Skocz do zawartości

DUPLIKAT FAKTURY Z ARCHIWUM. Faktura wystawiona w Subiekcie GT, a teraz potrzebujemy do niej duplikat -> jak go uzyskać w Nexo?

Polecane posty

Witam,

jak po zakończeniu sprzedaży w Subiekcie GT i przejściu na NEXO można w Nexo wystawić duplikat do faktury wystawionej właśnie w subiekcie GT?

Mamy właśnie taką sytuację. Klient poprosił o duplikat faktury z lipca zeszłego roku w subiekcie GT, a od tego roku działamy już w Nexo.

Jak uzyskać duplikat?

W dziale Sprzedaż -> Archiwum - Faktury sprzedaży  odnaleźliśmy fakturę do której potrzbny jest duplikat, jednak nie widzimy opcji dla duplikatu.

Prosimy o pomoc.

Z góry dziękuję.

Link to postu
3 godziny temu, Ernest Sadowski napisał:

Zawsze też można wyedytować PDF i dodać tekstowo "duplikat" i datę.

Ba! Nawet można napisać ręcznie i podpisać. :)

co to za rozwiązanie! Według mnie insert kpi z użytkowników nie udostępniając podstawowych możliwości po przeniesieniu danych z GT. Bo jak to wytłumaczyć że nexo nie daje możliwości wydrukować duplikatu z archiwum, bo jest to dla programu problem. Ale jednocześnie nie jest problemem skorygowanie dokumentu sprzedaży z archiwum!

  • Lubię to 1
Link to postu

Przeniesienie danych odbywa się z wykorzystaniem kreatora wdrożeniowego i jest tam zobrazowany zakres przenoszony danych, a szczegóły można znaleźć w ogólnodostępnym artykule e-Pomocy technicznej dostępnym tutaj.

Dane archiwalne zostały udostępnione dodatkowo, dzięki czemu użytkownik może podglądać poszczególne dane za pomocą specjalnego widoku zdefiniowanego w systemie InsERT GT. W Subiekcie nexo dostępna jest opcja Koryguj, która powoduje rozpoczęcie dodawania nowej korekty do nieistniejącego dokumentu, wstępnie wypełnionej na podstawie wskazanego dokumentu z archiwum. W kwestii duplikatu pozostają rozwiązania zaproponowane powyżej, a dopuszczalna jest nawet wersja z ręcznym dopisaniem "duplikatu".

Link to postu

nie wyczerpuje to w żaden sposób odpowiedzi na pytanie. Jak dane są przenoszone można wyczytać w pomocy, i z tymi informacjami zapoznałem się przed instalacją. Przecież korygowany towar z takiej faktury musi wrócić na stan. Więc nadal nie rozumiem jakim problemem jest udostępnienie możliwości wydruku duplikatu z archiwum lub opcja realizacji zamówienia z archiwum jako fakturę sprzedaży lub paragon?

Powiem więcej, przenosząc dane z GT na nexo pro na zamówieniach od klientów mieliśmy zrobione rezerwacje towarowe. Po przeniesieniu danych do nexo pro, zamówienia wpadły do archiwum razem z rezerwacjami, problem w tym że nie można tych zamówień realizować a rezerwacja na towarze blokuje go w magazynie i w praktyce uniemożliwia jego sprzedaż. Gdyż próbując sprzedać ten towar otrzymujemy komunikat: towar dostępny 21 szt, rezerwacja 0, zadysponowane 21, a to zadysponowanie jak się domyślam i z tego co widzę w programie jest właśnie na zamówieniach klientów z rezerwacjami w archiwum których nie mogę zrealizować.

 

Link to postu
10 minut temu, Daniel Kusiak napisał:

Przecież korygowany towar z takiej faktury musi wrócić na stan.

Korekta do nieistniejącego dokumentu wywołuje skutek magazynowy.

14 minut temu, Daniel Kusiak napisał:

Powiem więcej, przenosząc dane z GT na nexo pro na zamówieniach od klientów mieliśmy zrobione rezerwacje towarowe. Po przeniesieniu danych do nexo pro, zamówienia wpadły do archiwum razem z rezerwacjami, problem w tym że nie można tych zamówień realizować a rezerwacja na towarze blokuje go w magazynie i w praktyce uniemożliwia jego sprzedaż. Gdyż próbując sprzedać ten towar otrzymujemy komunikat: towar dostępny 21 szt, rezerwacja 0, zadysponowane 21, a to zadysponowanie jak się domyślam i z tego co widzę w programie jest właśnie na zamówieniach klientów z rezerwacjami w archiwum których nie mogę zrealizować.

Takie tematy również były już poruszane na forum i stosowaną praktyką jest odtworzenie łańcucha zaliczkowego w nexo, a to, że ma coś Pan zadysponowane, oznacza zawieszenie dyspozycji w bazie danych np. w wyniku dodania nowej faktury, pozycji lub zamknięcia programu w menedżerze zadań.  Podczas dodawania takiego towaru do dokumentu rozchodującego (np. faktura) można podejrzeć dyspozycje z menu kontekstowego – Dostawy w dyspozycji, gdzie będzie widać, na jakim stanowisku są te dyspozycje trzymane. Jeśli są to dyspozycje zawieszone (powstałe przez zamknięcie procesu Subiekta), to po ok. 6 minutach otwartego Subiekta powinny one zniknąć.

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...