Skocz do zawartości

[ROZWIĄZANO] WZ bezpośrednio do ZK a następnie WZ bezpośrednio do FL w jednym ZK... a ilości w kolumnie zrealizowano

Polecane posty

1/ Wystawiam zamówienie ZK tylko na 1 towar, tzn. TW = 77 szt.

2/ Klient ma potrzebę odbioru na razie tylko 7 szt., wystawiam zatem WZ na wydanie częściowe bezpośrednio z zamówienia. 

3/ Wystawioną WZ-kę fakturuję zwykłą fakturą (ten krok nie ma większego znaczenia).

(W tym momencie w specyfikacji ZK mam taki stan: Zamówiono: 77 szt., Zrealizowano: 7 szt. - no i wszystko pięknie tak jak powinno być)

4/ Klient wpłaca na poczet tego ZK (na pozostałe 70 szt.) zaliczkę kwotową, wystawiam zatem fakturę zaliczkową FL z przedmiotowego ZK na pozostałe 70 szt.

5/ Klient ma potrzebę kolejnego odbioru cząstkowego, zatem wystawiam WZ, tym razem do FL na 10 szt (bo de fakto tylko ten wariant jest możliwy)

(W tym momencie w specyfikacji ZK mam taki stan: Zamówiono 77 szt, Zrealizowano 17 szt - no i znów wszystko pięknie tak jak powinno być!)

 

TEMAT 1

Problemy zaczynają się gdy zmienię specyfikację zamówienia:

- gdy zmienię specyfikację ZK np. TW=76 szt. wówczas po zapisaniu takiego ZK w polu zrealizowane mam informację, że wydano tylko 16 szt.

- gdy zmienię specyfikację ZK np. TW=75 szt. wówczas po zapisaniu takiego ZK w polu zrealizowane mam informację, że wydano tylko 15 szt.

- itd..... aż ilość pokazywana w kolumnie zrealizowane zmniejszy się do ilości wydań podłączonych do FL

- gdy wpiszę ilość w specyfikacji ZK np.  TW =22szt. wówczas po zapisaniu takiego ZK w polu zrealizowane mam informację, że wydano tylko 10 szt. (co nie jest prawdą bo wydano faktycznie 17 szt.)

 

TEMAT 2

TEMAT 2 to drobiazg w porównaniu ze zjawiskiem opisywanym w TEMAT 1 ale przy wykonywaniu kroku 5 tzn. przy dołączaniu WZ-ki do wystawionej FL wyświetla się błędna informacja jak poniżej:

 paint.jpg 

Błędna o tyle, że w przytoczonym przykładzie nie ma już na ZK "niepowiązanych pozycji z żadnym dokumentem" więc to okienko niepotrzebnie się tutaj wyświetla.

W drugim kroku (gdy kliknę TAK) pojawia się kolejne okienko (znów niepotrzebny wybór) gdzie teoretycznie mogę wybrać czy będę tworzył nową WZ czy może Wydanie ma być podłączone do istniejącej FL.

paint2.png

Oczywiście klikając na nowe WZ-kę informuję mnie, że:

paint2.png

 

Co niejako potwierdza, że niepotrzebnie program daje w tym miejscu możliwość teoretycznego wyboru skoro realnie ten wybór nie istnieje.

 

Tylko informacyjnie:

Taka możliwość oczywiście powinna się pojawiać ale gdy np. ktoś dopisałaby do zamówienia ZK totalnie nową pozycję, która by nie była ujęta na wcześniej wystawionej FL.. albo zwiększyłby ilość na ZK do 80 szt to wówczas mechanizm powinien dać możliwość dołączenia WZ-ki na 3szt. (na FL zafakturowano 70szt, wcześniej wydano 7szt. więc pozostało "luźne" tylko 3szt))

 

PYTANIE:

Czy poprawicie TEMAT1+TEMAT2, i na kiedy?

 

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu
3 godziny temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

1/ Wystawiam zamówienie ZK tylko na 1 towar, tzn. TW = 77 szt.

2/ Klient ma potrzebę odbioru na razie tylko 7 szt., wystawiam zatem WZ na wydanie częściowe bezpośrednio z zamówienia. 

3/ Wystawioną WZ-kę fakturuję zwykłą fakturą (ten krok nie ma większego znaczenia).

(W tym momencie w specyfikacji ZK mam taki stan: Zamówiono: 77 szt., Zrealizowano: 7 szt. - no i wszystko pięknie tak jak powinno być)

4/ Klient wpłaca na poczet tego ZK (na pozostałe 70 szt.) zaliczkę kwotową, wystawiam zatem fakturę zaliczkową FL z przedmiotowego ZK na pozostałe 70 szt.

