Skocz do zawartości

Problem z dodaniem roku obrotowego i planu kont.

Polecane posty

Witam,

 

Rewizor GT wersja 1.74 HF1

Przy próbie utworzenia nowego roku obrotowego z wybraną opcją generowania planu kont (skopiować plan kont z wybranego podmiotu i roku obrotowego) pojawia się błąd "Invalid pointer" lub "Nieprawidłowy wskaźnik" w logach nie ma informacji o tym błędzie. Poniżej wydruk podsumowania:

 

Bieżące ustawienia
Rok obrotowy:
Symbol: 2023
Data od: 01-01-2023
Data do: 31-12-2023
Przetwarzanie...
Tworzenie roku obrotowego...
Dostosowywanie widoczności pozycji sprawozdań...
Generowanie planu kont...
Nie udało się stworzyć planu kont.
Proces zakończony niepoprawnie!
Szczegóły: Invalid pointer

 

Próba odbudowy indeksów i statystyk oraz kontrola danych w programie serwisowym nie pomogła.

 

Pytanie: Co jest powodem tego błędu i jak go wyeliminować, lub gdzie mogą znajdować się logi w których będzie więcej informacji na temat tego błędu?

Edytowane przez Mariusz K.
Link to postu

Dzień dobry, bez analizy danych trudno będzie wskazać przyczynę problemu. W tym celu może Pan przesłać problematyczne bazę/bazy danych. W formularzu kontaktowym proszę wybrać opcję kontynuując korespondencję z InsERT (posiadam numer zgłoszenia) i wpisać INS-846223. Jeśli plan kont przenoszony jest z innego podmiotu to proszę również załączyć jego archiwum oraz wskazać jaki zakres danych jest przenoszony.

podmiot.png.80ea9c9ad58ec972aa0b5af616a047ba.png

 

Edytowane przez Arkadiusz Cieśla
Link to postu
  • 2 tygodnie później...
31 minut temu, Karolina Gronkowska napisał:

Czy również muszę przesłać archiwum do analizy...

Nie, nie musi Pani, to jedna z możliwości:

W dniu 31.12.2022 o 11:16, Daniel Kozłowski napisał:

Zalecam analizę problemu w miejscu występowania (czyli serwis lokalny, serwis zdalny lub przesłanie danych do analizy do serwisu).

--

32 minuty temu, Karolina Gronkowska napisał:

...czy to jakiś globalny problem, który zostanie rozwiązany w kolejnej aktualizacji?

Jak sama Pani widzi nie było na forum innych zgłoszeń, nie słyszałem, ani nie spotkałem się z problemem objawiającym się w taki sposób.

Link to postu

Dzień dobry, u mnie dzisiaj ten sam problem. Plan kont i wszystkie dane kopiowane z tego samego podmiotu. Przez lata z dodawaniem roku nie było problemu, nawet w przypadku kopiowania planu kont z innego podmiotu. 

 

Komunikat to: Nieprawidłowy wskaźnik. 

 

Pytanie: Co to za wskaźnik i jak szukać problemu. 

Wersja Rewizor GT 1.74 HF3

1186 Błąd nowy rok.PNG

Link to postu
W dniu 20.01.2023 o 11:44, Beata Kamińska napisał:

Dzień dobry, u mnie na wersji 1.74 HF4 występuje ten sam błąd. Problem pojawia się na części podmiotów, a w części podmiotów nowy rok dodał  się bez problemu.

Dzień dobry, bez analizy danych trudno będzie wskazać przyczynę problemu. W tym celu może Pan przesłać problematyczne bazę/bazy danych. W formularzu kontaktowym proszę wybrać opcję kontynuując korespondencję z InsERT (posiadam numer zgłoszenia) i wpisać INS-211542. Jeśli plan kont przenoszony jest z innego podmiotu to proszę również załączyć jego archiwum oraz wskazać jaki zakres danych jest przenoszony.

W jaki sposób wysłać bazę danych do firmy InsERT?

Link to postu

Niestety potwierdzam lawinowe zgłoszenia problemu kopiowania planu kont do nowego roku obrachunkowego od klientów. Coś jest na rzeczy.

