Skocz do zawartości

PROBLEM Z URUCHOMIENIEM PROGRAMU

Polecane posty

Dzień dobry.

Chcąc wypisać dziś faktury uruchomiłem Subiekt Nexo i niestety po kliknięciu na niego nic się nie dzieje. Próbowałem uruchomić także program serwisowy, ale to samo. nie wyskakują żadne komunikaty. Poprostu nic sie nie dzieje.

W dniu wczorajszym wszystko działało bez zarzutu. 

Bardzo proszę o poradę, co zrobić?

 

Pozdrawiam

Link to postu

Ja to tym zaczął od podstawowego pytania informatyka (notabene, z pewnego brytyjskiego serialu komediowego):

Cytat

Czy próbował Pan wyłączyć i włączyć komputer?

A tak serio, Uruchom ponownie - nie mylić z Zamknij, w systemach Windows 10+, które bardziej hibernuje niż wyłącza system, to tak naprawdę dokonuje czystego rozruchu. W wielu przypadkach to rozwiązuje problem :) Następnie zerknął bym w menadżer zadań, czy coś tam się odpala. Późniejsze porady, wymagają już zapewne głębszej wiedzy informatycznej, więc jak Pan nie jest biegły, rozważyłbym pomoc specjalisty.

Link to postu

Z wersją, to bardziej zainstalował Pan NEXO 3 lata temu, czy w miarę bieżąco Pan aktualizuje? Jeśli dawno Pan nie aktualizował, to aktualizacje Windows mogły do tego doprowadzić.

Sprawdźmy logi, czy coś się pojawia, jak Pan próbuje włączyć NEXO, trzeba wejść na ściężke: C:\Users\[Nazwa użytkownika Windows]\AppData\Local\InsERT\Logs (może być konieczne włączenie pokazywania ukrytych plików).

Jak już tam Pan będzie, to folder dalej C:\Users\[Nazwa użytkownika Windows]\AppData\Local\InsERT\Deployments\Nexo, powinien być folder z nazwą Pana bazy danych plus losowe znaki. Tam jest folder Binaries, znaleźć plik Pomoc, odpalić go, wejść w Informacje ogólne, Lista zmian, Pełna lista zmian - tam powinna być wersja Pana programu.

Link to postu
3 minuty temu, Marcin Bebłociński napisał:

Pod pierwszą wskazaną ścieżką znalazłem coś takiego jak w załączniku. 

Wychodzi na to, że wersja to 27.0.2 (jeżeli nic nie pomyliłem. 

Subiekt aktualizuje zawsze, jak przychodzi moment aktualizacji.

Error-2022-07-26_14-23-15.xml 1.14 kB · 0 pobrań

przepraszam to stary zeszłoroczny plik

Link to postu
20 minut temu, Marcin Bebłociński napisał:

Wychodzi na to, że wersja to 27.0.2 (jeżeli nic nie pomyliłem. 

Subiekt aktualizuje zawsze, jak przychodzi moment aktualizacji.

No raczej nie:

image.png.5288bad024d67522475692cd9f6a7b9c.png

Całkiem możliwe, że przestało działać przez jakąś aktualizację Windows, obstawiam środowisko NET, bo wiem, że tam się zmieniały wymagania. Ale proponuję poczekać na odpowiedź Insert. Na pewno czeka Pana porządna aktualizacja i wiele zmian, bo obecnie mamy wersję 46.0.2 !!!!!!!!!!!

 

Sprawdzi Pan, czy nie ma kilka deployments, może było coś grzebane i to nie ta baza, bo strasznie stara ta wersja.

Edytowane przez Radomił Ząbik
Link to postu
31 minut temu, Radomił Ząbik napisał:

No raczej nie:

image.png.5288bad024d67522475692cd9f6a7b9c.png

Całkiem możliwe, że przestało działać przez jakąś aktualizację Windows, obstawiam środowisko NET, bo wiem, że tam się zmieniały wymagania. Ale proponuję poczekać na odpowiedź Insert. Na pewno czeka Pana porządna aktualizacja i wiele zmian, bo obecnie mamy wersję 46.0.2 !!!!!!!!!!!

 

Sprawdzi Pan, czy nie ma kilka deployments, może było coś grzebane i to nie ta baza, bo strasznie stara ta wersja.

Nie widzę innego folderu deployments, ale na pewno program aktualizuję zawsze kiedy wskazana jest aktualizacja.

Link to postu

Proszę sprawdzić, czy nie ma Pan przypadkiem zainstalowanego .NET Framework 4.8.1 - objawy do tego pasują. Nexo w wersji starszej niż 41.2.1 nie uruchamia się na komputerach, które mają zainstalowaną tę wersję .NET Frameworka. 

 

Jeśli tak, to rozwiązania są dwa:

  • zmienić .NET Framework na wersję 4.8,
  • zaktualizować nexo do nowszej wersji (zalecane).

 

Jak sprawdzić wersję .NET Framework: https://learn.microsoft.com/en-us/dotnet/framework/migration-guide/how-to-determine-which-versions-are-installed

 

Wątek, w którym informowaliśmy o tym problemie: 

 

  • Lubię to 1
Link to postu

Ja tylko dopisze, że jak zmieni Pan tego NET framework, spróbuje odpalić NEXO i rzeczywiście wyskoczy Panu 27.0.2, to Pan przypadkiem nie próbuje od razu skakać do obecnej 46.0.2 - nie można aktualizować o więcej niż 10 wersji. Więc trzeba by to rozłożyć skokowo, najlepiej 35.1.2, 43.1.2, i dopiero 46.0.2 :)

Link to postu

Pomógł mi Pan zdalnie z firmy Insert. Nie znam przyczyny problemu ale pomogła aktualizacja programu do wersji 46.0.2.

Chociaż zawsze staram się wykonywać aktualizacje na bieżąco.

Temat myślę, że rozwiązany z nie działającym programem, ale niestety przyczyny problemu nie poznałem.

Dziękuję wszystkim za chęć pomocy.

Pozdrawiam

 

Link to postu
15 godzin temu, Mirek Malina napisał:

w sobotę zaktualizowałem Nexo do najnowszej wersji na głównym komputerze , wszystkie inne komputery w firmie odpaliły się normalnie oprócz jednego.

Dlaczego nie zaktualizował Pan programu na komputerze, na którym nie chce się uruchomić ?

 

9 minut temu, Mirek Malina napisał:

Witam. Czy ktoś jest z Insertu kto mógłby mi pomóc?

https://www.insert.com.pl/pomoc-zdalna.html

Link to postu

Proszę sprawdzić wersję .NET Framework. Odnośnik do instrukcji dodałam w poprzednim poście. Jeśli to wersja 4.8.1, to należy postępować zgodnie z podanymi wcześniej sugestiami. Może się Pan również zgłosić z tym problemem przez formularz kontaktowy, dostępny pod adresem https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/formularz_kontaktowy.html

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...