5/ Klient ma potrzebę kolejnego odbioru cząstkowego, zatem wystawiam WZ, tym razem do FL na 10 szt (bo de fakto tylko ten wariant jest możliwy)

(W tym momencie w specyfikacji ZK mam taki stan: Zamówiono 77 szt, Zrealizowano 17 szt - no i znów wszystko pięknie tak jak powinno być!)

 

TEMAT 1

Problemy zaczynają się gdy zmienię specyfikację zamówienia:

- gdy zmienię specyfikację ZK np. TW=76 szt. wówczas po zapisaniu takiego ZK w polu zrealizowane mam informację, że wydano tylko 16 szt.

- gdy zmienię specyfikację ZK np. TW=75 szt. wówczas po zapisaniu takiego ZK w polu zrealizowane mam informację, że wydano tylko 15 szt.

- itd..... aż ilość pokazywana w kolumnie zrealizowane zmniejszy się do ilości wydań podłączonych do FL

- gdy wpiszę ilość w specyfikacji ZK np.  TW =22szt. wówczas po zapisaniu takiego ZK w polu zrealizowane mam informację, że wydano tylko 10 szt. (co nie jest prawdą bo wydano faktycznie 17 szt.)

 

Widocznie nexo sprawdza naszą czujność matematyczną, podobnie jak wątku dotyczącym wartości.

 

Tym razem to będzie tak:

Jeśli ilość na ZK to 77, a stopień realizacji wynosi 22,08%, wówczas ilość zrealizowano równa jest 17 szt.

Jeśli ilość na ZK zmniejszymy do 76, to jednocześnie zmieni nam się stopień realizacji - na 21,05%, co w konsekwencji daje 15,998 szt, a w zaokrągleniu: 16.

 

 

 

 

 

3 godziny temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

TEMAT 2

TEMAT 2 to drobiazg w porównaniu ze zjawiskiem opisywanym w TEMAT 1 ale przy wykonywaniu kroku 5 tzn. przy dołączaniu WZ-ki do wystawionej FL wyświetla się błędna informacja jak poniżej:

 paint.jpg 

Błędna o tyle, że w przytoczonym przykładzie nie ma już na ZK "niepowiązanych pozycji z żadnym dokumentem" więc to okienko niepotrzebnie się tutaj wyświetla.

W drugim kroku (gdy kliknę TAK) pojawia się kolejne okienko (znów niepotrzebny wybór) gdzie teoretycznie mogę wybrać czy będę tworzył nową WZ czy może Wydanie ma być podłączone do istniejącej FL.

paint2.png

Oczywiście klikając na nowe WZ-kę informuję mnie, że:

paint2.png

 

Co niejako potwierdza, że niepotrzebnie program daje w tym miejscu możliwość teoretycznego wyboru skoro realnie ten wybór nie istnieje.

 

Tylko informacyjnie:

Taka możliwość oczywiście powinna się pojawiać ale gdy np. ktoś dopisałaby do zamówienia ZK totalnie nową pozycję, która by nie była ujęta na wcześniej wystawionej FL.. albo zwiększyłby ilość na ZK do 80 szt to wówczas mechanizm powinien dać możliwość dołączenia WZ-ki na 3szt. (na FL zafakturowano 70szt, wcześniej wydano 7szt. więc pozostało "luźne" tylko 3szt))

 

PYTANIE:

Czy poprawicie TEMAT1+TEMAT2, i na kiedy?

 

 

 

Na czuja, jest to komunikat trochę nadmiarowy, być może na skutek jakiś uproszczeń. Na całe szczęście, program jest czujny i nie pozwala dodać "lewej" WZtki ;)

Link to postu
Dnia 20.12.2016 at 18:41, Użytkownik GT/NEXO napisał:

TEMAT 1

Problemy zaczynają się gdy zmienię specyfikację zamówienia:

- gdy zmienię specyfikację ZK np. TW=76 szt. wówczas po zapisaniu takiego ZK w polu zrealizowane mam informację, że wydano tylko 16 szt.

- gdy zmienię specyfikację ZK np. TW=75 szt. wówczas po zapisaniu takiego ZK w polu zrealizowane mam informację, że wydano tylko 15 szt.

- itd..... aż ilość pokazywana w kolumnie zrealizowane zmniejszy się do ilości wydań podłączonych do FL

- gdy wpiszę ilość w specyfikacji ZK np.  TW =22szt. wówczas po zapisaniu takiego ZK w polu zrealizowane mam informację, że wydano tylko 10 szt. (co nie jest prawdą bo wydano faktycznie 17 szt.)

