Skocz do zawartości

Kod 2026 towar jest zablokowany

Polecane posty

Dobry wieczór.

Mam problem z Subiektem GT i fiskalizacją na drukarce fiskalnej (Elzab Zeta Online).

Od dzisiejszego dnia drukarka zaczęła anulować transakcje z kodem błędu 440 - Towar zablokowany (przerwany wydruk paragonu).

W Subiekcie jest kod błędu 2026 "Błąd danych towaru zgłoszony przez urządzenie. Towar jest zablokowany".

Może się tak podobno dziać gdy zmieni się stawke VAT natomiast nikt u nas tego nie zmieniał a w dniu wczorajszym wszystko było idealnie.
Zaczęło się od jednego produktu a później też zaczęły być problemy z innymi w tej samej kategorii produktów.

Prośba o pomoc. Zmiany nazwy towaru dla urządzenia nie pomagają.

 

Pozdrawiam
Agnieszka

Link to postu
1 godzinę temu, Agnieszka Czarnoba napisał:

Może się tak podobno dziać gdy zmieni się stawke VAT natomiast nikt u nas tego nie zmieniał a w dniu wczorajszym wszystko było idealnie.

To jedyna przyczyna problemu, skoro tak się stało to znaczy, że zawinił użytkownik. Należy zapoznać się z obsługą drukarek i programu, aby wyjaśnić ten przypadek i unikać takich problemów w przyszłości.

 

1 godzinę temu, Agnieszka Czarnoba napisał:

Prośba o pomoc. Zmiany nazwy towaru dla urządzenia nie pomagają.

Pomogą, jeśli zostaną wykonane poprawnie, czyli w taki sposób, aby drukarka uznała zmienioną nazwę towaru jako nową, wymagania co nazwy powinny znajdować się w instrukcji obsługi, skracanie nazwy towaru przy wysyłaniu do drukarki fiskalnej ustala się w konfiguracji drukarki w Kasiarzu.

 

Proszę podać algorytm skracania nazwy towaru, poprzednią towaru oraz pokazać (zrzut ekranu) nową nazwę towaru.

Link to postu
Godzinę temu, Daniel Kozłowski napisał:

Proszę podać algorytm skracania nazwy towaru, poprzednią towaru oraz pokazać (zrzut ekranu) nową nazwę towaru.

Dodawaliśmy "." przed nazwa produktu. 

Interesuje mnie najbardziej w jaki sposób użytkownik mógł to spowodować. W kartotekach produktów nikt nie grzebał. Czy taki problem jest możliwy gdy użytkownik zmieni stawkę VAT przy wpisywaniu paragonu? Zamiast wprowadzić wartość w polu rabat kliknął inna wartość w polu VAT ktore jest zaraz obok? To w sposób stały zmieni wartość VAT dla tego konkretnego produktu w jego kartotece?

Link to postu

Tak, wystarczy.
Nie musi zmienić stawki w kartotece (i nie zmieni).
Błąd zwykle polega na tym że towar został wysłany do DF że stawką X, potem ze stawką Y, a potem znowu że stawką X.
Ta wysyłka że stawką Y może byc jednorazowa, wystarczy.
Widziałem kiedyś podobny efekt uzyskamy w ten sposób że ktoś nie bardzo wiedząc co robi zmienił przypisanie stawek VAT w Subiekcie GT do stawek w DF. Kiedy się zorientował, szybko przywrócił to co zmienił. Stawki w kartotekach były cały czas takie same a towary się zablokowały.

Link to postu
15 godzin temu, Agnieszka Czarnoba napisał:

Dodawaliśmy "." przed nazwa produktu. 

Nie zastosowała się Pani do mojej sugestii:

16 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

Proszę podać algorytm skracania nazwy towaru, poprzednią towaru oraz pokazać (zrzut ekranu) nową nazwę towaru.

Kropka powinna pomóc, cytat z instrukcji obsługi drukarki:

Cytat

Nazwa towaru minimum: 1 znak, maksimum: 64 znaki znaki znaczące: znaki alfanumeryczne języka polskiego, kropka (.), przecinek (,), procent (%) i kreski ukośne (/,\), przy czym litery małe i wielkie traktowane są jako te same znaki, a znak odstępu (spacja) jest pomijany

--

15 godzin temu, Agnieszka Czarnoba napisał:

Czy taki problem jest możliwy gdy użytkownik zmieni stawkę VAT przy wpisywaniu paragonu? Zamiast wprowadzić wartość w polu rabat kliknął inna wartość w polu VAT ktore jest zaraz obok? To w sposób stały zmieni wartość VAT dla tego konkretnego produktu w jego kartotece?

Tak. Wiedząc o takim zagrożeniu można go uniknąć poprzez odebranie uprawnień do zmiany stawki VAT.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...