sello masz już kartotekę towarów (i aukcje powiązane z tymi towarami) to prostszym rozwiązaniem może być powiązanie towarów w Sello z Subiektem zamiast pobrania ich poprzez synchronizację, o której mowa powyżej.  Niestety też trzeba to zrobić ręcznie, automat działa tylko w drugą stronę.

 

No tak, można powiązać towary z subiektem najpierw - a nawet należało by, jeśli są już w sello. Ale i tak trzeba synchronizować, ponieważ jak tego nie zrobisz to towar nie pojawi się w sello w sekcji 'towary'. To miałem na myśli.

Link to postu

ok dzieki to juz za mna , tak jak pisals nasuneło mi sie pytanie

dokaldniej o dokumenty do transakcji

 

co ustawić i czy tak będzie dobrze

czy do każdej transakcji powinna wystawiac sie f-vat? chodzi o imienna , ci co chcieli f-vat to wiadomo .

dotychczas jechaliśmy na zew kasie i zew programie do faktur

jak to zorganizować,

 

- wystawiać wszytskim f-vat i potem nabijac paragony do nich?

- jesli tak czy jest opcja aby subiekt automatycznie wysylał f-vat klientowi na maila?

 

- co z dokumentami wstępnymi

 

poki co tyle pytań jesli mozecie podpowiedzieć..

 

Link to postu

co ustawić i czy tak będzie dobrze

czy do każdej transakcji powinna wystawiac sie f-vat? chodzi o imienna , ci co chcieli f-vat to wiadomo .

 

To już wg uznania wg mnie, faktury imienne i tak trzeba fiskalizować (a zwykłe można, jeśli ma się życzenie). Ja robię par.imienne dla prywatnych i faktury na firmę, ew. zawsze można z paragonu w subiekcie wybrać "wypisz fakturę detaliczną" i wysłać firmie.

 

dotychczas jechaliśmy na zew kasie i zew programie do faktur

jak to zorganizować,

 

Kasę podpiąć pod subiekta, paragon wychodzi jak w sello wybierzez dok. końcowy paragon/p.imienny

 

 

- jesli tak czy jest opcja aby subiekt automatycznie wysylał f-vat klientowi na maila?

 

O ile się orientuję to nie ma.

 

- co z dokumentami wstępnymi

 

Dokładniej? Niech się tworzą (mogą być z rezerwacją lub bez).

 

 

Link to postu

Niestety jeśli masz kasę fisk. to nadal naklepiesz się paragonów ręcznie.  Faktury dla klientów detalicznych trzeba fiskalizować, więc to nie jest rozwiązanie.  Ja na wszelki wypadek fiskalizuję wszystkie, żeby się nie zastanawiać, czy ktoś kupił na firmę, czy prywatnie, a swój NIP podał ot tak.  Najprostszym rozwiązaniem jest podpięcie do Sub. drukarki fiskalnej - to niestety jest koszt, ale jeśli wystawiasz w miarę dużo dokumentów to szybko się zwróci na oszczędności czasu pracownika (zwłaszcza że wklepywanie paragonów na kasę to mało rozwijające zajęcie...).

Wysyłanie faktur mejlem jeśli dobrze pamiętam jest dostępne w którymś Plusie do Sub. - ale nie zamierzałem z tego korzystać, więc nie jestem pewien.  No i nie mam pojęcia, czy robi to automatycznie.

Dokumenty wstępne - sugeruję ZK z rezerwacją do łatwego pilnowania stanów magazynowych.

Link to postu

ok no to chyba wszystko juz wiem

może przy okazji jeszcze drobnostki

 

gdzieś mi na forum wpadło ze do transakcji dodanej ręcznie nie utworzą sie dokumenty - co wtedy mam je tworzyć w subiekcie recznie i jakos podpiąć?

 

ni i dosc śmieszne ale .. czy subiekta wogle sie uzywa czy on sobie tylko chodzi w tle ( akurat moj przypadek - tylko do fakturowanie , bez magazynu)

 

i ostatnie włączając sello.. gdzieś cos zeby sam właczal sie subiekt?

Link to postu

Co do dokumentów to mogą się nie tworzyć, jeśli w transakcji dodasz towary jednorazowe - jeśli są towary z subiekta to się zawsze powinno utworzyć.

 

A może nie włączaj subiekta, bo po co? ;)  chyba, żeby na koniec zrobić kopię zapasować może...

 

Subiekta odpalaj jak Ci będzie potrzebne pogrzebanie w statystykach / dostawach / sprzedaży ... itd...

Link to postu

Zostawiłem gotówkę.  Z formalnego punktu widzenia przelew i gotówka to właściwie to samo (dla płatności z góry), więc olać.  W ekstremalnie rzadkich przypadkach, gdy sprzedaję z fakturą terminową poprawiam ręcznie.  Z kolei w przypadku wysyłki za pobraniem jeśli klient odebrał przesyłkę to zapłacił gotówką.  A jeśli nie to i tak będzie korekta (czy ew. inny sposób rozliczenia z klientem), więc kwestia jest raczej akademicka.

W razie potrzeby możesz to skonfigurować w Administracja->Parametry->Zewn. system sprzedaży, zakładka Dokumenty.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...