 

Z tego co testowałem na wersji 13 programu to mechanizm zachowuje się poprawnie. W moim przypadku było to 100 sztuk, 10 zrealizowałem. Po edycji zamówienia, i zmianie ilości pozostaje 10 zrealizowanych sztuk, zmienia się tylko ilość do realizacji.

 

Dnia 20.12.2016 at 18:41, Użytkownik GT/NEXO napisał:

TEMAT 2

TEMAT 2 to drobiazg w porównaniu ze zjawiskiem opisywanym w TEMAT 1 ale przy wykonywaniu kroku 5 tzn. przy dołączaniu WZ-ki do wystawionej FL wyświetla się błędna informacja jak poniżej:

 

Również na wersji 13 na Zamówieniu zaliczkowym dostaję od razu informację, że nie mam spłaconych towarów, które trzeba by było zrealizować jeżeli klikam na FL wystawionej z poziomu Zamówienia.

 

Byłaby możliwość sprawdzenia, czy teraz już wspomniane opcje działają poprawnie? :)

Link to postu

Sprawdziłem przed chwilą i niestety problem nadal na wersji 13 występuje (zresztą gdy o nim pisałem pracowałem już chyba na wersji 13 bo wyszła 19.12)

Proszę wykonać dokładnie 5 opisanych kroków, jeśli coś jest dwuznaczne proszę o info a dopowiem.

 

Link to postu
  • 4 miesiące temu...

Sprawdziłem na wersji 15.0.1 i zgłaszany w niniejszym poście problem, opisany w "TEMAT 1" nie został jeszcze rozwiązany.

 

W kontekście "TEMAT 2" jest lepiej, bo nie pojawia się już pierwsze z okienek.

Pojawia sią jednak nadal drugie okienko (w którym mam wybór czy utworzyć WZ niepowiązaną z dokumentem zaliczkowym czy też WZ dowiązać do prezentowanego dokumentu zaliczkowego), oczywiście w opisywanym przeze mnie przykładzie to okienko jest niezasadne bo nie da się utworzyć WZ niepowiązanego z dokumentem zaliczkowym.

Mówiąc krótko, program daje teoretyczny wybór, którego nie ma.

Jeśli dążymy do ergonomii programu, sprawdzenie czy można utworzyć WZ niepowiązaną z dok. zal. powinno odbyć się w tle i jeśli okazałoby się  że nie można (tak jak to jest w przytoczonym wyżej przypadku) to wówczas powinno otworzyć się bezpośrednio okno formatki WZ. Oczywiście gdy faktycznie mamy wybór okno wyboru faktycznie powinno się pojawić.

 

Czy można prosić o info w tej sprawie?
Szczególnie w kontekście Temat1, bo z Temat2 można też żyć jak już się wie, że ten typ tak ma :-)

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

Ad. 1

Przetestowałem i opisywany problem został rozwiązany.

Dziękujemy.

 

Mam jednak pewne ale, być może tak powinno być i ma to swoje uzasadnienie... ale na mój chłopski rozum ciężko mi tą logikę zrozumieć (tak patrząc pragmatycznie z punktu widzenia codziennej pracy z programem i próbą sprawnego zapanowania nad tym co dzieje się w ZK)...

Gdy ilość na ZK zmniejszę poniżej 17szt, czyli np. do 16 (chociażby w wyniku mojej pomyłki bo cyferka mi się omsknie podczas codziennej pracy) wówczas zamówienie zmienia status ma zrealizowane (i dobrze) ale w kolumnie zrealizowano mam info, że wydano już tylko 16szt a nie 17szt. Reasumując widzę, że: 16 szt. zamówiono i 16 wydano. Czyli ilości w kolumnie zrealizowane pokazywane są do wartości zamówienia a nie faktycznie wydanych.

A przecież fizycznie wydano 17szt. co ma swoje odbicie w dokumentach WZ (najpierw wydałem 7szt, później 10szt do FL).

 

Naturalnie oczekiwalibyśmy aby kolumna zrealizowane pokazywała na sztywno to co faktycznie wydano, bo to ostatecznie interesuje klienta, który oczekuje od nas informacji "z marszu".

Lub inaczej, jeśli to musi działać wg obecnej logiki, to może dodacie kolumnę prezentującą ilości faktycznie wydane?

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu
  • 2 tygodnie później...
Dnia 29.06.2017 at 19:07, Użytkownik GT/NEXO napisał:

Mam jednak pewne ale, być może tak powinno być i ma to swoje uzasadnienie... ale na mój chłopski rozum ciężko mi tą logikę zrozumieć (tak patrząc pragmatycznie z punktu widzenia codziennej pracy z programem i próbą sprawnego zapanowania nad tym co dzieje się w ZK)...

