Skocz do zawartości

Vendero Dyrektywa Omnibus Promocja błędne ceny

Polecane posty

Dzień dobry,

w związku z wejściem w życie Dyrektywy Omnibus zauważyliśmy, że najniższa cena przed promocją, z ostatnich 30 dni, ni jak ma się do prawdy :(

Dotyczy to większości produktów promocyjnych.

np. mamy towar XXXX w cenie promocyjnej 150,00 zł, natomiast najniższa cena, z ostatnich 30 dni, to 100,00 zł, gdzie cena zakupu tego produktu netto to 99 zł. - tutaj cena w Subiekcie była zmieniana w marcu 2022 r.

Inny przykład to cena promocyjna to 160 zł, najniższa cena, z ostatnich 30 dni, to 120 zł, a nasza cena zakupu netto to 130 zł :) - coś tu ewidentnie nie działa :( - tu cena w Subiekcie była zmieniana w kwietniu 2022 r.

 

Proszę o wyjaśnienie jakie dane bierze algorytm pod uwagę, uwidaczniając najniższą cenę z ostatnich 30 dni?

Od początku grudnia nie zmienialiśmy cen na sklepie, zresztą nic na sklepie nie zmienialiśmy, zwyczajnie w grudniu nie ma na to czasu.

 

Czy musimy coś zrobić w związku z wejściem w życie Dyrektywy, nacisnąć jakiś magiczny przycisk w panelu sklepu, a może w Subiekcie?

Proszę o jakąś wskazówkę, podpowiedź interwencję, poprawę tego błędu.

 

Taka sugestia na koniec, może warto pomyśleć nad utworzeniem, na forum, całkiem osobnego działu (wątku) "Vendero" gdzie łatwiej można by było znaleźć tematy związane z Vendero, tak, żeby tematy związane ze sklepem nie pisać w "Subiekt nexo"

Edytowane przez Aga Zgaga
Link to postu

Zrobiliśmy mały test :)

Towar kosztował 30,00 zł

zrobiliśmy "promocję" - podnieśliśmy cenę na 60,00 zł

w Subiekcie daliśmy "promocję" 50%

 

Na sklepie widnieje rabat -50%

Cena 30,00 zł

Najniższa cena 21,00 zł

 

Tylko, że najniższa cena tego towaru, w ostatnich 30 dniach przed promocją to było 30,00 zł, a nie 21,00 zł.

 

Jest coś czego nie rozumiemy? Dlaczego tak się dzieje?

Link to postu
15 godzin temu, Jacek Izydorczyk napisał:

Tabelę najniższych cen należy dla asortymentu wyliczyć, a to wyliczenie odbywa się na podstawie dokumentów sprzedaży, a nie faktycznie historii cen. Może w wyliczanym okresie towar faktycznie został sprzedany za 21 zł?

Tak, tylko, że na sklepie nie powinno brać pod uwagę cen sprzedaży z innego cennika, tylko tego podpiętego po sklep Vendero. W Subiekcie korzystamy z różnych cenników i najniższa cena widoczna na sklepie z ostatnich 30 dni nie powinna brać pod uwagę sprzedaży z cennika hurtowego.

 

1 godzinę temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

czy problem nie dotyczy przypadkiem produktów w modelu tzw. wariantów? 

niestety nie tylko wielowariantowy, na razie nie znaleźliśmy reguły, która może coś podpowiedzieć, dlaczego tak się dzieje.

Mamy produkt, nie w wielowariantowości, a pojedynczy, który jest na promocji -20%

cena regularna 105 zł

cena po rabacie 84 zł

Najniższa cena: 52 zł

jest to niemożliwe, ponieważ sprawdzając w Subiekcie, zaczęliśmy sprzedawać ten produktu w 2018r, gdzie wtedy cenę zakupu mieliśmy 65 zł netto. Więc najniższa cena sprzedaży nie mogła być nigdy 52 zł.

 

Inny przykład pojedynczego produktu:

promocja -20%

cena regularna 135,00 zł

cena po rabacie 108,00 zł

najniższa cena 69,00 zł

to również jest niemożliwe, ponieważ sprzedajemy od kwietnia 2021r., a najniższa, nasza cena zakupu netto to 79,00 zł

 

Kolejną kwestią jest to, że Dyrektywa Omnibus mówi o najniższej cenie sprzedaży z ostatnich 30 dni, więc nie powinno pokazywać na stronie sklepu najniższą cenę sprzedaży sprzed 10 lat, bo wiadomo, że produkty drożeją, przynajmniej raz do roku i kiedyś mogliśmy kupować taniej i taniej sprzedawać.

 

Proszę o sprawdzenie, czy prawidłowo to oblicza oraz, żeby pokazywało faktycznie najniższą cenę z 30 dni przed promocją?

Link to postu
W dniu 3.01.2023 o 18:04, Aga Zgaga napisał:

Tak, tylko, że na sklepie nie powinno brać pod uwagę cen sprzedaży z innego cennika, tylko tego podpiętego po sklep Vendero. W Subiekcie korzystamy z różnych cenników i najniższa cena widoczna na sklepie z ostatnich 30 dni nie powinna brać pod uwagę sprzedaży z cennika hurtowego.

 

niestety nie tylko wielowariantowy, na razie nie znaleźliśmy reguły, która może coś podpowiedzieć, dlaczego tak się dzieje.

Mamy produkt, nie w wielowariantowości, a pojedynczy, który jest na promocji -20%

cena regularna 105 zł

cena po rabacie 84 zł

Najniższa cena: 52 zł

jest to niemożliwe, ponieważ sprawdzając w Subiekcie, zaczęliśmy sprzedawać ten produktu w 2018r, gdzie wtedy cenę zakupu mieliśmy 65 zł netto. Więc najniższa cena sprzedaży nie mogła być nigdy 52 zł.

