Skocz do zawartości

runtime error

Polecane posty

Widziałem że temat już przerabiany, ale nie znalazłem odpowiedzi co mam z tym zrobić.

Posiadam dwa konta na Allegro, oba korzystają z Sello i są podpięte pod tego samego subiekta. Na jednym koncie wszystko działa dobrze, natomiast na drugim od kilku dni występuje "runtime error" i program się wyłącza.

Zdążyłem tylko zaobserwować, że dzieje się tak przy pobieraniu informacji z "serwisów aukcyjnych" - pobierają się nowe transakcje, ale nie pobierają się już formularze a więc problem występuje gdzieś po drodze. Dodam jeszcze, że kilka dni temu wszystko działało, nie zmieniałem wersji sello i raczej też nie instalowałem nowych aplikacji na komputerze. Oba konta są używane na tym samym komputerze. Posiadam Win 7 a wersja sello z której korzystam to 1.11.1.1641.

Próbowałem postąpić zgodnie z wątkiem:

http://forum.sello.pl/index.php?topic=2440.0

Niestety w folderze który opisano, ostatni plik ma datę z przed dwóch dni, a ja kilkakrotnie od tego czasu próbowałem uruchomić sello, chociażby przed chwilą, runtime error wyskoczył, ale pliku z tą datą nie ma. Mając też dwa konta na Allegro, nie wiem z którego konta są to pliki. Proszę o pomoc bo tak się nie da pracować.

 

Właśnie się zorientowałem że nie mogę też ponownie wystawić aukcji, ponieważ gdy wchodzę w przygotowaną ofertę i chcę np zmienić cenę, wyskakuje "błąd zapisu do bazy danych" i sello wyłącza się samo bez żadnego innego komunikatu!

Link to postu

Dziękuję za odpowiedź, niestety niewiele mi mówi.

Nie wiem jak wykonać "reset serwera" oraz co to znaczy reset końcówek" :) tylko wiem że mogę zrestartować komputer, czy w tym momencie samoistnie dokonuje się reset serwera? Jeżeli nie, to gdzie mogę go wykonać?

Fakt, kilka dni temu wyskoczył główny bezpiecznik z powodu przeciążenia w placówce w której używany był komputer pracujący na bazie, ale nie pamiętam dokładnie czy to w tym momencie zaczęły się problemy:/

Nie wiem też co to jest dbcc checkdb, znalazłem tylko w google że to chyba jakaś aplikacja z microsoftu do sprawdzania baz danych? Nie wiem niestety skąd ją wziąć i jak uruchomić :)

Jeżeli baza okaże się być uszkodzona, to oznacza że muszę się cofnąć do ostatniej zarchiwizowanej działającej wersji? Może skoro jestem laikiem w tych sprawach, najlepiej nie babrać się i od razu cofnąć do ostatniego zarchiwizowanego pliku? Nie miałbym z tym dużo roboty, pytanie jednak czy to rozwiąże problem?

Link to postu

Tak, miałem na myśli zresetowanie komputera, na którym stoi serwer SQL oraz, jeśli to inne maszyny, również tych, gdzie jest uruchomione Sello (końcówek).

DBCC CHECKDB to polecenie SQL służące do sprawdzania poprawności bazy danych i wyszukiwania błędów.  Informacje nt. uruchamiania takich poleceń masz np. w FAQ w sygnaturce BartKa:

http://forum.sello.pl/index.php?topic=2440.0

Jeśli baza jest uszkodzona to niekoniecznie będzie niezbędne cofnięcie się do ostatniego backupu, ale przywrócenie jej do stanu pełnej używalności będzie wymagało pewnej (trudno powiedzieć, jak dużej) ilości pracy osoby obeznanej z SQLem - jeśli doprowadzenie bazy z backupu do stanu obecnego nie jest dużym problemem to będzie to zapewne najprostsze rozwiązanie.  Czy przywrócenie tego backupu rozwiąże problem - jeśli baza jest uszkodzona (a ta z backupu nie) to zapewne tak, uruchom to DBCC.  Możesz też poczekać na opinie Insertu nt. Twoich logów, najlepiej wyślij im je mejlem.  No i dobrze po przywróceniu bazy z backupu spróbować w miarę możliwości powtórzyć działania, które powodują tu błędy.

Link to postu

Dziękuję za info. Na szczęście ostatni backup był robiony niedawno i mało transakcji nowych było od tego czasu, więc roboty nie ma wiele. Na bazach danych się nie znam, do naprawy zapewne musiałbym kogoś wołać komu trzeba by płacić za pomoc, więc chyba backup faktycznie był dla mnie najmniej kosztownym, mało czasochłonnym i najprostszym rozwiązaniem. Jak na razie wszystko działa dobrze, podejrzewam że winą będzie to właśnie przeciążenie które miało miejsce, router też wtedy trzeba było na nowo ustawiać, ale jakoś nie powiązałem zachowania sello z tym wydarzeniem. Ważne dla mnie było móc teraz jak najszybciej zacząć pracę na działającym programie. Dziękuję za pomoc.

Link to postu

Pliki dmp najlepiej wysyłać do nas mailowo. Sprawdzimy je na wszelki wypadek, chociaż jeśli uszkodzenie było spowodowane faktycznym uszkodzeniem bazy to ewentualna poprawka w kodzie programu zabezpieczająca przed problemem w przyszłości może mieć mały sens, bo szanse na ponowne uszkodzenie bazy w tym konkretnym miejscu mogą być dosyć małe.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...