Skocz do zawartości

Błąd przy przenoszeniu bazy biura na inny komputer

Polecane posty

Dzień dobry,

mam problem z przeniesieniem danych na inny komputer. Postępuję według algorytmu "Jak przenieść dane na inny komputer przy użyciu programu Biuro nexo?" z e-Pomocy technicznej. Operacja przebiega poprawnie z jednym wyjątkiem. Po zakończeniu dearchiwizacji i uruchomieniu Biura nexo, brak jest połączenia Biura nexo z bazą

danych podmiotu biura.

 Zrzutekranu(4).thumb.png.92720a91aafdc1ec6f4143ffe9d757f6.png

Powód tego widoczny jest na stronie Bazy danych. Baza biura ma dalej opcję łączenia się z poprzednim serwerem. 

 

image.thumb.png.f0ca62df7920fe68c1cafaf5a34d5f5b.png

Wydaje się, że nie powinno to być problemem, bo jest opcja zmiany serwera. Ale gdy to robię pojawia się krótki komunikat "Podmiot musi mieć ustawiony tryb licencjonowania dla klientów biura" i zmiana serwera nie jest zapisywana.

 

image.thumb.png.8edd65052bbe057f084a4498fa8fc54f.png

Rachmistrz, Gratyfikant i Gestor dla podmiotu biura rachunkowego otwierają się prawidłowo. Początkowo wydawało mi się, że ten brak połączenia z bazą danych biura nie ma znaczenia, bo reszta działa prawidłowo. Jednak przy wykonywaniu operacji zbiorczych w Biuro nexo dla firmy biura, pojawia się błąd połączenia z bazą danych.

Próbę przeniesienia danych na inny komputer wykonywałem trzykrotnie i za każdym razem kończy się tym samym błędem.

W związku z powyższym proszę o wskazówkę, co robię źle?

 

Link to postu

Dzień dobry,

czy problematyczna baza była podpinana w taki sam sposób jak poprzednie? 

Czy korzystają Państwo z pól własnych, bądź rozwiązań własnych?

 

Jako obejście proszę spróbować usunąć tę pozycję w module Klienci biura, a następnie skorzystać z opcji Dodaj – Istniejący klient biura. Tam proszę wskazać prawidłową bazę danych i kliknąć Wykonaj. Po przeprowadzeniu operacji proszę skorzystać z opcji "Zmień użytkownika", bądź zrestartować program i zalogować się ponownie.

Czy problem nadal występuje?

Link to postu

Dzień dobry,

20 minut temu, Kacper Panek napisał:

czy problematyczna baza była podpinana w taki sam sposób jak poprzednie? 

Nie, to jest baza biura rachunkowego i była podpinana przez program serwisowy jako pierwsza.

 

21 minut temu, Kacper Panek napisał:

Czy korzystają Państwo z pól własnych, bądź rozwiązań własnych?

Nie korzystamy.

 

23 minuty temu, Kacper Panek napisał:

Jako obejście proszę spróbować usunąć tę pozycję w module Klienci biura, a następnie skorzystać z opcji Dodaj – Istniejący klient biura.

Jako, że nie jest to klient biura tylko biuro rachunkowe, czy ta operacja ma szanse powodzenia?

Link to postu

Czy mogę prosić o odpowiedź. 

Próbowałem też rozwiązania przedstawionego w https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/16441-od%C5%82%C4%85czenie-klienta-biura-nexo/. W tym przypadku można przenieść bazę biura rachunkowego pod inną nazwą. Próba zmiany nazwy na używaną dotychczas kończy się błędem i komunikatem "Podmiot musi mieć ustawiony tryb licencjonowania dla klientów biura".

Proszę o podanie sprawdzonego sposobu rozwiązania tego problemu.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Dzień dobry, 

niestety na podstawie dostępnych nam informacji nie udało się znaleźć przyczyny problemu.

Jeżeli kolejne próby przeniesienia przynoszą taki sam skutek, konieczne będzie przesłanie bazy danych biura rachunkowego. 

Procedura przesłania bazy danych została opisana w poniższym artykule e-Pomocy technicznej:

Podczas wysyłki formularza zgłoszeniowego proszę zaznaczyć kontynuację korespondencji pod numerem zgłoszenia INS-478317.

 

Jako obejście można zastosować wyłączenie przestrzegania unikalności numerów NIP i dodanie podmiotu biura jako nowego klienta.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...