Na razie rozsyłam pliki do wydłużenia timeoutu i proponuję czynności konserwacyjne na bazach, ale u jednych to pomaga u innych nie. Na razie nie miałem czasu na analizę, ale chcę tylko powiedzieć, że to nie problem jednostkowy, a raczej globalny.

 

Przy okazji jeden z klientów zwrócił mi uwagę, że na bazach, które "nie przechodzą" od razu jest szare pole przenoszenia sprawozdań własnych, a na bazach, które dają radę jest aktywne. Może się myli, ale wg niego jest taka prawidłowość - zawsze to jakiś punkt zaczepienia.

Edytowane przez Jarosław Stelingowski
Link to postu
Godzinę temu, Jarosław Stelingowski napisał:

Niestety potwierdzam lawinowe zgłoszenia problemu kopiowania planu kont do nowego roku obrachunkowego od klientów. Coś jest na rzeczy.

Na razie rozsyłam pliki do wydłużenia timeoutu i proponuję czynności konserwacyjne na bazach, ale u jednych to pomaga u innych nie. Na razie nie miałem czasu na analizę, ale chcę tylko powiedzieć, że to nie problem jednostkowy, a raczej globalny.

 

Przy okazji jeden z klientów zwrócił mi uwagę, że na bazach, które "nie przechodzą" od razu jest szare pole przenoszenia sprawozdań własnych, a na bazach, które dają radę jest aktywne. Może się myli, ale wg niego jest taka prawidłowość - zawsze to jakiś punkt zaczepienia.

Czy jest Pan w stanie udostępnić nam jedną z takich baz, w celach diagnostycznych?

Link to postu
18 minut temu, Elżbieta Barbarska napisał:

Proszę powiedzieć, gdzie będą rozsyłane te pliki? 

No do klientów Jarka, którzy zgłosili mu problem... Już Panią informowałem w tym wątku 19 stycznia jak zmienić timeout, niestety nie przekazała Pani informacji zwrotnej.

  • Haha 1
Link to postu
1 godzinę temu, Jarosław Stelingowski napisał:

Przy okazji jeden z klientów zwrócił mi uwagę, że na bazach, które "nie przechodzą" od razu jest szare pole przenoszenia sprawozdań własnych, a na bazach, które dają radę jest aktywne. Może się myli, ale wg niego jest taka prawidłowość - zawsze to jakiś punkt zaczepienia.

U mnie również występuje ta zależność.

Tam gdzie mogłem zaznaczyć "Przenieś definicję sprawozdań własnych" założyło, w 2 bazach, nowy rok od ręki.

Tam gdzie nie mogę zaznaczyć tego pola nie pomaga timeout 300 sekund.

 

 

25 minut temu, Elżbieta Barbarska napisał:

Proszę powiedzieć, gdzie będą rozsyłane te pliki? 

kilka postów wyżej:

W dniu 19.01.2023 o 19:36, Daniel Kozłowski napisał:

F1->Przekroczenie czasu oczekiwania na odpowiedź serwera (timeout) lub http://satisoft.pl/dodatki_Ustalanie_czasu_oczekiwania_na_odpowiedz_z_serwera_dla_InsERT_GT.html.

 

Edytowane przez Grzegorz Tabaczyński
Link to postu
2 godziny temu, Elżbieta Barbarska napisał:

Proszę powiedzieć, gdzie będą rozsyłane te pliki? 

Rozsyłam swoim klientom. W załączeniu plik. Trzeba go uruchomić i potwierdzić dwukrotnie okno na każdym komputerze, który korzysta z InsERTa i na każdym koncie użytkownika Windows (jeśli na jednym komputerze pracuje kilka osób na zmianę). Ważne, że przy uruchomieniu programy InsERTa muszą być zamknięte. Czas odpowiedzi bazy danych wydłuży się z 30 sekund do 5 minut o ile pamiętam co i tak niekiedy może być za krótkim czasem (skomplikowane zestawienia).

Timeout Subiekt.reg

Link to postu

Ja mam ten sam problem. Wersja programu 1.74 SP1, zgodnie z sugestią zamieszczoną wyżej wydłużyłam czas odpowiedzi serwera i na 15 aktywnych podmiotów nowy rok obrotowy udało się założyć w 6.

Co Insert na to? Jak zamierzacie pomóc? Mamy już luty, musimy wprowadzać dokumenty ze stycznia, a nie ma gdzie!

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...