 

Inny przykład pojedynczego produktu:

promocja -20%

cena regularna 135,00 zł

cena po rabacie 108,00 zł

najniższa cena 69,00 zł

to również jest niemożliwe, ponieważ sprzedajemy od kwietnia 2021r., a najniższa, nasza cena zakupu netto to 79,00 zł

 

Kolejną kwestią jest to, że Dyrektywa Omnibus mówi o najniższej cenie sprzedaży z ostatnich 30 dni, więc nie powinno pokazywać na stronie sklepu najniższą cenę sprzedaży sprzed 10 lat, bo wiadomo, że produkty drożeją, przynajmniej raz do roku i kiedyś mogliśmy kupować taniej i taniej sprzedawać.

 

Proszę o sprawdzenie, czy prawidłowo to oblicza oraz, żeby pokazywało faktycznie najniższą cenę z 30 dni przed promocją?

Zweryfikowałem informację, które Pani przesłała. Faktycznie mamy w tym obszarze błąd. Na szczęście udało się go dzisiaj namierzyć i jesteśmy na dobrej drodze do wypuszczenia hot fixa. Dziękuje za Pani zgłoszenie.

 

Pozdrawiam,

Paweł Żółtaniecki 

Link to postu
13 godzin temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

Zweryfikowałem informację, które Pani przesłała. Faktycznie mamy w tym obszarze błąd. Na szczęście udało się go dzisiaj namierzyć i jesteśmy na dobrej drodze do wypuszczenia hot fixa. Dziękuje za Pani zgłoszenie.

Super, że udało się namierzyć błąd, a już myśleliśmy, że coś u nas jest nie teges :D

Proszę dać znać w tym miejscu, jak już będzie naprawione :)

 

  • Dziękuję 1
Link to postu
W dniu 5.01.2023 o 13:22, Aga Zgaga napisał:

Super, że udało się namierzyć błąd, a już myśleliśmy, że coś u nas jest nie teges :D

Proszę dać znać w tym miejscu, jak już będzie naprawione :)

 

Planujemy wypuścić wersję w czwartek 12 I. Dane na Pani sklepie powinny być poprawione. Jednak pod spodem dalej działa nie do końca dobrze działający algorytm więc mogą być rozbieżności. Po wypuszczeniu wersji wszystko powinno być już w porządku.

 

Pozdrawiam,

Paweł Żółtaniecki

Link to postu
2 godziny temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

Planujemy wypuścić wersję w czwartek 12 I. Dane na Pani sklepie powinny być poprawione. Jednak pod spodem dalej działa nie do końca dobrze działający algorytm więc mogą być rozbieżności. Po wypuszczeniu wersji wszystko powinno być już w porządku.

Rozumiemy, że już dzisiaj, patrząc tak na szybko, wszystko jest ok, "Najniższa cena" wygląda na prawidłową :)

"Jednak pod spodem dalej działa nie do końca dobrze działający algorytm więc mogą być rozbieżności."

ale "Po wypuszczeniu wersji wszystko powinno być już w porządku." - czyli w czwartek już tak na 100% wszystko będzie poprawione i będzie działać bardziej prawidłowo niż prawidłowo :)

Link to postu
W dniu 10.01.2023 o 14:40, Aga Zgaga napisał:

Rozumiemy, że już dzisiaj, patrząc tak na szybko, wszystko jest ok, "Najniższa cena" wygląda na prawidłową :)

"Jednak pod spodem dalej działa nie do końca dobrze działający algorytm więc mogą być rozbieżności."

ale "Po wypuszczeniu wersji wszystko powinno być już w porządku." - czyli w czwartek już tak na 100% wszystko będzie poprawione i będzie działać bardziej prawidłowo niż prawidłowo :)

Jesteśmy już po release. Wszystko powinno działać jak należy.

Pozdrawiam 

  • Dziękuję 1
Link to postu
3 godziny temu, Paweł Żółtaniecki napisał:

Jesteśmy już po release. Wszystko powinno działać jak należy.

Tak wszystko działa.

Zauważyliśmy, że na liście ofert już się nie pokazuje informacja o najniższej cenie, a wcześniej była taka informacja. Dopiero po wejściu w ofertę widać tą informację :)

Dla nas nie jest to błąd, ani w żaden sposób uciążliwe, ale rozumiemy, że tak ma to teraz wyglądać :)

Link to postu
29 minut temu, Aga Zgaga napisał:

Tak wszystko działa.

Zauważyliśmy, że na liście ofert już się nie pokazuje informacja o najniższej cenie, a wcześniej była taka informacja. Dopiero po wejściu w ofertę widać tą informację :)

Dla nas nie jest to błąd, ani w żaden sposób uciążliwe, ale rozumiemy, że tak ma to teraz wyglądać :)

Zgadza się. Zdecydowaliśmy się do ukrycia tego na widoku oferty (listy produktów) i innych widgetów produktowych (polecane, na promocji itd.) ze względu na to, że tak na prawdę nie jest to konieczne do spełnienia wymogów ustawy, a powodowało problemy z wyświetlaniem na niektórych szablonach, których nie moglibyśmy łatwo automatycznie zaktualizować na istniejących witrynach ze względu na to, że nadpisalibyśmy te istniejące witryny, jeśli bazują na starych wersjach szablonów co dla niektórych klientów nie jest akceptowalne.

 

Z wyrazami szacunku,

Paweł Żółtaniecki

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...