Skocz do zawartości

Koszty dodatkowe

Polecane posty

Dzień dobry,

 

Sprzedając towar tworzymy zestawy prezentowe np. koszt prezentowy dla dziadka. Potrzebuję doliczyć koszt w subiekcie pracownika (na składanie zestawu) plus koszty pośrednie np. prąd, miejsce etc..

 

Teraz jak najlepiej to zrobić - RW na produkty (czyli to z czego składa się zestaw) + koszt pracownika jako? no właśnie usługa, towar z imieniem np. Pracownik Jak Kowalski? A reszta jako "Koszty prądu, miejsca"? 

 

Pracownik jako usługa? asortyment jednorazowy? towar? Co ma najlepsze zastosowanie na działanie systemu w późniejszym etapie? Wydaje mi się, że pracownik jako usługa na stałe z imieniem i nazwiskiem?

 

Chodzi mi o to aby znać całkowity koszt wytworzenia zestawu.

 

Montowanie znam ale to odpada, koszt prądu i pracownika nie jest stały. 

Link to postu

2 sposoby:

 

1. Wprowadzać "wirtualne" towary (typ TW) usług i prądu na magazyn (ale uwaga z remanentami) i dopisywanie ich jako część składowa kompletu.

 

2. Kompletować tylko towary a do naliczenia kosztów dodatkowych stosować KKD do auto-PW z montowania.

 

P.S. Osobiście lobbuję aby dokumenty produkcyjne ZM/ZR miały "wbudowaną" funkcjonalność KKD (czyli aby można było modyfikować, tj. naliczać dodatkowe koszty pozycji prosto na zleceniu za pomocą usług kartotekowych, dokumentów oraz własnych kosztów) - coś co teraz wymaga KKD i nie jest automatyczne.

Edytowane przez Ernest Sadowski
Link to postu
36 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie wymienił Pan podstawowych funkcjonalności programu jak ceny/koszty ewidencyjne czy korekta kosztów dostawy, proszę się nimi zainteresować.

Myślałem o KKD ale ma tą wadę, że nie można wpisać tam stałej usługi (albo jednorazowo) albo z dokumentu.

 

W przypadku dodania usługi na stałe np. "Pracownik Dariusz Nowak" można mu nadać cenę roboczogodziny tak aby w przypadku 15-20 pracowników każdy miał w systemie stawkę jaką zarabia. 

Za prąd tak  samo, w przypadku KKD zawsze trzeba wpisywać to z ręki.

 

Dodatkowo muszę zrobić RW na składniki kompletu, a następne kwotę z RW (koszt magazynowy) przenieść na PW ręcznie. Kompletów nie chcemy bo nie są automatycznie montowane. Czyba, że montowanie kompletów przez PW? i dodanie kosztu pracownika jako usługa?

Link to postu

Zatem mogę potwierdzić, że program przed Panem nic nie ukrywa więcej (funkcjonalności), bo u mnie/nas są te same problemy.

 

Pozostaje wymyślić sobie odpowiednią dla siebie strategię i się do niej przywiązać.

Zwracać uwagę na błędy człowieka.

 

Dodam, że Subiekt nexo to tylko program "pudełkowy" - prawdziwe możliwości objawiają się w Sferze na wersji PRO.

Można opracować plugin oparty o dokumenty własne (laboratorium), który np. z pól własnych do pozycji będzie automatycznie wystawiać KKD na ich podstawie lub nawet kwot umów pracowniczych i odpowiednio wszystko robić w tle przy wystawianiu dokumentu źródłowego.

Są to natomiast duże koszty do napisania i wdrożenia.

Edytowane przez Ernest Sadowski
Link to postu
18 minut temu, Ernest Sadowski napisał:

Zatem mogę potwierdzić, że program przed Panem nic nie ukrywa więcej (funkcjonalności), bo u mnie/nas są te same problemy.

 

Pozostaje wymyślić sobie odpowiednią dla siebie strategię i się do niej przywiązać.

Zwracać uwagę na błędy człowieka.

 

Dodam, że Subiekt nexo to tylko program "pudełkowy" - prawdziwe możliwości objawiają się w Sferze na wersji PRO.

Można opracować plugin oparty o dokumenty własne (laboratorium), który np. z pól własnych do pozycji będzie automatycznie wystawiać KKD na ich podstawie lub nawet kwot umów pracowniczych i odpowiednio wszystko robić w tle przy wystawianiu dokumentu źródłowego.

Są to natomiast duże koszty do napisania i wdrożenia.

Dziękuję, wypracujemy w takim razie swoją procedurę 🙂

 

Tak mamy pro :) Generalnie pudełkowy, ale w innej firmie był ERP który od 3 lat był wdrażany i od 3 lat nie osiągnąl swoich funkcjonalności : ) 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...