Gdy ilość na ZK zmniejszę poniżej 17szt, czyli np. do 16 (chociażby w wyniku mojej pomyłki bo cyferka mi się omsknie podczas codziennej pracy) wówczas zamówienie zmienia status ma zrealizowane (i dobrze) ale w kolumnie zrealizowano mam info, że wydano już tylko 16szt a nie 17szt. Reasumując widzę, że: 16 szt. zamówiono i 16 wydano. Czyli ilości w kolumnie zrealizowane pokazywane są do wartości zamówienia a nie faktycznie wydanych.

A przecież fizycznie wydano 17szt. co ma swoje odbicie w dokumentach WZ (najpierw wydałem 7szt, później 10szt do FL).

[...]

 

Zapisuję do przemyślenia przy okazji prac opisanych w wątku: https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/867-pokazywanie-ilości-wydanej-w-zk-a-korekty-do-wzfsfl-niespójność-działania/#comment-4481

Link to postu

 

Cytat

Mam jednak pewne ale, być może tak powinno być i ma to swoje uzasadnienie... ale na mój chłopski rozum ciężko mi tą logikę zrozumieć (tak patrząc pragmatycznie z punktu widzenia codziennej pracy z programem i próbą sprawnego zapanowania nad tym co dzieje się w ZK)...

Gdy ilość na ZK zmniejszę poniżej 17szt, czyli np. do 16 (chociażby w wyniku mojej pomyłki bo cyferka mi się omsknie podczas codziennej pracy) wówczas zamówienie zmienia status ma zrealizowane (i dobrze) ale w kolumnie zrealizowano mam info, że wydano już tylko 16szt a nie 17szt. Reasumując widzę, że: 16 szt. zamówiono i 16 wydano. Czyli ilości w kolumnie zrealizowane pokazywane są do wartości zamówienia a nie faktycznie wydanych.

A przecież fizycznie wydano 17szt. co ma swoje odbicie w dokumentach WZ (najpierw wydałem 7szt, później 10szt do FL).

 

Wyżej podałem przykład z życia wzięty, gdzie w wyniku naszej pomyłki (edycji zamówienia) możemy łatwo "przekłamać" ilość zrealizowaną na ZK (bo ilość ta jest pokazywana tylko do ilości towarów zamówionych).

 

Inny przykład z życia wzięty (de fakto dotyczący tego samego zagadnienia) opisałem w poniższym linku (nawiasem mówiąc zapomniałem o nim):

https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/839-pokazywanie-ilości-wydanej-w-zk-błąd/

dotyczy on sytuacji gdzie klient zamówi 100szt na ZK a np. przez nieuwagę lub celowo ktoś wyda 200szt na WZ do tego ZK (i tu znów informacja na ZK będzie przekłamana informując, że wydano tylko 100szt.) Oczywiście w/w to trywialny przykład ale proszę zauważyć, że gdy mamy wiele pozycji na ZK, na duże ilości + dużo dok WZ to analiza tego przestaje być banalna.

 

W poście spod powyższego linka zasugerowałem, że można byłoby (np. jako parametr do wyboru):

"a) ograniczyć możliwość wydawania na WZ tylko i wyłącznie do ilości oraz do asortymentów wcześniej zdefiniowanych na ZK (co wymusiłoby na operatorze najpierw poprawę ZK w przypadku chęci wydania więcej niż zamówiono)" oraz dodatkowo wprowadzić ograniczenie aby NIE było możliwości zmniejszenia ilości na ZK poniżej już wydanych (logiczne).

 

Powyższe w mojej opinii mocno by uszczelniło i usprawniło obsługę Zamówień od klientów.

Dzięki powyższemu (co szczególnie bardzo istotne przy bardzo rozległych i rozciągniętych w czasie łańcuchach) mielibyśmy sytuację (pewność), że to co znajduje się w formatce danego ZK (co do ilości, cen, i asortymentu) ma odbicie w 100% w łańcuchu.

 

Dziś takiej pewności jeszcze nie ma... (chociaż uczciwie trzeba przyznać, że przez ostatnie kilka msc i tak rozwiązaliście Państwo większość zgłaszanych kwestii)

1. bo ilość zrealizowana jest pokazywana tylko do ilości pierowtnie zamówionej na ZK

2. bo można zmienić cenę na WZ wystawionego bezpośrednio do ZK

3. bo można dodać lewe pozycje do WZ... itd.

 

Już ostatnie słowo - wiem, że to nie błędy a raczej elastyczność NEXO, która pewnie niejednokrotnie jest pożądana... no ale wiem też, że wprowadzenie opcjonalnych blokad o które wnioskuje, pozwoliłoby mocno uporządkowałby przedmiotowy proces obsługi zamówień.

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...