Stanisław Łukasiewicz 1 Napisano 28 Września 2023 Udostępnij Napisano 28 Września 2023 w Błąd przy przenoszeniu bazy biura na inny komputer Dzień dobry, mam problem z przeniesieniem danych na inny komputer. Postępuję według algorytmu "Jak przenieść dane na inny komputer przy użyciu programu Biuro nexo?" z e-Pomocy technicznej. Operacja przebiega poprawnie z jednym wyjątkiem. Po zakończeniu dearchiwizacji i uruchomieniu Biura nexo, brak jest połączenia Biura nexo z bazą danych podmiotu biura. Powód tego widoczny jest na stronie Bazy danych. Baza biura ma dalej opcję łączenia się z poprzednim serwerem. Wydaje się, że nie powinno to być problemem, bo jest opcja zmiany serwera. Ale gdy to robię pojawia się krótki komunikat "Podmiot musi mieć ustawiony tryb licencjonowania dla klientów biura" i zmiana serwera nie jest zapisywana. Rachmistrz, Gratyfikant i Gestor dla podmiotu biura rachunkowego otwierają się prawidłowo. Początkowo wydawało mi się, że ten brak połączenia z bazą danych biura nie ma znaczenia, bo reszta działa prawidłowo. Jednak przy wykonywaniu operacji zbiorczych w Biuro nexo dla firmy biura, pojawia się błąd połączenia z bazą danych. Próbę przeniesienia danych na inny komputer wykonywałem trzykrotnie i za każdym razem kończy się tym samym błędem. W związku z powyższym proszę o wskazówkę, co robię źle? Link to postu
Kacper Panek 144 Napisano 29 Września 2023 Udostępnij Napisano 29 Września 2023 w Błąd przy przenoszeniu bazy biura na inny komputer Dzień dobry, czy problematyczna baza była podpinana w taki sam sposób jak poprzednie? Czy korzystają Państwo z pól własnych, bądź rozwiązań własnych? Jako obejście proszę spróbować usunąć tę pozycję w module Klienci biura, a następnie skorzystać z opcji Dodaj – Istniejący klient biura. Tam proszę wskazać prawidłową bazę danych i kliknąć Wykonaj. Po przeprowadzeniu operacji proszę skorzystać z opcji "Zmień użytkownika", bądź zrestartować program i zalogować się ponownie. Czy problem nadal występuje? Link to postu
Stanisław Łukasiewicz 1 Napisano 29 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2023 w Błąd przy przenoszeniu bazy biura na inny komputer Dzień dobry, 20 minut temu, Kacper Panek napisał: czy problematyczna baza była podpinana w taki sam sposób jak poprzednie? Nie, to jest baza biura rachunkowego i była podpinana przez program serwisowy jako pierwsza. 21 minut temu, Kacper Panek napisał: Czy korzystają Państwo z pól własnych, bądź rozwiązań własnych? Nie korzystamy. 23 minuty temu, Kacper Panek napisał: Jako obejście proszę spróbować usunąć tę pozycję w module Klienci biura, a następnie skorzystać z opcji Dodaj – Istniejący klient biura. Jako, że nie jest to klient biura tylko biuro rachunkowe, czy ta operacja ma szanse powodzenia? Link to postu
Stanisław Łukasiewicz 1 Napisano 29 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2023 w Błąd przy przenoszeniu bazy biura na inny komputer 6 godzin temu, Kacper Panek napisał: Jako obejście proszę spróbować usunąć tę pozycję w module Klienci biura Nie da się wykonać tej operacji. Link to postu
Stanisław Łukasiewicz 1 Napisano 4 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2023 w Błąd przy przenoszeniu bazy biura na inny komputer Czy mogę prosić o odpowiedź. Próbowałem też rozwiązania przedstawionego w https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/16441-od%C5%82%C4%85czenie-klienta-biura-nexo/. W tym przypadku można przenieść bazę biura rachunkowego pod inną nazwą. Próba zmiany nazwy na używaną dotychczas kończy się błędem i komunikatem "Podmiot musi mieć ustawiony tryb licencjonowania dla klientów biura". Proszę o podanie sprawdzonego sposobu rozwiązania tego problemu. Link to postu
Kacper Panek 144 Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 w Błąd przy przenoszeniu bazy biura na inny komputer Dzień dobry, problem jest w trakcie analizy – prosimy o cierpliwość. Link to postu
Stanisław Łukasiewicz 1 Napisano 18 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2023 w Błąd przy przenoszeniu bazy biura na inny komputer Dzień dobry, problem zgłosiłem trzy tygodnie temu. Uprzejmie proszę o informację, ile jeszcze potrwa analiza? Link to postu
Kacper Panek 144 Napisano 18 Października 2023 Udostępnij Napisano 18 Października 2023 w Błąd przy przenoszeniu bazy biura na inny komputer Dzień dobry, niestety na podstawie dostępnych nam informacji nie udało się znaleźć przyczyny problemu. Jeżeli kolejne próby przeniesienia przynoszą taki sam skutek, konieczne będzie przesłanie bazy danych biura rachunkowego. Procedura przesłania bazy danych została opisana w poniższym artykule e-Pomocy technicznej: W jaki sposób wysłać bazę danych do firmy InsERT? Podczas wysyłki formularza zgłoszeniowego proszę zaznaczyć kontynuację korespondencji pod numerem zgłoszenia INS-478317. Jako obejście można zastosować wyłączenie przestrzegania unikalności numerów NIP i dodanie podmiotu biura jako nowego klienta. Link to postu
Polecane posty